Saabistit ja moottoripyörät
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Toi 700 transalp on siitä outo tapaus et se on vaan vähä kalliimpi kuin 650:t vaikka ikäeroo on reilusti, ok se ei ole enää niin maastokelpoinen kuin vanhempi mut suurimmalle osalle riittäis.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Äsh, moottoripyöräilystä menee se kaikki hauskuus siinä vaiheessa jos pitää alkaa pukemaan jotain varusteita kypärän lisäksi.tetammi kirjoitti: ↑To Maalis 26, 2020 20:21Toisaalta matka-ajo maistuu ihan eri tavalla kun on hyvät varusteet. Oikeeta Gore texii ja jos on vielä sellainen versio missä tuuletusmahdollisuus niin on aika mukavaa.
Aika pitkää itekki koitin sinnitellä halpiskalvoilla ja tai kerrospukeutumalla sadeasuihin.
Jos supertene kiinnostaa niin tuolla on melko kattava tietopaketti http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... =5&t=14662
Moottoripyöräilyn pitää olla sellaista kuin se oli parhaimmillaan joskus ajat sitten, eli laitat korkeintaan kypärän päähän ja nahkarotsin päälle, ja lähdet ajamaan. Tuollaisia kelejä ei ole Suomessa kovinkaan usein, toissakesänä olisi ollut, ja arvatkaa vaan harmittiko kun ei ollut pyörää. Viime kesänä ei taasen olisi tullut ajettua varmaan montaakaan kertaa kun oli koko ajan niin kylmät kelit.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Mulle tuo on ihan selkeästi No-No, ihan pliisu versio vanhasta kunnon 650 Transalpista, liian pieni eturengas, nynnymäinen ulkoasu, ja mitoitus väärä, siis itselleni.
Maksaisin isomman hinnan Transalp 650:estä kuin 700:asta, jos olisivat samankuntoisia.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Saabistit ja moottoripyörät
EI IKINÄ ENÄÄ GORETEXIA!!!! Mä hankin vaikka mieluummin koronan ja ajan ilman noita "hengittäviä ajopukuja" En ikinä enkä koskaan enää osta itselleni mitään ajopukua. Jos nahkatakki + farkut eivät riitä, niin silloin pitää mennä vaikka sateensuojaan tai palvelutaloontetammi kirjoitti: ↑To Maalis 26, 2020 20:21Toisaalta matka-ajo maistuu ihan eri tavalla kun on hyvät varusteet. Oikeeta Gore texii ja jos on vielä sellainen versio missä tuuletusmahdollisuus niin on aika mukavaa.
Aika pitkää itekki koitin sinnitellä halpiskalvoilla ja tai kerrospukeutumalla sadeasuihin.
Jos supertene kiinnostaa niin tuolla on melko kattava tietopaketti http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... =5&t=14662
Viimeksi muokannut ng900aero, Pe Maalis 27, 2020 12:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Liikennevakuutuslaskuri siis tuolle pyydetylle Transalp 700lle: (POP): 594e/12kk. Toinen laskelma (OP ) 866e. En sitten jvarmasti maksa tuollaisia summia siitä ilosta että ehkä saatan pari kertaa kuukaudessa ajaa muutaman kilometrin moottoripyörällä.AZP kirjoitti: ↑To Maalis 26, 2020 21:38Tämä: https://www.nettimoto.com/honda/xl/2467200ng900aero kirjoitti: ↑To Maalis 26, 2020 19:42Kokeilkaa ihmeessä te muutkin noita vakuutusyhtiöiden laskureita, eli postinumero 00800, ikä 46, ja jokin Transalp 650:en rekisterinumero jonka löydätte nettimotosta (en viitsi tähän jakaa kenenkään ajoneuvon rekkarinumeroa). Siis vuosimalli 2000>. Mä en saa ainakaan itselleni kuin kalliita hintoja. Itselläni ei ole kolarihistoriaa (paitsi yksi pieni pintapeltikolari vuodelta 1997, sekin autolla).
Ifin liikennevakuutus mun tiedoilla 30 €/kk. Mitä antaa sun tiedoilla?
Noin sairaita noi hinnat olivat jo silloin 2004-2005 kun oli pakko lopettaa moottoripyöräily, ja noi hinnat ketuttivat silloin jo ihan kamalasti.
Pitäköön tunkkinsa,järkevintä on vaan ostaa se museopyörä ja ajaa sillä sen verran mitä haluaa, ja vuokrata ajokausina sitä pois jossei ite ehdi ajamaan tarpeeksi, koska täytyyhän se 30 ajopäivää tulla täyteen kuitenkin?
Viimeksi muokannut ng900aero, Pe Maalis 27, 2020 12:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Sun täytyy muuttaa landelle
Edit. Osakaskon kans toi 284e, lv 230e
Oliko noi seisonta-ajallisii vai ympärivuoden?
Kui musta tuntuu et sul ollu muita kalvoja kuin Gore tex
No itelle tulee se ajamisen rentous siitä kun vermeet toimii. Enkä juuri ole harrastanut nurkissa pyörimistä niin ei harmita varusteiden pukeminen.
Edit. Osakaskon kans toi 284e, lv 230e
Oliko noi seisonta-ajallisii vai ympärivuoden?
Kui musta tuntuu et sul ollu muita kalvoja kuin Gore tex
No itelle tulee se ajamisen rentous siitä kun vermeet toimii. Enkä juuri ole harrastanut nurkissa pyörimistä niin ei harmita varusteiden pukeminen.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Ympärivuotisia olivat, ja tietysti pelkkä liikennevakuutus (ei mulla ole kait koskaan ollut missään kulkupelissä mitään kaskoja). Jaa-a, käyttiköhän MP-asu Gore-texiä puvuissaan joskus 90-luvun lopulla, muistaisin että oli kyllä Gore-texia, ja jossain ihan halvimmissa MP-asun puvuissa oli mikälie muovikalvo? Ei se kyllä ainakaan kamalasti hengittänyt, eikä toisaalta ollut oikein vesitiiviskään, mutta toisaalta kuivui hitaasti kun pääsi kunnolla kastumaan Josseivät ole dramaattisesti parantuneet tässä 20 vuodessa, niin ihan sama olisi ajaa vaikka kelluntapuvullatetammi kirjoitti: ↑Pe Maalis 27, 2020 08:38Sun täytyy muuttaa landelle
Edit. Osakaskon kans toi 284e, lv 230e
Oliko noi seisonta-ajallisii vai ympärivuoden?
Kui musta tuntuu et sul ollu muita kalvoja kuin Gore tex
No itelle tulee se ajamisen rentous siitä kun vermeet toimii. Enkä juuri ole harrastanut nurkissa pyörimistä niin ei harmita varusteiden pukeminen.
Copartilla (entinen AVK) olisi muutama mielenkiintoinen pyörä, mutta en ole seurannut niiden huutokauppoja, jos meno on samanlaista kuin AVK:n aikana, niin aika kovalla hinnalla niitä myydään, porukka tarjoaa aika reilusti kolaroiduista romuista. SItten ovat laittaneet maksulliseksi palvelunsa. Se tosin saattaa vaikuttaa tarjouksiin, ei ehkä hinnat nouse ihan nin korkeiksi kuin aiemmin?
Muttei sieltä nyt tässä koronan aikana viitsi pyörää ostaa, kun ei tiedä koska sen pääsisi edes noutamaan sieltä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Koetan olla kirjoittamasta koronasta
Mitä mieltä olette tästä jammusta: https://www.copart.fi/lot/50049273
Ihmeen pienillä vaurioilla on päätynyt lunastukseen, vai onko mulla jäänyt jotain huomaamatta? Tartteeko tuohon tehdä muuta kuin tietty mittauttaa runko (onko kuinka kallista? Vai onkohan tuossa ongelmana tyyppivika, eli rungon murtuilu, jos sitä on jo aiemmin vahvisteltu, niin saakohan tuon rekisteröintikatsastuskuntoon? Ulkoisesti ei näyttäisi kait tarvitsevan kuin uuden ohjaustango ja jarrupolkimen, mutta mistäs tietää mitä muuta on rikki.
