kaverilla olisi vielä halvempi pihassa seisomassa kun liikennevaloiss hävisi emännältä autosta veto eli vissiin loota tms?Saabatti kirjoitti: ↑La Elo 29, 2020 19:35Ei ole , mutta onko näistä mitään kokemuksia?
https://www.nettiauto.com/dodge/caliber/11482469
Toihan on on suht vähäruokainen, varusteltu ja halpa. Nii ja ei niin ahdistavan matala ku monet muut.
Nettiauton löydöt VOL2
Re: Nettiauton löydöt VOL2
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Tarra näyttäisi olevan vakiopaikallaan, löytyisikö yksilöstä lisätietoja tätä kautta? Omiin kriteereihin verrattuna tuosta ei puutu, kuin R-kone ja kattoluukku, mutta kaikkea ei voi saada. Hintaa toki mielestäni melko rajusti kyllä.
https://www.nettiauto.com/saab/9-3/11566607
https://www.nettiauto.com/saab/9-3/11566607
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Noh. Eikö kukaan tunnusta?2.polvi kirjoitti: ↑Su Elo 30, 2020 09:47Tarra näyttäisi olevan vakiopaikallaan, löytyisikö yksilöstä lisätietoja tätä kautta? Omiin kriteereihin verrattuna tuosta ei puutu, kuin R-kone ja kattoluukku, mutta kaikkea ei voi saada. Hintaa toki mielestäni melko rajusti kyllä.
https://www.nettiauto.com/saab/9-3/11566607
Mutta asiaan, nyt kipin kapin kaupoille, alennusmyynti käynnissä
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz ... c/10901626
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Nettiauton löydöt VOL2
https://kiertonet.fi/ajoneuvot/henkilo- ... ettu-67465
Varmaan kiva auto, mutta toi tavoitehinta voi jäädä saavuttamatta
Varmaan kiva auto, mutta toi tavoitehinta voi jäädä saavuttamatta
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Tämä yksilö meni reilusti yli tavoitehinnan.
Uusi koti paikka Tukholma.
https://bilwebauctions.se/sensommaraukt ... ab-92-2440
Uusi koti paikka Tukholma.
https://bilwebauctions.se/sensommaraukt ... ab-92-2440
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Hieno on, mutta kuuluukos noissa olla takaluukkua vai onko jälkiasenteinen?viggen kirjoitti: ↑La Syys 05, 2020 18:40Tämä yksilö meni reilusti yli tavoitehinnan.
Uusi koti paikka Tukholma.
https://bilwebauctions.se/sensommaraukt ... ab-92-2440
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Tämä yksilö on yksi niistä neljästä koe autosta (prototyp) jotka valmistettiin 1948, kori no.92004, takaluukku on asennettu jälki käteen, joten näyttää samalta, kuin 1955 vuoden malli. Auto on ollut yksityisomistuksessa vuodesta 1952, samalla perheellä.
Fakta Saab -92 1948
Motor: Tvärställd tvåcylindrig tvåktaktsmotor på 764 kubik. Treväxlad manuell låda.
Effekt: 25 hästkrafter vid 3 800 varv.
Längd: 395 cm
Bredd: 162 cm
Höjd: 145 cm
Tjänstevikt: 880 kg
Mätarställning: 17 555 kilometer
Fakta Saab -92 1948
Motor: Tvärställd tvåcylindrig tvåktaktsmotor på 764 kubik. Treväxlad manuell låda.
Effekt: 25 hästkrafter vid 3 800 varv.
Längd: 395 cm
Bredd: 162 cm
Höjd: 145 cm
Tjänstevikt: 880 kg
Mätarställning: 17 555 kilometer
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Näitä ei ole vielä Nettiautossa, mutta Skodan sivuilla pystyy rakentamaan itselleen Skoda Enyaqin. Se on siis se Kodiaqin kokoinen täyssähköauto, jota on pitkin vuotta rummutettu ja joita pitäisi alkaa tulla maahan kevättalvella.
Täyttä valikoimaa ei ole vielä konffattavissa, sieltä puuttuu halvimman pään pikkuakkuiset kokonaan, samoin nelivetoiset ja puhdikkaimmat kalliista päästä. Konffasin nyt testinä kuitenkin itselleni sopivilla varusteilla takavetoisen isoimmalla akulla (80 kwh) olevan auton. Varusteiksi vetokoukku, kaikki lisälämmittimet, ilmalämpöpumppu, adaptiivinen vakkari, peräkamera ja tutkat, sähkötakaluukku ja muutama muu vehje siten että varustelu vastaa jotakuinkin sitä mitä tuosta nykyisestä wannabe-sähköautosta löytyy. Hinnaksi tuli 55 t€, joka on sattumalta melko tarkkaan se summa, jolla tuo mun Mitsu on kaupasta uutena aikanaan irronnut. Ei paha hinta isoakkuiselle isolle sähköautolle.
No vertailuna sitten konffasin aika tarkkaan samankokoisen Kodiaqin vastaavilla varusteilla. Pohjaksi otin halvimman Active-varustelutason, jotta ei tulisi mitään turhaa dingeldangelia mukaan. Voimalinjaksi 150 hv 1.5 TSI ja DSG7, joka häviää kyllä suorituskyvyssä tuolle isoakkuiselle Eniyaqille, mutta kun Kodiaqissa lisää puhtia saa vain nelivetoon.
Kodiaqiin sitten vastaavat varusteet mukaan, niin hinta kipusi tuonne 45 k€oon. Katsoin vielä korkeamman trimmitason mallin jos se olisi tuolla varustelukombolla lopulta edullisempi, mutta samaan hintaan sekin nousi.
10 k€ hintaeroa suurinpiirtein vastaavan sähkö- ja bensa-auton välillä, ei paha. Ja hintaero olisi pienempi jos tyytyisi pienempiakkuiseen versioon (60 kwh), eikä sitä pienintä akkua (50 kwh) ole vielä edes konffattavissa. Kun vähän jyvittää sähköauton alhaisempia käyttökuluja niin uskoisin että täyssähkö olis se kokonaistaloudellisempi valinta. Paljon riippuu tietenkin arvonalenemasta, mutta tän hetken trendiä kun katsoo, niin vaikea kuvitella että iso, tehokas ja isoakkuinen täyssähkö olisi vaikka 5v päästä vähemmän haluttava kuin 150 hv bensakoneella kuritettu katiska jota koristaa kirjainyhdistelmä TSI+DSG
Alkaa siis pikkuautojen (mm. Skoda ja Seat) lisäksi kookkaissa katumaastureissa olla vähitellen tilanne, jossa sähköauto ei ole enää se kallis valinta. Jos hinnoittelu pysyy tuollaisena, niin voisin kuvitella että ensi vuonna nähdään paljon Skodaa lataustolpilla.
Täyttä valikoimaa ei ole vielä konffattavissa, sieltä puuttuu halvimman pään pikkuakkuiset kokonaan, samoin nelivetoiset ja puhdikkaimmat kalliista päästä. Konffasin nyt testinä kuitenkin itselleni sopivilla varusteilla takavetoisen isoimmalla akulla (80 kwh) olevan auton. Varusteiksi vetokoukku, kaikki lisälämmittimet, ilmalämpöpumppu, adaptiivinen vakkari, peräkamera ja tutkat, sähkötakaluukku ja muutama muu vehje siten että varustelu vastaa jotakuinkin sitä mitä tuosta nykyisestä wannabe-sähköautosta löytyy. Hinnaksi tuli 55 t€, joka on sattumalta melko tarkkaan se summa, jolla tuo mun Mitsu on kaupasta uutena aikanaan irronnut. Ei paha hinta isoakkuiselle isolle sähköautolle.
No vertailuna sitten konffasin aika tarkkaan samankokoisen Kodiaqin vastaavilla varusteilla. Pohjaksi otin halvimman Active-varustelutason, jotta ei tulisi mitään turhaa dingeldangelia mukaan. Voimalinjaksi 150 hv 1.5 TSI ja DSG7, joka häviää kyllä suorituskyvyssä tuolle isoakkuiselle Eniyaqille, mutta kun Kodiaqissa lisää puhtia saa vain nelivetoon.
Kodiaqiin sitten vastaavat varusteet mukaan, niin hinta kipusi tuonne 45 k€oon. Katsoin vielä korkeamman trimmitason mallin jos se olisi tuolla varustelukombolla lopulta edullisempi, mutta samaan hintaan sekin nousi.
10 k€ hintaeroa suurinpiirtein vastaavan sähkö- ja bensa-auton välillä, ei paha. Ja hintaero olisi pienempi jos tyytyisi pienempiakkuiseen versioon (60 kwh), eikä sitä pienintä akkua (50 kwh) ole vielä edes konffattavissa. Kun vähän jyvittää sähköauton alhaisempia käyttökuluja niin uskoisin että täyssähkö olis se kokonaistaloudellisempi valinta. Paljon riippuu tietenkin arvonalenemasta, mutta tän hetken trendiä kun katsoo, niin vaikea kuvitella että iso, tehokas ja isoakkuinen täyssähkö olisi vaikka 5v päästä vähemmän haluttava kuin 150 hv bensakoneella kuritettu katiska jota koristaa kirjainyhdistelmä TSI+DSG
Alkaa siis pikkuautojen (mm. Skoda ja Seat) lisäksi kookkaissa katumaastureissa olla vähitellen tilanne, jossa sähköauto ei ole enää se kallis valinta. Jos hinnoittelu pysyy tuollaisena, niin voisin kuvitella että ensi vuonna nähdään paljon Skodaa lataustolpilla.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Nettiauton löydöt VOL2
^Tuossa kun huomioi sen, että 10ke on vain 22% korotus siihen 45ke hintaan (20ke pikkuautossa se olisi 50%, selkeä ero budjetoidessa ja etenkin rahoituskuvioissa) ja sen, että tuossa kokoluokassa massa ja ilmanvastus alkavat jo varmistaa vähän Polo-luokkaa isomman kulutuksen ja sitämyötä selvemmän säästön sähköllä, niin hyvinkin realistinen vaihtoehto jo monelle.
...ja jälleen toisessa ketjussa mainittu hedelmien poiminta jatkuu Skodan toimesta.
...ja jälleen toisessa ketjussa mainittu hedelmien poiminta jatkuu Skodan toimesta.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Nettiauton löydöt VOL2
^^ Mutta saako noita sähköautoja kovalla askilla, siis manuaalivaihteisina, ja tietenkin kytkinpolkimella varustettuna? Nettiautoon kun laittaa hakuehdoiksi voimanlähde; hybridi (tai sähkö) ja vaihteistoksi manuaali, niin ei löydy autoja, paitsi jokin Renault Zoe ym, muttei niissäkään näy kytkinpoljinta, ainoastaan kaasu- ja jarrupolkimet Miksei voimalinja voi olla moottoria lukuunottamatta perinteinen, kait osaavat rakentaa sellaisen sähkömoottorin joka vastaa ominaisuuksiltaan polttomoottoria, siis kierrosalue, vääntö, ja se kytkimen välityksellä kiinni kovaan askiin jne.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Varmasti osaisivat sellaisen sähkömoottorin tehdä, mutta se olisi vähän kuin tarkoituksella tekisi vetoisan talon jossa katto vuotaa
Kova askihan noissa yleensä on, eli yksi suora välitys ilman kytkintä, koska sillä ei tee mitään autossa jonka moottorin ei tarvitse käydä tyhjäkäyntiä.
Kova askihan noissa yleensä on, eli yksi suora välitys ilman kytkintä, koska sillä ei tee mitään autossa jonka moottorin ei tarvitse käydä tyhjäkäyntiä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Tietysti sen pitäisi käydä tyhjäkäyntiä, kuinkas muuten saisi luistatettua kytkintä liikennevaloista lähdettäessä, ja polttomoottoria muistuttava äänimaalilma ilman muuta, ja huono hyötysuhde, pääasiassa moottori ja akusto optimoitu mahdollisimman suureen voimantuottoon ja tarpeettoman tehokas lämmitys isoilla vastuksilla. Tuollainen olisi sen verran mielenkiintoinen sähköautokonsepti että saattaisin sähköautoa jo harkitakin
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Joku urheilu-/super-/hyper-/hypeautovalmistaja (tai visioija) jo uhosi manuaalivaihteista sähköautoa, koska jotkut tykkää vaihtamisen ilosta.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Niin ja kun miettii että ihan aikuistenkin autoihin luodaan pörinää nykyisin kaiuttimilla, niin mikä ettei laitettais sähkömoottoria käymään tyhjäkäyntiä ja vähän tärinää autoon epätasapainottamalla se
Jos nyt vakavammin puhutaan niin kyllähän suorituskykyä luulis saavan jonkin verran lisää laittamalla sähköautoon vaihteet. Sillä olis vähän käyttöä tavan ajossa, mutta urheiluatojen suorituskyvyllä nyt on muutenkin aika vähän sen kanssa tekemistä.
Sähkömoottorissahan vääntö on heti käytettävissä ja niin kauan kuin vääntökäyrä on tasainen, nousee teho lineaarisesti kierrosluvun, eli yksivälityksisessä autossa myös vauhdin mukaan. Auto kun kuitenkin kulkee ja kiihtyy newtonmetrien sijasta kilowateilla, niin ainoa tapa saada täydet kw:t käyttöön alemmilla nopeuksilla, mutta käyttää niitä kuitenkin myös korkeilla nopeuksilla, on laittaa autoon useampi välitys josta valita.
Jos nyt vakavammin puhutaan niin kyllähän suorituskykyä luulis saavan jonkin verran lisää laittamalla sähköautoon vaihteet. Sillä olis vähän käyttöä tavan ajossa, mutta urheiluatojen suorituskyvyllä nyt on muutenkin aika vähän sen kanssa tekemistä.
Sähkömoottorissahan vääntö on heti käytettävissä ja niin kauan kuin vääntökäyrä on tasainen, nousee teho lineaarisesti kierrosluvun, eli yksivälityksisessä autossa myös vauhdin mukaan. Auto kun kuitenkin kulkee ja kiihtyy newtonmetrien sijasta kilowateilla, niin ainoa tapa saada täydet kw:t käyttöön alemmilla nopeuksilla, mutta käyttää niitä kuitenkin myös korkeilla nopeuksilla, on laittaa autoon useampi välitys josta valita.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Yksi syy laittaa vaihteisto ja/tai kytkin/momentinmuunnin sähkömoottorin perään on se, että paikaltaan lähdettäessä sähkömoottorin teho on aina nollassa, jolloin renkaille saadaan ainoastaan moottorin vääntömomentin verran pyörityskykyä. Eli raskaassa lastissa paikaltaan lähtö voi osoittautua ongelmaksi vaikka jo muutaman kilometrin tuntivauhdista kiihtyvyyttä löytyisikin. Tämä on käsittääkseni suurin syy, miksi vetokoukun saa ainoastaan perus perheautoa tehokkaampiin sähköautoihin joiden hinta luonnollisesti karkaa siitä c-segmentin polttiksen hintaluokasta monelle turhan kauaksi.
Ex:Saab 90i -86, (Micra -99, Punto -02)