Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1776
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Rata-Saabin (900 turbo M) jarrut. Edessä on jäähdytetyt levyt. Onko ne 99 turbon? Vai millä tiedoilla palat hakuun?
Viimeksi muokannut timpetti, Ti Touko 26, 2020 14:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
- vilhosyvis
- "Viggen"
- Viestit: 620
- Liittynyt: La Maalis 17, 2018 19:17
- Paikkakunta: Tapiola, Espoo
- Viesti:
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Onko jotain erityistä huomioonotettavaa B201 (kaasari) kansiremonttia tehdessä kun kasaa osat paikalleen? Laitoin jakoketjun kiinni ketjupyörään rautalangalla, kun irrotin ketjupyörän nokka-akselista, joten ajoituksen pitäisi olla suht helppoa?
Saabistihan on pihi, mutta kannattaako hommata uudet kansipultit, onko siitä selvää hyötyä? Kyseessä olevalla autolla ajettu n. 150-200tkm. Motonetissä setti maksaa sen 26€, joten ehkä fiksua suoraan samalla nekin vaihtaa..
Pakosarjan pinnapulttien uusiminenkaan tuskin on pahitteeksi, muistaakseni kuitenkin saimme ehjänä pultit/mutterit auki.
Saabistihan on pihi, mutta kannattaako hommata uudet kansipultit, onko siitä selvää hyötyä? Kyseessä olevalla autolla ajettu n. 150-200tkm. Motonetissä setti maksaa sen 26€, joten ehkä fiksua suoraan samalla nekin vaihtaa..
Pakosarjan pinnapulttien uusiminenkaan tuskin on pahitteeksi, muistaakseni kuitenkin saimme ehjänä pultit/mutterit auki.
Nykyiset:
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Sinne ketjunkiristimet väliin jos tunkee vaikka ruuvimeisselinkahvan tms. kiilaksi, jotta ei rämpsähdä. Ite olen ollut niin pihi näissä hommissa, että laitan vaan kannenruuvit keskenään vertailuun. Kaikkien pitää olla samassa kunnossa. Ylipäätään on hyvä merkki kantta avatessa, jos kaikki oli kireällä. Eli jos joku on löysä, pistäisin sen merkille ja katsoisin erityisen tarkkaan. Lohkon kierteet kannattaa puhdistaa ja kierretapilla jopa siivota. Rätin ja paineilman kanssa voi ottaa liat pois. Pakosarjan pultit kannattaa puhdistaa ja uudet mutterit ei ole pahitteeksi. Niidenkin kiristys kannattaa tehdä momenttiavaimella. Moni vetää rannemomentilla ne liian tiukkaan...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Siis onko toi se vanhempi "B-kone"? Siinähän on tellinki tuon ketjupyörän ripustusta varten. Yksi pultti ketjupyörältä irti ja väähtää sen keskelle nokka-akselin päähän kiinni niin että se tellinki jää väliin. Sitten loput pultit pois...vilhosyvis kirjoitti: ↑Ti Touko 26, 2020 10:07Onko jotain erityistä huomioonotettavaa B201 (kaasari) kansiremonttia tehdessä kun kasaa osat paikalleen? Laitoin jakoketjun kiinni ketjupyörään rautalangalla, kun irrotin ketjupyörän nokka-akselista, joten ajoituksen pitäisi olla suht helppoa?
Saabistihan on pihi, mutta kannattaako hommata uudet kansipultit, onko siitä selvää hyötyä? Kyseessä olevalla autolla ajettu n. 150-200tkm. Motonetissä setti maksaa sen 26€, joten ehkä fiksua suoraan samalla nekin vaihtaa..
Pakosarjan pinnapulttien uusiminenkaan tuskin on pahitteeksi, muistaakseni kuitenkin saimme ehjänä pultit/mutterit auki.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
B201 on loogisesti Saabin viimeinen eli uusin kasivenainen eli alkuperäinen h-kone. Ei muistaakseni ole tuohon ripustukseen mahdollisuutta siinä, tai sitten en ole vaan tajunnut...anv kirjoitti: ↑Ti Touko 26, 2020 14:12Siis onko toi se vanhempi "B-kone"? Siinähän on tellinki tuon ketjupyörän ripustusta varten. Yksi pultti ketjupyörältä irti ja väähtää sen keskelle nokka-akselin päähän kiinni niin että se tellinki jää väliin. Sitten loput pultit pois...vilhosyvis kirjoitti: ↑Ti Touko 26, 2020 10:07Onko jotain erityistä huomioonotettavaa B201 (kaasari) kansiremonttia tehdessä kun kasaa osat paikalleen? Laitoin jakoketjun kiinni ketjupyörään rautalangalla, kun irrotin ketjupyörän nokka-akselista, joten ajoituksen pitäisi olla suht helppoa?
Saabistihan on pihi, mutta kannattaako hommata uudet kansipultit, onko siitä selvää hyötyä? Kyseessä olevalla autolla ajettu n. 150-200tkm. Motonetissä setti maksaa sen 26€, joten ehkä fiksua suoraan samalla nekin vaihtaa..
Pakosarjan pinnapulttien uusiminenkaan tuskin on pahitteeksi, muistaakseni kuitenkin saimme ehjänä pultit/mutterit auki.
