Saab 9³ 2.0t SC 2008 BioPower

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2994
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Saab 9³ 2.0t SC 2008 BioPower

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

^Ellei vaihda pakoputkenpäätä aitoon amistyyliin ja viritä toiselle puolelle pelkkää päätä. :lol:
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621
”Niitähän saa vaikka minkä värisinä, kunhan ne ovat mustia.”
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 5861
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: Saab 9³ 2.0t SC 2008 BioPower

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, tuollahan on minun tarinaa ttidin tuplaputkivirityksistä -> viewtopic.php?f=16&t=136782
Alun perin ttidiin laitettiin aeron puskurin helma, ja tehtiin vakiotuplaputkiin ulostulot. Tämä putkisto mätäni pilalle ja sen tilalle vaihtui Simonsin 063DHER-hormi...

Eski
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2994
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Saab 9³ 2.0t SC 2008 BioPower

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

^Kyllä, tuohon ketjuun on tullut tutustuttua. 130-heppaiset TTiDit on siitä karvalakimpia, että hormeja on vain yksi, joten pitäisi varmaan mennä suoraan tuohon Simonsin ratkaisuun.

Tähän lieneekin hyvä linkittää vanha klassikko: https://youtu.be/jbd0G3o9-to
Pakoputken tuunaus löytyy 1:27.
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621
”Niitähän saa vaikka minkä värisinä, kunhan ne ovat mustia.”
aero
-
Viestit: 6865
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Saab 9³ 2.0t SC 2008 BioPower

Viesti Kirjoittaja aero »

Saab.96 kirjoitti:
Ke Kesä 03, 2020 18:33
Koska myin viime syksynä oman farkkuni pois ja samoihin aikoihin og900:sta ajettiin perään olemme olleet koko talven ja kevään vailla autoa jossa olisi vetokoukku.
Laita ihmeessä avoon koukku. Kesäsin on kärrynvetokin paljon kivempaa, kun saa nauttia raikkaasta ulkoilmasta.

T: 2 avoa koukuttanut :)
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 6521
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saab 9³ 2.0t SC 2008 BioPower

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

aero kirjoitti:
To Kesä 04, 2020 12:33
Laita ihmeessä avoon koukku. Kesäsin on kärrynvetokin paljon kivempaa, kun saa nauttia raikkaasta ulkoilmasta.

T: 2 avoa koukuttanut :)
No huh 8O

Noin reilut puoli vuotta sitten näin jonkun vetävän isohkoa peräkärryä 1-sarjan avobemarilla :lol:
Silloin kuulin jo nähneeni "kaiken" :wink:

Eilen näin Vantaan Tammistossa jonkun vetävät keskikokoista peräkärryä Mersun cabbella :lol:
Oli varmaan tulossa ostoksilta Bauhausista tms. :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
aero
-
Viestit: 6865
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Saab 9³ 2.0t SC 2008 BioPower

Viesti Kirjoittaja aero »

Turbo Sensonic kirjoitti:
To Kesä 04, 2020 12:51
Noin reilut puoli vuotta sitten näin jonkun vetävän isohkoa peräkärryä 1-sarjan avobemarilla :lol:
Se oon hyvinkin saattanut olla minä :D. Edellinen kulkine oli meinaan musta ykkössarjan avo ja kiltisti sen perässä kärry tuli. Pitää muistaa, että tuo ykkösavo oli n. 100kg painavampi ja sentilleen samalla akselivälillä kuin 9000, eli ei ihan kirppusarjaa sekään kun kärrynvetoa ajattelee.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 6521
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saab 9³ 2.0t SC 2008 BioPower

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

aero kirjoitti:
To Kesä 04, 2020 16:25
Turbo Sensonic kirjoitti:
To Kesä 04, 2020 12:51
Noin reilut puoli vuotta sitten näin jonkun vetävän isohkoa peräkärryä 1-sarjan avobemarilla :lol:
Se oon hyvinkin saattanut olla minä :D. Edellinen kulkine oli meinaan musta ykkössarjan avo ja kiltisti sen perässä kärry tuli. Pitää muistaa, että tuo ykkösavo oli n. 100kg painavampi ja sentilleen samalla akselivälillä kuin 9000, eli ei ihan kirppusarjaa sekään kun kärrynvetoa ajattelee.
Se oli muistaakseni valkoinen 1-sarjan avo.

Tuo Mersu oli taas musta.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1068
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Saab 9³ 2.0t SC 2008 BioPower

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Mullakin on avoon aika harvinaiset varusteet, lohkolämppäri, sisätilanlämmittimen pistoke ja irrotettava koukku.

Meinasin, että jos vaemo lähtee johonkin kaakkikisoihin, niin voisin nykäistä kaakin ja trailerin kattoauki pelipaikoille :saab:
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Hyundai i20 Active Cross 1.0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort -20 (vaemon), Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business 4wd TC SST aut -12 (yhteiskäyttöauto), ex 93 SS 1.8t Vector -05
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5984
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Saab 9³ 2.0t SC 2008 BioPower

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Turbo Sensonic kirjoitti:
To Kesä 04, 2020 12:51
aero kirjoitti:
To Kesä 04, 2020 12:33
Laita ihmeessä avoon koukku. Kesäsin on kärrynvetokin paljon kivempaa, kun saa nauttia raikkaasta ulkoilmasta.

T: 2 avoa koukuttanut :)
No huh 8O
Mä oon viel tuon lisäks nähny et joku ajelee avolla keskel talvee :lol:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun kesäkäyttis 9-3 CV Italian karvalakki Vector Tids MY-06 1/2
Dacia Duster dCi 110 S&S 4x4 Laureate 2016
Opel ASTRA Sports Tourer Innovation Plus 105 Turbo 2019
Huollettavana 9-3SC Tids 2006, 9-3 2.0T 2001, 900S 1992
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2994
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Saab 9³ 2.0t SC 2008 BioPower

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

2.polvi kirjoitti:
To Kesä 04, 2020 17:39
Meinasin, että jos vaemo lähtee johonkin kaakkikisoihin, niin voisin nykäistä kaakin ja trailerin kattoauki pelipaikoille :saab:
Eikös sitä varten pitäisi olla avomallin Range Rover ja kaakin tilalla minikokoinen suihkukone? :lol:
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621
”Niitähän saa vaikka minkä värisinä, kunhan ne ovat mustia.”
aero
-
Viestit: 6865
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Saab 9³ 2.0t SC 2008 BioPower

Viesti Kirjoittaja aero »

^Suihkukone saatettais hylätä kaakkikisoissa. Avo-eevokki kyllä sopis tyyliin hyvin.
tetammi kirjoitti:
To Kesä 04, 2020 19:24
Mä oon viel tuon lisäks nähny et joku ajelee avolla keskel talvee :lol:
Jaa mää vai :D

Kuva
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 6521
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saab 9³ 2.0t SC 2008 BioPower

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

tetammi kirjoitti:
To Kesä 04, 2020 19:24
Turbo Sensonic kirjoitti:
To Kesä 04, 2020 12:51
aero kirjoitti:
To Kesä 04, 2020 12:33
Laita ihmeessä avoon koukku. Kesäsin on kärrynvetokin paljon kivempaa, kun saa nauttia raikkaasta ulkoilmasta.

T: 2 avoa koukuttanut :)
No huh 8O
Mä oon viel tuon lisäks nähny et joku ajelee avolla keskel talvee :lol:
https://www.youtube.com/watch?v=CGxNh00NftY

"Saab 9-3 Convertible - easily mistaken for a summer car" :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5984
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Saab 9³ 2.0t SC 2008 BioPower

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Heh. Koukku tässäki mainittu.
Melkone hässäkkä toi orkkisteline
Kuva
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun kesäkäyttis 9-3 CV Italian karvalakki Vector Tids MY-06 1/2
Dacia Duster dCi 110 S&S 4x4 Laureate 2016
Opel ASTRA Sports Tourer Innovation Plus 105 Turbo 2019
Huollettavana 9-3SC Tids 2006, 9-3 2.0T 2001, 900S 1992
Avatar
AZP
"Hanki elämä"
Viestit: 10878
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saab 9³ 2.0t SC 2008 BioPower

Viesti Kirjoittaja AZP »

Onhan Saabin avossa ideana ollut pitkälti se, että se soveltuu ympärivuotiseksi ainoaksi käyttöautoksi, jos vain kaksiovisuus ei haittaa ja tilat muuten riittää. Eli sillä saa hoidettua myös talviajot ja vetohommat jos niikseen tulee.

Itse kaksi talvea avoautolla ajaneena (ikävä kyllä vääränmerkkinen) en pitänyt sitä mitenkään hullun touhuna. Oli meidän silloin kahden hengen taloudessa ainoana käyttöautona vajaa kaksi vuotta, mutta kärrynvetoon jouduin lainaamaan muualta aina autoa. Kovan katon puuttuessa vähintään katospaikka on kotona aika hyvä olla, mielellään tietty myös töissä jos sinne joka päivä sillä avolla ajaa ja siellä autoa joutuu seisottamaan.
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2994
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Saab 9³ 2.0t SC 2008 BioPower

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

NG-Kolkki olisi jo saanut olla laskettavalla kovakatolla.

Eikös Ukissa tehty jokin kovakattotutkielma aikoinaan?
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621
”Niitähän saa vaikka minkä värisinä, kunhan ne ovat mustia.”
Vastaa Viestiin