Stability control failure
Stability control failure
Ongelmasta ongelmaan... eli tämän hetken vika ois jossain, mutta mistä edes lähteä etsimään? jollain muulla ollu tällästä?
Antoi vikakoodia airbagistä sekä ratin napit ei toiminut, Vaihdettiin rikkinäinen spiraali uuteen (yhdistettiin teck 2sella ja kalibroitiin kaikki mahdollinen) kaikki toimi sen 5min ja sitten tuli "Stability control failure, contact service" ja taas oltiin uuden mystisen vian äärellä....
"Väylästä puuttuu tieto" Yhteys ohjauspylvään moduuliin (cim) katkonainen
ohjauskulmakalibrointi - jatkuva.
Kaikki toimii, vain vikakoodit ja luistoneston valo häiritsee kun katsastukseen olisi määrä mennä...
Antoi vikakoodia airbagistä sekä ratin napit ei toiminut, Vaihdettiin rikkinäinen spiraali uuteen (yhdistettiin teck 2sella ja kalibroitiin kaikki mahdollinen) kaikki toimi sen 5min ja sitten tuli "Stability control failure, contact service" ja taas oltiin uuden mystisen vian äärellä....
"Väylästä puuttuu tieto" Yhteys ohjauspylvään moduuliin (cim) katkonainen
ohjauskulmakalibrointi - jatkuva.
Kaikki toimii, vain vikakoodit ja luistoneston valo häiritsee kun katsastukseen olisi määrä mennä...
Saab 9-3 1.8t Linear Pro Busin SportCombi A
Re: Stability control failure
Hei.
Itsellä oli juuri samoja oireita/vikakoodeja kun sinulla.
Loppujen lopuksi vika oli virtalukossa.Otin virtalukon keskikonsolista irti. Purin lukon.Lukon sisällä olevasssa piirikortissa metalliset kontaktipinnat olivat mustuneet/vähän palaneet.Hion hienolla hiomaparelilla kontaktipinnat puhtaaksi.Sitten vielä puhdistin kontaktipuhdistus aineella.Voitelin virtalukon sisällä olevat valkoiset muoviset liikkuvat osat silikonivaseliinillä.Silikonivaseliini löytyy biltemasta.
Kasasin lukon,ja laitoin lukon paikoilleen.Kailki toimi.
Myös vikakoodit katosi.
Ainaski itsellä oli vika virtalukossa.
Itsellä oli juuri samoja oireita/vikakoodeja kun sinulla.
Loppujen lopuksi vika oli virtalukossa.Otin virtalukon keskikonsolista irti. Purin lukon.Lukon sisällä olevasssa piirikortissa metalliset kontaktipinnat olivat mustuneet/vähän palaneet.Hion hienolla hiomaparelilla kontaktipinnat puhtaaksi.Sitten vielä puhdistin kontaktipuhdistus aineella.Voitelin virtalukon sisällä olevat valkoiset muoviset liikkuvat osat silikonivaseliinillä.Silikonivaseliini löytyy biltemasta.
Kasasin lukon,ja laitoin lukon paikoilleen.Kailki toimi.
Myös vikakoodit katosi.
Ainaski itsellä oli vika virtalukossa.
Re: Stability control failure
Vaihtuiko spiraalin mukana myös kääntökulma-anturi? Se on tyypillisin vikapaikka, kuluu vuosien myötä.
Lisäksi CIM moduulin liittimet kannattaa tarkistaa, moduulia kasatessa 2 pisintä pinniä menee helposti väärään väliin. Lisäksi tietenkin myös itse CIM-moduulin piirilevyssä voi olla vikaa.
Lisäksi CIM moduulin liittimet kannattaa tarkistaa, moduulia kasatessa 2 pisintä pinniä menee helposti väärään väliin. Lisäksi tietenkin myös itse CIM-moduulin piirilevyssä voi olla vikaa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Stability control failure
Akku?
-Akun kunto, lepojännite, latausjännite...
-Sulakkeen irroitus ja katsastukseen. Eikai se katsastajalle kuulu jos näyttö pimeenä ja radio ei toimi.
Saab 9-3ss 1.8t vm. 2006
-Akun kunto, lepojännite, latausjännite...
-Sulakkeen irroitus ja katsastukseen. Eikai se katsastajalle kuulu jos näyttö pimeenä ja radio ei toimi.
Saab 9-3ss 1.8t vm. 2006
Saab 9-3ss 1.8t -06
Re: Stability control failure
Aika epäilyttävä idea alkaa tällä tavalla petkuttamaan.
Vanhemmassa mallissa, missä on erillinen SID, on oma sulake tälle ja taisi olla CD-soitinta myös saman sulakeeen takana. Eiköhän kannata laittaa auto kuntoon ja sitten katsastukseen.
