V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
aero
-
Viestit: 8669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja aero »

^Ei, mutta laatupoikkeama se voi ollakin :lol:
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8086
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

^Juu, poikkeama parempaan suuntaan :D
Kyllähän se vaan niin on, että
1) VAGin mainostettu 30tkm huoltoväli on omassani ollut max 25tkm, kun huoltoilmaisimen mukaan mennään. Lisäksi öljynvaihtohuoltojen ja "normaalien" huoltojen limittyminen on välillä vähän typerää, jolloin kerran tai pari joutunut ramppaamaan huollossa alle 10tkm välillä.
2) Öljyä saa lisätä vähän ajoista riippuen 0,5...1l vaihtovälillä. On myös jokunen väli mennyt ilman lisäystäkin (laatupoikkemako ? 8O :lol: ).
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Omasta tsekkasin öljyt ja tasan puolessa välissä tikkua ollaan. En vielä viitsinyt avata lisäyspulloa kun se sitten kuitenkin sotkee takakonttia :P pitää seurata vähän tarkemmin, en yhtään muista paljonko siellä oli öljynvaihdon jälkeen.

En tiedä mitä tuo huoltonäyttö "sekoilee", mutta ensi syksynä pitäis mun ymmärtääkseni olla iso huolto, kun viimeksi oli pelkkää valohoitoa. Vaihdatin kuitenkin öljyt ja nyt se näyttää seuraavaa huoltoa vasta 21 syksyyn. Jos näin pn niin vaihdan syksyllä öljyt ja käytän katsastuskonttorilla, turha sitä kai on marmorille viedä ennen kuin auto itse pyytää :roll:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Itse itselleni jatkaen: 4 dl uutta öljyä, melkein täys, seurataan. Öljy on jo aika mustaa, ei sinällään yllätä, neljännes huoltovälistä olis plakkarissa. Ei kyllä pysty ajamaan kahta talvea samoilla öljyillä :roll:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13190
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja AZP »

Tällä kertaa laatupoikkeama olikin tarvikeosassa: https://www.is.fi/autot/art-2000006472365.html

Merkkihuollot varmaan hieroo käsiään tyytyväisinä tuosta uutisesta :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja Haza »

Tuo kuvio sopii ihan täysin siihen perinteiseen 2,0TDI 16v pumppusuutinmoottorin ongelmaan, jakohihnan kiristimen pinnapultti on mitoitettu liian tarkalle eikä se kestä yhtään väärinkäyttöä. Tässä kohtaa kun tulee se kokenut asentaja joka osaa kyllä ilman ohjeitakin yhden volkkarin(tiedän että se oli A6) jakopään tehdä ja vetää pultin kunnolla kiinni ja/tai runnoo kierteet tuplamuttereilla kun ei ole oikeaa työkalua sen asentamiseen. Yleensä käy vielä nimenomaan niin että pinnapultti ei katkea tai irtoa heti vaan menee kuukausia/tuhansia km, mutta ei kuitenkaan vuosia/kymmeniä tuhansia.
Tuon jutun perusteella sanoisin että tämä kokenut asentaja on laittanut pinnapultin tuplamuttereilla paikalleen ja saanut siinä vaurion alkuun, momenttiavain jos on ollut ylipäätään käytössä niin siitä on ehkä kuukauden välein pyyhkäisty isoimmat paskat pois, kalibrointi on kyllä paskapuhetta..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
aero
-
Viestit: 8669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja aero »

Tuokin puoltaa sitä, että kun ostetaan huoltotyö korjaamolta, otetaan myös osat saman korjaamon kautta. Silloin kuitissa on sekä osien että asennuksen myyjänä yksi nimi eikä reklamaatio mene pallotteluksi eri firmojen välillä. Lisäksi säästyy osien puljaamisen vaiva.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2140
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja anv »

^ Juurikin näin. Lisäksi, jos varaosassa on virhe ja saat takuuseen uuden, työt joudut maksamaan toiseen kertaan.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13190
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja AZP »

AZP kirjoitti:
To Huhti 02, 2020 18:49
AZP kirjoitti:
Ma Huhti 01, 2019 20:28
Aloin sitten miettimään lähipiiristäni kaikkia T(F)SI-autoilijoita ja sitä montako heistä on ajellut pidempää matkaa huolettomasti. Ei tullut kyllä yhtäkään mieleen, jolla olisi takana luokkaa 100 tkm ja olisi kysyttäessä kertonut, että koneessa ei ole ollut mitään ongelmia. Tässä tositarinoita jotka muistan edellä mainittujen lisäksi:

