Paras vm 9-5

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
janerik
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: To Loka 24, 2019 20:02

Paras vm 9-5

Viesti Kirjoittaja janerik »

Mitä mieltä foorumilaiset on, mikä vuosimalli 9-5 on paras, tarkoitan sillä että ilman GM liikaa "sekaantumista" ja muutenkin vanhoista 'vioista' viisastuen. Eli laadultaan optimaalinen Saab.
Avatar
AZP
"Hanki elämä"
Viestit: 10888
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Paras vm 9-5

Viesti Kirjoittaja AZP »

GM sekaantui femmaan kyllä alusta alkaen, kun se on GM:n pohjalevylle tehtykin. Varmaan joku 2004- vois olla teknisesti silleen parhaita, että T7-koneissa on viimeisin huohotus. Mahtaako noissa vuosimallien mukaan niin kauheasti laatutaso olla parantunut tai huonontunut mallin elinkaaren aikana.

Muuten varmaan ulkonäön mukaan jokainen voi tykätä mistä haluaa, joku diggaa dame ednaa, joku orggista ysäri-lookia.
Avatar
nalleolut
"Hanki elämä"
Viestit: 20575
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Paras vm 9-5

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Alkupään femmat huollettuna. Uudemmat nitisee ja natisee sisältä
#1171 klubin jäsen
työlki ellää mut kaupal rikastuu
045-2698659
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2182
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Paras vm 9-5

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Ruoste on isoin ongelma vuosimallista riippumatta. Jos löytyy ruosteeton 04-05 Aero tai 2.3T täydellisellä huoltohistorialla, niin on varmasti femma huolettomimmasta päästä. Siinä varmaan pitäisi olla sitten myös vetokoukku, että voi samalla reissulla löytynyttä yksisarvista kuskailla.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 4586
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Paras vm 9-5

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Vuosimallit 2004 ja 2005.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7
9-3 SC Vector 2,0t -06
ex:
9-5 2,0t -00
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
9-3 2,2TiD -01
NG900 2,0T -96
NG900s 2,3i -95
9-3SS 1.8t Vector -03
900c -89
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 4586
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Paras vm 9-5

Viesti Kirjoittaja Pakari »

nalleolut kirjoitti:
Ma Heinä 20, 2020 15:07
Alkupään femmat huollettuna. Uudemmat nitisee ja natisee sisältä
Eikä natise.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7
9-3 SC Vector 2,0t -06
ex:
9-5 2,0t -00
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
9-3 2,2TiD -01
NG900 2,0T -96
NG900s 2,3i -95
9-3SS 1.8t Vector -03
900c -89
janerik
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: To Loka 24, 2019 20:02

Re: Paras vm 9-5

Viesti Kirjoittaja janerik »

2004 ja etiäpäin on vissihin jotain muoviprikkoja vaihteisto smsa jotka kuluu äkkiä ja täsmällisyys häviää.
Onko muita eroja 2003 - 2005?
janerik
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: To Loka 24, 2019 20:02

Re: Paras vm 9-5

Viesti Kirjoittaja janerik »

Pakari kirjoitti:
Ma Heinä 20, 2020 16:35
nalleolut kirjoitti:
Ma Heinä 20, 2020 15:07
Alkupään femmat huollettuna. Uudemmat nitisee ja natisee sisältä
Eikä natise.
Miksei 2003 - 2005?
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 4586
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Paras vm 9-5

Viesti Kirjoittaja Pakari »

2004 mallivuoden autoihin tuli lohkovaluun muutos, jotta huohotus toimii niin kuin kuuluu.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7
9-3 SC Vector 2,0t -06
ex:
9-5 2,0t -00
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
9-3 2,2TiD -01
NG900 2,0T -96
NG900s 2,3i -95
9-3SS 1.8t Vector -03
900c -89
Avatar
nalleolut
"Hanki elämä"
Viestit: 20575
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Paras vm 9-5

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

01 ja uudemmat muovilaatu sisällä aika kuraa.. vrt 98-00-
#1171 klubin jäsen
työlki ellää mut kaupal rikastuu
045-2698659
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 4586
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Paras vm 9-5

Viesti Kirjoittaja Pakari »

nalleolut kirjoitti:
Ma Heinä 20, 2020 16:47
01 ja uudemmat muovilaatu sisällä aika kuraa.. vrt 98-00-
En tiiä kyl et mistä sä näitä juttuja revit :mrgreen:
#4752
9-5 Aero -04 19T#7
9-3 SC Vector 2,0t -06
ex:
9-5 2,0t -00
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
9-3 2,2TiD -01
NG900 2,0T -96
NG900s 2,3i -95
9-3SS 1.8t Vector -03
900c -89
Avatar
nalleolut
"Hanki elämä"
Viestit: 20575
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Paras vm 9-5

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

mielipidettä kysyttiin ja sen kerroin.

perustuu omakohtaiseen kokemukseen.

sun ei tarvii pohtia asiaa sen enempää
#1171 klubin jäsen
työlki ellää mut kaupal rikastuu
045-2698659
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 4586
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Paras vm 9-5

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Niin, sama että eipä oo yksikään 2004 tai 2005 natissu tai nitissy mitä oon ajanu tai kyydissä istunu.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7
9-3 SC Vector 2,0t -06
ex:
9-5 2,0t -00
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
9-3 2,2TiD -01
NG900 2,0T -96
NG900s 2,3i -95
9-3SS 1.8t Vector -03
900c -89
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 9966
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Paras vm 9-5

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Meidän - 04 nitisee ihan hitokseen jostain kojelaudasta, kun ajaa pidemmän siivun maantietä, se alkaa ja ei lopu. Radiota olen kääntänyt isommalle. Seuraavana päivänä taas vika on poissa.

Ehkä jos pitäisi ostaa taas femma, katselisin edelleen tätä face-lift mallia ennen dame Ednaa ja juurikin uudemmalla koneella. Eli 04-05 Ruostesuojaus saisi olla tehty nuorena...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-3 2,0t a -01 (KA) (Mitsu-ahdin + Biopower)
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98
Henri S
"Hirsch"
Viestit: 876
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 01:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Paras vm 9-5

Viesti Kirjoittaja Henri S »

Uusimmatkin alkaa olemaan autona jo aika vanhahtavia joten en ehkä takertuisi mihinkään vuosimallirajaan. Päättää millaista varustetasoa ja tekniikkapakettia haluaa ja alkaa siitä kuutioimaan. T7 huohotusongelma on fakta mutta siihenkin on konstit olemassa, päivitytetty järjestelmä pelaa aivan hyvin. Toki jos tämä pelottaa niin raakkaa ne '04 vanhemmat kylmästi pois. Mieluummin kuitenkin tuijottaisin huoltohistoriaa ja mittarilukemaa. Tietyt palikat menee tietyillä kilsoilla ja se 140tkm ajettu 2008 jumal-T7 Aero voi olla pahempi setelikrematorio kuin 280tkm ajettu 2002 2.3t. Mikään yksittäinen osa tai työ ei ole älyttömän kallista tai vaikeaa tehdä mutta jos käsiin osuu semmonen jossa ns. kalliit kilsat on käsillä niin huhhuh :roll:
Ja sitten se paras puoli Saabissa: tämä foorumi. Suurella varmuudella kaikkeen löytyy vastaus täältä. Niin ja meidän '02 :sa ei kuulu kojelaudasta muita hälyääniä kuin mukitelineen rapina toisinaan. Olen pitänyt sitä merkkinä käydä olutostoksilla :D
9-5 Wagon, NG900, OG900x2
Speed kills. Buy a Ford and live forever!
Vastaa Viestiin