Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Mieluummin ajelisin turbokolkilla kuin tolla nykyisellä Mondeolla. Alusta jees, penkit jees, laatikko jees, tilat jees, mutta se Mazdan kone.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Mies, joka ajoi Astralla viis kertaa maailman ympäri, sano että Ampera on tylsä?
No, makuasioita, sano
No, makuasioita, sano
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
^^^Ampera on liian perusteltu valinta nykymaailman tilanteen huomioiden. Eli tylsä
^K Astrasta oli tylsyys kaukana. Koko ajan sai jännäkakka tulon päällä odottaa, et koska se viisaiden tietäjien ennustana porsimus maximus iskee koneeseen tai robottiin. Siihen yhtälöön kun lisäsi Opelin muinaisen maineen ja modernin lspi:n, niin ei se tylsää ollut kuin jälkikäteen ajateltuna
^K Astrasta oli tylsyys kaukana. Koko ajan sai jännäkakka tulon päällä odottaa, et koska se viisaiden tietäjien ennustana porsimus maximus iskee koneeseen tai robottiin. Siihen yhtälöön kun lisäsi Opelin muinaisen maineen ja modernin lspi:n, niin ei se tylsää ollut kuin jälkikäteen ajateltuna
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Ja auto vaan kulkee. Olen aina mieltänyt nämä isoruokaisiksi motarimarssissa, mutta Nokia - Espoo - Nokia marssivauhdilla rajoitus +15...20 meni 10,4 l/100km SIDin mukaan ja tankkaus vahvisti muistaakseni lukemalle 10,41. Jotenki vaan jäänyt se mielikuva avosta, joka hörppi bensaa 14 l/100km vastaavassa ajossa... Ja tää vei vähemmän etanolia
Nyt kuukausia myöhemmin maltoin myös alkaa asentaan sitä lähes 10 % auton ostohinnasta maksanutta mukitelinettä. Eli vanha väkivalloin pois
Uusi olikin valmiiksi rikki... Mutta onneksi yhdistämällä kaksi rikkinäistä saa yhden ehjän.
Tollanen klipares.
Tollases kolos kii.
Tippa liimaa. Vasemmalla kuin OEM, oikea menee ranetukseksi.
Ja ei muuta kuin Ahveniston kaiteisiin nojailemaan!
Nyt kuukausia myöhemmin maltoin myös alkaa asentaan sitä lähes 10 % auton ostohinnasta maksanutta mukitelinettä. Eli vanha väkivalloin pois
Uusi olikin valmiiksi rikki... Mutta onneksi yhdistämällä kaksi rikkinäistä saa yhden ehjän.
Tollanen klipares.
Tollases kolos kii.
Tippa liimaa. Vasemmalla kuin OEM, oikea menee ranetukseksi.
Ja ei muuta kuin Ahveniston kaiteisiin nojailemaan!
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Ei hajonnu Ahvenistolla tekniseen vikaan. Eikä edes nojannu kaiteeseen. Toisaalta ihan hyvä, niin ei tarvi miettiä uutta autoa
Oli eka kerta, kun ajoin itse Ahvenistolla. Ihan sairaan siisti rata! Lisäks tällä autolla sopi nololle kuskille, kun kolmosella sai käytännös ajaa koko ajan.
Olisin halunnu kypäräluokkaan, mut rämmein pitkin mettiä ja yritin saada kuvaa Saabisti-lehteen. Kello tais olla 12:09 kun menin radalle, eli jäihän siinä reilu vartti kuuppaluokas ratin pyörittelyä. Tosin se vartti riitti.
Se oli jo ennalta tiedos, että All Season -renkaat ei ehkä ole optimit rata-ajoon, mutta tehon tuntua niillä sai kun joka kurvis ulvo kunnolla En yhtään sääliny autoa eli jos veti tyhjää niin sitte veti jne. Nopeusrajotusta kyllä kunnioitin, mutta se satanenki on ihan jees vauhti mun taidoilla varikkoalueen ympäristöä lukuunottamatta...
Jo toisella kierroksella sillan yli lasketelles kohti alamäes olevaa ysikympin kurvia absit laulo, jarrut ulvo mutta aika heikosti jarrutti. Ehkä likaa radalla ja liikaa vauhtia? Noh sillan ali ja ylämäis vedättään tärrästävillä vetareilla tiukkaa kurvia kolmosella ja tyhjäähän tää veti. Woimapaska huutaa, koko Saappi tärisee ja kumi käryää. Se on sitä paljon puhuttua motorsporttia parhaimmillaan.
Noh kun auto kesti, kaidekaan ei haitannut ja tarkoitus ei ollut sulattaa hyvää settiä renkaita ennen talvea (Coltti varmasti myy uusia rahalla, en yhtään epäile), niin pakko oli ottaa rauhallisemmin. Viimenen kierros meniki letkeesti jäähdytelles aito-Saabin peräs ja sai samalla otettua pakollisen kuvan.
Hauskaa oli. Nyt vain pohtii, minkähänlainen olis joku TurboX tuolla... Tehoa olis ja vetäis kolmella pyörällä yhden sijaan... Nooh, onneks ne on niin kalliita, ettei lompakko kestä. Kangasalla olis kyl edelleen se nelikko myynnis ja seki vetäis edes kahdella pyörällä.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Ahvenisto on kyllä niin syherö, ettö ei siellä teholla tee mitään. Alustalla ja kuskilla sitten jo enemmän. Toki pitkän suoran päässä erottuu kellä on alle ja kellä yli 100 hv, mut muu osa radasta on enempi taitolajia
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Ja se syherö tekee siitä just hauskan! Joku Botniaring on niin tylsä, kun on pelkkää suoraa ja radan leveyski on infernaalinen. Tai kai seki kiva olis tehokkaalla autolla jne...
Oon kyl aika hyvin ratapäivät skippaillu. Jäsenmaksua oon kuitenki maksanu jo 2006 alkaen ja yhden käden sormilla laskee ratapäivät. Varikolla oon hillunu ja kyydis istunu, mut ite en oo juurikaan ajanu. Ehkä tästä vois ottaa vuosittaisen tavan jo?
Oon kyl aika hyvin ratapäivät skippaillu. Jäsenmaksua oon kuitenki maksanu jo 2006 alkaen ja yhden käden sormilla laskee ratapäivät. Varikolla oon hillunu ja kyydis istunu, mut ite en oo juurikaan ajanu. Ehkä tästä vois ottaa vuosittaisen tavan jo?
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Eikä tee. Ahvenisto U-mutkineen ja totaalisine suunnan vaihdoksineen on hidas rata- Samoja nopeuksia ajellaan maanteillä. Radalle mennään ajamaan kovaa, selaisia nopeuksia joita ei laillisesti saa tieliikenteessä ajaa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Mielenkiintoinen analyysi yllä. Ehkä JP juuri nautiskeli siitä fiiliksestä, kun koko ajan tapahtuu ja ei voi vetää kaikkia vaihteita läpi, kaiteet on läsnä ja on korkeuseroa jne. Ja ennen kaikkea, ei tarvii olla ihan v**usti tehoa, ettei ala harmittaa.
Toki kunnon ratapelillä appara on ihan väärä paikka.
Toki kunnon ratapelillä appara on ihan väärä paikka.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Kovaa voi ajaa varttimaililla tai ovaalilla. Rata on mutka-ajoa varten. Tärkeintä on ajaa pidon rajoilla, absoluuttinen nopeus on toissijaista.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Varttimaili etuvetosella Saabilla on ihan turhaa repimistä. Ovaalilla tms. vois joskus huiput testata. Maili olis hieno kokemus ja nopea moottorirata kuten pitkä botnia on makee.
Affe on siviiliautolla ja siviilirenkailla nopeuksiltaan suurimmaksi osaksi 80-100kmh ajettava rata. Mulle ei vain avaudu sellaisen radan idea. Johtuuko sitten siitä, että on tullut hierottua jo sitä rataa niin paljon...
