Eiköhän siellä turbossa laakereissa ole aina öljyä vähän ja eihän se turbo vielä "vingu" kierroksilla heti startin jälkeen. Tästä en olisi huolissani. Jos jokin "leipoo", niin itselle tulisi ensimmäisenä mieleen männänrenkaat ja venttiilikoneisto.
Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.
Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
- keskinen84@gmail.com
- "Turbo"
- Viestit: 280
- Liittynyt: Ti Loka 22, 2019 00:03
- Paikkakunta: Kauhava
Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.
Rvssät koneeseen, niin ei tartte tuota miettiä. Ajettiinhan vanhalla Sierralla Helsingistä Hämeenlinnaan ilman öljyä ja ainoa vaurio oli nokka-akselin Stefan kärähtäminen.
Volvo V40 R-Desing automaatti vm. 17
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.
Ei natsannut päästöt vieläkään katsastuksessa. Ennen turbon vaihtoa n.2,5 nyt n.1,8.. En tiedä sit voiko suuttimet alkaa olemaan lopun edellä, kun kuitenkin viime vuonna noi päästöt oli tasan 1.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.
Naapuri sai Volvon päästöt katsastuskelpoisiksi jollain polttoaineen lisäaineella. Joku diesel injector cleaner tjsp se oli, Motonetistä osti. Polki myös hetken motaria isoilla kierroksilla.
En olisi itse uskonut että auttaa niin paljon, mutta näin kävi.
En olisi itse uskonut että auttaa niin paljon, mutta näin kävi.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.
Vaara ohi.. Paikallinen autohuolto sai savutuksen keskiarvoksi 1,2 kolmella eri polkaisulla, paras taisi olla n.1. Täytyy viedä lappu tänään konttorille.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.
Se voep olla että tarttee kotva polkee että tilanne paranee kun on päässyt pahaksi. Ei välttämättä olisi huono idea ajaa pari tankillista myyllä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.
Juu, myytä on toinen tankillinen menossa. Huomaa selvästi että kun paikallaan kaasuttelee niin joskus pölläyttää hieman nokea, mutta seuraavilla polkaisuilla ei välttämättä yhtään. Normaali ajossa ei ainakaan peilistä katsottuna savuta yhtään. Sekä matka ajon jälkeen kun lyö kaasun pohjaan niin savuttaa vähemmän kuin dpf paikallaan, jolloin oli koko tienoo mustassa pilvessä Joskus olen miettinyt että mikä järki on kerätä tuota noki paskaa suodattimeen joka sitten täyskaasu kiihdytyksessä sylkee kaiken irto paskan kerralla ulos takana tulevan silmille..
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.
Sylkemisen yhteydessä se poltetaan vähemmän vittumaiseksi paskaksi.
Henkilökohtaisesti tykkään enempi ajaa pyörällä DPF-dieselin perässä kuin sellaisen joka puskee voimasavua vähän väliä. Onneksi jälkimmäisistä pääsee ohi.
Henkilökohtaisesti tykkään enempi ajaa pyörällä DPF-dieselin perässä kuin sellaisen joka puskee voimasavua vähän väliä. Onneksi jälkimmäisistä pääsee ohi.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.
Joo sen hiukkasloukun tarkoitus ole kerätä sitä paskaa sisäänsä ja se paska poltetaan sitten hallitusti vähemmän haitalliseksi. Mutta kyllä tuo meidän Ttid päästi tuon loukun kanssakin sellaiset voimasavut kun esim.risteyksestä lähti ripeämmin kiihdyttämään. Pahinta oli se että olit ajanut pitkään pintakaasulla ja sen jälkeen linttaat kaasun pohjaan, ja veikkaan että tuossa prosessissa ei tapahtunut mitään hallittua polttoa Sekä tuota voimasavuilua näkee paljon myös uudehkoissa dieseleissa, joissa on varmasti kaikki mahdolliset saastelaitteet käytössä. No onneksi ei tarvitse enään paljoa ajella näillä vanhoilla polttomoottoriautoilla kun matkaa voi taittaa mukavasti sähkölläkin
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.
No ei se ihan ehjältä kuulosta tuo vanha käytöskään. Suurin osa näistä näyttää olevan aika vähäsavuisia kuitenkin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.
Itse en kyllä ole onnistunut näkemään taustapeilistä minkään näköistä savua vaikka olisi poltto päällä. Olen tuota hieman ihmetellytkin kun ainakin eräässä japanilaismerkissä poltto oli helppo havaita kunnon savupilvestä.
Ilman DPF:ää putkeen ja vaimentimiin kertyy jonkin verran nokea joka sitten reilummalla polkaisulla pöllähtää pihalle. Ennen päästötestiä kannattaakin tehdä muutama nilkan oikaisu.
Ilman DPF:ää putkeen ja vaimentimiin kertyy jonkin verran nokea joka sitten reilummalla polkaisulla pöllähtää pihalle. Ennen päästötestiä kannattaakin tehdä muutama nilkan oikaisu.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.
Joo ei tuo meidänkään auto silloin savunnut kun oli itse poltto menossa, tai ei sitä ainakaan peilistä nähnyt.. Voihan se olla että se dpf oli jo umpi tukossa kun auto meille tuli ja on siksi pölläytellyt savua pinta kaasu ajelun jälkeen. No onneksi tuo meidän merssu ei vielä savuta
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
- keskinen84@gmail.com
- "Turbo"
- Viestit: 280
- Liittynyt: Ti Loka 22, 2019 00:03
- Paikkakunta: Kauhava
Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.
Hankala auto oikoa nilkkaa. Lähtee korttii tosi nopsaan. Ttid rulesSS kirjoitti: ↑Ti Heinä 21, 2020 19:43Itse en kyllä ole onnistunut näkemään taustapeilistä minkään näköistä savua vaikka olisi poltto päällä. Olen tuota hieman ihmetellytkin kun ainakin eräässä japanilaismerkissä poltto oli helppo havaita kunnon savupilvestä.
Ilman DPF:ää putkeen ja vaimentimiin kertyy jonkin verran nokea joka sitten reilummalla polkaisulla pöllähtää pihalle. Ennen päästötestiä kannattaakin tehdä muutama nilkan oikaisu.
Volvo V40 R-Desing automaatti vm. 17
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.
Tänään purin vanhan turbon ja tuomio oli selvä. Pienempi turbo pyöri vähän nihkeästi ja kun avasin pakopuolen niin sieltä oli mennyt vissiin tavaraa läpi ja/tai siivet oli hangannut pako pesään..
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
- keskinen84@gmail.com
- "Turbo"
- Viestit: 280
- Liittynyt: Ti Loka 22, 2019 00:03
- Paikkakunta: Kauhava
Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.
Mikä vuosimalli, kilometrit, oliko imusarja vaihdettu?
Volvo V40 R-Desing automaatti vm. 17
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com