Virtalukon pohja?
Virtalukon pohja?
Startti jäi pyörimään eikä sammunut vasta, kun ottamalla akkulaapelin irti. Starttimoottori on vajaa kaksi vuotta vanha, joten varmaankin virtalukon pohjan vuoro? Onko paha rasti vaihtaa? Auto siis 9-5 v6 vm 2000 automaatti.
Re: Virtalukon pohja?
https://www.pistonheads.com/gassing/top ... 58807&i=20
Nuilla ohjeilla itte tein ja onnistu ihan hyvin.
Nuilla ohjeilla itte tein ja onnistu ihan hyvin.
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Re: Virtalukon pohja?
Kiitos suuri! Näyttää hyviltä ja selkeiltä ohjeilta.
Re: Virtalukon pohja?
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Virtalukon pohja?
Moi,
hyvät ja kattavat ohjeet miten toi virtalukon pohja vaihdetaan jos automaatti. Itselläni manuaali kyseessä joten miten poikkeaa noista ohjeista? Onko linkkejä tms?
hyvät ja kattavat ohjeet miten toi virtalukon pohja vaihdetaan jos automaatti. Itselläni manuaali kyseessä joten miten poikkeaa noista ohjeista? Onko linkkejä tms?
Jäsen #2500; Saab 9-5 STW BioPower 2000, Saab 9-5 STW 2,3t Vector 2003, Saab 9-5 Aero TS A5 sedan 2004, 9-3X 2010, ng9-5 Turbo6 2011, Dodge Challenger R/T 440 cid SE Sixpack 1970, VW Kupla 1969
Re: Virtalukon pohja?
Muuten pätee samat ohjeet, mutta koko keppihässäkkä pitää irroittaa. Itse olen irroittanut sen siirtotankoineen:
Tuolloin vaihteisto pitää lukita neloselle esim. sopivalla poranterällä, vaihteiston päältä löytyy kumitulpalla peitetty reikä ko. tarkoitukseen.
Asennusvaiheessa siirtäjätanko pitää myös lukita kepin kehikkoon, reiät löytyvät kepin etupuolelta.
Tuolla taas keppihässäkkä irroitetaan niin, että siirtäjätanko jää kiinni vaihteistoon. Kannattaa kokeilla tuota menetelmää, itellä ei ole siitä kokemusta.
Kuvissa on ikävät vesileimat, mutta saa niistä jotain tolkkua
https://www.saabcentral.com/threads/sho ... er.161177/
Tuolloin vaihteisto pitää lukita neloselle esim. sopivalla poranterällä, vaihteiston päältä löytyy kumitulpalla peitetty reikä ko. tarkoitukseen.
Asennusvaiheessa siirtäjätanko pitää myös lukita kepin kehikkoon, reiät löytyvät kepin etupuolelta.
Tuolla taas keppihässäkkä irroitetaan niin, että siirtäjätanko jää kiinni vaihteistoon. Kannattaa kokeilla tuota menetelmää, itellä ei ole siitä kokemusta.
Kuvissa on ikävät vesileimat, mutta saa niistä jotain tolkkua
https://www.saabcentral.com/threads/sho ... er.161177/
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
-
- "Turbo"
- Viestit: 290
- Liittynyt: Ke Joulu 14, 2011 21:45
Re: Virtalukon pohja?
Automaatissa helppo homma. Keppiä ei tarvii irrottaa. Sen alumiinirungon kun saa irti , niin pystyy vähän kääntämällä altapäin irrottamaan. Oikea etupenkki ensin irti , muuten ei onnistu.
Saab since 1988
bensan kulutus 15%
bensan kulutus 15%
Re: Virtalukon pohja?
Moro,
kahteen automaattiin olen vaihtanut virtalukonpohjan enkä irroittanut kummastakaan penkkiä.
Terv.
Tommi
kahteen automaattiin olen vaihtanut virtalukonpohjan enkä irroittanut kummastakaan penkkiä.
Terv.
Tommi
Tommi
#6175
NG 9-5 2,0 TiD Vector M6 MY2010
#6175
NG 9-5 2,0 TiD Vector M6 MY2010
-
- "Turbo"
- Viestit: 290
- Liittynyt: Ke Joulu 14, 2011 21:45
Re: Virtalukon pohja?
Riippuu miten tekee. Ite purin vain sen verran ,että sai oikealta puolen alumiini runkoa kallistaen ruuvit irti . Jotenkin niin...
Saab since 1988
bensan kulutus 15%
bensan kulutus 15%
Re: Virtalukon pohja?
En nyt oikein ymmärrä, että miksi ketjua pitää sotkea automaatti-femman korjausohjeilla, kun ne on kerrottu jo vuosi sitten tuossa ylempänä
No ettei ihan pelkäksi nillitykseksi mene, niin muistelempa vanhoja
Olen itse vaihtanut virtalukon pohjan -98 manuaalifemmaan ilman siirtotangon irroitusta vaihteistosta, vaihdekeppi kiinnitettynä tankoon. Ihan sokkona käsikopelolla, vänkärin penkki irroitettuna ja koittanut peilillä tiirata sinne pimeään onkaloon alumiinirungon alle
Virtalukon pohja vaihtui kyllä onnistuneesti, mutta sokkona kasattu pakkilukko ei kyllä sitten toiminutkaan. Aikaa ja tupakkia kului ihan liikaa.
Näin jälkikäteen tuumattuna ihan typerä työmaa, mutta kun sitä siirtäjätankoa ei kuulemma/ohjeiden perusteella voi asentaa yksin takaisin laatikon hahloon
Kyllä voi, mutta vaatii ehkä himpun kärsivällisyyttä.
No ettei ihan pelkäksi nillitykseksi mene, niin muistelempa vanhoja
Olen itse vaihtanut virtalukon pohjan -98 manuaalifemmaan ilman siirtotangon irroitusta vaihteistosta, vaihdekeppi kiinnitettynä tankoon. Ihan sokkona käsikopelolla, vänkärin penkki irroitettuna ja koittanut peilillä tiirata sinne pimeään onkaloon alumiinirungon alle
Virtalukon pohja vaihtui kyllä onnistuneesti, mutta sokkona kasattu pakkilukko ei kyllä sitten toiminutkaan. Aikaa ja tupakkia kului ihan liikaa.
Näin jälkikäteen tuumattuna ihan typerä työmaa, mutta kun sitä siirtäjätankoa ei kuulemma/ohjeiden perusteella voi asentaa yksin takaisin laatikon hahloon
Kyllä voi, mutta vaatii ehkä himpun kärsivällisyyttä.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen