Sen verran tiedän, että helppo vaihtaa, vaikka en tarkkaa sijaintia ole paikallistanut vielä. Jos osaan tulee yksi liitin ja 2 alipaineletkua, niin ei se rakettitiedettä ole. Osien hinnat löytyy tosta mun aikaisemmasta viestistä eli maptunilta oliko 240e, itse tilasin NeoBrothersilta käytetyn 60e toimituskuluineen. Jostain vanhasta ketjusta löytyi, että osanumerolla löytyisi Googlen avulla halvempia malleja, mutta mun läppäri on töissä, niin en pääse tarkistamaan osanumeroa tähän hätään.manuLe kirjoitti: ↑Ti Kesä 16, 2020 20:03Mulla pari kertaa tullut täyskaasukiihdytyksessä Limited Performance -ilmoitus. Vikakoodien lukemisella sain koodin P0234 Ahtopaineen säätö, säätöpoikkeama positiivinen. Eli käsittääkseni pääsee ahtamaan liikaa. Ahtopaineventtiili viallinen? Mistä päin se löytyy, onko vaikea vaihtaa ja mitä maksaa?
TTiD
- keskinen84@gmail.com
- "Turbo"
- Viestit: 280
- Liittynyt: Ti Loka 22, 2019 00:03
- Paikkakunta: Kauhava
Re: TTiD
Volvo V40 R-Desing automaatti vm. 17
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
Re: TTiD
Jos kyse turbojen hukkaportteja ohjaavista magneettiventtiileistä niin ne on siinä lukkopellin keskivaiheilla hyvin näkyvällä paikalla. Löytyy alipaineletkuja seuraamalla.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: TTiD
Tänään ehdin vähän tutkailemaan konehuoneen puolta. Alipaineletkut olivat paikoillaan ja näyttivät ehjiltä sen mitä niitä nyt tuossa pääsi kurkkimaan pihassa mitään purkamatta. Mutta välijäähyltä imusarjalle tuleva kuminen ahtoputki oli imusarjan puoleisesta päästä murtunut. Selvisi kun aloin ihmettelemään miksi siinä tienoilla on kaikki vähän öljyistä. Putken imusarjan päässä olevassa 90 asteen mutkassa oli muutama murtuma, pari pienempää ja yksi ainakin tuuman mittainen. Sieltä se vissiin on pikkuhiljaa öljysumun sekaista ilmaa puskenut pihalle. Eikös tuollainenkin imupuolen vuoto jo itsessään voi aiheuttaa tuollaiset oireet kuin mitä mulla on, eli kovassa kiihdytyksessä menee Limited performance -tilaan.
Tuo kumiputki siis kyseessä: https://www.ebay.co.uk/itm/Druck-Schlau ... 1136204767
Tuo kumiputki siis kyseessä: https://www.ebay.co.uk/itm/Druck-Schlau ... 1136204767
9-3X 1.9 TTiD -10, optimoitu 220hp/480Nm, egr off
Re: TTiD
Tyyppivika ttidissä. Neobrossilta löytyy ratkaisu->
https://www.neobrothers.co.uk/car-parts ... y-12822777
Eski
https://www.neobrothers.co.uk/car-parts ... y-12822777
Eski
Re: TTiD
Laitoin vuosi sitten Neon silikoniletkun, mutta nyt ihmettelin kun koko letku tuntuu olevan pinnastaan öljyinen. En kuitenkaan löytänyt vuotokohtaa eikä mikään viittaisi ahtovuotoon. Letkun ympäristössä ei ole muualla öljyä. Voiko noi letkut turvota isoilla ahdoilla niin että alkaisi falskaamaan jostain läpi?
Tarkoitus on ottaa letku irti ja koeponnistaa se paineilmalla jossain välissä.
