Itse kun etsin tuossa keväällä 9-5 farkkua, niin oli vain yksi kriteeri; missä kunnossa kori on. Tätä painoitin itselleni kovasti, enkä siitä lipsunut.
Sen jälkeen otettiin käyttöön näitä mielipideasioita, kuten:
- Väri (Sun Green)
- Automaattilaatikolla
- Mielummin ensimmäsen version korimalli
Kaiken muun jätin tulevaisuuteen, eli hankin ja vaihdan itse paikalleen. Moottori on helppo vaihtaa ja ECU asiantuntevalla taholla softata. Kaikki varusteet on asennettavissa jälkikäteen - se on vain työtä. Samalla kun tekee, niin tulee käytyä läpi muutakin ja auton yleiskunto paranee siinä laitellessa ja osia asennellessa.
Kilometrilukemaan en kiinnittänyt mitään huomiota. Jos kori on hyvä, niin mittarilukema on vain numero. Ja kaikki muu oli menossa vaihtoon joka tapauksessa. Tämä ei ole helpoin eikä halvin tapa, mutta saa sellaisen, kuin sattuu itse tekemään
Itselläni autoon meni 1100€ kotiin toimitettuna. Sen jälkeen on osiin mennyt noin 1900€. Moottorista sovittiin pyhänä kaupat, siihen menee tonni lisää.
Paljoa muuta kuin se kori ei jää vaihtamatta. Kone, laatikko, vetarit, iskarit, jouset, pakoputkisto, laakerit, kaikki puslat, tuulilasi, umpiot jne jne. Varustelista päivittyy koko ajan sitä mukaa kun laittelee hankittuja osia paikalleen. Tällä viikolla pitäisi olla ilmastoiduilla etupenkeillä varustettu beige nahkasisusta paikallaan ja toiminnassa.
Itselleni tärkeää on, että työ tehdään niin, ettei se eroa tehtaan tekemästä. Tällöin laatu pysyy samana ja turhia sähkövikoja sekä nitinöitä ei synny.
Jos valmista autoa etsii, niin itse ottaisin max 2000 mallisen 2.3t sillä askilla mikä itseä miellyttää.