Sitten vinkkinä, että ketjunkiristimen vapautukseen ei kannata käyttää sitä sahaviilaa (tai liian pientä ruuvaria tms.) jolla on varmuudeksi merkannut jaon ketjupyörään ja ketjuun. Nimimerkillä neljän sentin viilanpätkä öljypohjassa kolmatta vuotta...
Ex:Saab 90i -86, (Micra -99, Punto -02)
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Olikohan ne jonkun jenkkiversion...
Kallek nimimerkin kirjoituksista vois löytyy, hänel ainaki oli/on jotkut jäähdytetyt etukäppärijarrut finkus.
Muistelisin
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
- vilhosyvis
- "Viggen"
- Viestit: 620
- Liittynyt: La Maalis 17, 2018 19:17
- Paikkakunta: Tapiola, Espoo
- Viesti:
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Juu, H-konehan tämä vissiin on. Auto ei ole juuri nyt täällä, niin en osaa sanoa juuri mitään noihin ja kannen otin irrotusvalmiiksi viime kesänä. Sen jälkeen karttunut autoista jo huomattavasti enemmän tietämystä.
Kysynpä nyt vielä, että onko joku saabisti täällä pk-seudulla valmis auttamaan jotain korvausta vastaan jos tulee eteen jotain ylitsepääsemättömän hankalaa/kuumottavaa? Ekakertalaisena kansirempan tekijänä en haluaisi kädettää jotain niin, että tulee hirveä läjä harmaita hiuksia. Alfamerin opus löytyy, mutta siinä ei hirveän tarkasti ohjeisteta.
Kysynpä nyt vielä, että onko joku saabisti täällä pk-seudulla valmis auttamaan jotain korvausta vastaan jos tulee eteen jotain ylitsepääsemättömän hankalaa/kuumottavaa? Ekakertalaisena kansirempan tekijänä en haluaisi kädettää jotain niin, että tulee hirveä läjä harmaita hiuksia. Alfamerin opus löytyy, mutta siinä ei hirveän tarkasti ohjeisteta.
Nykyiset:
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1776
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Kiitos osallistuneille jälleen ratasaabin omistajalta.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Koitin haulla löytyy mutta ei osunut silmään. Saako satkun kojelaudan halkeamia järkevästi/siististi korjattua?
#8411
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
9-3 -98 T5 2.0t 3D T7 mod Stage1 (Nappe) (KA)
9-3 -01 2.0t 5D (PR)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 1 x OG9-3
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
9-3 -98 T5 2.0t 3D T7 mod Stage1 (Nappe) (KA)
9-3 -01 2.0t 5D (PR)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 1 x OG9-3
-
- "Turbo"
- Viestit: 228
- Liittynyt: La Marras 05, 2016 16:45
- Paikkakunta: Oulu
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
"Jag har en Saab" på finska "Olen mieleltäni sairas, en saa julkisesta terveydenhuollosta apua ja nyt pihani on täynnä autoja"
8 kpl Saabeja (tällä hetkellä)
8 kpl Saabeja (tällä hetkellä)
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Tänks! Unohtui näemmä mainita että ilman kojelaudan purkua eli pienellä vaivalla Ilmeisesti ei, ehkä nuo jätän vaan nuo ajan patinoimat jäljet.nuorempinykänen kirjoitti: ↑Pe Touko 29, 2020 01:30https://m.youtube.com/watch?feature=you ... GyxBxLhPgc
#8411
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
9-3 -98 T5 2.0t 3D T7 mod Stage1 (Nappe) (KA)
9-3 -01 2.0t 5D (PR)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 1 x OG9-3
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
9-3 -98 T5 2.0t 3D T7 mod Stage1 (Nappe) (KA)
9-3 -01 2.0t 5D (PR)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 1 x OG9-3
-
- "Turbo"
- Viestit: 228
- Liittynyt: La Marras 05, 2016 16:45
- Paikkakunta: Oulu
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
En tiiä oliko jotku kitillä tms. Niitä paikannu. En kyllä tiiä lopputuloksesta
"Jag har en Saab" på finska "Olen mieleltäni sairas, en saa julkisesta terveydenhuollosta apua ja nyt pihani on täynnä autoja"
8 kpl Saabeja (tällä hetkellä)
8 kpl Saabeja (tällä hetkellä)
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Jos satkun hätävilkut toimii mutta vivusta ei tapahdu mitään, onko vika silloin vivussa vai vilkun releessä? Pitkät kytkeytyy kyllä päälle. Uusi vivun varsi on postissa tulossa ja sen vaihtaminen olisi huomattavasti pienempi homma kuin tuon releen.
#8411
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
9-3 -98 T5 2.0t 3D T7 mod Stage1 (Nappe) (KA)
9-3 -01 2.0t 5D (PR)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 1 x OG9-3
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
9-3 -98 T5 2.0t 3D T7 mod Stage1 (Nappe) (KA)
9-3 -01 2.0t 5D (PR)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 1 x OG9-3
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Releen vaihtaa kyllä käsikopelollakin. Vilkkurele on vasemmanpuoleinen ja sen takana on tihkurele. Tihkureleen olen vaihtanut kanssa käsikopelolla. Siitä se konepellin avauskahvan luota vaan kättä ylös ja vähän rattiakseliin päin ne releet on siellä ylempänä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01