Vakuutusmaksujen vertailua
Re: Vakuutusmaksujen vertailua
Joo, sama täällä, että autoturva(=hinaus) on lähes ainoa syy osakaskoon. Ei siis järkeä POPissa. Noh, samahan se on musapuolellakin.
Taidan pitäytyä tossa OP:ssa. Vaikka onkin vaan toiseksi halvin, niin nyt oli taas lähtenyt 15e laskusta OP-bonuksilla. Varmaan noita vuositasolla tulee sen verran, että päihittää Fennian.
Taidan pitäytyä tossa OP:ssa. Vaikka onkin vaan toiseksi halvin, niin nyt oli taas lähtenyt 15e laskusta OP-bonuksilla. Varmaan noita vuositasolla tulee sen verran, että päihittää Fennian.
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Vakuutusmaksujen vertailua
Fenniaan ollut muuten tyytyväinen, paitsi sen suhteen, että lasivakuutusta ei saa kuin parhaaseen kaskoon, mitä ei sitten autojen iästä johtuen ole järkevää ottaa yhteenkään kulkineeseen.
Edit: näyttäisihän tuo olevan valittavissa. Kumma, kun jäin siihen käsitykseen otettaessa, ettei saisi. Pitääpä päivittää noihin Saabeihin.
Edit: näyttäisihän tuo olevan valittavissa. Kumma, kun jäin siihen käsitykseen otettaessa, ettei saisi. Pitääpä päivittää noihin Saabeihin.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Vakuutusmaksujen vertailua
Tämmöinen juttu tuli vielä, 25 euron alennuskoodi POP-vakuutukselle: EOLJUO. www.popvakuutus.fi/ref/EOLJUO
NG9-5 -10 (KA) | 9-3 SC 2.0t -07 (KA) | 96 -73 kesäauto (MR)
Re: Vakuutusmaksujen vertailua
Viime viikolla ostin 2006 9-5 2.0t farmarin ja yllätyin kuinka L-kasko oli huomattavasti edullisempi kuin tehottomammassa ja kevyemmässä V50 1.6d. Aika tarkka 450e/v kun volvossa oli lähes kuusisataa euroa. Myös liikennevakuutus oli halvempi kuin 2002 corollassa.
Toki saappi on popissa ja volvo oli pohjolassa, molemmat halvimmassa virmassa, tojo popissa.
Toki saappi on popissa ja volvo oli pohjolassa, molemmat halvimmassa virmassa, tojo popissa.
9-5 2.0t biopower wagon -06
Re: Vakuutusmaksujen vertailua
Meillä on toisena autona bmw ja siinä vasta onkin isot vakuutusmaksut saabiin verrattuna. Kyllästyin op pohjolan huonoon palveluun ja siirsin kaikki vakuutukset lähitapiolaan. Niiden konttorin on läheisen prisman yhteydessä, niin oli helppo asioida ja sopia vakuutukset oikealle tasolle. Pirkanmaan lähitapiolassa niiden kevyempään kaskoon kuuluu myös parkkipaikkakolhujen korvaaminen, jos joku kolhii pysäköityä autoa.
Tämän jouduin aiemmin karvaasti kokemaan, kun auton kummatkin kyljet oli naarmutettu. Silloin vakuutuksessa ei ollut tuota turvaa ja korjaukset meni kaskosta ja vielä niin että tulkitsivat kahdeksi eri vahingoksi jolloin tuli kaks kertaa bonusten lasku + omavastuut. Silloin mulla oli kuitenkin op:n superkasko, josta selvisikin sitten että tuollainen turva olisi pitänyt osata ottaa erikseen. Oma moka tietysti, kun luulin ottaneeni parhaan vakuutuksen lunastusturvalla jne mitä on saatavilla.
Tämän jouduin aiemmin karvaasti kokemaan, kun auton kummatkin kyljet oli naarmutettu. Silloin vakuutuksessa ei ollut tuota turvaa ja korjaukset meni kaskosta ja vielä niin että tulkitsivat kahdeksi eri vahingoksi jolloin tuli kaks kertaa bonusten lasku + omavastuut. Silloin mulla oli kuitenkin op:n superkasko, josta selvisikin sitten että tuollainen turva olisi pitänyt osata ottaa erikseen. Oma moka tietysti, kun luulin ottaneeni parhaan vakuutuksen lunastusturvalla jne mitä on saatavilla.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Vakuutusmaksujen vertailua
Muistan jo jonnena autoa etsiessä ja vakuutuslaskuria pyörittäessä sen, että bemareilla vakuutukset olivat usein 1.5-kertaiset muihin merkkeihin verrattuna. Puhdasta vakuutusmatematiikkaahan tuokin on - bemareilla ajavat usein näyttöhaluiset nuoret ja onnettomuuksia sattuu useammin.
NG9-5 -10 (KA) | 9-3 SC 2.0t -07 (KA) | 96 -73 kesäauto (MR)
Re: Vakuutusmaksujen vertailua
^Tuota on hyvä olettaa, niin voi yllättyä positiivisesti kun vähän kilpailuttelee. Mulla on 335xi:ssä lv+täyskasko hiukka reilut 600e/v, en osaa pahana pitää.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Vakuutusmaksujen vertailua
Ehkä hieman offtopicia, mutta mitä harvinaisempi auto, sitä kannattavampi täyskasko on.
Muistaakseni meidän cabben tuulilasin hinta on joku 862 €, joten kannattaa varmuudeksi olla täyskasko tuulilasivakuutuksella.
Olen miettinyt noiden vakuutusten kilpailuttamista. Tällä hetkellä koti, lapset ja autot vakuutettu Ifissä. Autojen vakuutus taisi vielä olla sellainen, että niin laajaa vakuutusta ei saanut muualta, jos on Ifiin sanoihin uskomista.
Lemmikkieläimetkin oli ennen vakuutettu Ifissä, mutta edellisen koiran lopettamisen yhteydessä vaimo huomasi, että Agrian lemmikkivakuutus on kattavampi. On se myös hintavampikin
Eli välttämättä kaikkia vakuutuksia ei kannata kilpailuttaa, jos niille ei ole olemassa vastaavaa vakuutusta toisella vakuutusyhtiöllä.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Vakuutusmaksujen vertailua
^Totta, nykyautoissa voi olla tosi kalliita laseja. Avossa tosin lasi ei helpolla hajoa kun se ei vääntyile, mikä tuo osaltaan kanssa lisäturvaa.
Oikeaoppinen kilpailuttaminenhan menee niin, että hinnan lisäksi vertaillaan vastinetta hinnalle. Halvin ei aina ole paras, vaikka niin perinteisesti uskotaankin.
Oikeaoppinen kilpailuttaminenhan menee niin, että hinnan lisäksi vertaillaan vastinetta hinnalle. Halvin ei aina ole paras, vaikka niin perinteisesti uskotaankin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Vakuutusmaksujen vertailua
Tähän liittyen, jos ylläoleva olisi totta, niin missä ***vetissä on ne kaikki kolaroidut autot, kun ei kolmossarjan purkuautoja meinaa tästä maasta löytää pienissä osatarpeissa. E9x on kuitenkin jo 15v ikäinen mallisarja, niin ei etenkään vanhimmat perusversiot ja ne todennäköisimmät luisupulkat niin hinnoissaankaan ole, että korjaaminen kannattaisi - chattiauton hinnat lähtee jostain 2ke nurkilta.
Melkeen pitää kohta harkita ehjän auton ostamista purkuun itelle, yksittäisten pikkuosien hinnat ulkomailla on meinaan välillä jotain järkyttävää.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Vakuutusmaksujen vertailua
Ns. premiummerkkien purkuosatarjonta on Suomessa tosi huonoa. Ja jos löytyy niin hinnat on ihan pimeitä, tyyliin 700€ lommoinen ovi.
Voisiko olla, että nuo halvat takavetobemarit menee niin huonoon kuntoon ojanpohjalla pyöriessään, ettei ole paljoa purettavaa?!
Voisiko olla, että nuo halvat takavetobemarit menee niin huonoon kuntoon ojanpohjalla pyöriessään, ettei ole paljoa purettavaa?!
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Vakuutusmaksujen vertailua
Ne, jotka ei mene ihan rusinaksi ja haise kuolemalta mentyään 180 km/h pöpelikköön, viedään osina käsistä kun Jonnet paikkailee viikonlopun jälkeen teinibemareitaan
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Vakuutusmaksujen vertailua
Tilastoja on aiheesta. Katsohan esimerkiksi Ifin tilasto "Vastapuolen omaisuusvahingot https://www.if.fi/henkiloasiakkaat/vaku ... nkotilasto - bemujen käppyrä on ihan omanlaisensa Erikoismainintana sanotaan myös, ettäaero kirjoitti: ↑Ti Syys 08, 2020 14:09Tähän liittyen, jos ylläoleva olisi totta, niin missä ***vetissä on ne kaikki kolaroidut autot, kun ei kolmossarjan purkuautoja meinaa tästä maasta löytää pienissä osatarpeissa. E9x on kuitenkin jo 15v ikäinen mallisarja, niin ei etenkään vanhimmat perusversiot ja ne todennäköisimmät luisupulkat niin hinnoissaankaan ole, että korjaaminen kannattaisi - chattiauton hinnat lähtee jostain 2ke nurkilta.
Melkeen pitää kohta harkita ehjän auton ostamista purkuun itelle, yksittäisten pikkuosien hinnat ulkomailla on meinaan välillä jotain järkyttävää.
Tästä vähän vanhemmasta tilastosta kun pyyhkii ylimpänä olevat hieman harvinaisemmat autot pois, on kärjessä ylläri ylläri juuri BMW:n 3-sarja. https://www.is.fi/autot/art-2000000483467.htmlSaabilla ja Toyotalla aiheutetaan muita vähemmän kolareita
Bonuksena: https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/min ... ta/6453902
Kysymykseesi, mihin kolaroidut kolmossarjalaiset menevät, en valitettavasti osaa vastata.
NG9-5 -10 (KA) | 9-3 SC 2.0t -07 (KA) | 96 -73 kesäauto (MR)
Re: Vakuutusmaksujen vertailua
No niin tietty, ikäluokka 9-13v eli E9x:n "kultakausi" on mm. vastapuolen omaisuusvahingoissa aika tarkkaan kaikkien autojen keskimääräisellä tasolla. Selittää osaltaan inhimillisiä vakuutusmaksuja. Törmäyksissä selkeästi muita edellä, mistä voisi veikata että niitä purkuautojakin pitäisi vähitellen olla olemassa.Anahuj kirjoitti: ↑Ti Syys 08, 2020 19:38Tilastoja on aiheesta. Katsohan esimerkiksi Ifin tilasto "Vastapuolen omaisuusvahingot https://www.if.fi/henkiloasiakkaat/vaku ... nkotilasto - bemujen käppyrä on ihan omanlaisensa Erikoismainintana sanotaan myös, ettäSaabilla ja Toyotalla aiheutetaan muita vähemmän kolareita
Paljonkohan tuoreemmissa on pohjimmiltaan palovahinkoja - tuore bemari näkyy tienposkessa useammin paloauton kuin männyn kaverina... Niinno, tämänhän näkee kun vaihtaa vahinkotyyppiä. Hämmentävää, että vanhemmat palaa vielä paremmin . Lie E6x:n päävirtakaapeli koristanut tilastoja jonninverran.
Joo, ne vielä vanhemmat luisupulkat. Aika monta yleistä ja tavallista autoa mahtuu ennen vähänkin tuoreempaa mallia. Tosin tuokin tilasto on tosiaan jo 10v vanha, silloin nuo vanhemmat luisupulkat ovat uusimmillaan olleet about samassa iässä kuin E9x on nytAnahuj kirjoitti: ↑Ti Syys 08, 2020 19:38Tästä vähän vanhemmasta tilastosta kun pyyhkii ylimpänä olevat hieman harvinaisemmat autot pois, on kärjessä ylläri ylläri juuri BMW:n 3-sarja. https://www.is.fi/autot/art-2000000483467.html
Itsehän parkkeeraan bemarin vääräoppisesti, eli ruutuun laillisesti. Se kuuluisi jättää oven eteen, ellei ovi mahdollista ajamista eteiseen asti.Anahuj kirjoitti: ↑Ti Syys 08, 2020 19:38Bonuksena: https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/min ... ta/6453902
Johonkin ne tosiaan häipyy, jos niitä kerran niin ylenpalttisesti tulee. Hintavammat versiot tottakai lunariin, copartille ja sieltä puolalaiselle jobbarille korjattavaksi, mutta ei kai alle viiden tonnin autossa kannata kaskoa maksaa. Tai no, jos tietää rullaavansa sen männyn ympärille, niin sitten ehkä..
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Vakuutusmaksujen vertailua
OP:sta ei näemmä saanut hinausvakuutusta yli 25v autoon . Onko muualla paremmin? Suosituksia?
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00