9-3 SS nykii kovemmalla kuormituksella

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
sgt185
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: To Kesä 16, 2011 19:05

9-3 SS nykii kovemmalla kuormituksella

Viesti Kirjoittaja sgt185 »

Moro,

Vm. 03 2.0 9-3 SS on alkanut nykimään kovemmalla kuormituksella. Nykimistä ilmenee lähinnä täydellä kaasulla kun ahtopaineet ylhäällä, esim. moottoritien rampilla kiihdyttäessä. Maltillisella kaasun asennolla pelaa hyvin.

Yritin etsiä vastauksia hakutoiminnolla. Bensapumppu? Ilmavuoto? Puola? Vaihtoehtoja taitaa olla aika paljon. Ideoita mistä kannattaisi lähteä liikkeelle?
Saab 9-3 Sport Sedan 2.0t - 03
-----------------------------------------
EX - Saab 9-5 3.0 V6 Tbo aut. Griffin - 00
EX - Saab 900 2.1 16V 5d aut. -93
EX - Saab 900 2.0 3d -89
EX - Saab 9000 CC 2.0 tbo -85
EX - Saab 900 2.0 CC -86
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4619
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-3 SS nykii kovemmalla kuormituksella

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Puola
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Tonnari88
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Helmi 01, 2013 22:07
Paikkakunta: Pirkkala

Re: 9-3 SS nykii kovemmalla kuormituksella

Viesti Kirjoittaja Tonnari88 »

Ensin tulpat, sitten puola(t).
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4619
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-3 SS nykii kovemmalla kuormituksella

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Sen verran että tuo puola -vika oli vain arvaus. Ihan hyvin vika voi olla myös riittämättömässä polttoaineen saannissa.
Hyvä keino saada selvyttä on lukea vikakoodi, jos/kun sen saa aikaan. Kannattaa lukea sammuttamatta autoa silloin kun se on tehnyt tuota vikaa.

Polttoaine puolelle varsinaista vikakoodia ei ole, kun se aiheuttaa samalla tavalla sytytyskatkosta kuin puola tai tulppakin vioittuessaan. Erona on kuitenkin se, että todellinen sytytysvika ei minkään käytännön järjen mukaan ole kaikissa tai useissa sylintereissä, vaan yhdessä tai kahdessa järjestelmällisesti. Polttoainepuolen vika sitä vastoin aiheuttaa sytytyskatkosta kaikkiin.

Mikäli on sytkäpuolen vika, niin sitten vain tulppaa ja /tai puolaa vaihtoon. Vian viitatessa polttoainepuolelle vikoja on pari eri vaihtoehtoa: paineensäädin, suodatin, pumppu.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
sgt185
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: To Kesä 16, 2011 19:05

Re: 9-3 SS nykii kovemmalla kuormituksella

Viesti Kirjoittaja sgt185 »

Tulpat vaihdettu, ei vaikutusta. Laitoin yhden puolan tilaukseen ja kokeilen sillä. Yksi tulppa oli täysin musta.
Saab 9-3 Sport Sedan 2.0t - 03
-----------------------------------------
EX - Saab 9-5 3.0 V6 Tbo aut. Griffin - 00
EX - Saab 900 2.1 16V 5d aut. -93
EX - Saab 900 2.0 3d -89
EX - Saab 9000 CC 2.0 tbo -85
EX - Saab 900 2.0 CC -86
sgt185
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: To Kesä 16, 2011 19:05

Re: 9-3 SS nykii kovemmalla kuormituksella

Viesti Kirjoittaja sgt185 »

Puolat vaihdettu, vika oli siellä. Nyt toimii taas erinomaisen hyvin. :saab:
Saab 9-3 Sport Sedan 2.0t - 03
-----------------------------------------
EX - Saab 9-5 3.0 V6 Tbo aut. Griffin - 00
EX - Saab 900 2.1 16V 5d aut. -93
EX - Saab 900 2.0 3d -89
EX - Saab 9000 CC 2.0 tbo -85
EX - Saab 900 2.0 CC -86
Vastaa Viestiin