Ihmettelyketju
Re: Ihmettelyketju
^Niinhän ne voisi, kun näin konsernin ulkopuolelta asiaa ihmettelee. Vaan kuten moni meistä tietää, ei prosessimaailma ole välttämättä ihan niin yksinkertainen. Valitettavasti.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Ihmettelyketju
No se on se äly. Kyllä prosessin eri vaiheessa työskentelevät ihmisetkin saa tehdä havaintoja ja raportoida niistä eteenpäin. Se on semmoista tavallista oman älyn käyttöä.
Kuten Puolustusvoimien vanha mainoskampanja totesi: Tee työtä jolla on tarkoitus.
Ei organisaatiossa voi olla niin pöljää väkeä, että tuommoinen asia vaatisi ihan mahdotonta prosessin muokkausta. Joku ne laput luultavasti tulostaa ja lykkää kuoreen. Tässä kohtaa saisi vähän se äly välähtää.
Kuten Puolustusvoimien vanha mainoskampanja totesi: Tee työtä jolla on tarkoitus.
Ei organisaatiossa voi olla niin pöljää väkeä, että tuommoinen asia vaatisi ihan mahdotonta prosessin muokkausta. Joku ne laput luultavasti tulostaa ja lykkää kuoreen. Tässä kohtaa saisi vähän se äly välähtää.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Ihmettelyketju
Kyllä muuten voi. Etenkin jos nykymuodin mukaisesti homma on ulkoistettu, niin se prosessin kehityspiste on yhä kauempana suorittavasta portaasta, joka saa palkkansa siitä että pakkaa ne sälät lähetykseen ja pistää postiin. Parhaassa tapauksessa kuvio lukee sopimuksessa niin, että muutos vaatii useamman pukumiehen käsienheilautuksen ja eihän niitä nyt tämmösillä pikkujutuilla häiritä, etenkään kun kustannus on todennäköisesti kymppejä vuodessa.
Kyllä, olen samaa mieltä että se pakkaava duunari voisi asiasta raportoida. Ja kyllä, olen samaa mieltä että prosessia pitäisi voida kehittää ketterästi ja järkevästi. Mutta tiedän myös sen, että jos kutakuinkin kolme ekaa, hyvää tai huonoa, ideaa hukkuu pukutunneliin ilman vastakaikua, hiipuu se raportointikin ja tiedän myös sen, että joskus nuo prosessimuutokset on rakennettu niin raskaiksi, että seitsemän aanelosen pakkaaminen mukaan siihen kirjekuoreen on pieni vaiva ja todennäköistä vielä pitkään. Voi myös olla, että asiakaspalautteella on vahvempi voima kuin duunarin kehitysidealla. Todennäköisesti suuri osa vastaanottajista nakkaa nuo ekstralaput vaan roskiin (osa sentään paperinkeräykseen) ilman suurempaa ajatusta, joten tämmöisen huomioidessa tosiaan kannattaa se palaute kyllä laittaa.
Kyllä, olen samaa mieltä että se pakkaava duunari voisi asiasta raportoida. Ja kyllä, olen samaa mieltä että prosessia pitäisi voida kehittää ketterästi ja järkevästi. Mutta tiedän myös sen, että jos kutakuinkin kolme ekaa, hyvää tai huonoa, ideaa hukkuu pukutunneliin ilman vastakaikua, hiipuu se raportointikin ja tiedän myös sen, että joskus nuo prosessimuutokset on rakennettu niin raskaiksi, että seitsemän aanelosen pakkaaminen mukaan siihen kirjekuoreen on pieni vaiva ja todennäköistä vielä pitkään. Voi myös olla, että asiakaspalautteella on vahvempi voima kuin duunarin kehitysidealla. Todennäköisesti suuri osa vastaanottajista nakkaa nuo ekstralaput vaan roskiin (osa sentään paperinkeräykseen) ilman suurempaa ajatusta, joten tämmöisen huomioidessa tosiaan kannattaa se palaute kyllä laittaa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Ihmettelyketju
No joo, palloa tallaa about 8 miljardia ihmistä, niin kyllä siihen tietysti sopii montaa sorttia sekaan...
Ei muuta kuin palautetta menemään.
Ei muuta kuin palautetta menemään.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Ihmettelyketju
En ehdi laittaa palautetta Tukkurilaan, kun pitää kitistä asiasta Saappifoorumilla
Aerolla on kuitenkin ihan sama pointti kuin mulla tai nimim. 9000 automaatilla. Ei ole järkeä prosesseissa liittyen postituksiin eikä välttämättä prosesseissa liittyen prosessien kehitykseen. Ihmiset nämä kuitenkin kaikki määrittelee, eli kyllä siellä kaikilla tasoilla olisi järjenkäyttö sallittua, on sitten kyse aloitteiden tekemisestä, niiden käsittelystä tai prosessien muuttamisesta.
