NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Aika paljonkin näkyy noita nettiauton ilmoituksia missä vaikuttaisi olevan kw ja hevoset mennyt sekaisin.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Joo se mullaki siä mättäs. Kai sitä vois laittaa bugista vinkin ylläpitoon, jos jaksais...
Mut tosta mun Inkusta viä, niin ymmärrän kyllä sen typerän realiteetin, että hinnasta pitäis puolet napata et se olis tontilla. Volvoa ja nyt tätä muistellen, niin trendi on se, että täs luokas käytettyjen hintataso putoaa yli tonnin vuodes. Siihen kun viä lisää renkaat ja muut "investoinnit", ei autoja kannata vaihtaa vuosittain ellei ns. tehty tiliä jo ostaes
Mut tosta mun Inkusta viä, niin ymmärrän kyllä sen typerän realiteetin, että hinnasta pitäis puolet napata et se olis tontilla. Volvoa ja nyt tätä muistellen, niin trendi on se, että täs luokas käytettyjen hintataso putoaa yli tonnin vuodes. Siihen kun viä lisää renkaat ja muut "investoinnit", ei autoja kannata vaihtaa vuosittain ellei ns. tehty tiliä jo ostaes
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Nettiauto heittää kilowatit hevosten kohdalle, jos ei itse muuta. Varmaan puolet ilmoituksista on päin peetä. En tiedä onko varsinainen bugi, jos tietää mitä myy, pistää kyllä omaankin silmään ilmoa laitettaessa "Ominaisuus" oli jo taannoin kun Mazdan myin, ainakin.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Nettisöauto hakee osan teknisistä tiedoista mallin mukaan automaattisesti jostain tietokannasta. Siellä on jossain tietokannan osissa vääriä tietoja. Esim yli 200 hv:n tehoilla olevia automaattibensamondeoita, joilla kestää lähes 11 sekuntia nollasta sataan, on myynnissä aika paljon.
Esim. tällainen: https://www.nettiauto.com/11333532
Esim. tällainen: https://www.nettiauto.com/11333532
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Itekin pitkään ihmetelly, että miten voi mennä niin älyttömän usein näissä ilmoituksissa sekaisin myyjillä kilowatit ja hevosvoimat, mutta jos se on kerta Nettiauton automaattinen ominaisuus, niin sit ehkä ymmärrän.
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Ei aina jaksa jättää kaikkea puoleks vuodeks kesken, niin hain sitte Motonetistä nippusiteitä. Tosin ei ollut oikean kokoisia tarpeeksi pitkänä, joten tuli välimalli oman varaston kahden ääripään välistä. Kelvakkoot...
Vähän sellanen, että ei sitä taida huomata kuin itse asentaja. Eli ihan jees, kait
Ostin sitte samalla raitisilmasuodattimenki, kun maksoi hurjat 10,90 €. Ton kans voiki sit ajaa 400 tkm täyteen Ei tartte edes päätä raapia tai YouTubea selata, kun ohjeet tulee mukana
Sillain vähän raivostutaa jonku tonnarin ja OG9-3:n jäljiltä, että kuinka vaikeasti se suodatin tai puhaltimen moottori voikaan olla. Täs se on mallia neljä superhelpos paikas olevaa pulttia ja siinä se näkyy. Ei tartte edes möyrin apparin jalkatilas, vaan tämmönen läskikin saa operoitua istumalla jalat ulkona penkillä poikittain.
Ei tuo nyt mahdoton ollut, eli on varmasti vaihdettu vuosi tai pari sitten. Positiivinen yllätys. Tosin Insignian kanssa ei muuta olekaan kuin positiivisia ylläreitä. Opel kun on auto. Ihan niinku Saabikin heti GM:n tultua mukaan kuvioihin
Vähän sellanen, että ei sitä taida huomata kuin itse asentaja. Eli ihan jees, kait
Ostin sitte samalla raitisilmasuodattimenki, kun maksoi hurjat 10,90 €. Ton kans voiki sit ajaa 400 tkm täyteen Ei tartte edes päätä raapia tai YouTubea selata, kun ohjeet tulee mukana
Sillain vähän raivostutaa jonku tonnarin ja OG9-3:n jäljiltä, että kuinka vaikeasti se suodatin tai puhaltimen moottori voikaan olla. Täs se on mallia neljä superhelpos paikas olevaa pulttia ja siinä se näkyy. Ei tartte edes möyrin apparin jalkatilas, vaan tämmönen läskikin saa operoitua istumalla jalat ulkona penkillä poikittain.
