NG9-3:ssa ei ole missään B-pilarissa suulakkeita takaikkunoille. Saabin 9-5 malleista en mene sanomaan mitään ja ei se tähän kuulukaan kun on kyseessä NG9-3 osasto.Turbo Sensonic kirjoitti: ↑Su Huhti 26, 2020 09:48Niin, suurimmaksi osaksi automaatti-ilmastoinnin kytkimiin ei tarvitse koskea, mutta cabbessa ei ole takana B-pilareissa (kun ei ole B-pilareita) suulakkeita, jotka puhaltaisivat takasivuikkunoihin. Tällöin täytyy säätää puhallusta voimakkaammaksi huurteen poistoa varten.
Lämpötilaan en koske muutoin kuin tällaisilla keleillä (8-15 astetta), kun haluaa ajaa katto auki
Lämppäri 26 asteeseen, jotta tarkenee paremmin
Saab 9-3 manuaalisen ilmastoinnin vaihto automaatti-ilmastointiin
Re: Saab 9-3 manuaalisen ilmastoinnin vaihto automaatti-ilmastointiin
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Saab 9-3 manuaalisen ilmastoinnin vaihto automaatti-ilmastointiin
Se onkin jännä juttu että NG-kolkissa ei niitä suuttimia ole, kun NG-satkussa ja OG-kolkissa sellaiset oli.
Automaatti-ilmastointi on kyllä hieno vehje ja siitä on vaikea luopua kun on hyvään Saabin ACC:hen tottunut. Oikeastaan ainoa kerta kun Saabissa piti siihen koskea oli kun talvella oli ollut monta tuntia metsähommissa ja lähti hiestä märkänä autolla kohti kotia. Vaikka oli hetken Eberöinyt, niin siinä tuli aika pian niin kylmä, että oli pakko laittaa lämpötilapyyntiä täysille että alkoi tuntua lämpöä. Samoin piti pistää huurteenpoisto päälle, koska muuten lasi veti aika pikaiseen huuruun.
Nyt lataushybridillä sähköistä toimintamatkaa optimoidakseen pitää hieman useammin runkata noita automaatti-ilmastoinnin nappeja. Lähtökohtaisesti koko laite on offilla, ellei synny tarvetta tai halua ottaa lämpöä, kylmää tai puhallusta jonnekin päin kabiinia. Vaikka puhallus on offilla, niin ilma vaihtuu ajossa samaan tapaan kuin kuplavolkkarissa, eli läpivirtaustuuletus saa aikaan vienon ilmavirran suuttimista. Se riittää kuivalla viileähköllä kelillä ilmanvaihdoksi jos auto ei ole täynnä hikisiä korstoja ja matka ei ole kovin pitkä.
Automaatti-ilmastointi on kyllä hieno vehje ja siitä on vaikea luopua kun on hyvään Saabin ACC:hen tottunut. Oikeastaan ainoa kerta kun Saabissa piti siihen koskea oli kun talvella oli ollut monta tuntia metsähommissa ja lähti hiestä märkänä autolla kohti kotia. Vaikka oli hetken Eberöinyt, niin siinä tuli aika pian niin kylmä, että oli pakko laittaa lämpötilapyyntiä täysille että alkoi tuntua lämpöä. Samoin piti pistää huurteenpoisto päälle, koska muuten lasi veti aika pikaiseen huuruun.
Nyt lataushybridillä sähköistä toimintamatkaa optimoidakseen pitää hieman useammin runkata noita automaatti-ilmastoinnin nappeja. Lähtökohtaisesti koko laite on offilla, ellei synny tarvetta tai halua ottaa lämpöä, kylmää tai puhallusta jonnekin päin kabiinia. Vaikka puhallus on offilla, niin ilma vaihtuu ajossa samaan tapaan kuin kuplavolkkarissa, eli läpivirtaustuuletus saa aikaan vienon ilmavirran suuttimista. Se riittää kuivalla viileähköllä kelillä ilmanvaihdoksi jos auto ei ole täynnä hikisiä korstoja ja matka ei ole kovin pitkä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saab 9-3 manuaalisen ilmastoinnin vaihto automaatti-ilmastointiin
Eikö siinä ollut? Sitten muistan väärin, koska siitä on kymmenen vuotta, kun minulla oli viimeksi kovakattoinen NG9-3
NG900:ssa oli ainakin ne, vaikka siitäkin on jo reilut puolitoisa vuotta, kun olen moisen omistanut.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007