Tarkoitus on ottaa letku irti ja koeponnistaa se paineilmalla jossain välissä.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: TTiD
Itse olen ihmetellyt tuota samaa noiden neobrotherin letkujen kanssa.. Letkun pinta on aivan öljypaskassa ja pinta on sen näköinen kuin olisi hikoillut läpi, mutta missään ei ole vuotoja. Paikallaan kun painaa kaasua niin letku kyllä paisuu hieman, mutta paineilma testissä ei kyllä vuotanut.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
- keskinen84@gmail.com
- "Turbo"
- Viestit: 280
- Liittynyt: Ti Loka 22, 2019 00:03
- Paikkakunta: Kauhava
Re: TTiD
Kyllå ne hikoilee, mutta ei se ahtovuotoa aiheuta. Aina kun pelti on auki, niin olen rätillä pyyhkäissyt.
Volvo V40 R-Desing automaatti vm. 17
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
Re: TTiD
Kiitokset tiedoista, kaipa tuo sitten on normaalia. Aikomus on ollut vaihtaa loputkin letkut, mutta taidan jättää tekemättä. Onko tuo hikoilu kaikkien silikoniletkujen ominaisuus?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: TTiD
Mulla limbbiin menon tosiaan aiheutti se ahtoputki, sain uuden silikonisen tänään ja vanhassa oli alapuolella peukalon mentävä reikä... Nyt toimii taas hyvin, kiitos keskinen84@gmail.com!
9-3X 1.9 TTiD -10, optimoitu 220hp/480Nm, egr off
Re: TTiD
Kysytääs uudestaan(vuosi sitten kysyin,ei yhtään vastausta)...Osaisiko joku kertoa syytä miksi ttdi moottori tärähtää voimakkaasti käynnistettäessä (koko auto tärähtää) ...vaiva ollut jo pidemmän aikaa. Muuten moottori toimii moitteetta. Useampi diesel tuntijakaan ei ole osannut sanoa mistä vikaa hakea...hehku vikaa yksi epäili..Vaihdoin ei apua..
Ei viitsisi kokeilemalla alkaa osia vaihtamaan...
Eli auto on ttdi aero manuaali -09
Ei viitsisi kokeilemalla alkaa osia vaihtamaan...
Eli auto on ttdi aero manuaali -09
Re: TTiD
Juuri vaihdoin vauhtipyörän yhteen joka teki tuota. Ei vaikutusta.
Epäilisin itse starttia. Koitappa tärähtääkö mäkistartilla.
Epäilisin itse starttia. Koitappa tärähtääkö mäkistartilla.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Re: TTiD
No kyllä sen vian sitten voisi luulla olevan moottorintuennassa. Hiukan kaukaa haettua mutta meidän ex-Alfa 156 2.4JTD:n moottori heilahti aina voimakkaati, ja sen pakoputki osui pohjalevyyn, ja koko auto tärähti samalla.
Siinä oli moottori / loota tuettu myös ylhäältäpäin, kone siis roikkui osittain "runkoaisioihin" pultattujen vaimentimien varassa. Niistä oli toinen rikki, ja se meni lopulta niin totaalisen rikki että vetarin malja alkoi jurnuttaman vasten vetaritunnelin reunaa.
En ole tutkinut millaiset moottorin / lootantuennat noissa NG-kolkeisa on, mutta epäilisin vian löytyvän kuitenkin noiden tuentojen suunnalta.
Auto ylös vaan, luulisi sieltä löytyvän jälkiä pakoputkesta ja pohjalevystä / apurungosta sieltä missä kontaktia on ollut.
Siinä oli moottori / loota tuettu myös ylhäältäpäin, kone siis roikkui osittain "runkoaisioihin" pultattujen vaimentimien varassa. Niistä oli toinen rikki, ja se meni lopulta niin totaalisen rikki että vetarin malja alkoi jurnuttaman vasten vetaritunnelin reunaa.
En ole tutkinut millaiset moottorin / lootantuennat noissa NG-kolkeisa on, mutta epäilisin vian löytyvän kuitenkin noiden tuentojen suunnalta.
Auto ylös vaan, luulisi sieltä löytyvän jälkiä pakoputkesta ja pohjalevystä / apurungosta sieltä missä kontaktia on ollut.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98