9-3 2.0t pätkii prkl!
Re: 9-3 2.0t pätkii prkl!
On tullut sellaisia harvinaisia tapauksia vastaan että kampiakselin asentoanturi rajoittaa kierrokset eikä mitään vikakoodia edes tule. Lämpimänä herkemmin.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: 9-3 2.0t pätkii prkl!
Ok pitää kokeilla varmaan se seuraavaksi.
Onko tuo Bilteman 63-802 sopiva?
Hieman kallis kun vertaa autodocin hintoihin mutta ei millään jaksaisi odotella viikkoa osia.
Onko tuo Bilteman 63-802 sopiva?
Hieman kallis kun vertaa autodocin hintoihin mutta ei millään jaksaisi odotella viikkoa osia.
(ex => 99 GL (ex petro) -80, 900 GL -81, 9000i -88, 900 GL -87, 9-3 ss 2.0t A -03, 9-5 wagon 2.0t A -02), 9-3 SC 1.8t A -08, 900S 2,0t -97
Re: 9-3 2.0t pätkii prkl!
Mahdatko muistaa näkyikö tuo kierroslukumittarissa?
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: 9-3 2.0t pätkii prkl!
Mielestäni toimi normaalisti eli ei mennyt ainakaan kokonaan nollille. Toki kierrokset laski kun veto hiipui
(ex => 99 GL (ex petro) -80, 900 GL -81, 9000i -88, 900 GL -87, 9-3 ss 2.0t A -03, 9-5 wagon 2.0t A -02), 9-3 SC 1.8t A -08, 900S 2,0t -97
Re: 9-3 2.0t pätkii prkl!
No niin nyt on rikotut pa liittimet uusittu ja pääsin starttaamaan niin eipä tuo kierroslukumittari näyttänyt tällä kertaa mitään eli tuo viittaa nyt aika selkeästi KAA:iin. Alakautta lähti nätisti irti mutta eipä tuo bilteman 63-802 anturi ollutkaan sopiva, neljä pinniä kun pitäisi olla kolme. Loppudiagnoosia joudun odottelemaan koska oikea anturi pitääkin nyt etsiä tarkemmilla spekseillä ja mallin mukaan. Motonetin 10-9127 YKK-anturi Opel-97 kampiaks. näyttäisi sopivalta mutta jos jollain on parempaa tietoa ja/tai vinkkiä niin kiitollisena otan vastaan.
On tää saabismi ihana asia
On tää saabismi ihana asia
(ex => 99 GL (ex petro) -80, 900 GL -81, 9000i -88, 900 GL -87, 9-3 ss 2.0t A -03, 9-5 wagon 2.0t A -02), 9-3 SC 1.8t A -08, 900S 2,0t -97
- Castrol
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 67
- Liittynyt: La Touko 28, 2016 22:59
- Paikkakunta: Hellsinki
- Viesti:
Re: 9-3 2.0t pätkii prkl!
Kaikissa T7 on sama KA-anturi. Liittimessa on 4 pinniä mutta kolme kontaktia ja kaksi johtoa https://www.biltema.fi/auton-varaosahak ... 2000036203 <--- Tuon pitäisi olla oikea jos sinulla on T7 auto. T5 autoihin menee eri anturi joka on siis tälläinen https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... 58677--co0
Tuolta voit ite katella...Numeroita ja miten ne pitäs olla. http://ys3.se/catalogue/node/2000/2935/#L7
Tuolta voit ite katella...Numeroita ja miten ne pitäs olla. http://ys3.se/catalogue/node/2000/2935/#L7
-MY:2001 OG9-3 aero stg1,5 By:Trollolotechnologies
-EX MY:1996 NGR900 By:Trollolotechnologies
-MY:Lucifer Og9-5 aero SW By:Trollolotechnologies
#7136
-EX MY:1996 NGR900 By:Trollolotechnologies
-MY:Lucifer Og9-5 aero SW By:Trollolotechnologies
#7136
Re: 9-3 2.0t pätkii prkl!
On ainakin Kärkkäisellä kate kohdallaan kun vertaa Saksan hintoihin.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Re: 9-3 2.0t pätkii prkl!
Odottelin merkkiliikkeessä vuoroani kun edelläasioivalle diagnosoitiin KAA-vikaa. Hinta-arvio töineen n. 300eur. Jotenkin tuntuu arvokkaalle, vai onko hankalakin vaihtaa?
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: 9-3 2.0t pätkii prkl!
Järjetön hinta. Vaihdoin viime kesänä ng-satkuun anturin. Boschin T5-mallin anturi maksoi virolaisessa verkkokaupassa 80 euroo ja vaihtoon ei mennyt kuin ehkä viisitoista minuuttia.
Re: 9-3 2.0t pätkii prkl!
Nyt uusi KAA kiinni mutta kierroslukumittari ei liiku startatessa eikä auto käynnisty eli joku muu vika mutta mikä? Anturina Motonetin 10-9127 joka ainakin liittimen ja muutenkin ulkoisen habituksen suhteen on samanlainen kuin se mikä autossa oli kiinni.
Alakautta vaihtaen tumpeloidenkin alle puolen tunnin homma eli jos merkkiliike ottaa 300e niin on kate kohdallaan.
Alakautta vaihtaen tumpeloidenkin alle puolen tunnin homma eli jos merkkiliike ottaa 300e niin on kate kohdallaan.
(ex => 99 GL (ex petro) -80, 900 GL -81, 9000i -88, 900 GL -87, 9-3 ss 2.0t A -03, 9-5 wagon 2.0t A -02), 9-3 SC 1.8t A -08, 900S 2,0t -97
Re: 9-3 2.0t pätkii prkl!
Selvisikö missä vika oli?
Entäpä onko kenellekään tullut vastaan toimimatonta, uutta anturia? Vaihdoin tuossa just yhteen yksilöön uuden anturin eikä käynnisty, eikä nouse kierroslukumittari.
Vanhalla anturilla kävi muuten, mutta yhden kerran jätti käynnistymättä ennen kuin jäähtyi hetken. Epäilys anturiviasta. Vanhassa anturissa oli kyllä päässä jonkin verran metallihilettä, tuokaan ei varmaan hyvää tee.
En uskaltanut ostaa halvinta kiinakuraa vaan Valeon anturin, mutta kiinalainenhan tuokin on
Jahka ketutus hellittää, mittailen anturien resistanssit ja vaihdan vanhan anturin takaisin. Todella kelju vaihtaa tuo kun johtoreitti on hankala eikä pultin kantaa näe kuin alakautta. Ahdasta on silti ja kun katti on edessä niin koneen pitää jäähtyä kunnolla.
Entäpä onko kenellekään tullut vastaan toimimatonta, uutta anturia? Vaihdoin tuossa just yhteen yksilöön uuden anturin eikä käynnisty, eikä nouse kierroslukumittari.
Vanhalla anturilla kävi muuten, mutta yhden kerran jätti käynnistymättä ennen kuin jäähtyi hetken. Epäilys anturiviasta. Vanhassa anturissa oli kyllä päässä jonkin verran metallihilettä, tuokaan ei varmaan hyvää tee.
En uskaltanut ostaa halvinta kiinakuraa vaan Valeon anturin, mutta kiinalainenhan tuokin on
Jahka ketutus hellittää, mittailen anturien resistanssit ja vaihdan vanhan anturin takaisin. Todella kelju vaihtaa tuo kun johtoreitti on hankala eikä pultin kantaa näe kuin alakautta. Ahdasta on silti ja kun katti on edessä niin koneen pitää jäähtyä kunnolla.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: 9-3 2.0t pätkii prkl!
Muistakaa aina tarkistaa montako o-rengasta saatte tungettua sinne asennusreikään. Aika monta tapausta tullut vastaan joissa vanha o-rengas jää lohkoon kiinni ja uuden anturin mukana tuleva lisätään siihen päälle. Tällä konstilla anturin kärki jää 1-2mm kauemmaksi triggeripyörästä ja eipä se signaalia ainakaan vahvista.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: 9-3 2.0t pätkii prkl!
