Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”
Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”
^^Oli peltiklipsut siellä alla ja jätin ne paikalleen uusien klemmareiden alle.
^Nuo paikalleenlaitetut taisivat olla 50-70mm, mutta 40-60mm koko olisi ollut ihan nokko.
^Nuo paikalleenlaitetut taisivat olla 50-70mm, mutta 40-60mm koko olisi ollut ihan nokko.
Viimeksi muokannut tsaarela, La Touko 23, 2020 09:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”
Saattaa olla että kuva hämää, mutta näyttää erehdyttävästi niiltä (halvoilta) klemmareilta, joita mulla ei ole enää missään käytössä, kun tuppaavat luovuttamaan liian helpolla. Jos päätyvät korkkaamaan niin hae vaikka Etrasta ABAa tilalle.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”
^No eivät kyllä kalliitkaan olleet. Vaan pitää hakea sitten Etrasta parempaa tilalle, jos sattuvat antautumaan.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”
Oikeinko zoomas nii näkyhä sieltä lipare alta, hyvä homma.
Oma kokemus on et noi halvat hajoo jo kiristysvaiheessa, pääsääntöisesti ohuempaa materiaali eivätkä kestä apinamomenttia kuten laadukkaammat
Toisaalta kivemmat pujottaa paikkaansa..
Rasitus tuolla taitaa olla melko pieni jos vertaa vaikka syylärin letkuihi.
Meinaa talliin siivotes tuli tollane alusklipsu vastaan minkä olin ottanut siitä punasesta diisselistä talteen kun klemmari oli ruostunut poikki niin taisi ainaki pari vuotta kulkee ilman
Oma kokemus on et noi halvat hajoo jo kiristysvaiheessa, pääsääntöisesti ohuempaa materiaali eivätkä kestä apinamomenttia kuten laadukkaammat
Toisaalta kivemmat pujottaa paikkaansa..
Rasitus tuolla taitaa olla melko pieni jos vertaa vaikka syylärin letkuihi.
Meinaa talliin siivotes tuli tollane alusklipsu vastaan minkä olin ottanut siitä punasesta diisselistä talteen kun klemmari oli ruostunut poikki niin taisi ainaki pari vuotta kulkee ilman
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”
Joskus sitä vaan pitää mennä senhetkisellä parhalla tietämyksellä. Ainakin nuo tuntui pysyvän kasassa kiristettäessä. Nuo kestää minkä kestää. Pannaan sittenparempaa tilalle, kun aika koittaa.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”
Joo, ei mitään hätää jos kestävät paikallaan. Itellä vaan samannäkösiä korkannut niin tekee mieli varoittaa, että noin voi käydä. Tuosta oppineena mulla on yleensä pari laadukasta klemmaria montaa kokoa käytännössä aina hyllyssä, ei tartte lähtee jahdille sitte kun niitä huomaa tarvivansa eikä ole kallis tai kovin tilaavievä varasto ylläpidettäväksi.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”
Voisihan tuota paikallisessa Etrassa käydä ostamassa satsin noita klemmareita. Näytti olevan tankin ilmaletkukin aika heikossa hapessa.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”
Tein avoon tänään vuosihuollon kilometrilukemalla 222593. Uudet öljyt + suodatin, ilmansuodatin ja raitisilmasuodatin.
En tiedä, kuka on se neropatti, joka on keksinyt pistää raikkarin noin hankalaan paikkaan. Pyyhkijänvarret sekä kaksi kantta pitää ottaa edestä pois, ennen kuin saa näkyville. Olisivat voineet ottaa tuossa mallia 206:sta: avaa konepelti, ota vanha raitisilmasuodatin pois, laita uusi raitisilmasuodatin tilalle, sulje konepelti.
Pitäisi ottaa projektiksi rakentaa paremmat huoltorampit. Nuo biltemalaiset ovat melkoiset rimpulat, joissa on liian jyrkkä kulma. Niiden kanssa on pakko olla apumies näyttämässä, meneekö oikein.
No, nyt taas kovaa ajoa ensi kevääseen.
En tiedä, kuka on se neropatti, joka on keksinyt pistää raikkarin noin hankalaan paikkaan. Pyyhkijänvarret sekä kaksi kantta pitää ottaa edestä pois, ennen kuin saa näkyville. Olisivat voineet ottaa tuossa mallia 206:sta: avaa konepelti, ota vanha raitisilmasuodatin pois, laita uusi raitisilmasuodatin tilalle, sulje konepelti.
Pitäisi ottaa projektiksi rakentaa paremmat huoltorampit. Nuo biltemalaiset ovat melkoiset rimpulat, joissa on liian jyrkkä kulma. Niiden kanssa on pakko olla apumies näyttämässä, meneekö oikein.
No, nyt taas kovaa ajoa ensi kevääseen.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”
Minä tein ihan laudoista ristikkäin kasaamalla sellaset, mitä voi pinota aina jopa 3 päällekkäin (käytännön nousu ~5cm/palikka) ja joiden perään saa halutessaan "pylväät", joiden päälle renkaat ajamalla saa sen rampin pois edestä. Helppo ja tukeva ratkaisu ja kun auton jättää pylväille, saa oikein hyvin tilaa alla touhuamiseen.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”
Yksin kun ajaa autoa nosturille tai rampeille, olen avannut oven siinävaiheessa, kun rengas on rampin alussa. Avoimen oven ali näkee rampin kulman ja miten keskelle/sivuun rengas meni. Voi sitten päättää ohjaako hieman vai ottaako uuden yrityksen?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”
Jatketaan sen verran, että minä oon ramppien kanssa ottanu sillai tylsästi varman päälle että kohdistan auton sopivaan suuntaan, siirrän/käännän rampit sopivaan asentoon ja jatkan sitten matkaa. Saa katottua molemmat puolet kerralla eikä tartte veikkailla.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”
Eilen panin merkille, että ilmastointi pukkaa lähinnä lämmintä ilmaa. Tein kalibroinnit ja koitin tihrustaa kompuran suuntaan. Kompuran hihnapyörä ei mielestäni pitänyt mitään sellaista ääntä minkä tulkitsisin muissa viestiketjuissa mainituksi kolkotukseksi ja se pyöri erittäin värinättömästi. Magneettikytkintä en nyt vielä tarkemmin tutkinut. Päätin lähteä liikkeelle ilmastoinnin täyttöhuollosta, koska ei ole tietoa, milloin se on viimeksi tehty. Jos ei sittenkään rupea hönkimään kylmää, niin häätynee sitten perehtyä magneettikytkimen sielunelämään.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
-
- "Viggen"
- Viestit: 603
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”
Climakompuran mangeettikytkimen voinee testata antamalla suoraan 12v akulta kompuran napoihin?
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”
^Joo näin olen ymmärtänyt. Aion kuitenkin joka tapauksessa täyttöhuoltaa kompuran, kun ei tosiaan ole tietoa, milloin se viimeksi on tehty.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”
Ittel pukkas kyl kylmää vaikka aineissa reilusti vajausta.
Hyvä se on huollattaa mut ehkä samal varautuu shimmiprikan poistoon kompurasta..
Hyvä se on huollattaa mut ehkä samal varautuu shimmiprikan poistoon kompurasta..
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992