Uudemmassa mallissa, missä ei ole erillistä SID:ä, ei tuo petkutus onnistu, kun silloin pimenee koko mittaristo.
Tuo on hyvinkin mahdollista.SS kirjoitti: ↑Ma Touko 04, 2020 19:09Vaihtuiko spiraalin mukana myös kääntökulma-anturi? Se on tyypillisin vikapaikka, kuluu vuosien myötä.
Lisäksi CIM moduulin liittimet kannattaa tarkistaa, moduulia kasatessa 2 pisintä pinniä menee helposti väärään väliin. Lisäksi tietenkin myös itse CIM-moduulin piirilevyssä voi olla vikaa.
Kun airbagin takia joutui CIM:ä korjaamaan spiraalin osalta, on kasauksessa voinut käydä vahinko. Näin ollen nyt ei ratin kääntökulma-anturi pelaa.
Ei kai siinä muuta kuin uudelleen vain CIM:n kimppuun.
Tuohon en usko mitenkään.unnah kirjoitti: ↑Ma Touko 04, 2020 18:42Hei.
Itsellä oli juuri samoja oireita/vikakoodeja kun sinulla.
Loppujen lopuksi vika oli virtalukossa.Otin virtalukon keskikonsolista irti. Purin lukon.Lukon sisällä olevasssa piirikortissa metalliset kontaktipinnat olivat mustuneet/vähän palaneet.Hion hienolla hiomaparelilla kontaktipinnat puhtaaksi.Sitten vielä puhdistin kontaktipuhdistus aineella.Voitelin virtalukon sisällä olevat valkoiset muoviset liikkuvat osat silikonivaseliinillä.Silikonivaseliini löytyy biltemasta.
Kasasin lukon,ja laitoin lukon paikoilleen.Kailki toimi.
Myös vikakoodit katosi.
Ainaski itsellä oli vika virtalukossa.
Vika oli alunperin, näin olen käsittänyt, airbagin spiraalissa eikä mitään muuta, ja kun nyt on käytetty CIM auki, niin mitä ilmeisemmin siellä on jotain mennyt nyt vikaan.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Stability control failure
Kääntökulma anturi antoi lukemia teck2 sella eli se pelasi mielestäni hyvin. En usko vian olevan siinä ?
Pitää purkaa ainaki cim uudestaan ja tarkistaa ne 2pinniä vielä.
Pitää purkaa ainaki cim uudestaan ja tarkistaa ne 2pinniä vielä.
Saab 9-3 1.8t Linear Pro Busin SportCombi A
Re: Stability control failure
Jos kulma-anturi antaa järkeviä lukemia niin tuskin toi noihin kuitenkaan liittyy, mutta ei tarkistamisesta haittaa ole. Vaihtuiko se kulma-anturi samalla?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Stability control failure
Petrisalta 'ammattimaisia kommentteja", arvostan!
Mutta, itse amatööri, joten, suosittelen tarkkailee jännitteitä.
Jos jännitehäviöö, ni check_control kyllä ilmoittaa vaikka mitä virheitä..
OpCom loistava työkalu Saabisteille!
Saab 9-3ss 1.8t vm. 2006
Mutta, itse amatööri, joten, suosittelen tarkkailee jännitteitä.
Jos jännitehäviöö, ni check_control kyllä ilmoittaa vaikka mitä virheitä..
OpCom loistava työkalu Saabisteille!
Saab 9-3ss 1.8t vm. 2006
Saab 9-3ss 1.8t -06
Re: Stability control failure
Nyt on ihan pakko kysyä, että eikö tämmönen tosiaan sytytä mitään häiriövaloa mittariston puolelle tuossa tilanteessa?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Stability control failure
Joo, itse ihan mielenkiinnosta kokeilin.
Sulake 3 irti. Tällöin radio oli mykkä, ja SID-näyttö pimeänä. Muuten kaikki toimi täydellisesti.
Omassa tosiaan antoi Stability Control Failuren, Contact service, traction control failure jne...
Uusin akun ja putsasin rungosta maadoituspisteet.
Nyt toimii hyvin ja jännitteet ovat oikealla tasolla.
Kyseessä siis vm. 2006 Saab, ei faceliftattu.
Sulake 3 irti. Tällöin radio oli mykkä, ja SID-näyttö pimeänä. Muuten kaikki toimi täydellisesti.
Omassa tosiaan antoi Stability Control Failuren, Contact service, traction control failure jne...
Uusin akun ja putsasin rungosta maadoituspisteet.
Nyt toimii hyvin ja jännitteet ovat oikealla tasolla.
Kyseessä siis vm. 2006 Saab, ei faceliftattu.
Saab 9-3ss 1.8t -06