Jätin tyttökaverin Klonksvaakenin pyöränlaakerinvaihtoon työkaverille, ja sain sijaisautoksi 3.2 V6 Vectra Wagonin. Kyllä on huvittavan ristiriitainen värkki ihan GM:n laatulupauksen mukaisesti.
Plussia:
- äänet
- hiljainen
- liikkuu riittävästi (toisin kuin C5)
- tilat (parin C5:n verran)
- ajoasento ja eritoten säätövarat (oikeastaan erinomaiset, vähän lättänä penkki)
- ulkonäkö (aina tykännyt muutenkin ja tämä on madallettu)
- ajettavuus (vakaa, tunnokas, istuu käteen)
- vilkkuviiksen toiminta totuttelun jälkeen (se haukuttu itsepalautuva)
Miinuksia:
- välillä ei kulje (kiihdyttäessä yhtäkkiä alkaa röpeltämään, moottorivalo vilkkuu)
- vaihteisto tökkii vaihdoissa molempiin suuntiin vaihtelevalla taajuudella (ja luistattaa turhan paljon)
- laatuvaikutelma sisällä ja esim. avaimen nappuloiden osalta (säästetty on)
- sisustan design
- toimintalogiikka (esim. ajotietokoneen koko näytön peittäneen bensanvähyysilmoituksen kuittaamiseksi tarvittava nappi löytyi
viiden minuutin etsinnän jälkeen pyyhinviiksen kojelaudan puolelta, tavallisen keinukatkaisimen takaa)
- herjaa virheellisesti jäähdytysnesteen vähyyttä
- tyhjäkäynti vaeltelee vaihtelevasti
- lämmönsäätö päivittyy ajotietokoneen näyttöön parin sekunnin viiveellä, joten nuppia tulee käännettyä liikaa
- ratissa vajavaiset säädöt.
Vähän samanlaiset fiilikset kuin viimeksi äidin femmalla ajaessa.
Enkä odota 14-vuotiaan 250tkm ajetun auton olevan uudenveroinen, vaan vertaan saman hintaluokan Sitikkaan (12v, 300tkm), Accordiin (21v, 250tkm) ja Golfiin (16v, 300tkm).