Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Eikö käytetynkin Model S:n hinnalla saa jo sähköponin? Vai voiko Mustangissa olla muuta kuin kahdeksan bensaa haukkovaa mukia?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Rommitommi kirjoitti:
Ti Touko 05, 2020 12:58
Teslan työtunti maksaa 174e/h verolla, ja ensimmäinen tunti on jotain "general inspectionia", eli auton ajaminen halliin jne maksaa sen parisataa. On kyllä ihan huikean hintaista ryöstöä. Terveystalolla tunti lääkärin aikaa irtoaa halvemmalla. :lol:

Ja tuli tosiaan hinta-arviotakin joka pitäisi allekirjoittaa, noin neljässä tonnissa mennään alustavasti.
Ja siis vaihtolistalla 4 tukivartta, jarrupalat eteen ja taakse ja kaksi ihan perus vetoakselia eteen ja yksi moottorintuki. Työtä yhteensä 4h+toi general inspection 1h, eli työt vajaa tonni.
Köyhästä vois tuntua kalliilta :roll:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

McStadey kirjoitti:
Ti Touko 05, 2020 13:20
Rommitommi kirjoitti:
Ti Touko 05, 2020 12:58
Teslan työtunti maksaa 174e/h verolla, ja ensimmäinen tunti on jotain "general inspectionia", eli auton ajaminen halliin jne maksaa sen parisataa. On kyllä ihan huikean hintaista ryöstöä. Terveystalolla tunti lääkärin aikaa irtoaa halvemmalla. :lol:

Ja tuli tosiaan hinta-arviotakin joka pitäisi allekirjoittaa, noin neljässä tonnissa mennään alustavasti.
Ja siis vaihtolistalla 4 tukivartta, jarrupalat eteen ja taakse ja kaksi ihan perus vetoakselia eteen ja yksi moottorintuki. Työtä yhteensä 4h+toi general inspection 1h, eli työt vajaa tonni.
Köyhästä vois tuntua kalliilta :roll:
Ei vois, vaan tuntuu suorastaan puistattavan kalliilta. 8O

Kyllä nää on rahamiesten pelejä, ei sovellu siis meikäläiselle :lol:



Niin joo ja ei mulle uutta musseakaan kiitos, liian järkyttävä toi arvonalennus uusissa autoissa..
Tomppa & Saabit myyty :(
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13190
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ootas kun vastaavat osat pitää uusia X5:een, voi Bemarinkin kiilto hiukan hiipua kun alkaa seteleitä pinoamaan :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

AZP kirjoitti:
Ti Touko 05, 2020 13:37
Ootas kun vastaavat osat pitää uusia X5:een, voi Bemarinkin kiilto hiukan hiipua kun alkaa seteleitä pinoamaan :mrgreen:
Vaihtelin jo etujarrut levyineen, koiranluut ja reaktiotangon ja alatukivarren, kustannusta tuli alle 300e laadukkailla tarvikkeilla. Jopa X5 kokoisen auton saa itse nostettua tolla vanhalla nosturilla, niin homma toimii :) Mutta kyllähän se kalliiksi käy jos vaihteisto tai kone kilahtaa, ja 12v vanhassa se ei niin kovin kummosta olisi. Tässäkin tapauksessa vaihtoehtona kuitenkin on tehdä itse tai jos ei itseltä taivu, niin vaihtoehtoisesti hinata Viroon (14.5. alkaen :D ).
Toki merkkihuollattamalla Bemarinkin huoltaminen maksaa mansikoita, mutta tarvikkeita on laajasti tarjolla lähes kaikkeen ja niihin mihin ei ole, on Suomessa on hyviä valtuutettuja osamyyjiä, joilta saa osia halvemmalla kuin Saksasta tilaamalla.

Toki tää hinta on sinänsä itselle isompi shokki kuin aikoihin, kun on tottunut tekemään paljon itse ja halvimmalla tavalla, merkkihuollossa en ole tainnut vierailla omien autojen kanssa ainakaan 5 vuoteen. Ja edellinen Tesla taas antoi ehkä hieman ruusuisen kuvan näiden toimivuudesta, kun edellinen omistaja oli laitellut kaiken kuntoon kahvoista jne lähtien ja päätyikin sitten hankkimaan ihan bränikän tilalle kun takuu alkoi loppua, miksiköhän :lol:
Ja tämä nykyinen taas oli edellisellä omistajalla vain 5kk, josta 4kk myynnissä liikkeen myyntitilissä. Ilmeisesti laittanut vahingon kiertämään :D
Tomppa & Saabit myyty :(
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13190
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Viesti Kirjoittaja AZP »

Onko nyt syy Teslan merkkihuollon käyttämiseen se, että myyjä osallistuu kustannuksiin, vai onko niitä Teslan osia vaikea saada käsiinsä omatoimista vaihtoa varten? Eli jos osia saa käytännössä vain Teslalta, niin eivätkö myy tavan pulliaiselle niitä osia?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

AZP kirjoitti:
Ti Touko 05, 2020 14:15
Onko nyt syy Teslan merkkihuollon käyttämiseen se, että myyjä osallistuu kustannuksiin, vai onko niitä Teslan osia vaikea saada käsiinsä omatoimista vaihtoa varten? Eli jos osia saa käytännössä vain Teslalta, niin eivätkö myy tavan pulliaiselle niitä osia?
Eikun siis auton nostaminen on se ongelma itselle. Koko pohja on akkua ja nosturi on toiselta puolelta ajettava ja toisella puolella on kaksi nostokohtiin asetettavia varsia. Runko menee auton alla. Varret eivät yllä millään Teslan nostokohtiin toiselta puolen ja toisaalta Teslaa ei myöskään pitäisi nostaa nosturin ajettavasta reunasta kuin sillä tavalla, että auto nousee vain toiselle kyljelleen (=pukeille).
Toki periaatteessa Teslakin voisi tällä nousta, mutta kun akku maksaa käsitykseni mukaan sen n. 20 000€+, niin ei huvita hirveästi kokeilla meneekö akku rikki väärästä kohdasta nostamisesta vai ei..

Osia alkaa jo saada tarvikkeena jonkin verran, mutta varaosakoodien yhdisteleminen on vaikeaa, kun tarvikeosissa tuntuu olevan vain osan ensimmäinen varaosakoodi ja sitten taas Teslan EPC:ssä on aina vain uusin osanumero, niin noiden parittaminen on vaikeaa ja ei viitsi ihan summamutikassa osia tilata, jos eivät olekaan sopivia. Toki voisi ostaa osat myös Teslalta suoraan, mutta hinnat on kalliita..
Tomppa & Saabit myyty :(
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13190
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Viesti Kirjoittaja AZP »

Omaan silmään ehkä parhaimmannäköinen Tesla mitä olen valokuvissa nähnyt:

https://tekniikanmaailma.fi/maailman-ai ... teellinen/

Ei silleen että tavallinen ässäkään huononnäköinen olisi, mutta farkussa on ehkä enemmän persoonaa perässä. Ja jos farkku-NG-femmakuskista tuntuu että samanlaisia tulee vastaan liian usein, niin jotain tuollaista täytyy hankkia :D
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Olivat laskeneet väärin Teslalla, tänään sain uuden virallisen estimaatin.

Hinta ei suinkaan alentunut, nyt hinta on vain 5436€ ja pari senttiä päälle 8O 8O 8O 8O 8O

kuva

-jarrupalojen vaihto eteen ja taakse vähän alta tonnin
-vetarit eteen+työt 2000e
-etualatukivarsi töineen 1500e
-pari niveltä taakse about tonnin yht..

loput sitten sitä general inspectionia ja muuta höpöhöpöä.

Mä alan veikkailemaan, että nyt myyjäliike vetää liinat kiinni ja purkaa kaupan mieluummin, katsotaan...

Mutta joo, ei tässä ole mitään järkeä 8O
Tomppa & Saabit myyty :(
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Siinä on kyllä hyvin hintaa sinällään halvoilla perusosilla ja -töillä 8O
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5629
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Viesti Kirjoittaja tturku »

kiesus, ei tarvii hetkeen vissiin miettiä eikä katsoakaan Teslojen suuntaan. Huollon hinnoittelu näköjään kohdillaan. Jos jarrut ei kulukaan paljoa niin huoltohinta ihan posketon :oops: :facepalm_man:
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2825
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Noista tarvittavista korjauksista onnistuu oikeastaan kaikki meillä, huomattavasti halvempaan hintaa.

Taakse tosin ei ole tukivarsia, eikä vetoakseleita eteen saatavana laadukkaina tarvikeosina.

T: toinen Teslakuski, jolla autokorjaamo Tampereella.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13190
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ja edelleen uskon että saksalaiseen preemiummuinaisautoon samat operaatiot merkkihuollossa voi maksaa samaa luokkaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Kyllä se bemariin on about puoleen hintaan tuosta merkkihuollossa noilla osilla..Kokemusta on heikoista etuvetareista siinäkin :D Ja etutukivarsista, ja takatukivarsista ja jarruosatkin on kalliita, mutta ei sentään palojen vaihto tonnia ole..

Mutta Ruotsin liike pitää pintansa ja sanovat, että huoltoon vaan (Teslan viralliseen) ja kaikki kuntoon ja lasku heille suoraan. Aika hatunnoston arvoinen suoritus kyllä :D

Sanoivat vaan, että ostit meiltä kalliin auton ja kyllä ton hintasen auton pitää kunnossa olla, ja ei tässä paljon ole vaihtoehtoja kaupan purulle, kun Teslalla se pitää huollattaa Ruotsissakin, että tulee vaan lisää säätöä jos aletaan kauppaa purkamaan..

e: ja jotta onnen määrä on vakio, niin porsihan se bemarikin kun sitä ehti juuri kehumaan: käsijarru failed Ei kettu :twisted: :twisted: :twisted:
Tomppa & Saabit myyty :(
Henri S
"Hölösuu"
Viestit: 1060
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 01:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Viesti Kirjoittaja Henri S »

On kyllä huoltohinta kohillaan. Tuohon ei tarvi montaa tonnia lisätä niin on sama raha mitä mie olen kaikista Saabeistani yhteensä maksanu 20 vuoden aikana :lol:. Mutta onneksi myyjän puolelta toiminta on noin reilua. Puistattaa ajatellakki minkälaista olis kotimaisen toimijan suhtautuminen samassa tilanteessa.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Vastaa Viestiin