Ei tuo nyt mahdoton ollut, eli on varmasti vaihdettu vuosi tai pari sitten. Positiivinen yllätys. Tosin Insignian kanssa ei muuta olekaan kuin positiivisia ylläreitä. Opel kun on auto. Ihan niinku Saabikin heti GM:n tultua mukaan kuvioihin
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Sama juttu NG9-5:ssa:
https://youtu.be/3K-DE3qgWM0
https://youtu.be/3K-DE3qgWM0
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Tylsä auto. Mutta taas se aika vuodesta. Tai siis joka toisesta. Tällä kertaa jaossa yli vuosi ajoaikaa, kun saa leimaa syyskuulle 2021 eli kymppivuotissynttäreille
Mutta ei. Remonttia tiedossa.
Tosin maltilliset 60 €/puoli Motonetis eli ei paniikkia. Mutta ei ole autoilu halpaa ei, kun jouset 120 €, katsastus uusintakäyntineen 89 € ja isän hallillekki tarttis ajaa...
Huomatkaa myös savutusarvo, eli tässä lienee hiukkaspönttö edelleen paikoillaan? Noh olkoot siä. Kerran tää kärys ja epäilin öljyvuotoa pakoputken päälle tms, mutta se oli sitten varmaan koko vuoden aikana ainoa havaittu poltto. Ei kyl ajos mitenkään täs vehkees huomaa sen läsnäoloa...
Muuten tää vain kulkee kulkemistaan. Jos meinaa pitää pitkään, niin ruostetta tarttis varmaan alkaa pysäyttämään takana jne, mut en sitte tiä kun mittaris on jo 346 tkm... Pari vuotta ja paaliin?
Viimesin kulutus oli historian pienin eli 6,29 l/100km. Selittynee sillä, että nurkkarällästys on ajettu viina-Saabilla ja tällä on tuupattu motarirallia. Vuoden, eli 24 tkm matkan, keskikulutus on 6,91 l/100km eli ei tää pelkillä höyryillä mene. Automaatti vienee osansa, ainaki vanhaan Vectraan kun vertaa (5,74 l/100km).
Mutta ei. Remonttia tiedossa.
Tosin maltilliset 60 €/puoli Motonetis eli ei paniikkia. Mutta ei ole autoilu halpaa ei, kun jouset 120 €, katsastus uusintakäyntineen 89 € ja isän hallillekki tarttis ajaa...
Huomatkaa myös savutusarvo, eli tässä lienee hiukkaspönttö edelleen paikoillaan? Noh olkoot siä. Kerran tää kärys ja epäilin öljyvuotoa pakoputken päälle tms, mutta se oli sitten varmaan koko vuoden aikana ainoa havaittu poltto. Ei kyl ajos mitenkään täs vehkees huomaa sen läsnäoloa...
Muuten tää vain kulkee kulkemistaan. Jos meinaa pitää pitkään, niin ruostetta tarttis varmaan alkaa pysäyttämään takana jne, mut en sitte tiä kun mittaris on jo 346 tkm... Pari vuotta ja paaliin?
Viimesin kulutus oli historian pienin eli 6,29 l/100km. Selittynee sillä, että nurkkarällästys on ajettu viina-Saabilla ja tällä on tuupattu motarirallia. Vuoden, eli 24 tkm matkan, keskikulutus on 6,91 l/100km eli ei tää pelkillä höyryillä mene. Automaatti vienee osansa, ainaki vanhaan Vectraan kun vertaa (5,74 l/100km).
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Hyvä kulkupeli ollut viimeiset 37 tkm, tänään tankkasin 950 km jälkeen ja 5,7 laskettu kulutus, 5,3 näytti mittaristo. Matka-ajoa viikon aikana ihan reippaalla maantienopeudella eli varmaan tuo motarinopeus tekee juuri tuon lisän.
Pönttöön liittyen, niin tämähän on harvoja autoja, jossa mittaristo kertoo kun dpf-poltto on käynnissä: mittariston suurimmat kuluttajat listaan ilmestyy "takalasin lämmitys". Painikkeessa ei valoa näy.
Pönttöön liittyen, niin tämähän on harvoja autoja, jossa mittaristo kertoo kun dpf-poltto on käynnissä: mittariston suurimmat kuluttajat listaan ilmestyy "takalasin lämmitys". Painikkeessa ei valoa näy.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Tää on niin karvalakki, ettei paljo kertoile ajotietokone suurimpia kuluttajia. Astra K kerto.
Tuosta takalasin lämmityksestä tuliki mieleen, että porukka on vissiin näihin (vai Astroihin, en muista) viritelly merkkivalon. Heräte tulee takalasin lämppärin releeltä. Tosin vaikka tässä pönttö olisikin, niin en näe tarvetta valolle kun nykyisellä ajoprofiliilla sen olemassaolo on tosiaan kerran havaittu. Eli ei vaikuta ajamiseen mitenkään. Ja jos ongelmia alkaa tulla, niin eiköhän koko pönttö lennä kerrasta pois
Tuosta takalasin lämmityksestä tuliki mieleen, että porukka on vissiin näihin (vai Astroihin, en muista) viritelly merkkivalon. Heräte tulee takalasin lämppärin releeltä. Tosin vaikka tässä pönttö olisikin, niin en näe tarvetta valolle kun nykyisellä ajoprofiliilla sen olemassaolo on tosiaan kerran havaittu. Eli ei vaikuta ajamiseen mitenkään. Ja jos ongelmia alkaa tulla, niin eiköhän koko pönttö lennä kerrasta pois
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Olen jo pitkään ihmetellyt Motonetin brändäystä kaikkeen muuhuin kuin "Motoon" liittyvään. Pihaan kun kurvaa, niin ensimmäisenä on vastassa multasäkkilavat. Sisään mentäessä on grilliä, lasten leikkiautoa jne. Kun pääsee porteista sisään, niin siinä on kalastusvehjettä, veneosastoa (no se ehkä menee "Moton" alle) jne ja autotiski on siellä perimmäisessä nurkassa. Samaan aikaan kun jokanen vitosen suodatinki pitää jonottaa asiakaspalvelun kautta, niin henkilökuntaa hengailee ja suhaa ympäri kauppaa, mutta kukaan ei vaivaudu sinne tiskille hakkaan numerokoneesta seuraavaa lukua.
Toinen autoilevia ihmisiä palveleva ihmetys on verkkokaupan noudot, jolle on siinä jonotusnumerohässäkässä oma nappi, mutta jolla ei pääse jonon ohi. Eli näppäilet tuotteet valmiiksi, ehkä jopa maksat ja silti olet samaa arvotonta ihmismassaa niiden kanssa, jotka notkuvat tiskillä ja muistelevat oliko se auton malli nyt mikä tarkalleen.
Hain vähän osia Inkkuun ja nyt se puutarhamyymälä veti kyllä parhaan vetonsa. Joku ei vissiin ollut jaksanut kantaa niitä puutarhatarvikkeita paraatipaikalle heti ulko-oven eteen, vaan niitä oli kasattu sinne autoilevien ihmisien hylättyyn nurkkaukseen moottoriöljyjen päälle. Ei ei ei.
No kävin rassaamassa autoa, ja samalla tuli lisäpuutteita, eli taas Motonetin palveluiden armolle. Tällä kertaa en jaksa mennä tiskille notkumaan, vaan tilaan ne netistä noudettavaksi, vaikka sillä ei saakaan mitään muuta lisäarvoa kuin että ne jononumeroasiakkaat mun takana säästävät aikaa. Eli minä en hyödy mitään.
Tuohan tuuttaa jo hiukan varattua, eli keskusvarastolla on saldoa, mutta myymälässä ei. Ja myymälöiden välistä romujen siirtoa laskutetaan. Tavallaan ymmärrän, tavallaan en. En vielä ikinä ennen ole kuullut, että kun haen vaikka Prismasta maitopurkin, niin siihen lisätään kuluja kun joku laiskanpullea apulainen oli sen hakenut eilen naapuri-Prismasta kun itse oma kauppa myi ei-oota. No ei se mitään, en tilaa myymäläsiirtoa, vaan keskusvarastolta, eli ei muuta kuin eteenpäin.
No kun klikkailee itseään kassalle, niin hahaa, eipäs niitä keskusvarastotuotteita saakaan ostettua. Eli ei edes maksamalla tuotteen hintaista myymäläsiirtoa, vaan tarjoaa suoraan, että hae poika Kaarinasta.
Ok, en hae. Biltema ei kairaa asiakasta ahteriin. Ja siellä jonotus aspaan on aina yksinäistä hommaa, kun kukaan sieltä aspatiskiltä ei koskaan mitään hae.
Lisää vettä myllyyn tuo se jo mun pitkään kiroama ongelma eli hinnoittelu. Motonet on kallis, joskus myös halpa, mut yleensä kallis. Ok, saldot saa netistä, palautus toimii ilman mutinoita, mutta siihen se jääkin. Nytkin olen ostamassa talvea vasten uudet xenonit, niin Motonetin halpapaska-MTX-D1S maksaa 49,90 €, Bilteman halpapaska-Biltema-D1S 32,90 €.
Noh se siitä Motonetin morkkauksesta. Säästän ja hain käytetyt jouset Inkkuun. 20 € ja 100 km kiertoa. Köyhälle kaikki säästö on kotiin
Yritin ensin jousipuristimella, mutta eihän siitä mitään tullut...
Onneksi tuo alatukivarren pultti ei ollut yhtään jumissa, eli homma eteni ilman ongelmia.
Juju säästämisessä oli siinä, että käytetyt jouset on nelivedosta. Nettitiedon mukaan ne sopivat, mutta perä nousee kun akselimassa takana on 90 kg enemmän. No mitä väliä tämmöses ruoskas... Koiraki aina kontis. Ja väsyneet nelikon jouset voivat lopulta olla samalla korkeudella kuin uudet etuvedon.
Mutta ei sovi ei. Etuvedos on "pikkulenkit" molemmis päis, nelikos ei Puristettu jousi vähän hämää, mutta periaate selviää.
Nooh, tää on tätä harrastamista. Ei maailma tohon kaadu, vaikka vähän tämä säästäminen menikin reisille. Nyt vaan pitää soitella noita wanhan liiton varaosaputkia läpi, kun Motonetistä en jousia hae, Biltema niitä ei myy ja Autodocilta kun tuleeki väärät, niin naura sit palauttaessa kun kulut on enemmän mitä jousien hinta. Maanantaita odotelles.
Jotain sain kuitenki tehtyä. Moottoriöljyt, suodatin ja ilmansuodatin. Kun on taas 14 tkm rullattu öljyillä. Ilmansuodatin ei ainakaan mennyt hukkavaihtona. Ihan tarpeeseen tuli...
Toinen autoilevia ihmisiä palveleva ihmetys on verkkokaupan noudot, jolle on siinä jonotusnumerohässäkässä oma nappi, mutta jolla ei pääse jonon ohi. Eli näppäilet tuotteet valmiiksi, ehkä jopa maksat ja silti olet samaa arvotonta ihmismassaa niiden kanssa, jotka notkuvat tiskillä ja muistelevat oliko se auton malli nyt mikä tarkalleen.
Hain vähän osia Inkkuun ja nyt se puutarhamyymälä veti kyllä parhaan vetonsa. Joku ei vissiin ollut jaksanut kantaa niitä puutarhatarvikkeita paraatipaikalle heti ulko-oven eteen, vaan niitä oli kasattu sinne autoilevien ihmisien hylättyyn nurkkaukseen moottoriöljyjen päälle. Ei ei ei.
No kävin rassaamassa autoa, ja samalla tuli lisäpuutteita, eli taas Motonetin palveluiden armolle. Tällä kertaa en jaksa mennä tiskille notkumaan, vaan tilaan ne netistä noudettavaksi, vaikka sillä ei saakaan mitään muuta lisäarvoa kuin että ne jononumeroasiakkaat mun takana säästävät aikaa. Eli minä en hyödy mitään.
Tuohan tuuttaa jo hiukan varattua, eli keskusvarastolla on saldoa, mutta myymälässä ei. Ja myymälöiden välistä romujen siirtoa laskutetaan. Tavallaan ymmärrän, tavallaan en. En vielä ikinä ennen ole kuullut, että kun haen vaikka Prismasta maitopurkin, niin siihen lisätään kuluja kun joku laiskanpullea apulainen oli sen hakenut eilen naapuri-Prismasta kun itse oma kauppa myi ei-oota. No ei se mitään, en tilaa myymäläsiirtoa, vaan keskusvarastolta, eli ei muuta kuin eteenpäin.
No kun klikkailee itseään kassalle, niin hahaa, eipäs niitä keskusvarastotuotteita saakaan ostettua. Eli ei edes maksamalla tuotteen hintaista myymäläsiirtoa, vaan tarjoaa suoraan, että hae poika Kaarinasta.
Ok, en hae. Biltema ei kairaa asiakasta ahteriin. Ja siellä jonotus aspaan on aina yksinäistä hommaa, kun kukaan sieltä aspatiskiltä ei koskaan mitään hae.
Lisää vettä myllyyn tuo se jo mun pitkään kiroama ongelma eli hinnoittelu. Motonet on kallis, joskus myös halpa, mut yleensä kallis. Ok, saldot saa netistä, palautus toimii ilman mutinoita, mutta siihen se jääkin. Nytkin olen ostamassa talvea vasten uudet xenonit, niin Motonetin halpapaska-MTX-D1S maksaa 49,90 €, Bilteman halpapaska-Biltema-D1S 32,90 €.
Noh se siitä Motonetin morkkauksesta. Säästän ja hain käytetyt jouset Inkkuun. 20 € ja 100 km kiertoa. Köyhälle kaikki säästö on kotiin
Yritin ensin jousipuristimella, mutta eihän siitä mitään tullut...
Onneksi tuo alatukivarren pultti ei ollut yhtään jumissa, eli homma eteni ilman ongelmia.
Juju säästämisessä oli siinä, että käytetyt jouset on nelivedosta. Nettitiedon mukaan ne sopivat, mutta perä nousee kun akselimassa takana on 90 kg enemmän. No mitä väliä tämmöses ruoskas... Koiraki aina kontis. Ja väsyneet nelikon jouset voivat lopulta olla samalla korkeudella kuin uudet etuvedon.
Mutta ei sovi ei. Etuvedos on "pikkulenkit" molemmis päis, nelikos ei Puristettu jousi vähän hämää, mutta periaate selviää.
Nooh, tää on tätä harrastamista. Ei maailma tohon kaadu, vaikka vähän tämä säästäminen menikin reisille. Nyt vaan pitää soitella noita wanhan liiton varaosaputkia läpi, kun Motonetistä en jousia hae, Biltema niitä ei myy ja Autodocilta kun tuleeki väärät, niin naura sit palauttaessa kun kulut on enemmän mitä jousien hinta. Maanantaita odotelles.
Jotain sain kuitenki tehtyä. Moottoriöljyt, suodatin ja ilmansuodatin. Kun on taas 14 tkm rullattu öljyillä. Ilmansuodatin ei ainakaan mennyt hukkavaihtona. Ihan tarpeeseen tuli...
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Epäkesko on ilmeisesti vaan tuon alatukivarren toisessa päässä.
Toi tuli itelleki vastaan et tilatessa tyrkytti vaan hakua naapuriliikkeestä, no tällä kertaa ei haitannut ku Kaarina on ihan yhtä hyvin työmatkan varrel kuin turkukin.
Mut joo, huonoo kehitystä.
Viimeks ku hain nettinoudon niin siellä oli oma nappi mut jonottaan joutu silti..
Toi tuli itelleki vastaan et tilatessa tyrkytti vaan hakua naapuriliikkeestä, no tällä kertaa ei haitannut ku Kaarina on ihan yhtä hyvin työmatkan varrel kuin turkukin.
Mut joo, huonoo kehitystä.
