Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi sekä tonnin Volvo

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Nyt näkyy!

Komia paatti :)


Noi kuvat menee johonkin mustaan aukkoon josta niitä voi olla vaikea poistaa, en oo ees kokeillu.

Silloin kun oli mopo harrastin kuvasuunnista mp.org foorumilla. Toi on kätevä kun se pyyhkii metadatan, ml. Koordinaatit, pois kuvan tiedoista :roll:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

No toivottavasti toimisi. Päivitin nyt edelliselle sivulle kaikki kuvat imgurin kautta ja jos toi toimii, ei ole paluuta vanhaan.

Ja tämähän meneekin nyt todella näppärästi, koska Lightroomin hiljattaisessa päivityksessä tuli mahdollisuus määrittää vapaasti kuvakoko, eli tässä asiayhteydessä maks 640 pikseliä. Ei tartte enää kierrättää Photoshopin kautta.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Nyt näkyy kaikki kuvat. 👍🏻

Mä en oo pienentäny mitään kuvia :o ei siitä kyllä varmasti haittaa oo.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3543
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Hyvin näkyy. Itsekin käytän tuota 640x359 tänne foorumille. Riittää hyvin.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13191
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja AZP »

2.polvi kirjoitti:
Ma Touko 18, 2020 21:19
Kuva

Mihinköhän noi foto menee ja kenen kaikkien käyttöön?

Mut näppärän oloisesti tuo tapahtuu, toimiiko?
Tämä kuva ei mulla ei näy iPadilla, androidilla ja tietokoneella näkyy :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Sain vihdoin ja viimein käytettyä Järvenpään Prisman parkkihallin pesufirmassa kiesin. Otin pesun ja käsinvahauksen. Tällä kertaa jälki ei mielestäni ollut ihan huippua, mutta kouluarvosana 8- kuitenkin.

Nyt kun noita veneitä on tullut puunattua, niin olen alkanut miettimään, uskaltaisiko kokeilla myös autoon vähän lampaanvilla- ja vaahtomuovilaikkaa samoilla aineilla, Polarshine 10 ja 3. Hmm. Kone on epäkeskomallia, eli sillä ilmeisesti vaikeampi tehdä tuhoa kuin suoravetoisilla.

On se kuitenkin todella paljon parempi kuin kertaakaan mun omistuksessa. Ehkä oli 70e arvoista? Ja vaikka katselisi lähempää maalipintaa, niin vaikea uskoa, että kiesillä on ajettu tällä hetkellä 275020 kilometriä. Toki on joitain naarmuja jne, mutta ei mitään hälyttävää. 100x parempi maalipinta kuin 2011 ostamassani 146tkm ajetussa Sport Sedanissa.

Kuva

Kuva

Tuosta vähän näkee mikä oli lähtötilanne. 15 vuoteen ei venettä oltu muuta kuin pesty. Sanoinkin faijalle, että alkaa näyttää vähän vanhuksien venholta :lol: Kuten omassanikin, täydellisemmän jäljen tekeminen vaatisi vesihiontaa, mutta siihen ei nyt paukut riittäneet ja toisaalta muodonmuutos on nyt jo valtaisa.

Kuva
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3543
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Siellä kiillellään kilvan alkukesän auringon kanssa. Se on oikein se 8)
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2844
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja Cona »

Siellä on hinkattu rutosti ja nyt on kämmenet hellänä. :mrgreen:

Hyvältä näyttää pirssi ja paatti. Toi tummempi harmaa sopii hyvin tohon korimallin! 8)
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Noniin. Nyt olis Four Winns laskettu ja pieni koeajo tehty. Ensimmäisinä havaintoina on, että kiemurtelee aika paljon uppoumanopeudella, joka toki on ominaisuus, mutta selvä on ero esim. Flipper 510 HT -veneeseen. Toki, eri veneitähän ne.

Lisäksi tuntuu nousevan neljän aikuisen kuormalla (arvaus vajaa 300kg) aika nihkeästi plaaniin. Eli ei meinaa ottaa kovin rivakasti kierroksia, liukuun noustuaan kyllä tuntuu kulkua piisaavan. Tähän tietysti voi vaikuttaa joko se, että mosasta on osa poneista jo autuaammilla metsästysmailla ja/tai potkurilla on haettu nopeutta. Laitoinkin jo edelliselle omistajalle kyssäriä, että minkä sorttinen rusetti on kyseessä.

Mutta. Hjuva viilis, isohkon puunauksen sai kuitenkin venho osakseen. Saisihan tuo hieman isompikin olla ja HT-venetaustalla onhan tuollaisessa kuomussa aivan oma shownsa.

Kuva

Autoasiaa, voisi aktivoitua ja ottaa yhteyttä Nappeen talvi- ja koronaseisokin jälkeen. Eli vähän lisää poneja, vakkarin ohjelmointi ja ainakin toi typerä jenkkimoodin automaattilukitus pois. Todella rasittava feature.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Noniin. Jotain tarinaa avostakin. Tänään tuli vietettyä viitisen tuntia kiesin parissa. Ulko- ja sisäpesu, vahaus, imurointi, muoviosien käsittely, nahkojen käsittely. Tollasta puhdetta en autoon olekaan koskaan aiemmin tehnyt.

Eihän se mikään näyttelyesine ole vieläkään, myllytystä kaipaisi, mutta ehkä jonakin päivänä sekin. Liekö pitkään himoitsemani kohtuuharvinainen avo sitten paras kohde harjoitella auton myllytystä? Ehkä on :lol: :saab:

Huomenna sitten stage 1 sisään, vakkarin asennus ja sen megaärsyttävän keskuslukituksen asetuksen vaihto siedettävämpään. Nämä tarkoitus toteuttaa Napen toimesta S & T -Cruisingin yhteydessä Espoon automuseolla.

Kuva
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Noniin. Nyt olis Napen toimesta kutiteltu vakkari, keskuslukitus sekä tehoja. Ei siitä raketti tullut, kyllähän se automaattivaihteisto taitaa aika tavalla jarrutella. Mutta selvästi herkemmin reagoi kaasuun.

Pääsin myös Tuusulanmerellä meripelastushommiin hetki sitten. Pari slaavia oli tiputtanut kuvan kötöstyksestä moottorinsa järveen. Kaikenlaista :lol:

Kuva
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5356
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja VKe »

2.polvi kirjoitti:
La Heinä 18, 2020 21:16
Pari slaavia oli tiputtanut kuvan kötöstyksestä moottorinsa järveen.
Täh, ei hel... Moottori pudotettu, ei voi olla ☹

Kiittääkö Tusulanjärvi, vai onko noi velvollisia onkimaan se ylös?
Sininen Saab 9-3, '99
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Sinnehän se jäi. Ei niillä tuntunut olevan käsitystä missä se mosa tarkalleen oli.

Ihan mukavanoloinen pariskunta, heiluttelivat seteleitäkin korvaukseksi, mutta ei kai tuollaisesta elämyksestä voi rahaa ottaa vastaan, yleensähän niistä pitää maksaa :D
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Henri S
"Hölösuu"
Viestit: 1060
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 01:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja Henri S »

Jos on vähänkään viettänyt aikaa netissä näitten "meanwhile in Russia" tyyppisten pläjäysten parissa tietää että niiltä onnistuu kaikki :roll: :lol:
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2844
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Riskienottoa loppuunajetulla NG93 avolla: loppuelämän koeajo alkoi - Japanin patonki pelasti Rellulta

Viesti Kirjoittaja Cona »

Nyt joku sukeltaja äkkiä hakemaan mosa pois, eiköhän siellä ole 50-90hp nelari uppeluksissa ja järvivesi ei vielä ole tehnyt pahasti tuhoja.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Vastaa Viestiin