Mitenkäs teillä tämä aamu sujui ?
Kiitos kysymästä...
Mitenkähän tämän nyt muotoilisi. Näinä lisääntyvän etätyön aikoina on asioita, joita ei voi tehdä etänä. Ei mitenkään.
Mutta takaisin siihen aamuun, että mitenkäkö meni, no:
1. Heräsin, olin siis elossa, which was good.
2. Töihin klo 07, ihan fyysisesti läsnäolevaksi.
3. Yöllä karmea myrsky, pätkikästä unta. Väsytti.
4. Melkoinen räntäkeli, parikin mutkaa piti ajaa kieli keskellä suuta.
5. Työmatka meni normaalisti n. 13 km.
Sitten tuli kohta surkeassa kunnossa olevalla tiellä, jossa on niin paljon kuoppia, ettei kaikkia voi kiertää. Normaalisti ajan aivan piennarta viistäen, koska silloin oikean puolen renkaat välttävät kuopat ja vasemmalle puolelle jää pienimmät. Nyt ei voinut ajaa piennarta hipoen, koska siellä oli niin paljon loskaa. Siispä ihan perusajolinja vähän hiljentäen. Iso kolaus. Metallinen. Monta pientä metallista kolausta pitkin pohjaa edestä perään.
Tuli paha aavistus. Joka alkoi käydä toteen pikimmiten. N. 500m jälkeen havaitsin, että Volvon normaalisti niin sulava askellus alkoi muuttua epämääräiseksi. Siitä jokunen sata metriä eteenpäin alkoi ratissa tuntua tärinää. Kaarsin siis sivuun ja ennakoivasti kaupunkialueelle saapuessani kyläkioskin tasaiseen asfalttipihaan.
Tältäpä näytti.
Toki tuossa vaiheessa olin jo paikallistanut takakontista väliaikaiskäyttöön tarkoitetun 125/90-profiilin vararenkaan, tunkin, veivin ja mutteriavaimen. Onneksi pihassa oli viiden sentin loskakerros, siihen oli mukava lyödä korva kiinni kun kurkistelin Volvon suht matalan kylkilinjan alta oikeaa paikkaa auton omalle tunkille. Lähes yhtä hauskaa oli olla asfaltilla polvillaan.
Mutta, sentään, olin syksyllä tarkastanut vararenkaan ilmanpaineen, työkalut olivat tallessa, pyörät oli itse veivattu kiinni ja kierteet voideltu, joten pulttien avaaminen vaatimattomalla vipuvarrella varustetulla auton omalla avaimella onnistui helposti.
Pariksikymmeneksi minuutiksi unohdin koronan ja kaikki muutkin maailman murheet, keskityin vain työhön rännän vihmoessa niskaan kovan tuulen kera. Viimeksi tässä ketjussa kerroin rengasrikosta vajaat neljä vuotta sitten Meganen kanssa, autosta, josta nämä pakinat alkoivat. Voin kertoa, että saadaksesi rikkoutuneen renkaan pois piti auton omaa tunkkia kiertää n. 200 kertaa ja vielä sata kertaa päälle, että profiililtaan hieman erilainen vararengas asettui pultteihin. Ja sama takaisin. Nostan virtuaalista hattua niille koviksille, jotka tekevät vuosittain kausivaihdot auton omilla välineillä. Tai sitten en.
Mutta tästä jatkettiin hieman varovaisemmin.
Nyt on rikkoutunut rengas Euromasterilla ja metsästetään tilalle samanlaista Sava Eskimo Iceä, arvatenkin tämä yksi rengas maksaa saman verran kuin koko sarja. No, halvalla ei saa hyvää vai miten se meni, vaikkei tämä episodi Savojen syy ollutkaan. Kotiin pääsin vararenkaalla ja Mazda pääsee huomenna yllättäen ajoon, koska en tuolla *askakelissä vaihda tänään enää mitään. Tiistaina on luvattu +12 ja nättiä keliä, silloin sitten.
Etätöitä tekemällä tämäkin kertomus olisi jäänyt kirjoittamatta. Miettikää sitä.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634