Aerolla on kuitenkin ihan sama pointti kuin mulla tai nimim. 9000 automaatilla. Ei ole järkeä prosesseissa liittyen postituksiin eikä välttämättä prosesseissa liittyen prosessien kehitykseen. Ihmiset nämä kuitenkin kaikki määrittelee, eli kyllä siellä kaikilla tasoilla olisi järjenkäyttö sallittua, on sitten kyse aloitteiden tekemisestä, niiden käsittelystä tai prosessien muuttamisesta.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ihmettelyketju
Kuka enää uskaltaa myydä elinkeinonaan käytettyjä autoja, kun neljä vuotta ja yli 120 tkm aiemmin myydyn auton korjauskustannuksista osa laitetaan kauppiaan piikkiin?
https://www.is.fi/autot/art-2000006477443.html
https://www.is.fi/autot/art-2000006477443.html
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ihmettelyketju
Ajatusleikkiä jatkaen: johtaako tuo siihen, että jatkossa kaikki käytetyt autot myydään korjattavaksi ?
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: Ihmettelyketju
Varmaan ne, jotka ottavat vastuunsa huomioon autojen hinnoittelussaAZP kirjoitti: ↑Ma Huhti 20, 2020 09:19Kuka enää uskaltaa myydä elinkeinonaan käytettyjä autoja, kun neljä vuotta ja yli 120 tkm aiemmin myydyn auton korjauskustannuksista osa laitetaan kauppiaan piikkiin?
https://www.is.fi/autot/art-2000006477443.html
Mutta joo. Pienille yrityksille tuollaiset ovat kyllä pahoja summia, jos sattuu useampi lyhyen ajan sisään. Saa jokusen auton myydä, että on menetetyt tonnit takaisin ansaittu.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Ihmettelyketju
Sain jostain päähäni että mullahan on akkulaturi ja auto vois kaivata pientä ylläpitolatausta näinä aikoina, kun auto ei pahemmin liiku. Laturi kiinni ja 1/4 valoa jäi palamaan. Ohjeen mukaan varaus oli siis alle 50 %
Käyttämättömänä pölyyntymään jäänyt 30 € Benton saattaa maksaa itsensä takaisin tänä keväänä
Käyttämättömänä pölyyntymään jäänyt 30 € Benton saattaa maksaa itsensä takaisin tänä keväänä
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23978
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Ihmettelyketju
Kevät tarjous esitettä ei ole saapunut.
Eikä myöskään bilteman kuvastoa
Viimevuosina tullu kotia postilaatikkoon.
Eikä myöskään bilteman kuvastoa
Viimevuosina tullu kotia postilaatikkoon.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Ihmettelyketju
Bilteman kuvasto Imatralla jaettu jo pari viikkoa sitten.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Ihmettelyketju
Saako joku selvää tämän jutun perusteella kuka väistää ja ketä 1.6., kun pyörätietä ajava pyöräilijä ja autoilija osuvat samaan aikaan risteykseen:
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/kon ... -1.1074193
Eikä jyväjemmarien lehti ole ainoa jonka jutusta ei saa mitään selvää. Netti on pullollaan uutisia, joiden otsikossa väitetään että autoilijan ja pyöräilijän väistämissäännöt menee uusiksi, mutta itse jutussa höpistään vain liikennemerkeistä.
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/kon ... -1.1074193
Eikä jyväjemmarien lehti ole ainoa jonka jutusta ei saa mitään selvää. Netti on pullollaan uutisia, joiden otsikossa väitetään että autoilijan ja pyöräilijän väistämissäännöt menee uusiksi, mutta itse jutussa höpistään vain liikennemerkeistä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ihmettelyketju
Pari juttua olen asian tiimoilta lukenut eikä niistä ole tullu hullua hurskaammaksi. Lakitekstistä vois jotain selvitä mutta koetappa "kiittäen hylätty" yo-pohjalta niitä tavata .
Taidan jatkaa hyväksi havaitulla linjalla: merkeistä ja säännöistä huolimatta pää pyörii epäluuloisesti kuin hässivällä sudella risteysalueilla riippumatta siitä millä on liikkeellä ..
Taidan jatkaa hyväksi havaitulla linjalla: merkeistä ja säännöistä huolimatta pää pyörii epäluuloisesti kuin hässivällä sudella risteysalueilla riippumatta siitä millä on liikkeellä ..
