Öljyvuoto
Öljyvuoto
Mikähän vuotaa ja minkalaista korjausta vaatii? Näytäisi vuotavan oma suappi öljyä tuolta netistä löytämän kuvan kolosta(kuskin puolelta moottoria). moottorin kulma märkä ja laatikon päällä myös märkää. Maahan asti ei ainakaan vielä pudottele. Auto on Saab 9-5 2.0t 2008 automaatti.
9-5 2.0t Wagon 2008 Aut.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7550
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Öljyvuoto
Venttiilikopan tiiviste, tehostajan säiliö liian täynnä, päätytulpasta tai virranjakajan juuresta, ohjaustehostajan putki ( öljy lentää sumuna nokkapellin eristeeseen ) ja tippuu alas.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Öljyvuoto
Jos öljyä tulee tuosta aukosta on vuoto tosiaan venttiilikopan sisemmässä tiivisteessä.
On onneksi helppo todeta irrottamalla sytyskasetti.
On onneksi helppo todeta irrottamalla sytyskasetti.
#6843
9-5 2,3t Vector Wagon 2004
ex 9-3i 1999
ex 900i special 1986
Helsinki
9-5 2,3t Vector Wagon 2004
ex 9-3i 1999
ex 900i special 1986
Helsinki
Re: Öljyvuoto
Vähän siltä vaikuttas että tuolta aukosta vuotaa, kun se on märkä ja kylki sen alapuoleta myös. Pitääpä käyttää kasetti irti ja katella miltä näyttää.
9-5 2.0t Wagon 2008 Aut.
- eegas
- "Hölösuu"
- Viestit: 1081
- Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
- Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi
Re: Öljyvuoto
Minusta yleisin paikka on tuolla suunnalla, alipainepumpun tilalla oleva tulppa?
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
Re: Öljyvuoto
Ei tulppa vuoda koska alipainepumppu löytyy siitä reiästä, koska automaatti. Ja pumpun juurikin näyttäisi kuivalta.
9-5 2.0t Wagon 2008 Aut.
- eegas
- "Hölösuu"
- Viestit: 1081
- Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
- Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi
Re: Öljyvuoto
https://aijaa.com/w3w4Fo
Ompa tuo moottoritilan järjestys muuttunut vuodessa, tuo kuva on vm.-07 automaatti AEROsta, näkyy selvästi tuo alipainepumppu. Luulin ensin tuon kuvasi oleva 9-3 saabista.
Ompa tuo moottoritilan järjestys muuttunut vuodessa, tuo kuva on vm.-07 automaatti AEROsta, näkyy selvästi tuo alipainepumppu. Luulin ensin tuon kuvasi oleva 9-3 saabista.
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
Re: Öljyvuoto
Kuva onkin 9-3.
Re: Öljyvuoto
Käytin kasetin irti ja märkäähän siellä oli. Myös kaksi tulpan juurta oli ihan öljyssä(en irroittanut tulppia). Kopan tiivisteestä ei silmämääräisesti tihkunut mitään, mutta pari tulppaa tuntui olevan melko löysällä, kiristelin kaikkia vähän. Seuraillaan tilannetta.
9-5 2.0t Wagon 2008 Aut.
Re: Öljyvuoto
Uusi Originaali tiivistesarja siihen ihan suosiolla. Kontaktiliimaa suosittelen laittamaan venttiilikopan puhdistettuun rasvattomaan uraan ennen tiivisteen laittoa. Antaa vähän jämähtää ja sitten vaan paikalleen. Varsin kivuttomasti menee. Kopan ruuveille on kiristysjärjestys ja kiristysmomentti, joita kannattaisi noudattaa. Järjestys löytyi Googlella kohtuullisen helposti. Esim tuossa http://www.saabwiki.info/index.php?titl ... ver_Gasket
Kontaktiliimassa etuna on se, että jos kopan joutuu heti kohta avaamaan uudelleen, tiiviste jää koppaan kiinni ja sen voi käyttää uudelleen.
Kontaktiliimassa etuna on se, että jos kopan joutuu heti kohta avaamaan uudelleen, tiiviste jää koppaan kiinni ja sen voi käyttää uudelleen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Öljyvuoto
Omana kokemuksena on, että myös Elring-valmiste toimii ihan hyvin.
Ei tosin ollut käpistellä molempia uutena samaan aikaan mutta ei niissä, siis alkuperäisessä ja Elringissä, ollut lainkaan eroa mun mielestä.
Ei tosin ollut käpistellä molempia uutena samaan aikaan mutta ei niissä, siis alkuperäisessä ja Elringissä, ollut lainkaan eroa mun mielestä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Öljyvuoto
Joo vielä näkyy märkää samasta aukosta tulevan, eli tiivisteet vaihtoon seuraavaksi.
9-5 2.0t Wagon 2008 Aut.
Öljyntäyttöputki
Nyt kun öljyvuotojen etsintä on ollut taas esillä, niin laitetaan kysymys samaan rytinään. Kulkineena -06 2.0t, 240tkm mittarissa.
Öljyloukun vaihtoa varten tuli irroitettua öljyntäyttöputki. Oli niin ylä- kuin alaputkessa epämääräinen määrä jonkinlaista tiivistemassaa. Kysymys kuuluukin, onko öljyntäyttöputkien massaus tarpeellista, vai lieneekö kyseessä edellisen ajurin purkkaratkaisu mahdollisesti vuotaviin o-renkaisiin?
Lisätään vielä itse pääjuoni: öljyloukkua lähdin vaihtamaan sen takia, kun näyttäisi päästäneen öljyä lohkon ja öljyloukon liitoksesta. Kaipaisikohan uusi o-rengas sinne jotain liimaa kaverikseen?
-Samuli
Edit: Oli niin kova tekemisen meininki, että en jäänyt odottamaan vastauksia. Putsasin vanhat tiivistemassat pois joka kolosta, ja motonetistä uusia o-renkaita molempiin putkiin. Tuntui menevän lubella varustettuna todella tiiviisti. Öljykeräimen o-renkaasta jätin myös liimat laittamatta, jäädään seuraamaan päästääkö öljyä sieltä, vai jostain muualta..
Öljyloukun vaihtoa varten tuli irroitettua öljyntäyttöputki. Oli niin ylä- kuin alaputkessa epämääräinen määrä jonkinlaista tiivistemassaa. Kysymys kuuluukin, onko öljyntäyttöputkien massaus tarpeellista, vai lieneekö kyseessä edellisen ajurin purkkaratkaisu mahdollisesti vuotaviin o-renkaisiin?
Lisätään vielä itse pääjuoni: öljyloukkua lähdin vaihtamaan sen takia, kun näyttäisi päästäneen öljyä lohkon ja öljyloukon liitoksesta. Kaipaisikohan uusi o-rengas sinne jotain liimaa kaverikseen?
-Samuli
Edit: Oli niin kova tekemisen meininki, että en jäänyt odottamaan vastauksia. Putsasin vanhat tiivistemassat pois joka kolosta, ja motonetistä uusia o-renkaita molempiin putkiin. Tuntui menevän lubella varustettuna todella tiiviisti. Öljykeräimen o-renkaasta jätin myös liimat laittamatta, jäädään seuraamaan päästääkö öljyä sieltä, vai jostain muualta..