Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
Vastaa Viestiin
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

Noiden täyssähköjen ongelma on vielä se että ne soveltuu mun mielestä huonosti koko perheen ainoaksi autoksi. Tietenkin jos on massikeisari eikä auton hinnalla ole väliä, niin sitten vois pärjätä pelkällä sähköllä. Taajamaan/kaupunkiin en itse enään muuta ottaisi.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

petrisa kirjoitti:
Ke Heinä 01, 2020 09:30
Täyssähköauto ei missään nimessä eikä myöskään itselataava hybridi (kusetusta).
Täysin samaa mieltä 👍

Jos joskus lähden tuohon täyssähköautoon, niin ainakin otan ensin selville auton ylläpitokustannukset (esim. tuon NEVS, jos sieltä joskus mitään edes tulee), ennen kuin lähden tekemään mitään ostopäätöstä.

Ei paljoa kiinnosta tehdä suht hinnakasta hankintaa, jonka jälkeen selviäisi, että esim. huollon tuntiveloitushinta on 174 € (Tesla) tai auton akkupaketin vaihtaminen maksaisi 14 000 € (Volvo) :evil:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
keskinen84@gmail.com
"Turbo"
Viestit: 280
Liittynyt: Ti Loka 22, 2019 00:03
Paikkakunta: Kauhava

Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.

Viesti Kirjoittaja keskinen84@gmail.com »

Harkistin kovasti Volvoa, kun tämä Tittidii päätyi käsiini, mutta kuten edellä todettu, niin se taitaa olla minunkin seuraava kulkupeli. :facepalm_man:
Volvo V40 R-Desing automaatti vm. 17
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3487
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.

Viesti Kirjoittaja SS »

keskinen84@gmail.com kirjoitti:
Ti Kesä 30, 2020 20:48
Tänään töihin ajellessa katselin Esidistä tota dpf2 valikkoa ja siinähän näkyy tuo dpf paine kpa siinä taitaa olla yksikkönä. Voisiko joku laittaa toimivan dpffän paineita vaikka kolmosella kiihdyttäen 1500rpm->3500rpm. Voisin huomenna katsella omastani samat lukemat. Juurikin niistä logeista olisi täytynyt näkyä toi paine ero, jos ei muuta.
Koitin työmatkalla kyttäillä painelukemia, liikkui normiajossa 2...20kPa välillä. Tuommoinen tasainen kiihdytys ei onnistunut muun liikenteen takia. Tasamaalla ja tasanopeudessa lähes 0kPa, mutta mitä enempi kierroksia ja kiihdytystä sitä isompi lukema. Täyttöaste näytti 62% joten kohta käynnistyy poltto.

Edit: Motarilla rajummassa kiihdytyksessä isoin hetkellinen lukema taisi olla 28.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Avatar
keskinen84@gmail.com
"Turbo"
Viestit: 280
Liittynyt: Ti Loka 22, 2019 00:03
Paikkakunta: Kauhava

Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.

Viesti Kirjoittaja keskinen84@gmail.com »

SS kirjoitti:
Ke Heinä 01, 2020 18:42
keskinen84@gmail.com kirjoitti:
Ti Kesä 30, 2020 20:48
Tänään töihin ajellessa katselin Esidistä tota dpf2 valikkoa ja siinähän näkyy tuo dpf paine kpa siinä taitaa olla yksikkönä. Voisiko joku laittaa toimivan dpffän paineita vaikka kolmosella kiihdyttäen 1500rpm->3500rpm. Voisin huomenna katsella omastani samat lukemat. Juurikin niistä logeista olisi täytynyt näkyä toi paine ero, jos ei muuta.
Koitin työmatkalla kyttäillä painelukemia, liikkui normiajossa 2...20kPa välillä. Tuommoinen tasainen kiihdytys ei onnistunut muun liikenteen takia. Tasamaalla ja tasanopeudessa lähes 0kPa, mutta mitä enempi kierroksia ja kiihdytystä sitä isompi lukema. Täyttöaste näytti 62% joten kohta käynnistyy poltto.

Edit: Motarilla rajummassa kiihdytyksessä isoin hetkellinen lukema taisi olla 28.
No niin. Tässä nyt vähän omia lukemia.

60kmh 1800rpm vakkarilla tasaisella 4,6-5,3kpa
90kmh 1500rpm vakkarilla tasaisella 6,5-8kpa
Risteyksestä täyskaasukiihdytys 20-100kmh max 48kpa
Tyhjäkäynnillä 1.1kpa
Täyttöaste 66, joten ei paljon ollut eroa. Onhan nämä huomattavasti isompia lukemia heti kerrasta. Nyt veti yllättävän hyvin ilman isompia nykimisiä.
Lohduttaa sinänsä, ettei ainakaan turhaan tule toi poisto tässä vaiheessa.
Volvo V40 R-Desing automaatti vm. 17
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3487
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.

Viesti Kirjoittaja SS »

Ei se ihan terveeltä kuulosta. Tyhjäkäynnillä ja kevyessä taajamaliikenteessä mulla näyttää lähes koko ajan 0kPa, vasta reippaampi kierrosten nosto lisää vastapainetta. Tänään käynnisti polton ja sen jälkeen motarikiihdytyksissäkin lukemat jäi alle 20kPa.

Muistelen että DPF:n ollessa tukossa ja auton limpussa oli paine-ero yli 40kPa.

eSID2 ei muuten näytä desimaaleja näemmä.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Avatar
keskinen84@gmail.com
"Turbo"
Viestit: 280
Liittynyt: Ti Loka 22, 2019 00:03
Paikkakunta: Kauhava

Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.

Viesti Kirjoittaja keskinen84@gmail.com »

SS kirjoitti:
To Heinä 02, 2020 19:56
Ei se ihan terveeltä kuulosta. Tyhjäkäynnillä ja kevyessä taajamaliikenteessä mulla näyttää lähes koko ajan 0kPa, vasta reippaampi kierrosten nosto lisää vastapainetta. Tänään käynnisti polton ja sen jälkeen motarikiihdytyksissäkin lukemat jäi alle 20kPa.

Muistelen että DPF:n ollessa tukossa ja auton limpussa oli paine-ero yli 40kPa.

eSID2 ei muuten näytä desimaaleja näemmä.
Mulla taitaa olla uudempi, koska Esid2 minullakin on.
Volvo V40 R-Desing automaatti vm. 17
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4619
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Eipä noilla desimaaleilla ole mitään merkitystä, kun näyttää kPa:n tarkkuudella, joka vastaa 0,01 barin tarkkuutta (10 mbar) :!:
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Avatar
keskinen84@gmail.com
"Turbo"
Viestit: 280
Liittynyt: Ti Loka 22, 2019 00:03
Paikkakunta: Kauhava

Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.

Viesti Kirjoittaja keskinen84@gmail.com »

Kaikesta huolimatta, dpf on nyt tiessään ja auto toimii hienosti ilman mitään nykimistä ja yskimistä. Löyty asiansa osaava tig hitsaaja, joka hoiti pöntön kannen kiinni, kun olin saanut sen tyhjennettyä. Huomenna tai pyhänä vielä softa muutos ja homma on siinä. Sitten saa kesälomalla keskittyä hifistely hommiin. Peilin "jalkojen" maalausta, ecun tarkistusta, öljyä pohjaan takapäähän, perus öljy huollot ja mitä kaikkea sitä nyt keksiikään. Mukava puuhailla, kun auto toimii hyvin.
Volvo V40 R-Desing automaatti vm. 17
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3487
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.

Viesti Kirjoittaja SS »

Hieno homma.
petrisa kirjoitti:
Pe Heinä 03, 2020 11:54
Eipä noilla desimaaleilla ole mitään merkitystä, kun näyttää kPa:n tarkkuudella, joka vastaa 0,01 barin tarkkuutta (10 mbar) :!:
No ei, kiinnitti vaan huomiota. Omaan eSID palikkaan on päivitetty softa Marraskuussa 2017.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

No joo, nyt on saab saanut uuden turbon sisuksiin ja hyvin sykkii taas 😅 En ole vielä ehtinyt purkaa tuota vanhaa ahdin ja tutkimaan miten jumissa se pikku hyrrä on. Mutta nyt kuulee jo äänestä että pienilläkin kierroksilla on painetta turbossa. Samalla vähän taas parantelin pakokaasujen ulos pääsyä nyt etu katista 🤭 Jos joku tuota ahdin pakettia aikoo itse vaihtaa, niin kannattaa varautua siihen että pakosarjan pinnapultteja on poikki tai niitä katkeaa.. Omassa oli kaksi oikean puoleisinta jo valmiiksi poikki, siis yksi ylhäältä ja yksi alhaalta. Pakosarjan tiiviste oli jo vuotanut aika reilusti siitä kohtaa. Onneksi oli ammatti hitsari/autokorjaaja paikalla pajalla jossa autoa laitoin, niin hän nyppäs pultin pätkät pois hetkessä.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.

Viesti Kirjoittaja AZP »

Pakko kysyä jyyrältä että ootko pitänyt listaa kaikista murheista mitä tämä auto on sulle tuottanut? Jotenkin vaan sellainen olo että aika monta porsimusketjua olet joutunut viime vuosina aloittamaan.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

Ei kannata muistella kaikkia 😅 Mutta isoimmat rempat on ollut varmaan imusarjan vaihto, dpf tukkeentuminen haljenneen ahtoputken takia, ja nyt tuo turbon vaihto. Niin ja vieraalla teetetty egr jäähdytinkotelon vaihto. Sitten vian etsinnän kannalta hankalin saattoi olla ecun maadoitus vika, jota etsin yksi talvi työpaikan pihassa niin että pakkasta ja lunta oli riittävästi 🙈 Onneksi sain auton käyntiin kun sain pakko syötettyä virran eculle niin pystyin ajamaan auton lämpimään halliin 🤣 Sitten on ollut niitä perus juttuja iskarit, jouset, jarrut, renkaita ym. Seuraava remppa on varmaan sitten se öljypumpun tiiviste, viime talvena käynnistyksessä öljyvalo vilkahteli satunnaisesti.. Mittarissa on nyt n.310tkm, joten varmaan saa päästellä paaliin asti ettei tarvii huolehtia imusarjasta, turbosta, egr:stä, ja hiukkassuodattimesta ym.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4619
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.

Viesti Kirjoittaja petrisa »

jyyrä kirjoitti:
To Heinä 16, 2020 08:54
Seuraava remppa on varmaan sitten se öljypumpun tiiviste, viime talvena käynnistyksessä öljyvalo vilkahteli satunnaisesti.. Mittarissa on nyt n.310tkm
Minä en tekisi tuolle yhtään mitään, kun satunnaisesti vain vilahtaa sekunnin murto-osia. Kai se alkaa sitten muistuttamaan ihan "tosissaan", kun on syytä asialle jotain tehdä.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

Se voi olla että tuolla ei ole mitään vaikutusta. Lähinnä mietin tuon pikku turbon voitelua että miten kärsii kylmäkäynnistyksistä kun voitelu tulee kannen yläosasta? Mutta on kyllä taas nautinto ajaa kun tehot on tallessa 😁
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Vastaa Viestiin