Affe on siviiliautolla ja siviilirenkailla nopeuksiltaan suurimmaksi osaksi 80-100kmh ajettava rata. Mulle ei vain avaudu sellaisen radan idea. Johtuuko sitten siitä, että on tullut hierottua jo sitä rataa niin paljon...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Toi Ahvenisto on Pakari ajajan rata. Jossain pitkien suorien baanaradalla kun ajat ainoalla oikealla Saabilla, eli automaattivaihteisella, menee koko fiilis pilalle kun aina on väärä vaihde silmässä tai Aisini ryskäyttelee juuri väärässä paikassa. Ahvenistolla riittää kun laittaa kepistä pakkokolmosen päälle ja antaa kenkää.
Muutenhan joo onhan toi hidas rata, mutta kyllä pinkka on kunnos jos noita Ahveniston nopeuksia ajelet vastaavilla mettäpätkillä yleisellä tiellä. Eli ei sovi yleistää, että tuolla ajetaan yleisen nopeusrajoituksen mukaisesti. Toki mullaki kuvanottohetkellä jäähdyttelykierroksella on vauhtia vain 60 km/h, en mä sillä. Muutenki vertailu yleisen tien nopeuksiin ontuu aika pahasti, kun yleisellä tiellä pitää aina ajaa sillä oletuksella, että mutkan takaa tulee joku sisäkurvis vastaan, mäen takana on joku kuuden metrin pöydällä varustettu leikkuupuimuri tai joku koirankusettaja päästää labbiksensa 10 metrin flexillä tien yli.
Muutenhan joo onhan toi hidas rata, mutta kyllä pinkka on kunnos jos noita Ahveniston nopeuksia ajelet vastaavilla mettäpätkillä yleisellä tiellä. Eli ei sovi yleistää, että tuolla ajetaan yleisen nopeusrajoituksen mukaisesti. Toki mullaki kuvanottohetkellä jäähdyttelykierroksella on vauhtia vain 60 km/h, en mä sillä. Muutenki vertailu yleisen tien nopeuksiin ontuu aika pahasti, kun yleisellä tiellä pitää aina ajaa sillä oletuksella, että mutkan takaa tulee joku sisäkurvis vastaan, mäen takana on joku kuuden metrin pöydällä varustettu leikkuupuimuri tai joku koirankusettaja päästää labbiksensa 10 metrin flexillä tien yli.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Automaatti ei ole koskaan vaihtoehto muualle kuin kanaaliveneeseen...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Mä en ole vieläkään päässyt siitä yli, että tää ruoska myytiin mulle "projektina" eikä "käyttöautona". Vähän SIDin pikselit oli kateis, turboki hajos ja mukiteline piti tilata Jenkeista asti, mutta niin vaan käy ja kukkuu päivä kerrallaan. Nyt pimeiden syysiltojen myötä päätin ottaa henkistä tukea sytkäkasetin muodossa. Coltilta kysyin hyviä käytettyjä, mutta luvattiin vain halpoja risoja.
Tuo kasetti löyty muuttokuorman miljoonalaatikosta. Saabisti-lehdestäkin tuttu, sillä tuon kanssa sai jännittää Norjan IntSaabissa. Siitä on jo niin paljon aikaa, että fiksu testaisi tuon toiminnan ennen jättämistä varakasetiksi, mutta koska tämä on projekti- eikä käyttöauto, niin otan sellaisenaan varakasetiksi ja toivotaan sitte parasta kun nykyinen sytyttää CE-valon viimeisen kerran
Toinen henkinen tuki, tai visuaalinen apu pikemminki, on ne Depon umpiot. Ostin ne todella innoissani, kunnes luin muiden kokemuksia Depoista tältä ja monelta muulta foorumilta Oli ne hetken Toriski myynnis, muttei kyselty. Sit vähä toivoin tän auton oikeasti hajoavan Ahvenistolla, mutta kun ei sitäkään sattunut, niin pakko ne sitte on ruuvata vaan paikalleen, jotta pääsee ringissä haukkumaan Depoja muiden tietävien kanssa. Eka jännitys iski ampiaispesän muodossa, eli onneksi en kesällä tonkinut laatikkoja...
Kuskin puolella oli loppuun ajettu TYC-merkkinen, pelkääjän puolella loppuun ajettu Valeo. Referenssit oli eri paria kans, olisko TYC ollu 17,5 tms. Lähtökohta oli siis jo sellainen, että periaatteessa joku on tehnyt virkavirheen olettaen, että nää lamput keulalla on katsastettu.
Aikani askartelin noita paikalleen, eli lähinnä korkeudensäätömoottorien siirtämistä ja luokattoman huonojen "luukkujen" runnomista paikalleen. Eli on noi Depot vähän Depot... Mutta se paljon haukuttu valokuvio:
Ei noi varmasti pussihousulle kelpaa, mutta en minä noissa mitään merkittävää ongelmaa näe
Korkeus jäi vähän huonoksi, niin kävin viä kotimatkalla nostamassa tiilen verran suuntausta ylös.
Ja valokuvio vauhdista:
Kuvio on tasainen, läiskiä ei ole ja valotehoa on vanhaan verrattuna sen verran, että näitä voi sanoa jo valoiksi. Näillä näki hyvin, vanhoilla ei ollenkaan. Depot tai ei, niin ei tullut edes fiilistä, että lisävalot olis pakko asentaa tms. vaan näillä pärjää erinomaisesti. Ei toki vastaa Insignian bi-xenoneita.
Sellastaki harrastelua tuli vastaan, että pitkien merkkivalo oli puolet matkasta epäkunnossa. Pitää varmaan joku ilta kolvata, kun kai siinäkin tuttu valorele reistailee.
Muuten fiilis on vähän hassu, kun tajusin katsastuksenki häämöttävän jo muutaman kuukauden päästä. Joudun viä hitsaushommiin takakaarien takia, ellei tää projekti sitte päätä tehdä porsimus maximusta ennen sitä. Eli en hätäile, ettei tarvi turhaa työtä tehdä
Tuo kasetti löyty muuttokuorman miljoonalaatikosta. Saabisti-lehdestäkin tuttu, sillä tuon kanssa sai jännittää Norjan IntSaabissa. Siitä on jo niin paljon aikaa, että fiksu testaisi tuon toiminnan ennen jättämistä varakasetiksi, mutta koska tämä on projekti- eikä käyttöauto, niin otan sellaisenaan varakasetiksi ja toivotaan sitte parasta kun nykyinen sytyttää CE-valon viimeisen kerran
Toinen henkinen tuki, tai visuaalinen apu pikemminki, on ne Depon umpiot. Ostin ne todella innoissani, kunnes luin muiden kokemuksia Depoista tältä ja monelta muulta foorumilta Oli ne hetken Toriski myynnis, muttei kyselty. Sit vähä toivoin tän auton oikeasti hajoavan Ahvenistolla, mutta kun ei sitäkään sattunut, niin pakko ne sitte on ruuvata vaan paikalleen, jotta pääsee ringissä haukkumaan Depoja muiden tietävien kanssa. Eka jännitys iski ampiaispesän muodossa, eli onneksi en kesällä tonkinut laatikkoja...
Kuskin puolella oli loppuun ajettu TYC-merkkinen, pelkääjän puolella loppuun ajettu Valeo. Referenssit oli eri paria kans, olisko TYC ollu 17,5 tms. Lähtökohta oli siis jo sellainen, että periaatteessa joku on tehnyt virkavirheen olettaen, että nää lamput keulalla on katsastettu.
Aikani askartelin noita paikalleen, eli lähinnä korkeudensäätömoottorien siirtämistä ja luokattoman huonojen "luukkujen" runnomista paikalleen. Eli on noi Depot vähän Depot... Mutta se paljon haukuttu valokuvio:
Ei noi varmasti pussihousulle kelpaa, mutta en minä noissa mitään merkittävää ongelmaa näe
Korkeus jäi vähän huonoksi, niin kävin viä kotimatkalla nostamassa tiilen verran suuntausta ylös.
Ja valokuvio vauhdista:
Kuvio on tasainen, läiskiä ei ole ja valotehoa on vanhaan verrattuna sen verran, että näitä voi sanoa jo valoiksi. Näillä näki hyvin, vanhoilla ei ollenkaan. Depot tai ei, niin ei tullut edes fiilistä, että lisävalot olis pakko asentaa tms. vaan näillä pärjää erinomaisesti. Ei toki vastaa Insignian bi-xenoneita.
Sellastaki harrastelua tuli vastaan, että pitkien merkkivalo oli puolet matkasta epäkunnossa. Pitää varmaan joku ilta kolvata, kun kai siinäkin tuttu valorele reistailee.
Muuten fiilis on vähän hassu, kun tajusin katsastuksenki häämöttävän jo muutaman kuukauden päästä. Joudun viä hitsaushommiin takakaarien takia, ellei tää projekti sitte päätä tehdä porsimus maximusta ennen sitä. Eli en hätäile, ettei tarvi turhaa työtä tehdä
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Pisaralla lyhimmälle mutta eurolla pisimmälle: T7 OG9-3
Tuli lyhyt tyhjä hetki, niin kävin nappaamassa valoreleen auki. Ehkä yhdessä juotoksessa on murtumaa, ehkä ei. En oo varma.
Rivarissahan kaikki kiva on hankalaa, mutta olen sen verran onnellisessa asemassa, että varastossa on pyörillä kulkeva työtaso pikkuhommiin. Ei mitään radikaalia harrastetilaa, mutta edes jotain
Kolvejaki oli edelleen kaksi muuton jäljiltä tallella, mutta tina oli hukassa. Tinaimuri kyllä oli paikallaan...
Eihän se kaunis ole, mutta siinä on lopputulos:
Oli melko ankea homma. Piti selvitä lämmittämällä vanha tina, kun uutta ei ollut. Lisäksi ilmeisesti ikä alkaa näkyä (vasta 32 v sentään) kun en enää nähnyt mitä tein. Olihan varastossa huonohko valo, mutta vielä kolme vuotta sitte tein vastaavan homman kerrasta huonommassa valossa ilman silmälaseja
Onhan toi aika ranetus, mutta auto ei palanut, sulakkeetkin kestävät ja ennen kaikkea valot edelleen toimivat. Sekä se pitkien merkkivalo toimii kuten kuuluu. Eli tyylillä tai ei, mutta toimii (Olettaen tietysti, että vika oli valoreleessä eikä pitkien valo nyt vain tuurilla sattunut toimimaan.)
Rivarissahan kaikki kiva on hankalaa, mutta olen sen verran onnellisessa asemassa, että varastossa on pyörillä kulkeva työtaso pikkuhommiin. Ei mitään radikaalia harrastetilaa, mutta edes jotain
Kolvejaki oli edelleen kaksi muuton jäljiltä tallella, mutta tina oli hukassa. Tinaimuri kyllä oli paikallaan...
Eihän se kaunis ole, mutta siinä on lopputulos:
Oli melko ankea homma. Piti selvitä lämmittämällä vanha tina, kun uutta ei ollut. Lisäksi ilmeisesti ikä alkaa näkyä (vasta 32 v sentään) kun en enää nähnyt mitä tein. Olihan varastossa huonohko valo, mutta vielä kolme vuotta sitte tein vastaavan homman kerrasta huonommassa valossa ilman silmälaseja
Onhan toi aika ranetus, mutta auto ei palanut, sulakkeetkin kestävät ja ennen kaikkea valot edelleen toimivat. Sekä se pitkien merkkivalo toimii kuten kuuluu. Eli tyylillä tai ei, mutta toimii (Olettaen tietysti, että vika oli valoreleessä eikä pitkien valo nyt vain tuurilla sattunut toimimaan.)
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09