Viimeks ku hain nettinoudon niin siellä oli oma nappi mut jonottaan joutu silti..
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Juu ulompi pultti on tavis, sisempi epäkesko. Vähän jänskätti et hajooko pusla mukana, mut loppu hyvin kaikki hyvin. Siks sähläsin jousipuristimella ensiks...
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Pieni ihme on se, että Biltemassa yleensäkin on mitään jarrupalojen asennussarjoja enää myynnissä. Se se ketju kun on siirtynyt Motonetiä aiemmin ja voimakkaammin siihen puutarhamyymälöiden joukkoon.
Autodocille pari kertaa tavaraa palauttaneena voin kertoa että palautus on ainakin ollut maksuton, eli lähettävät sieltä sellaisen tulostettavan lappusen jolla tavara lähtee takaisinpäin. Sen sijaan sen lapun saaminen kestää kauan ja vaatii asian selittämistä kolmella eri kielellä viidelle eri asiakaspalvelun henkilölle.
Motonetin kanssa varaosien hintavertailu kannattaa kyllä aina. Vertailuhinnat voi olla ihan samaa tasoa tai sitten (varsinkin kansainvälisissä verkkokaupoissa) 1/3 Motonetin hinnoista.
Takajousen vaihto näyttää aika samanlaiselta kuin NG-kolkkiin. Jousipuristimella itekin väänsin, mutta totesin että alatukivarren tiitti oli sen verran korkea, että puristettunakaan ei jousi suostunut tulemaan pois, joten irroitin tuon saman pultin. Samalla totesin että vaikka se olisi puristimilla tullutkin, niin pultin irroittamalla homma on paaljon helpompaa. Saabissa ainakin säätö on sieltä tukivarren sisäpäästä, ja samalta näyttää tuo Opelin ratkaisu.
Autodocille pari kertaa tavaraa palauttaneena voin kertoa että palautus on ainakin ollut maksuton, eli lähettävät sieltä sellaisen tulostettavan lappusen jolla tavara lähtee takaisinpäin. Sen sijaan sen lapun saaminen kestää kauan ja vaatii asian selittämistä kolmella eri kielellä viidelle eri asiakaspalvelun henkilölle.
Motonetin kanssa varaosien hintavertailu kannattaa kyllä aina. Vertailuhinnat voi olla ihan samaa tasoa tai sitten (varsinkin kansainvälisissä verkkokaupoissa) 1/3 Motonetin hinnoista.
Takajousen vaihto näyttää aika samanlaiselta kuin NG-kolkkiin. Jousipuristimella itekin väänsin, mutta totesin että alatukivarren tiitti oli sen verran korkea, että puristettunakaan ei jousi suostunut tulemaan pois, joten irroitin tuon saman pultin. Samalla totesin että vaikka se olisi puristimilla tullutkin, niin pultin irroittamalla homma on paaljon helpompaa. Saabissa ainakin säätö on sieltä tukivarren sisäpäästä, ja samalta näyttää tuo Opelin ratkaisu.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: NG-femman serkku. [Oli: XC90 Tunkio Edition. (Oli: NG-kolkin serkku: Vectra C 1.9 riisseli)]
Ehkä se on ihan tiedostettu myyntitaktiikka, että puutarharomut framille, aina joku ottaa jotain, matkalla varaosatiskille, sama se jonotus, siinä jonotellessa on helppo kaapata jotain tarpeetonta mukaan jne.
Ihan syvältähän toi on. Isossa myymälässä voi olla yks tai kaks myyjää, joista toinen on se harjoittelija. Tarkoittaa sitä, että kun tiskille tulee joku takuupalauttaja maila otsassa tai se "voitsä kattoa, löytyiskö tähän mönkijään sopiva raidetangonpää hyllystä" niin jono sakkaa...
Ihan syvältähän toi on. Isossa myymälässä voi olla yks tai kaks myyjää, joista toinen on se harjoittelija. Tarkoittaa sitä, että kun tiskille tulee joku takuupalauttaja maila otsassa tai se "voitsä kattoa, löytyiskö tähän mönkijään sopiva raidetangonpää hyllystä" niin jono sakkaa...
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00