Jäähdytin neste häviää,????

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8219
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: Jäähdytin neste häviää,????

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Mulla on sellanen tieto, että halkeamat kannessa saa selville sillä, että käynnistää kinnerin ja antaa käydä tyhjäkäyntiä niin kauan, että termari aukeaa. Jos tulee paljon kuplia paisariin niin kansi on käsittääkseni halki.

Niin, ja kaasua ei saa painaa kertaakaan ku antaa käydä tyhjäkäyntiä. En tiedä paljonko vaikuttaa mutta lähes koko työuransa Saabeja huoltanut sen sanoi niin uskottava on :D

Lisätään vielä, että omassa vuoti lohkolämppäri mutta vuoto oli niin vähän ettei meinannu löytyä. Kahvi kupillinen parin kolmen viikon välein ja bongasin vuotokohdan, kun peilin ja taskulampun kanssa tiirailin vuotaako kansipahvi.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
patsa
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Su Kesä 09, 2019 20:08

Re: Jäähdytin neste häviää,????

Viesti Kirjoittaja patsa »

Jep, omassa kamppeessakin alkoi jäähdytysneste häviämään paisarista lomareissulla vaunun kanssa ollessa kesällä,ja mitään vuotopaikkaa en kyllä tienpäällä ollessa löytänyt, ostin mutunetistä paisarin korkin ja sillä sai nesteet pysymään paremmin koneessa kesän ajan!
Nyt syksyllä on taas alkanut häviämään nestettä enemmänkin, mutta edelleenkäänei ole vuotopaikkaa löytynyt edes paikallisella Aineen korjaamolla, jossa esittivät tehtäväksi sitä painekoetta, kun eivät korjaamollakaan keksineet jotta mistä vuotaisi?

Täytynee viedä siihen painetestiin jos vieläkin enemmälti vie nestettä?

Nyt on ollu sen verran vähän ajoja ettei nesteen häviäminen ole haitannu ja kun tämä syksy onollu niin märkää kelin puolesta,ettei parkkipaikan asfaltiltakaan ole vuotoläikkiä voinut havaita!
patsa
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Su Kesä 09, 2019 20:08

Re: Jäähdytin neste häviää,????

Viesti Kirjoittaja patsa »

Minulla oli kolkin paisarin korkista tiivistekumirengas poikki, itse satuin huomaamaan kun olin hakemassa autoa huollosta, huoltomieheltä kysyin jotta vaihtaisko sen kans, tiivisterengas vaihdettiin ja tilanne ehkä hieman parani, muttei korjaantunut kokonaan.
Kävin sitten ostaan mutunetistä uuden korkin paisariin ja ilmeisesti hukkaputkesta tuleva vuoto loppui, mutta edelleenkin nesteen pinta tahtoo pudota alle puoleen paisarissa, elikkä vielä jostakin nestettä hävinnee?
Bapsu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Syys 11, 2016 00:00
Paikkakunta: Hämeenlinna & Tampere

Re: Jäähdytin neste häviää,????

Viesti Kirjoittaja Bapsu »

Paisarinkorkin toimivuutta kannattaa muutenkin seurata, kuumalla koneella pitää olla painetta ylävesiletkussa jonkinverran, muuten kiehuu vedet ennenkun flekti menee päälle tai kun sammuttaa auton.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85

Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Vastaa Viestiin