...
- MY2014 Skoda Octavia 1.2 tai 1.4 TSI (en muista kumpi iskutilavuus). Autoja täysin tuntematon kaveri osti uutena, viime kesänä haastattelin hieman, niin sanoi että muuten hyvä auto, mutta "öljyvalo palaa vähän liian usein". Ilmeisesti kyseessä öljytason varoitusvalo, ja kaveri osaa kaataa koneeseen valon syttyessä oikean määrän lisäöljyä. Ajettu jotain 80 tkm haastatteluhetkellä.
...
Tämä kaveri soitti äsken ja sanoi, että oli määräaikaishuollossa maininnut kysyttäessä, että kyllä tämä vähän tiuhaan öljyä syö, noin kuukauden (n. 2000 km) välein saa lisäillä litran. Oli sitten tehty joku virallinen 1000 km testi ja huolto oli todennut, että liikaa vie, sylinterikansi pitää vaihtaa. Pari viimeistä huoltoväliä hieman venähtänyt, mutta muuten ohjelman mukaan huollettu 12/2013 rekisteröity 105 hv 1.2 TSI kyseessä, kilsoja tällä hetkellä 144 tkm.

Huolto oli sanonut että kolmen tonnin remontti ja maahantuoja maksaa tästä 55 %. Samalla kannattaisi vaihtaa jakohihna ja jotain muuta, jolloin maksettavaa jäisi omistajalle pari tonnia. Mulle asti ei kantaututut tietoa, mikä siinä kannessa hajoaa niin että johtaa öljynsyomiseen.

Kaveri soitti ja kysyi mitä tehdä, vastasin että kuntoon se kannattaa joka tapauksessa laittaa, mutta se on omasta tappelunhalusta kiinni tyytyykö 55 % vastaantuloon kannen osalta. Onhan tuo toki jo yli kuusivuotias ja 144 tkm ajettu, joten ei sitä ihan uuden auton takuulla voi olettaa saavansa kuntoon.
Istuin skodamiehen kanssa eilen samassa illallispöydässä ja pilasin iltaa kysymällä miten skoda voi. Kuulemma skodassa on nyt uusi kansi ja jakopää, skodamies on 2300 oiroa köyhempi maksettuaan 45 % kannenvaihdosta ja jakopään ilmeisesti kokonaan, ja öljyä kuluu ihan samaan tahtiin kuin ennenkin. Maantiellä 1500 km ja sekalaisemmassa ajossa 1200 km pääsee, sitten pitää lisätä litra.

Merkkihuolto sanoi kuulemma että maahantuojan mukaan seuraavaksi pitäisi purkaa koko kone ja etsiä syy öljynkulutukseen, ja purkukustannukset olisi skodamiehen heiniä. Kuluttaja-asiamieheen on kuulemma oltu yhteyksissä asiaan liittyen.

En kysellyt kauheasti enempää, kun oli kuitenkin tarkoitus viettää hauskaa hääjuhlaa eikä kiertää puukkoa kenenkään haavassa.

Skodamies sanoi harkitsevansa sitä että jättää remontin välistä ja ajaa vaan lisäten öljyä aina tarpeen mukaan kunnes auto on paalitavaraa. Toisaalta sanoi alkaneensa kiinnostua yksityisleasingista, enkä yhtään ihmettele noilla kokemuksilla.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3541
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Aika karua. Tuosta tulikin mieleeni, että pitää kurkata joku päivä, onko Superbilla jo yli 10 tkm mittarissa. Minähän joku aika sitten mallailin sen öljytason ylämerkkiin, pitää kurkata, missä mennään. Sen verran sain kommenttia autosta sen pääkäyttäjältä, että dsg:n ominaisuuksiin ei ole ihan varauksin ihastuttu... Kuulemma välillä jossain metsäteillä huutaa ykkösellä tms. eikä oikein osaa vaihtaa vaikka kuinka odottaa ja toisaalta laatikon empiminen silloin kun pitäisi oikeasti mennä, ei miellytä myöskään. Jotenkin minulla on sellainen tunne jo tässä vaiheessa, että Skodan tai VAG-konsernin vierailu pihassa puolison käyttöautona jäi tähän yksilöön. Aika näyttää, tottuvatko nuo toisiinsa, kuitenkin.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

IC1970 kirjoitti:
Su Elo 02, 2020 22:01
Jotenkin minulla on sellainen tunne jo tässä vaiheessa, että Skodan tai VAG-konsernin vierailu pihassa puolison käyttöautona jäi tähän yksilöön. Aika näyttää, tottuvatko nuo toisiinsa, kuitenkin.
Hyvä auto, jos on työsuhde- tai yksityisleasingautona.
Henkilökohtaiseen käyttöön en välttämättä ottaisi, varsinkaan automaattina.

VAG -konsernin auto-ongelmista:
kaverina oli aikanaan työsuhdeautona Golf 1.4 TSI, josta porsi DSG 90 000 km:ssa. Koko laatikko meni vaihtoon.

