Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Motonetti on ainaki normaalisti et sinänsä ei pyhäpäivä haittaa
Sanoisin et foorumi on tokenemaan päin, tuossa oli aikajakso jolloin tuntui ettei täällä ollut kuin tämä ja JP:n ooppeliketju mitkä päivittyi mutta ilmeisesti muutama muukin on todennut et on kivempi seurata/kommentoida juttuja siten et ne löytää vielä ens viikollakki.
Mukava kuulla et cruzesta löytyy iha gm osaa ettei ookkaan täysin daewoo vai mikä se ny olikaa..
Sanoisin et foorumi on tokenemaan päin, tuossa oli aikajakso jolloin tuntui ettei täällä ollut kuin tämä ja JP:n ooppeliketju mitkä päivittyi mutta ilmeisesti muutama muukin on todennut et on kivempi seurata/kommentoida juttuja siten et ne löytää vielä ens viikollakki.
Mukava kuulla et cruzesta löytyy iha gm osaa ettei ookkaan täysin daewoo vai mikä se ny olikaa..
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Sama täällä https://aijaa.com/m4jhqc . Ehdin juuri ja juuri säätää edes vähän ennenkuin pimeät yöt loppuivat täällä pohjosessa
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Helatorstaihan se. Mutta ennen kuin eilen tuon viestini laitoin tarkistin, että Motonet oli normaalisti auki ! Väripullo jäi ostamatta, koska erikoiskauppa oli kiinni, mutta siihenkin löytyi ratkaisu laajoista varastoista, saadaan vähän väriäkin mukaan tähän tarinaan !
Tein kaupunkireissun neljän pysähdyksen taktiikalla, Motonet, Gigantti, Maaliliike, K-Supermarket. Motonettiin mennessäni oli liikennevaloissa edessä
Ja vaikka Viikate niin vaatikin, niin en kyllä käyttänyt...
Reissun jälkeen keskikulutus oli pudonnut kasiin, keskinopeus on vielä n. 9 km/h alempi kuin normaalisti tankkausvälillä on tupannut olemaan, joten toivon mukaan se tuosta putoaa lähemmäs seiskaa, johon olisin jo tyytyväinen. Mikään säästöpossu tämä ei dieseliksi ole, sen tiedostin jo ostaessa. Nyt on tullut sahattua kaupungissa tavallista enemmän, seuraavat neljä päivää tullee töihin ja takaisin á 40 km päivä, joten seurataan mihin kulutus suuntaa
Pistin oikein rahaa haisemaan ja ostin OEM moottorin ilmansuodattimen, MANN-laatuun olen aina luottanut. Raitisilmasuodattimeksi valikoitui paperista kalliimpi aktiivihiili, en sentään ostanut raikkareiden Rolls-Roycea, joka suodattaa melkein sen raittiin ilmankin pois, olisi ollut 41.9 euroa Nämä olivat 17.9e/kpl.
Pesin auton pikaisesti, eli huuhtelin, vaahdotin, huuhtelin ja kuivasin. Oli autoliikkeen jäljiltä sen verran hyvä, ettei tarvinnut edes kinnastelua.
Eka testi GM:n insinöörien metkuista oli moottorin ilmansuodatin. Arvosana 10/10. Jestas, miten näppärän helppoa. Kuusi ruuvia auki, sellaisia, jotka eivät irtoa kokonaan, kotelo ylös ja sivuun, vanha pois ja uusi tilalle. Oli jo aika mielestäni, tuo oli vaihdettu viimeksi 22.2.2019 vajaan 106 tkm kohdalla. Valmistaja taitaa vaatia 60 tkm välein, joka on kyllä mun mielestä aivan liikaa. Kerta vuoteen, parin minuutin homma, mulla meni nyt viisi, kun imuroin kotelon ja imurin virittäminen kesti.
SItten raitisilmasuodatin. Arvosana 9/10. Miinuspiste siitä, että joutuu vähän pelkääjän jalkatilassa touhuamaan ja hansikaslokerot irrotettavat klipsut olivat hiton tiukassa. Muutenhan tuo oli pala kakkua.
Siellä se kotelossa odottelee...
Oli jo aika tällekin. Tietojeni mukaan vaihdettu viimeksi 1.10.2018 vajaan 81 tkm kohdalla.
Oli muuten asennettu edellinen väärinpäin, ilmavirran nuoli pitäisi olla alaspäin, mutta poistamassani se oli ylöspäin. Oli sinne kuitenkin tarttunut tavaraa, että mikähän vaikutus tuolla oikeasti on ? Terveiset vaan Imatran Öljypisteelle, tarkkuutta !
Eturenkaiden takaisen helman ongelmat olivat kummallakin puolella kuvan kaltaiset. Kovin pienestä asiasta kyse siis. Ei ruostetta, päällimaalin lohkeamista, puhdasta pelliä ja helmassa kulumaa. Yariksen jälkeen ihan piknikkiä
Lyhyt kaava, no joo, nelisen tuntia siinä meni odotteluineen, mutta kuitenkin.
Tuolta se nyt näyttää ulospäin...
Ja alhaalla on luonnollisesti mustaa...
Tähän operaatioon riitti kirkas lamppu, rätti, kliineriä, toinen rätti, kynsilakkapullosta wash primeria, kynsilakkapullosta aikoinaan Saab 9000-97 ostamaani Cayenne Red-väriä, joka tuli todella lähelle tätä Cruzen Velvet Red Metallicia, rust primeria ja kiveniskumaalia kilikalipullosta sekä tietenkin maalarinteippiä
Kunhan minä ja maalikauppa olemme auki yhtä aikaa, ostan jossain vaiheessa ihan omaakin väriä, tuo välttää siihen asti. Pitää oikein hakea, että huomaa hivenen eri sävyn.
Eri vaiheiden kuivumista odotellessani mm. irrottelin takakilven ja putsasin kilven takaisen pellin huolellisesti, Kamuxin taustat piti vielä palauttaa, kun ei muuta nyt tähän hätään ollut.
Käytin myös Meguairsin loppuja ja vahasin kokeeksi konepellin ja takaluukun siinä odotellessani. Nyt joutuu tekemään vähän tipoittain, kun auto on ajossa koko ajan. Mitä alustaa ja helmoja kurkkailin touhutessani, niin näytti kyllä oikein hyvältä aihiolta pistää kotelosuojaa alle ja niihin koteloihin, tämä ei kyllä ruostumisen takia ihan heti paaliin ole menossa.
Suht tyytyväinen fiilis kyllä on, auto on mainio ajettava, kivan näköinen ja tämän päivän puuhastelujen jälkeen ei tarvitse käytännössä kuin vahata ja suojata alusta ja kotelot, sitten vaan pestä ja puunata ja ajaa. JOS tämä jää talvehtimaan, niin syksylle tehdään tiettyjä toimenpiteitä, mutta turha suunnitella liikoja.
Ai niin, renkaat oikeilla paikoillaan ja oikeissa paineissa, tämä oli IHAN eri auto kuin viimeksi kotiin ajellessa.
Tein kaupunkireissun neljän pysähdyksen taktiikalla, Motonet, Gigantti, Maaliliike, K-Supermarket. Motonettiin mennessäni oli liikennevaloissa edessä
Ja vaikka Viikate niin vaatikin, niin en kyllä käyttänyt...
Reissun jälkeen keskikulutus oli pudonnut kasiin, keskinopeus on vielä n. 9 km/h alempi kuin normaalisti tankkausvälillä on tupannut olemaan, joten toivon mukaan se tuosta putoaa lähemmäs seiskaa, johon olisin jo tyytyväinen. Mikään säästöpossu tämä ei dieseliksi ole, sen tiedostin jo ostaessa. Nyt on tullut sahattua kaupungissa tavallista enemmän, seuraavat neljä päivää tullee töihin ja takaisin á 40 km päivä, joten seurataan mihin kulutus suuntaa
Pistin oikein rahaa haisemaan ja ostin OEM moottorin ilmansuodattimen, MANN-laatuun olen aina luottanut. Raitisilmasuodattimeksi valikoitui paperista kalliimpi aktiivihiili, en sentään ostanut raikkareiden Rolls-Roycea, joka suodattaa melkein sen raittiin ilmankin pois, olisi ollut 41.9 euroa Nämä olivat 17.9e/kpl.
Pesin auton pikaisesti, eli huuhtelin, vaahdotin, huuhtelin ja kuivasin. Oli autoliikkeen jäljiltä sen verran hyvä, ettei tarvinnut edes kinnastelua.
Eka testi GM:n insinöörien metkuista oli moottorin ilmansuodatin. Arvosana 10/10. Jestas, miten näppärän helppoa. Kuusi ruuvia auki, sellaisia, jotka eivät irtoa kokonaan, kotelo ylös ja sivuun, vanha pois ja uusi tilalle. Oli jo aika mielestäni, tuo oli vaihdettu viimeksi 22.2.2019 vajaan 106 tkm kohdalla. Valmistaja taitaa vaatia 60 tkm välein, joka on kyllä mun mielestä aivan liikaa. Kerta vuoteen, parin minuutin homma, mulla meni nyt viisi, kun imuroin kotelon ja imurin virittäminen kesti.
SItten raitisilmasuodatin. Arvosana 9/10. Miinuspiste siitä, että joutuu vähän pelkääjän jalkatilassa touhuamaan ja hansikaslokerot irrotettavat klipsut olivat hiton tiukassa. Muutenhan tuo oli pala kakkua.
Siellä se kotelossa odottelee...
Oli jo aika tällekin. Tietojeni mukaan vaihdettu viimeksi 1.10.2018 vajaan 81 tkm kohdalla.
Oli muuten asennettu edellinen väärinpäin, ilmavirran nuoli pitäisi olla alaspäin, mutta poistamassani se oli ylöspäin. Oli sinne kuitenkin tarttunut tavaraa, että mikähän vaikutus tuolla oikeasti on ? Terveiset vaan Imatran Öljypisteelle, tarkkuutta !
Eturenkaiden takaisen helman ongelmat olivat kummallakin puolella kuvan kaltaiset. Kovin pienestä asiasta kyse siis. Ei ruostetta, päällimaalin lohkeamista, puhdasta pelliä ja helmassa kulumaa. Yariksen jälkeen ihan piknikkiä
Lyhyt kaava, no joo, nelisen tuntia siinä meni odotteluineen, mutta kuitenkin.
Tuolta se nyt näyttää ulospäin...
Ja alhaalla on luonnollisesti mustaa...
Tähän operaatioon riitti kirkas lamppu, rätti, kliineriä, toinen rätti, kynsilakkapullosta wash primeria, kynsilakkapullosta aikoinaan Saab 9000-97 ostamaani Cayenne Red-väriä, joka tuli todella lähelle tätä Cruzen Velvet Red Metallicia, rust primeria ja kiveniskumaalia kilikalipullosta sekä tietenkin maalarinteippiä
Kunhan minä ja maalikauppa olemme auki yhtä aikaa, ostan jossain vaiheessa ihan omaakin väriä, tuo välttää siihen asti. Pitää oikein hakea, että huomaa hivenen eri sävyn.
Eri vaiheiden kuivumista odotellessani mm. irrottelin takakilven ja putsasin kilven takaisen pellin huolellisesti, Kamuxin taustat piti vielä palauttaa, kun ei muuta nyt tähän hätään ollut.
Käytin myös Meguairsin loppuja ja vahasin kokeeksi konepellin ja takaluukun siinä odotellessani. Nyt joutuu tekemään vähän tipoittain, kun auto on ajossa koko ajan. Mitä alustaa ja helmoja kurkkailin touhutessani, niin näytti kyllä oikein hyvältä aihiolta pistää kotelosuojaa alle ja niihin koteloihin, tämä ei kyllä ruostumisen takia ihan heti paaliin ole menossa.
Suht tyytyväinen fiilis kyllä on, auto on mainio ajettava, kivan näköinen ja tämän päivän puuhastelujen jälkeen ei tarvitse käytännössä kuin vahata ja suojata alusta ja kotelot, sitten vaan pestä ja puunata ja ajaa. JOS tämä jää talvehtimaan, niin syksylle tehdään tiettyjä toimenpiteitä, mutta turha suunnitella liikoja.
Ai niin, renkaat oikeilla paikoillaan ja oikeissa paineissa, tämä oli IHAN eri auto kuin viimeksi kotiin ajellessa.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Jos Kamuxin kilventaustat on yhtään samaa mallia kuin Sakan, niin niistä lähtee se logollinen alalipare melko helposti ja jäljelle jää siis vain kilven taakse näkymättömiin jäävä osa. Viiltää vain mattopuukolla siihen alalipareen juureen viillon ja naksaisee lipareen irti. Ei tarvi lähteä ostamaan erikseen kilpitelinettä. Vai oliko sulla klubin kilventaustat joutilaina odottelemassa?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^Ei ole vielä. Sen takia just kattelin, että onko se Kamux siellä samaa puuta sen muun taustan kanssa, vai jotenkin raksittavissa pois. Samaa puuta oli, joten en lähtenyt rikkomaan, vaikka tosiaan olisi varmaan helposti pystynyt sen alimman osan siitä pois "sahaamaan".
Rupesin just miettimään, että kai noita saa kustomoituna noita taustoja. Voisi laittaa jonkun oman iskulauseen sinne
"Porvoon Automyynti". No ei, se teidän irvileukojen lanseeraama.
Rupesin just miettimään, että kai noita saa kustomoituna noita taustoja. Voisi laittaa jonkun oman iskulauseen sinne
"Porvoon Automyynti". No ei, se teidän irvileukojen lanseeraama.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Varo vaan, kerätään sulle äkkiä kolehti ja teetetään tommosia kilventaustoja riittävä määrä
Harrastimena Saab 900i MY88 + Jonkun verran kokemusta sähköisestä etenemisestä autolla ja polkupyörällä.
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^sama kävi mielessä
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Hep, kympillä mukana!
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Tuoho voisi osallistuakin
Tuo chevy huomiota herättävine lisävaloineen on muutaman kerran sattunut Imatralla ollessaan kyllä silmiin.
Tuo chevy huomiota herättävine lisävaloineen on muutaman kerran sattunut Imatralla ollessaan kyllä silmiin.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Kympillä mukana!
Taisin joskus aikoinaan kirjoitella, että herrasmiehelle voisi tilata nyt alkuun parin vuoden tarpeisiin 50kpl "Mieluummin.Ajaisin.Saabilla." -tarroja.
Taisin joskus aikoinaan kirjoitella, että herrasmiehelle voisi tilata nyt alkuun parin vuoden tarpeisiin 50kpl "Mieluummin.Ajaisin.Saabilla." -tarroja.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Hieno käänne taas kerran. Onnea uudesta autosta ja älä missään nimessä lopeta kirjoitteluja! Itse miellän täältä saadut lisänimet suoraan hyväntahtoisiksi kunnianosoituksiksi! Tätä ketjua on tullut luettua alusta lähtien kuten monet muutkin ja itse kateellisena mietin että milloinkohan pääsisi antamaan omille autoille samanlaista huomiota. Mun mielestä tämän foorumin parhaita puolia on juuri se että vaikka saabit katoaa pikkuhiljaa käyttöautoista harrasteiksi niin täältä löytyy saman mielisten hyviä kirjoituksia, mielipiteitä ja kokemuksia laajasti karsastamatta myös muista merkeistä.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
https://huutokaupat.com/1941338
Honda tullut myyntiin. Pitääpä seurata hintakehitystä.
Jos olisi varaa, voisi ostaa kuormajuhdaksi, muttei ole, joten ostin Saabiin kattotelineet
Honda tullut myyntiin. Pitääpä seurata hintakehitystä.
Jos olisi varaa, voisi ostaa kuormajuhdaksi, muttei ole, joten ostin Saabiin kattotelineet
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^Katoppas, se oli pari päivää 3900 pyynnillä normimyynnissä. Takaluukku muuten toimii ihan kumminkin päin, moitteitta. Niin kakesta, kuin sisänapista. Ne ei vaan osaa käyttää sitä, tai sitten se hajosi heti minulta lähdettyä Kaken nappia pitää painaa pari sekuntia ja sisänapista kun käyttää, auton pitää olla paikallaan ja kuskin oven kiinni.
Neljä reissua töihin ja takaisin on takana Cruzella, joten hiukka jo takapuolituntumaa autoon kertynyt. Nopeasti mietteet ranskalaisin viivoin tässä vaiheessa:
- Kulutus asettunut tietokoneen mukaan 7.4 litraan. Eihän se vähän ole, katsotaan sitten tankkauksista, miten pitää paikkansa. Muistelen, että edellinen omistaja pääsi järjestään vähemmällä, mitä tietokone väitti
- Yllättävän hiljainen. Asiallinen äänentoisto, säätelin sitä omaan korvaan sopivaksi ja erottelevuus on yllättänyt, nyanssit erottuvat hämmästyttävän hyvin. Asiassa auttaa ettei nitise tai natise sisältä oikeastaan ollenkaan, tämänhän piti olla vain sinne päin koottu... Ämpärimuovia on, mutta se pysyy hiljaa.
- Alusta on löysä mutta tiukka Pirun miellyttävä, ei kallistele liikoja, kova penkki toki luo illuusiota tiukemmasta raaserista kuin onkaan. Mukavaa matkantekoa.
- Laatikko on kylmänä isompaan mäkeen ajaessa hieman kulmikas kun vaihtaa alaspäin vauhdin ylläpitämiseksi, joka onkin jotakuinkin ainoa tilanne, jolloin laatikon huomaa ja käytös on töksähtävää. Hieman myös dsg:n vikaa liikkeellelähdöissä, eli empii jonkun hetken, ennen kuin reagoi. Alan vähitellen oppia oikean tyylin, ensin vähän ja heti perään enemmän. Vauhdissa reagoi nopeasti.
- Kone raksuttaa tasaisen rauhoittavasti. Hiaceen verrattuna sivistyneen kuuloinen. Käyttöominaisuudet ovat miellyttävät, tarvittaessa voimaa löytyy, mutta normiajossa ei tarvitse polkea nimeksikään, kun vääntöä löytyy. Ei diesel + automaatti paskempi yhdistelmä ole, ei.
- Kaikki toimii ärsyttämättömästi, maalipinta kiiltää nätisti ja auto on kiva katsella. Nippelit ja nappelit toimii eikä mikään repsota. Akuuttia vikaa tai huoltotarvetta ei ole tiedossa, kesärenkaat menevät tämän kauden ja kitkoillakin pärjään ensi talven.
- Summa summarum, olen positiivisen yllättynyt näin ensimmäisen viikon kokemuksien perusteella. Paljon parempi auto kuin odotin. Tai en oikeastaan odottanut juuri mitään, ehkä juuri siksi. Semmoinen fiilis on, että vajaat 135000 km ei ole tämmöiselle edes sisäänajo.
Ehkäpä Cruze palauttaa maan pinnalle jossain vaiheessa, ehkä ei. Tilasin Ollikaiselta etu-ja takaroiskeläpät eilen, tuli jo viesti, että ovat matkalla. Olivat sopivasti tarjouksessa, yllättävän hinnakas investointi silti.
Traficom on nykyään aika terävä reagoinnissaan, ehdin maksaa sekä Accordin, että Yariksen seuraavan 3kk:n veron, ne oli jo vähennetty Cruzen verosta ja n. 450 euron lasku sieltä on tulossa seuraavalle vuodelle. Samoin Suomen Autovakuutus, eli POP, on erittäin nopea nykyään. Juuri ennen Yariksen myyntiä ja Accord/Cruze-vaihtoa maksoin niinikään Accordin ja Yariksen seuraavat vakuutuserät. Palautukset olivat tänään tilillä ja niillä kuittasin Cruzen seuraavan puolen vuoden maksun ja jäi vielä pari kymppiä yli.
Alustan suojaus ja maalipinnan vahaus tehtäneen Cruzeen ennen juhannusta, mahdollisesti myös pientä sisäputsia ja kenties hieman 3M teippausten parantelua/täydennystä, mutta tämä on sellaista ajamisen lomassa tehtävää sipistelyä. Projektia tästä ei oikein saa. Pitää kai sellaistakin sivusilmällä etsiskellä. Ensi viikolla alkaisi loma, joten olisi aikaakin...
Näin lyhyen kokemuksen perusteella sanoisin, että Cruze tarjoaa kyllä älyttömän paljon autoa siihen rahaa, mitä niistä pyydetään. Jos nyt olisi automaatti-farkku sopivalla värillä tarjolla, voisin vaikka koittaa kaupantekoa. Yksi löytyy, vm. 13 ja samalla diesel-koneella, automaattina, samat kilometrit myös, hinta 8900 Ainut, että on valkoinen, niin ei viitsi kysyä. Ei pysty valkoista ottamaan, Auriksen kanssa tajusin viime syksynä, että valkoinen on värinä mulle nou nou.
Neljä reissua töihin ja takaisin on takana Cruzella, joten hiukka jo takapuolituntumaa autoon kertynyt. Nopeasti mietteet ranskalaisin viivoin tässä vaiheessa:
- Kulutus asettunut tietokoneen mukaan 7.4 litraan. Eihän se vähän ole, katsotaan sitten tankkauksista, miten pitää paikkansa. Muistelen, että edellinen omistaja pääsi järjestään vähemmällä, mitä tietokone väitti
- Yllättävän hiljainen. Asiallinen äänentoisto, säätelin sitä omaan korvaan sopivaksi ja erottelevuus on yllättänyt, nyanssit erottuvat hämmästyttävän hyvin. Asiassa auttaa ettei nitise tai natise sisältä oikeastaan ollenkaan, tämänhän piti olla vain sinne päin koottu... Ämpärimuovia on, mutta se pysyy hiljaa.
- Alusta on löysä mutta tiukka Pirun miellyttävä, ei kallistele liikoja, kova penkki toki luo illuusiota tiukemmasta raaserista kuin onkaan. Mukavaa matkantekoa.
- Laatikko on kylmänä isompaan mäkeen ajaessa hieman kulmikas kun vaihtaa alaspäin vauhdin ylläpitämiseksi, joka onkin jotakuinkin ainoa tilanne, jolloin laatikon huomaa ja käytös on töksähtävää. Hieman myös dsg:n vikaa liikkeellelähdöissä, eli empii jonkun hetken, ennen kuin reagoi. Alan vähitellen oppia oikean tyylin, ensin vähän ja heti perään enemmän. Vauhdissa reagoi nopeasti.
- Kone raksuttaa tasaisen rauhoittavasti. Hiaceen verrattuna sivistyneen kuuloinen. Käyttöominaisuudet ovat miellyttävät, tarvittaessa voimaa löytyy, mutta normiajossa ei tarvitse polkea nimeksikään, kun vääntöä löytyy. Ei diesel + automaatti paskempi yhdistelmä ole, ei.
- Kaikki toimii ärsyttämättömästi, maalipinta kiiltää nätisti ja auto on kiva katsella. Nippelit ja nappelit toimii eikä mikään repsota. Akuuttia vikaa tai huoltotarvetta ei ole tiedossa, kesärenkaat menevät tämän kauden ja kitkoillakin pärjään ensi talven.
- Summa summarum, olen positiivisen yllättynyt näin ensimmäisen viikon kokemuksien perusteella. Paljon parempi auto kuin odotin. Tai en oikeastaan odottanut juuri mitään, ehkä juuri siksi. Semmoinen fiilis on, että vajaat 135000 km ei ole tämmöiselle edes sisäänajo.
Ehkäpä Cruze palauttaa maan pinnalle jossain vaiheessa, ehkä ei. Tilasin Ollikaiselta etu-ja takaroiskeläpät eilen, tuli jo viesti, että ovat matkalla. Olivat sopivasti tarjouksessa, yllättävän hinnakas investointi silti.
Traficom on nykyään aika terävä reagoinnissaan, ehdin maksaa sekä Accordin, että Yariksen seuraavan 3kk:n veron, ne oli jo vähennetty Cruzen verosta ja n. 450 euron lasku sieltä on tulossa seuraavalle vuodelle. Samoin Suomen Autovakuutus, eli POP, on erittäin nopea nykyään. Juuri ennen Yariksen myyntiä ja Accord/Cruze-vaihtoa maksoin niinikään Accordin ja Yariksen seuraavat vakuutuserät. Palautukset olivat tänään tilillä ja niillä kuittasin Cruzen seuraavan puolen vuoden maksun ja jäi vielä pari kymppiä yli.
Alustan suojaus ja maalipinnan vahaus tehtäneen Cruzeen ennen juhannusta, mahdollisesti myös pientä sisäputsia ja kenties hieman 3M teippausten parantelua/täydennystä, mutta tämä on sellaista ajamisen lomassa tehtävää sipistelyä. Projektia tästä ei oikein saa. Pitää kai sellaistakin sivusilmällä etsiskellä. Ensi viikolla alkaisi loma, joten olisi aikaakin...
Näin lyhyen kokemuksen perusteella sanoisin, että Cruze tarjoaa kyllä älyttömän paljon autoa siihen rahaa, mitä niistä pyydetään. Jos nyt olisi automaatti-farkku sopivalla värillä tarjolla, voisin vaikka koittaa kaupantekoa. Yksi löytyy, vm. 13 ja samalla diesel-koneella, automaattina, samat kilometrit myös, hinta 8900 Ainut, että on valkoinen, niin ei viitsi kysyä. Ei pysty valkoista ottamaan, Auriksen kanssa tajusin viime syksynä, että valkoinen on värinä mulle nou nou.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Blocketilla tarjolla joitakin diesel Cruzeja, mutta vain manuaali laatikolla. Hinta haitari aika suuri alkaen 33K kr tuonne 77K kr. Aika paljon ilmaa vielä noissakin hinnoissa, kun ei ole niitä kysytympiä kulkuneuvoja markkinoilla.
https://www.blocket.se/annonser/hela_sv ... sort=price
https://www.blocket.se/annonser/hela_sv ... sort=price
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Sen verran häiritsi tuo Accordin sähköinen takaluukku, että laitoin Cruzen myyjälle viestiä ja käyttöohjeet siihen luukkuun vinkkeineen. Minäkin ihmettelin pari kertaa miksei se aukea / mene kiinni, esim. liian pitkällä takana oleva tavaratilan muovikaukalo blokkaa sähköisen käytön pois, ynnä tosiaan taisi olla niin, että käynnissä olevan auton luukkua ei saanut sisältä tai kakesta auki, auton pitää olla sammutettuna. Turvallisuusominaisuus, otaksun. Myyjä vastasi, että ovat ennenkin ihmetelleet Accordin takaluukun toimintaa, eivät vaan varmaan ole ehtineet omaksua...
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634