Kyllä se vanha O-rengas tuli pois ja putsailin kolon kunnolla. Uusi kevyesti oljyttynä paikalleen.
Löytyihän se vikakin, uuden anturin liittimessä ei ollut yksi pinneistä kunnolla paikallaan vaan painui liittimen tieltä karkuun. Kiskaisin pinnin kätkipihdeillä ylös ja se napsahti paikoilleen. Sen jälkeen käynnistyi normaalisti. Ehtaa kiinalaista kokoonpanolaatua... ei varmaan kannata maksaa ”merkkiosasta” ekstraa kun ne halvimmat 15 anturit lienee samoja. Valeon logokin löytyi vain tarrasta. Boschista en sitten tiedä...
Edit: Vaihto kannattaa tehdä alakautta, saa näköyhteyden pultille ja muutenkin on paremmin tilaa. WIS ohjeistaa vaihtamaan yläkautta ja irrottamaan pakosarjan lämpösuojan, mutta sainpa tuonkin kiinnityspultin poikki. Alakautta vaihtaessa ei tartte irrotella mitään.
Löytyihän se vikakin, uuden anturin liittimessä ei ollut yksi pinneistä kunnolla paikallaan vaan painui liittimen tieltä karkuun. Kiskaisin pinnin kätkipihdeillä ylös ja se napsahti paikoilleen. Sen jälkeen käynnistyi normaalisti. Ehtaa kiinalaista kokoonpanolaatua... ei varmaan kannata maksaa ”merkkiosasta” ekstraa kun ne halvimmat 15 anturit lienee samoja. Valeon logokin löytyi vain tarrasta. Boschista en sitten tiedä...
Edit: Vaihto kannattaa tehdä alakautta, saa näköyhteyden pultille ja muutenkin on paremmin tilaa. WIS ohjeistaa vaihtamaan yläkautta ja irrottamaan pakosarjan lämpösuojan, mutta sainpa tuonkin kiinnityspultin poikki. Alakautta vaihtaessa ei tartte irrotella mitään.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: 9-3 2.0t pätkii prkl!
En tiedä viitsinkö edes kertoa mutta no lopullinen syy oli haljennut bensaletku ämpärissä.SS kirjoitti: ↑La Huhti 25, 2020 17:36Selvisikö missä vika oli?
Entäpä onko kenellekään tullut vastaan toimimatonta, uutta anturia? Vaihdoin tuossa just yhteen yksilöön uuden anturin eikä käynnisty, eikä nouse kierroslukumittari.
Vanhalla anturilla kävi muuten, mutta yhden kerran jätti käynnistymättä ennen kuin jäähtyi hetken. Epäilys anturiviasta. Vanhassa anturissa oli kyllä päässä jonkin verran metallihilettä, tuokaan ei varmaan hyvää tee.
En uskaltanut ostaa halvinta kiinakuraa vaan Valeon anturin, mutta kiinalainenhan tuokin on
Jahka ketutus hellittää, mittailen anturien resistanssit ja vaihdan vanhan anturin takaisin. Todella kelju vaihtaa tuo kun johtoreitti on hankala eikä pultin kantaa näe kuin alakautta. Ahdasta on silti ja kun katti on edessä niin koneen pitää jäähtyä kunnolla.
Toiminut kyllä ja opin paljon uusia juttuja ettei tuo nyt ihan hukkaan mennyt. Tosin vieläkin vaivaa osittainen tehon puute mutta en ole jaksanut tutkia. Veikkaan että nykyinen letku ehkä jotenkin taiteella/lytyssä tai sitten bilteman peruspumpun tuotto ei riitä kun soppaa pyydetään enemmän...
Ehkä tässä jossain vaiheessa taas jaksaa tutkia.
(ex => 99 GL (ex petro) -80, 900 GL -81, 9000i -88, 900 GL -87, 9-3 ss 2.0t A -03, 9-5 wagon 2.0t A -02), 9-3 SC 1.8t A -08, 900S 2,0t -97