Penkkien verhoilun vaihto, kangas -> nahka

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5346
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Penkkien verhoilun vaihto, kangas -> nahka

Viesti Kirjoittaja VKe »

Nyt on ongelmana mieluisan auton löytymisen ikuisuus, pitää luovuttaa ja höllentää kriteerejä... Nahkaverhoilu on must. Nyt on mennyt niin kauan auton etsimisessä mutta ei löydy. Yksi olisi kiikarissa mutta se on Linear-malli :(

Kuinka vaikeaa olisi vaihtaa farkku-mallin kaikkien istuimien kangasverhoilu (se osamukanahka-kangas) nahkaverhoiluun? Onkohan ne pehmusteet varhoilun alla edes samaa...? Siis muutos Linearista Vector-kokonahkoihin ja itte tehtynä.

Kannattaako edes ajatella? Okei tiedän että järkeä tossa ei kauheesti ehkä ole, mutta nyt on kyse Saabismista, siis siitä sairaudesta :D
Sininen Saab 9-3, '99
Jonenii
"Hirsch"
Viestit: 807
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2009 19:00
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Penkkien verhoilun vaihto, kangas -> nahka

Viesti Kirjoittaja Jonenii »

Lienee helpompi vaihtaa penkit kokonaan. Purku/kolariautosta penkit.
Heräsi mielenkiinto minkälaista autoa etsit jos noin tiukassa on löytyminen?
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5346
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Penkkien verhoilun vaihto, kangas -> nahka

Viesti Kirjoittaja VKe »

Tosiaan jos siistit penkit löytyisi, totta.

Speksit tälläiset:
Bensa-automaatti
Vähintään Vector
Ei musta eikä musta metalli
Ajettu alle 100 tkm :(

Ja kun Vectorit nyt vähissä, tuli mieleen Linear ja penkkien vaihto. Tuossapa sitä haastetta onkin :|
Sininen Saab 9-3, '99
Jonenii
"Hirsch"
Viestit: 807
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2009 19:00
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Penkkien verhoilun vaihto, kangas -> nahka

Viesti Kirjoittaja Jonenii »

Suurin haaste kilometrimäärä. Onnea etsintään. :saab:
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5169
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Penkkien verhoilun vaihto, kangas -> nahka

Viesti Kirjoittaja Risto »

VKe kirjoitti:
La Touko 16, 2020 10:04
Tosiaan jos siistit penkit löytyisi, totta.

Speksit tälläiset:
Bensa-automaatti
Vähintään Vector
Ei musta eikä musta metalli
Ajettu alle 100 tkm :(

Ja kun Vectorit nyt vähissä, tuli mieleen Linear ja penkkien vaihto. Tuossapa sitä haastetta onkin :|
https://www.blocket.se/annons/stockholm ... e/89671507
https://www.blocket.se/annons/stockholm ... k/89065314
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5346
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Penkkien verhoilun vaihto, kangas -> nahka

Viesti Kirjoittaja VKe »

Bytbilistä olikin noi tuttuja autoja.

Moneen otteeseen katsellut ja ihastellut, mutta tuo Ruotsista hakeminen on minulle niin hankala keikka että jää tekemättä. Ei ole pystynyt eikä pysty nyt ja tässä :( lähtemään.

Tästä hakemisen haasteelisuudesta oli toisaalla keskustelua ihan äskettäin Nettiauton löydöt-ketjussa. Siinä aero taisi kirjoitellakin minunkaltaisten haasteista ja meinasin kompata.
Sininen Saab 9-3, '99
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Penkkien verhoilun vaihto, kangas -> nahka

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Aika vähän on tarjolla alle 100 000 km ajettuja yksilöitä.

Mikä vika tuossa mustassa muuten on?
Meillä NG9-5 170 ja NG9-3CV 298 😉🤘😎👍

Mieluummin sekin kuin "pohjamaalattu" harmaa/hopea.

https://velteck-saab-verkoop-autos-en-o ... ness.site/

Oletko tiedustellut tuolta niitä sisustuksia?
Minä kyselin sieltä cabbeen L06 -sisustusta: 1700 €.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Penkkien verhoilun vaihto, kangas -> nahka

Viesti Kirjoittaja AZP »

Jos hinku on kova ja kun noilla spekseillä ei ihan heti Suomesta löydy, niin onhan noita hakupalvelua tarjoavia firmoja.

Itse uskon että purkuauton penkit vaihtamalla saa helpoiten nahkoitettua kangasverhoillun auton. Ja sieltä ruåttistahan niitä penkkejäkin kannattaa metsästää jos/kun Suomesta ei löydy.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5346
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Penkkien verhoilun vaihto, kangas -> nahka

Viesti Kirjoittaja VKe »

Niin... Kaikkein helpoin tässä lienee se että tuottaa jollain lafkalla mieluisan auton ulkomailta Suomeen. Yhden kanssa jo puhuinkin puhelimessa mutta eipä oikein hommat edenneet... Tällä tosiaan vältän suon ja sopan jos tuollaisen toimivan lafkan löytäisi.

Pahus joudunkos tässä uuteen suohon: mistäs minä läydän sen luottolafkan johon luotan niin paljon että...

Jos ostan karvapenkkimallin ja alan sihen ettimään siistejä ja virheettömiä nahkoja, ollaan taas uudessa suossa. Melkeen sama kuin ettii ulkomailta virheetöntä autoa kuin että ettii ulkomailta virheetöntä verhoiluja :mrgreen:
Sininen Saab 9-3, '99
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4619
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Penkkien verhoilun vaihto, kangas -> nahka

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Mikäli vaihtoehtona on linear tai vector penkit, niin on syytä muistaa, että linearin penkit eivät ole pelkästään verhoilun suhteen erilaiset vaan eroja on koko penkissä. Vectorin penkit on paremmat selvästi kuin linearin.

On kai niitä vectorin penkkkejä vaihdettu linear malliin. Sitä en vain muista miten tuo sähkösäädön johtosarjan kanssa joutui puuhastelemaan.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5346
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Penkkien verhoilun vaihto, kangas -> nahka

Viesti Kirjoittaja VKe »

Kiitokset petrisa!

Juuri tässä penkoilin ja totesin että linearin runko on ihan eri kuin vectorin. Pehmusteet toki myös erilaiset mutta on runkokin.

Tämän olisin voinu hakea: https://www.nettiauto.com/saab/9-3/10935599 ja vaihtaa vectorin penkin, mutta ja siispä ei jatkoon.
Sininen Saab 9-3, '99
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Penkkien verhoilun vaihto, kangas -> nahka

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

VKe kirjoitti:
La Touko 16, 2020 16:42
Kiitokset petrisa!

Juuri tässä penkoilin ja totesin että linearin runko on ihan eri kuin vectorin. Pehmusteet toki myös erilaiset mutta on runkokin.

Tämän olisin voinu hakea: https://www.nettiauto.com/saab/9-3/10935599 ja vaihtaa vectorin penkin, mutta ja siispä ei jatkoon.
Jos itse aikoo hakea, niin kannattaa kartoittaa kaikki Ruotsin, Viron, Latvian ja Liettuan autot.
Tällöin itse hakeminen on kaikista helpointa, kun matkustus kohteeseen ja auton ajaminen Suomeen on vielä suht siedettävää.

Eli mm Blocket, Auto24.ee, OOYYO ja muut vastaavat syyniin. Sieltä sopiva kohde ja sitten hieromaan kauppoja, kun pääsee taas matkustamaan suht vapaasti koronarajoitusten purun jälkeen.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
automies
Matalapaineturbo
Viestit: 185
Liittynyt: Su Syys 27, 2015 18:04
Paikkakunta: Tuusula

Re: Penkkien verhoilun vaihto, kangas -> nahka

Viesti Kirjoittaja automies »

Jos mietit auton tuomista Ruotsista tai Saksasta ja "tonnilla auto Suomeen" -tyyppisten lafkojen luotettavuus mietityttää, niin kysypä Kamuxilta. Ei varmasti ole halvin ratkaisu, mutta on helppo ja toimiva ratkaisu. Itse päädyin tuottamaan avon heidän kauttansa.

Voit katsoa vaikka Blocketista muutaman ehdokkaan, heidän kaverinsa käy arvioimassa ne ja lähettää sinulle tiedot. valitset kohteen, maksat varausmaksun ja sen jälkeen he hoitavat homman. Voit ostaa auton Suomen kilvissä katsastettuna. Käytännössä voit vielä mennä puihin auton nähtyäsi, mutta varausmaksun tietysti siinä menetät.

He olisivat järjestäneet tuomisen myös Hollannista, missä avoja liikkuu runsaammin, mutta silloin laskuun olisi tullut lisää auton arvioituttaminen "kolmannella osapuolella". Ruotsissa ja Saksassa he voivat tehdä sen omin voimin.

Omalla kohdallani toimi loistavasti. Toki, rahalla saa eli huomattavasti halvemmalla olisi saanut käymällä itse lahden takaa hakemassa. Mutta tilanteeni oli vastaava kuin sinulla, että muuten olisi jäänyt haaveeksi.
Nyt: Saab 9-3 Cab MY08
Ex: 9-5 Aero Wagon MY08, 9-3 TiD Wagon MY08, 9-5 SE Wagon MY99, 9000 CS MY96, 9000 CC MY87
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5346
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Penkkien verhoilun vaihto, kangas -> nahka

Viesti Kirjoittaja VKe »

Kiitos oikein paljon automies!

Tämä Kamux Ruotsissa oli minulle hyvä ja oiva vinkki. Tämä kuulostaa juuri siltä mitä haaveilen ja joka minun maailmaani nyt sopisi.

Balttian kotterotarjonta ei kiinosta sittiäkän...
Sininen Saab 9-3, '99
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Penkkien verhoilun vaihto, kangas -> nahka

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

automies kirjoitti:
La Touko 16, 2020 19:11
Jos mietit auton tuomista Ruotsista tai Saksasta ja "tonnilla auto Suomeen" -tyyppisten lafkojen luotettavuus mietityttää, niin kysypä Kamuxilta. Ei varmasti ole halvin ratkaisu, mutta on helppo ja toimiva ratkaisu. Itse päädyin tuottamaan avon heidän kauttansa.
Minä en ostaisi siltä firmalta yhtään mitään.

NG9-5 on ostettu heiltä, ja sitä korjailtiin ensimmäisen puolen vuoden aikana aika huolella.
NG9-3CV on taas ostettu virolaiselta jobbarilta, jolta sain mielestäni paljon parempaa ja rehellisempää palvelua kuin em. suomalaiselta firmalta.

Ja jos olen oikein ymmärtänyt, niin tuo kyseinen firma ei tuo Suomeen ihan mitä tahansa autoa, vaan ainoastaan niitä, jotka ovat heidän ulkomaan myymälöissään.

Jos noista mainitsemistasi kriteereistä pitäisi tinkiä, niin minä tinkisin ensimmäisenä ajokilometreistä.
Auton iän ollessa noin 9-12 vuotta alle 100 000 km ajettuja autoja on melko vaikea löytää haluamillasi varusteilla.
Minä katsoisin mieluummin auton kuntoa kuin niitä ajokilometrejä.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin