Paras vm 9-5
Paras vm 9-5
Mitä mieltä foorumilaiset on, mikä vuosimalli 9-5 on paras, tarkoitan sillä että ilman GM liikaa "sekaantumista" ja muutenkin vanhoista 'vioista' viisastuen. Eli laadultaan optimaalinen Saab.
Re: Paras vm 9-5
GM sekaantui femmaan kyllä alusta alkaen, kun se on GM:n pohjalevylle tehtykin. Varmaan joku 2004- vois olla teknisesti silleen parhaita, että T7-koneissa on viimeisin huohotus. Mahtaako noissa vuosimallien mukaan niin kauheasti laatutaso olla parantunut tai huonontunut mallin elinkaaren aikana.
Muuten varmaan ulkonäön mukaan jokainen voi tykätä mistä haluaa, joku diggaa dame ednaa, joku orggista ysäri-lookia.
Muuten varmaan ulkonäön mukaan jokainen voi tykätä mistä haluaa, joku diggaa dame ednaa, joku orggista ysäri-lookia.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23990
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Paras vm 9-5
Alkupään femmat huollettuna. Uudemmat nitisee ja natisee sisältä
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Paras vm 9-5
Ruoste on isoin ongelma vuosimallista riippumatta. Jos löytyy ruosteeton 04-05 Aero tai 2.3T täydellisellä huoltohistorialla, niin on varmasti femma huolettomimmasta päästä. Siinä varmaan pitäisi olla sitten myös vetokoukku, että voi samalla reissulla löytynyttä yksisarvista kuskailla.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Paras vm 9-5
Vuosimallit 2004 ja 2005.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Paras vm 9-5
Eikä natise.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Paras vm 9-5
2004 ja etiäpäin on vissihin jotain muoviprikkoja vaihteisto smsa jotka kuluu äkkiä ja täsmällisyys häviää.
Onko muita eroja 2003 - 2005?
Onko muita eroja 2003 - 2005?
Re: Paras vm 9-5
2004 mallivuoden autoihin tuli lohkovaluun muutos, jotta huohotus toimii niin kuin kuuluu.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23990
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Paras vm 9-5
01 ja uudemmat muovilaatu sisällä aika kuraa.. vrt 98-00-
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Paras vm 9-5
En tiiä kyl et mistä sä näitä juttuja revit
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23990
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Paras vm 9-5
mielipidettä kysyttiin ja sen kerroin.
perustuu omakohtaiseen kokemukseen.
sun ei tarvii pohtia asiaa sen enempää
perustuu omakohtaiseen kokemukseen.
sun ei tarvii pohtia asiaa sen enempää
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Paras vm 9-5
Niin, sama että eipä oo yksikään 2004 tai 2005 natissu tai nitissy mitä oon ajanu tai kyydissä istunu.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Paras vm 9-5
Meidän - 04 nitisee ihan hitokseen jostain kojelaudasta, kun ajaa pidemmän siivun maantietä, se alkaa ja ei lopu. Radiota olen kääntänyt isommalle. Seuraavana päivänä taas vika on poissa.
Ehkä jos pitäisi ostaa taas femma, katselisin edelleen tätä face-lift mallia ennen dame Ednaa ja juurikin uudemmalla koneella. Eli 04-05 Ruostesuojaus saisi olla tehty nuorena...
Ehkä jos pitäisi ostaa taas femma, katselisin edelleen tätä face-lift mallia ennen dame Ednaa ja juurikin uudemmalla koneella. Eli 04-05 Ruostesuojaus saisi olla tehty nuorena...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Paras vm 9-5
Uusimmatkin alkaa olemaan autona jo aika vanhahtavia joten en ehkä takertuisi mihinkään vuosimallirajaan. Päättää millaista varustetasoa ja tekniikkapakettia haluaa ja alkaa siitä kuutioimaan. T7 huohotusongelma on fakta mutta siihenkin on konstit olemassa, päivitytetty järjestelmä pelaa aivan hyvin. Toki jos tämä pelottaa niin raakkaa ne '04 vanhemmat kylmästi pois. Mieluummin kuitenkin tuijottaisin huoltohistoriaa ja mittarilukemaa. Tietyt palikat menee tietyillä kilsoilla ja se 140tkm ajettu 2008 jumal-T7 Aero voi olla pahempi setelikrematorio kuin 280tkm ajettu 2002 2.3t. Mikään yksittäinen osa tai työ ei ole älyttömän kallista tai vaikeaa tehdä mutta jos käsiin osuu semmonen jossa ns. kalliit kilsat on käsillä niin huhhuh
Ja sitten se paras puoli Saabissa: tämä foorumi. Suurella varmuudella kaikkeen löytyy vastaus täältä. Niin ja meidän '02 :sa ei kuulu kojelaudasta muita hälyääniä kuin mukitelineen rapina toisinaan. Olen pitänyt sitä merkkinä käydä olutostoksilla
Ja sitten se paras puoli Saabissa: tämä foorumi. Suurella varmuudella kaikkeen löytyy vastaus täältä. Niin ja meidän '02 :sa ei kuulu kojelaudasta muita hälyääniä kuin mukitelineen rapina toisinaan. Olen pitänyt sitä merkkinä käydä olutostoksilla
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva