Sopiiko ng900 1996 vuosimallin 2.0 Saabin vaihdelaatikko Aero og93 2001 malliseen? Kaverilla olisi tuollainen Aero vaihdelaatikkovikaisena myynnissä ja minulla olisi varaosa-autona tuollainen ng900.
Ilmeisesti käsivaihteisia molemmat? Jos molemmissa on nestekytkin, niin luulisin niiden sopivan yhteen. Samanlaiset ne tuskin ovat kuitenkaan, eli kestossa ja välityksissä on todennäköisesti eroa.
Kiitos tiedosta!
Joo, käsivalintaisia laatikoita molemmat. Jos kuitenkin käy sillain, että tulee ongelmia sopimisessa, niin miten hyvin saa osia 2001 malliseen Aero Saabiin? Esimerkiksi vahdelaatikko.
Hmm, mulla oli vm01 9-3 liikkeessä kuskin puolelta edestä vuotavan ohjaustehostimen putken vaihdossa. Putki vaihdettiin (näyttäisi olevan pumpulta asti uutta puskurin syövereihin) ja tuntuisi parin päivän perusteella pitävän tehostinlitkut alta pois. Nyt kun nappasin tallin lattialta tahostinlitkussa olevat lattiasuojapahvit pois ja auto päivän pari nyt ollut tallissa niin taas on öljyä lattialla. Tällä kertaa vuotaa pelkääjän puolelta suurinpiirtein etugrillin ja eturenkaan välistä (tarkkaan en osaa sanoa kun on tuo pohjamuovi tuossa tiellä) ja näyttäisi tällä kertaa olevan moottoriöljyä.
Ei ole ikinä tullut puskurin taakse tai edes pohjasuojamuovin taakse kurkittua mutta pikagoogletuksella tuolla taitaa mennä öljynjäähdyttimeen letkua. Oiskohan mahista että olisivat liikkeessä tehostinletkua vaihtaessa onnistunut vähän kolhimaan noita osia jotta vuotaisi sieltä? Ei ole 7 vuoden ja 100tkm aikana moottoriöljyä vuotanut ja 10-15tkm vaihdon välissä ehkä kerran lorauttanut vähän lisää öljyä koneeseen, mutta nyt tikku juuri ja juuri kastui.
Vein auton tänään takaisin huoltoon jossa tuo tehostinletku vaihdeltiin, näköjään juuri nuo öljyjäähyn putket ottanut siinä vähän osumaa kun tehostinletkua leivottu paikalleen, ja kun nuo öljyjäähyn letkut sitten aikalailla mätiä niin alkanut ruikkimaan. Mistähän uusia letkuja kannattaisi lähteä metsästämään? Ei kulemma kys. huollon tukkureilla löydy tuota tavaraa. Sanoivat myös että itse öljyjäähykin ehkä kannattaisi vaihdella. Tuo tosin jo varmaan semi kallis palikka.. Jaksaisikohan ilman öljyjäähyä jos ei moista löydy?
Edit:Pikku foorumiseilailu ja löytyi Auto-Muovi, sieltä löyty palikat ja vaihtavat samaan syssyyn uudet alle.
Talvikulkine (B204i, manuaali) kaipaisi uusia moottorin tukikumeja.
Vaparissa näyttäisi olevan jostain syystä samat kumit kuin automaatissa ja tuo oikeanpuoleinen kumi näyttää ainakin kuvissa melko rimpulalta. Samalla vaivalla sinne laittaisi tukevamman.
Onkohan jotain estettä manuaaliturbon tukikumin käytölle, ts. onko kiinnityspisteet samanlaiset ja aiheuttaako jotain elämää suurempia värinöitä tms.?
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Omassa 9-3:ssa (2001) katsastusmies havaitsi vuotanutta öljyä moottorin/vaihteiston pohjasta (taisi just muutama päivä aiemmin vaihdettu öljy olla turhan notkeaa...).
Merkkiliikkeessä tehdyn tarkastelun lopputuloksena todettu seuraavaa:
1) Vasen vetoakselin stefa vuotaa, vaihto tiivisteineen yhteensä 140e.
2) Kampiakselin taka stefa vuotaa, vaihto tiivisteineen 1500e.
Itsellä ei ole kokemusta vaihdosta ja tieto aika vähäistä asiasta, niin kysyn, että onko tuo kampiakselin stefan vaihto todella noin kallis homma, vai onko tuossa ilmaa välissä?