Ad85 nollassa ja amul -2500

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Aeroapina
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: La Joulu 28, 2019 21:21

Re: Ad85 nollassa ja amul -2500

Viesti Kirjoittaja Aeroapina »

Mertmi kirjoitti:
La Huhti 18, 2020 15:20
No, teoriassa. Oma kokemus on, että yksi pultti vähintään on tietenkin poikki.
Niin no käytännössä asennushommat on aina yhtä kirosanojen tulvaa, raivonpuuskia, epätoivoa ja ruhjeita! :lol:

Katoin tossa etukäteen että aika monella on nuitten pakosarjan pulttien kans ollu ongelmia. Auttaiskohan jos niihin suhauttais jotain rasvaa tai ruosteenpoistajaa? Vai onko siinä se palamisen riski kun pakosarja kyseesä..
2004 9-5 Aero wagon A, stage 1 Biopower
jooseppi78
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Ad85 nollassa ja amul -2500

Viesti Kirjoittaja jooseppi78 »

Ei oo palamisen vaaraa, senkus suihkit jotain liukastetta viikon pari. Toki sen vois testata että suihkii fairyvedellä kylmän pakosarjan ympäriinsä, tai no mitä pystyy, pistää trampan kalkattaan ja kattelee puhalteleeko jostain kuplia?
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Aeroapina
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: La Joulu 28, 2019 21:21

Re: Ad85 nollassa ja amul -2500

Viesti Kirjoittaja Aeroapina »

Päivitystä taas:

Testasin tänään bensapainemittarilla paineet tukista ja tulokset oli aika hälyttävät.
Autosa virrat päällä, moottori ei ollut vielä käynnisä ja antoi paineiksi 2 bar.
Sitten kun moottorin starttasi hyppäs paineet 6 bar lukemille. 8O
Kaasua kun paino, paineet laski 5 bar tienoille ja nousi takas 6 bariin.

Tarkoittaa vissiinki sitä, että paineensäädin menee vaihtoon tai sitte paluulinjasa on joku tukos?
2004 9-5 Aero wagon A, stage 1 Biopower
Aeroapina
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: La Joulu 28, 2019 21:21

Re: Ad85 nollassa ja amul -2500

Viesti Kirjoittaja Aeroapina »

No selvisihän tämäkin sitkeä ongelma lopultakin!

Vika löytyi paluulinjan kulmaliittimestä, jonka edellinen omistaja oli rikkonut ja yrittänyt korjata jollain tiivistemassalla. Tämän seurauksena liitin oli mennyt tukkoon ja virtasi erittäin huonosti, joka aiheutti ylipaineen koko polttoainelinjastossa.
Tältä liitin näytti, kun olin raapinut kaikki tiivistemassat pois: https://aijaa.com/aqR35p

Purkaamolta uusi kulmaliitin tilalle ja kas kummaa, kaikki arvot pyörähti oikeille lukemille! Lamb +/- 200, amul samoilla lukemilla ja ad85 näyttää nyt muuta kuin nollaa.

Kiitokset kaikille vastanneille, jotka näkivät vaivaa auttaa ratkaisemaan tätä ongelmaa. :D
2004 9-5 Aero wagon A, stage 1 Biopower
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10272
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ad85 nollassa ja amul -2500

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

En halua lystiä pilata, mutta niitä saa uutenakin. :lol:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Aeroapina
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: La Joulu 28, 2019 21:21

Re: Ad85 nollassa ja amul -2500

Viesti Kirjoittaja Aeroapina »

Mertmi kirjoitti:
Pe Touko 01, 2020 20:09
En halua lystiä pilata, mutta niitä saa uutenakin. :lol:
No saa mutta sai purkaamolta halvemmalla 8)
2004 9-5 Aero wagon A, stage 1 Biopower
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10272
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ad85 nollassa ja amul -2500

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

No tärkeintä on tietenkin :saab: liikenteessä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Aeroapina
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: La Joulu 28, 2019 21:21

Re: Ad85 nollassa ja amul -2500

Viesti Kirjoittaja Aeroapina »

Nimenomaan ja leveästi hymyilevä :saab: isti!
2004 9-5 Aero wagon A, stage 1 Biopower
Vastaa Viestiin