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Re: Ihmettelyketju
Tämä kyllä ihmetyttää https://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/auto ... sa/839428/
Ei kyllä ostajan kannalta kuulosta oikein hyvälle sovinnolle. Ettei vain olisi VAG konsernin kamppeita, kun kerran kaasuautosta puhutaan...
Ei kyllä ostajan kannalta kuulosta oikein hyvälle sovinnolle. Ettei vain olisi VAG konsernin kamppeita, kun kerran kaasuautosta puhutaan...
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Ihmettelyketju
^toisaalta tuossa ei kerrota detaljeja siitä mitä autolla on ajettu tässä kauppojen välissä. Jos esim ajettu 100 tkm kahden vuoden aikana ja 10 t€ vastaan ehjän vastaavan auton arvoa nyt kun siitä hyvitetään, niin ostaja saa ns. "omansa pois". Toki omat jurismikulut jää myös maksettavaksi, mutta ei kauhean tarkasti tehdä selkoa siitäkään miten selvä tilanne tuo auton viallisuus ja sen juurisyy oli.
Jos nyt olen käsittänyt oikein, niin oikeasti ainoa muutos lakiin on uusi liikennemerkki "Väistämisvelvollisuus pyöräilijän tienylityspaikassa", jolla osoitetaan autoilijan väistämisvelvollisuus pyöräilijään nähden:
Käsittääkseni ihan sama asia on voitu tähän asti osoittaa ihan kärkikolmioilla.
Tässä toinen oiva lehtijuttu, josta pää ja häntä ovat kateissa: https://www.is.fi/autot/art-2000006339594.html
Samassa jutussa siis seuraavat sitaatit:
Toki kyse voi olla lakiteknisestä detaljista, eli mitä tarkoittaa uudessa laissa "pyörätien jatke" suhteessa paikkaan, jossa pyörätie muuten ylittää ajoradan. Ovatko ne kaksi eri asiaa? Mutta jos kyse on tästä, niin sanamuodot pitäisi lehtijutussa avata kunnolla, nyt ei tuosta mene kuin pää sekaisin.
Tuo on ihan hyvä politiikka, koska suurin osa autoilijoista ja pyöräilijöistä ei tunnu tietävän yhtään miten nuo väistämissäännöt menee. Ja noiden lehtijuttujen jälkeen vielä vähemmän.Henri S kirjoitti: ↑Ma Huhti 27, 2020 09:44Pari juttua olen asian tiimoilta lukenut eikä niistä ole tullu hullua hurskaammaksi. Lakitekstistä vois jotain selvitä mutta koetappa "kiittäen hylätty" yo-pohjalta niitä tavata .
Taidan jatkaa hyväksi havaitulla linjalla: merkeistä ja säännöistä huolimatta pää pyörii epäluuloisesti kuin hässivällä sudella risteysalueilla riippumatta siitä millä on liikkeellä ..
Jos nyt olen käsittänyt oikein, niin oikeasti ainoa muutos lakiin on uusi liikennemerkki "Väistämisvelvollisuus pyöräilijän tienylityspaikassa", jolla osoitetaan autoilijan väistämisvelvollisuus pyöräilijään nähden:
Käsittääkseni ihan sama asia on voitu tähän asti osoittaa ihan kärkikolmioilla.
Tässä toinen oiva lehtijuttu, josta pää ja häntä ovat kateissa: https://www.is.fi/autot/art-2000006339594.html
Samassa jutussa siis seuraavat sitaatit:
Ilta-Sanomat kirjoitti:Uusi laki ei muuta sanottavasti autoilijoiden ja pyöräilijöiden välisiä väistämissääntöjä risteyksissä, mutta pyörätien jatkeen kohdalla väistämissääntö tulee yksiselitteiseksi: pyöräilijää on väistettävä.
Eli siis yksiselitteinen autoilijan väistämisvelvollisuus kohtaa pääsäännön, jossa ajoradalle tuleva pyöräilijä väistää autoja. Miten ristiriidassa voi oman itsensä kanssa olla ilman että henki loppuu?Ilta-Sanomat kirjoitti:Jatkossakin pääsääntö on se, että pyörätieltä ajoradalle tuleva polkupyöräilijä väistää muuta liikennettä.
Toki kyse voi olla lakiteknisestä detaljista, eli mitä tarkoittaa uudessa laissa "pyörätien jatke" suhteessa paikkaan, jossa pyörätie muuten ylittää ajoradan. Ovatko ne kaksi eri asiaa? Mutta jos kyse on tästä, niin sanamuodot pitäisi lehtijutussa avata kunnolla, nyt ei tuosta mene kuin pää sekaisin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K