Mitä itse tarjoaisitte tuollaisesta, ei ole tullut seurattua noiden hintoja kuin nyt vasta, olisiko tuollaisen hinta ehjänä jotain 2000-3000e kun aika paljon on ajettu tuolla?
Mitä mieltä olette tästä jammusta: https://www.copart.fi/lot/50049273
Ihmeen pienillä vaurioilla on päätynyt lunastukseen, vai onko mulla jäänyt jotain huomaamatta? Tartteeko tuohon tehdä muuta kuin tietty mittauttaa runko (onko kuinka kallista? Vai onkohan tuossa ongelmana tyyppivika, eli rungon murtuilu, jos sitä on jo aiemmin vahvisteltu, niin saakohan tuon rekisteröintikatsastuskuntoon? Ulkoisesti ei näyttäisi kait tarvitsevan kuin uuden ohjaustango ja jarrupolkimen, mutta mistäs tietää mitä muuta on rikki.
Mitä itse tarjoaisitte tuollaisesta, ei ole tullut seurattua noiden hintoja kuin nyt vasta, olisiko tuollaisen hinta ehjänä jotain 2000-3000e kun aika paljon on ajettu tuolla?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Ihan perus kylkilipalta näyttää. Parin tonnin pyörään saa helposti tehtyä 4-5t€ kustannusarvion, kun etsii pyörästä kaikki aikojen saatossa tulleet naarmut ja jäljet pinnoista.
Vanha sääntö on, että ostossa se säästö tehdään eli liikaa ei kannata romusta maksaa. Yleisesti kait ostajat maksavat noin puolet ehjän hinnasta noista mällipeleistä.
Ja Edit. Kun on mopoaikoina pilannut omat nivelet niin ymmärtää niiden ajovarusteiden merkityksen. Parhaimmillaan ajaminen on, kun ei tarvitse miettiä sitä, että viluttaa/vetää jostain kohtaa. Goret on aina kompromissi, nahkaa sen olla pitää. Mutta itsellä aina ajossa ajotakki, housut, kypärä, saappaat, panssari(rinta + selkä) viimasuoja kaulaan. Toki olen tähän lyhyeen ikään nähnyt ja kuullut ihan liikaa kohtaloita, kun on käynyt "huonosti".
Vanha sääntö on, että ostossa se säästö tehdään eli liikaa ei kannata romusta maksaa. Yleisesti kait ostajat maksavat noin puolet ehjän hinnasta noista mällipeleistä.
Ja Edit. Kun on mopoaikoina pilannut omat nivelet niin ymmärtää niiden ajovarusteiden merkityksen. Parhaimmillaan ajaminen on, kun ei tarvitse miettiä sitä, että viluttaa/vetää jostain kohtaa. Goret on aina kompromissi, nahkaa sen olla pitää. Mutta itsellä aina ajossa ajotakki, housut, kypärä, saappaat, panssari(rinta + selkä) viimasuoja kaulaan. Toki olen tähän lyhyeen ikään nähnyt ja kuullut ihan liikaa kohtaloita, kun on käynyt "huonosti".
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Eli jotain 1000-1500e olisi ihan maksimaalinen järkevä summa mitä tuosta kannattaa tarjota? Aika vähän on vastaavia myynnissä tällä hetkellä, niin ei ole oikein tietoa mihin hintaan about samanlaisia on myyty viime vuosina.Cona kirjoitti: ↑Pe Maalis 27, 2020 22:23Ihan perus kylkilipalta näyttää. Parin tonnin pyörään saa helposti tehtyä 4-5t€ kustannusarvion, kun etsii pyörästä kaikki aikojen saatossa tulleet naarmut ja jäljet pinnoista.
Vanha sääntö on, että ostossa se säästö tehdään eli liikaa ei kannata romusta maksaa. Yleisesti kait ostajat maksavat noin puolet ehjän hinnasta noista mällipeleistä.
Ja Edit. Kun on mopoaikoina pilannut omat nivelet niin ymmärtää niiden ajovarusteiden merkityksen. Parhaimmillaan ajaminen on, kun ei tarvitse miettiä sitä, että viluttaa/vetää jostain kohtaa. Goret on aina kompromissi, nahkaa sen olla pitää. Mutta itsellä aina ajossa ajotakki, housut, kypärä, saappaat, panssari(rinta + selkä) viimasuoja kaulaan. Toki olen tähän lyhyeen ikään nähnyt ja kuullut ihan liikaa kohtaloita, kun on käynyt "huonosti".
Itsekin katsoin että eihän tuossa ole mitään varsinaista vikaa, muutamia osia vaihtoon ja takaisin ajoon, jos olisi itselle käynyt kyseinen lipsahdus niin en kyllä olisi vakuutusyhtiötä asialla kiusannut, vaan olisin parsinut pyörän takaisin kasaan ja jatkanut ajamista.
Komeahan tuo pyörä on kyllä, tai omaan silmaan ainakin, just sopivan raffin näköinen, ja arvethan lisää vaan uskottavuutta
Juu, mulla oli itselläkin aina kunnon nahkatakki jolla ajoin, siis sellainen 50's tyylinen mutta "moderni" ja ajossa oikeasti toimiva, se ei lepattanut tai päästänyt ilmavirtaa läpi kuten Goretex-takki, eikä etenkään hiostanut. Sen kanssa tuli pidemmillä taipaleilla käytettyä MP-asun umpisurkeita ajohousuja (Goretex, ehkä), ja vaikka tuon ajopuvun yläosa oli hyvin toimiva, niin alaosa oli kamala, etenkin ilmajäähdytteisten Moto Guzzien kanssa, meinasi tulla hiki viileälläkin kelillä kun housut eivät hengittäneet yhtään
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Mulla on noin 15v vanhat MP-Asun housut. Ei näy Goren merkkejä, vaan kalvon nimi taitaa olla Aqua Control.
Oli kalvo mikä vaan niin kuumalla liika vaate hiostaa hitaammassa ajossa. Itsr ajanut melkein pelkästään nykyaikaisilla kalvokuteilla, enkä kyllä muuta valitettavaa löydä. Moneem vuoteen en ole sateella ajellut, joten sen puolesta ei ole kauheasti väliä onko siellä sitä vedenpitävää kalvoa vai ei.
Appiukon vanha kokonahkapukukin löytyy. Käyttö on ollut aika vähäistä kun se on työläs puettava ja vähän naftin kokoinen.
Oli kalvo mikä vaan niin kuumalla liika vaate hiostaa hitaammassa ajossa. Itsr ajanut melkein pelkästään nykyaikaisilla kalvokuteilla, enkä kyllä muuta valitettavaa löydä. Moneem vuoteen en ole sateella ajellut, joten sen puolesta ei ole kauheasti väliä onko siellä sitä vedenpitävää kalvoa vai ei.
Appiukon vanha kokonahkapukukin löytyy. Käyttö on ollut aika vähäistä kun se on työläs puettava ja vähän naftin kokoinen.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Mutta kyllä motarilla tai radalla se gore on vaan kehno. Ei ole samaa napakkaa tyköistuvaa tunnetta. Ja itselläni löytyy työkaverien pellepuvuksi ristimä Dainesen yksiosainen kokonahkapuku. Ei lepata eikä ole taskuja turhakkeille.
Kyllä nahka ja prätkät kuuluu yhteen. Ja nyt ei puhuta mistään maamoottoreista.
Kyllä nahka ja prätkät kuuluu yhteen. Ja nyt ei puhuta mistään maamoottoreista.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Kyllä nahkatakki on se ainoa ja oikea takki moottoripyöräillessä, aamen. Nahkahousuja en ole koskaan jalkaani laittanut, voisihan niitäkin kokeilla, jos olisivat ilman mitään typeriä kaatumissuojia yms, eli old school -nahkapöksyt jotka pitävät ajoviiman pois.
En kertakaikkiaan muista olisiko tosiaan MP-asun puvussa ollut jokin muu kalvo kuin Goretex, voi hyvinkin olla. Sen puvun piti kuitenkin olla ihan ok, siis niitä oli kait silloin kolmea mallistoa, ja valitsin sen keskihintaisen (joka oli todellakin aivan **ska ).
Kanssanne olen samaa mieltä siitä että nahkaa se olla pitää, ja jos alkaa satamaan, niin vetää laukusta päälle kunnollisen sadeasun, ja suuntaa lähimpään majataloon sadetta pitelemään. EI ole motoristin elämää ajaa satoja kilometrejä sateessa.
Ja tosiaan voi jo tällä iällä olla ihan hyvä suojella niveliä ja jänteitä ja muutenkin koko kroppaa kunnollisella ajopuvulla, ehkä ne t-paita + shortsi -ajelut ovat takanapäin, siis jossei ulkomailla min +30 asteen keleissä ajele?
En kertakaikkiaan muista olisiko tosiaan MP-asun puvussa ollut jokin muu kalvo kuin Goretex, voi hyvinkin olla. Sen puvun piti kuitenkin olla ihan ok, siis niitä oli kait silloin kolmea mallistoa, ja valitsin sen keskihintaisen (joka oli todellakin aivan **ska ).
Kanssanne olen samaa mieltä siitä että nahkaa se olla pitää, ja jos alkaa satamaan, niin vetää laukusta päälle kunnollisen sadeasun, ja suuntaa lähimpään majataloon sadetta pitelemään. EI ole motoristin elämää ajaa satoja kilometrejä sateessa.
Ja tosiaan voi jo tällä iällä olla ihan hyvä suojella niveliä ja jänteitä ja muutenkin koko kroppaa kunnollisella ajopuvulla, ehkä ne t-paita + shortsi -ajelut ovat takanapäin, siis jossei ulkomailla min +30 asteen keleissä ajele?
Viimeksi muokannut ng900aero, La Maalis 28, 2020 21:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Kotonta löytyy ajovarusteita omaan käyttöön toista metriä hengareissa, vähän joka lähtöön ja tilanteeseen. On nahkatakkeja, nahkahousuja,kangastakkeja, kangashousuja, kevlarfarkkuja ynm, joka kelille löytyy varusteet.
Ei se nahkatakki ole ainoa ja oikea, nahka on nakkarilla ja radalla hyvä. Pitemmällä reissulla tulee suosittua vuorellisia kangas varusteita,
Ei oo niin tarkka säästä eikä tartte leikkiä sadepuvun kanssa. Myös taskuihin mahtuu tarpeellinen määrä tavaraa.
Nakkikioski ajossa hyvällä ilmalla menee nahkatakki ja kevlarfarkut, radalla taas nahkatakki ja housut mitkä saa vetoketjulla yhteen tai nahkapuku.
Kypäröitäkin löytyy kotonta mielen/ lämpötilan mukaan ja hanskoihin on jonkinlainen intohimo kun niitä on kotona varustehylly puolillaan.
Mutta kuten totesin niin niitäkin on ja pitääkin olla joka tilanteeseen.
Ei se nahkatakki ole ainoa ja oikea, nahka on nakkarilla ja radalla hyvä. Pitemmällä reissulla tulee suosittua vuorellisia kangas varusteita,
Ei oo niin tarkka säästä eikä tartte leikkiä sadepuvun kanssa. Myös taskuihin mahtuu tarpeellinen määrä tavaraa.
Nakkikioski ajossa hyvällä ilmalla menee nahkatakki ja kevlarfarkut, radalla taas nahkatakki ja housut mitkä saa vetoketjulla yhteen tai nahkapuku.
Kypäröitäkin löytyy kotonta mielen/ lämpötilan mukaan ja hanskoihin on jonkinlainen intohimo kun niitä on kotona varustehylly puolillaan.
Mutta kuten totesin niin niitäkin on ja pitääkin olla joka tilanteeseen.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: Saabistit ja moottoripyörät
^ WoW Ajatko työksesi jotain stunt-ajoja tai jotain, vai miksi noita pukuja ynnä muita ajorensseleitä pitää olla noin paljon? Aika hauska tuo käyttämäsi eksessiivi
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98