Omasta SuperB:stä (1.6TDi) vuosi aikanaan jäähdytysnesteet pihalle, kun vesipumppu oli antautunut reippaasti alle vaihtovälin. Vaihtoivat jakopään hihnan (jäähdytysnestettä kuulemma valunnut sen päälle), vesipumpun ja kiristimet. Öljyä joutui lisäilemään aika ajoin, ja moottorin ääni oli todella karkea :evil:

Tiloiltaan oli kyllä hyvä auto, mitä ehkä hieman kapeahko noin suureksi autoksi.

Sitä ihmettelen, miten voi päästä maailman suurimmaksi autonvalmistajaksi, jos on kaikenlaisia moottori- ja vaihdelaatikko-ongelmia :roll: Kai se on sitten niin, että kaikilla muillakin on kaikenlaista ongelmaa, kuten esimerkiksi Saabilla oli T7- ja T8-koneiden kanssa :roll:

Silti ottaisin mieluummin Skodan tuon VW:n tai ehkä jopa Audin sijasta. Saa rahoilleen vastinetta, ja eiköhän se Skodan "itäauton" maine ole pikkuhiljaa hälvenemässä. On parin kaverin emäntä tosin todennut siipalleen, että "meidän pihaan ei Skodaa tule". Lienevätkö oppineet sen isältään tms. :lol:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3541
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Niinhän se meilläkin loihe lausumaan vuosia sitten, "että tähän pihaan ei Skodaa tule". Nyt sitten ihan itte ja omilla rahoillaan osti moisen ajoon. Niin se maailma muuttuu ja ihmiset sen mukana. Berlingo-muotoilussa kuulemma menee raja ja myöskään korkeat "katumaasturit" eivät innostaneet, niin eipä koirahommiin juuri muuta jäänyt kuin tuo Superb. No, katsotaan, jos ei järjestä ylimääräisiä ongelmia, niin eiköhän tuolla se sata tonnia ainakin ajella.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Raportoitakoon että DSG:llä ajettu 25 tkm välillä 52-77 tkm ja ei ongelmia :mrgreen:

Tuon käytökseen on selkeästi oppinut koska ihan samat asiat ärsyttävät aluksi kuin Porvoon rouvaakin. Ykkösen huudattamiset on kyllä hävinneet joten nilkka lienee adaptoitunut. Empimistä ymmärtää paremmin, kun tiedostaa tuon laatikon olevan nopea vain yhteen suuntaan. Jos esivalittu vaihde on väärä, kestää laatikolla yli sekunti saada se 4. Vaihde vaihdettua 2. vaihteeksi siellä taustalla. Alussa tuli paljon niitä tilanteita että pitäisi mennä, mutta vaihde ei vaihdu -> lisää kaasua -> niskat nytkähtäen eteenpäin kytkinpommin saattelemana. Nyt noita ei enää tule vaan Saabista on sopeuduttu DSG:n tavoille. Kyllä siinä hetki meni. :roll:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Vähän aiheen vierestä, mutta olen ymmärtänyt, että perinteiset momentinmuunninlaatikot olisivat kehittyneet siihen suuntaan, etteivät enää vaikuta kulutusta nostavasti.

Loin taannoin viestiketjun, jossa linkitin youtube-pätkään, jossa huollettiin DSG:tä ja perehdyttiin sen sielunelämään. Oli ihan mielenkiintoista settiä.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6437
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja Eski »

No niin, tulipa kokeiltua vagineen tuoretta paskattia. Matkalla Jyväskylästä Kuusamoon pojan sprintteristä ilmeisesti hajosi kone, kun siitä hävisi veto ja se alkoi käydä kolmella ja pukkasi sinistä savua...

Oltiin sopivasti aika lähellä Oulua, joten tilattiin taksi, joka olikin 3 vuotias vw caddy, joka oli sopivasti juuri tullut pajalta koneenvaihdosta, kun nokkahihna oli katkennut.
Sitten matka jatkui vuokraamon volkkarilla. Kyseinen vagine oli passat GTE hybrid dsg.
Kuva

Alkumatkasta patterissa ilmeiseti oli virtaa, koska auto liikkui äänettömästi, mutta eipä tuo kauaa maantiellä kestänyt kun 1.4-litrainen bensakone jyrähti käyntiin... onneksi tällä vagineella oli ajettu vain 17K, joten sehän kesti meidän noin 600km lenkin. Patteria ei saatu ladattua yöllä, joten bensalla mentiin ja kyllähän tuo melkoinen ekoteko olikin, kuten tästä on nähtävissä -> Kuva

Kyllä tuo näyttö kertoi lopulta kertoi kulutuksen olevan noin 7, mutta itse en ainakaan ihan vielä vakuuttunut tuosta, että vanha ttid kannattaisi vaihtaa tuollaiseen bensakrematorioon :twisted:

Eski
Vastaa Viestiin