9-3 & 900 tekniikka erot? +viritys?
Re: 9-3 & 900 tekniikka erot? +viritys?
Ahdin saapui muutaman päivän päästä tuon valitteluviestin jälkeen. Eli pakettina on mitsu 15t, 4bar fpr, putkisto. Vesa teki softan 270hp/380nm. No, tänään lomareissulta palatessa alkoi 195tkm ajettu kytkin luistamaan. 3tkm se kesti tuota 380nm vääntöä. Heti tien päältä soitto pcs rikulle ja viggenin kytkin ja uusi työsylinteri tilaukseen. Eli kysymys kuuluu, heikkeneekö jonkun muun osan kestävyys _oleellisesti_ jos kytkimen myötä softa päivitetään tuonne 450nm tienoille? Onko muita kohteita, minkä kunto olisi hyvä tarkistaa ja tarvittaessa vaihtaa kytkinrempan yhteydessä?
T7 vm. 2001 9-3
Re: 9-3 & 900 tekniikka erot? +viritys?
Kyl muut paikat kestää.
Kytkinvaihdon eli vaihteiston irrotuksen yhteydessä kätevästi vaihtuu kampuran kytkimen pään stefa jos vuotaa selvästi ja vaihdelaatikon vetoakselien stefat tai jopa vaihteensiirtimen stefa jos vuotavat.
Kytkinvaihdon eli vaihteiston irrotuksen yhteydessä kätevästi vaihtuu kampuran kytkimen pään stefa jos vuotaa selvästi ja vaihdelaatikon vetoakselien stefat tai jopa vaihteensiirtimen stefa jos vuotavat.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: 9-3 & 900 tekniikka erot? +viritys?
Onko t5 Stage 1 ja Stage 2 softalla paljon eroa?
Autona lpt t5 vakio t25:lla ja kohta tulee 3" catback.
Onko mitään järkeä hommata Stage 2 tuon Stage 1:sen tilalle?
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4
Autona lpt t5 vakio t25:lla ja kohta tulee 3" catback.
Onko mitään järkeä hommata Stage 2 tuon Stage 1:sen tilalle?
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4
#5824
93 B204
93 B204
Re: 9-3 & 900 tekniikka erot? +viritys?
No eipä ole juuri eroa. Ahtopainepyynti voi olla hitusen isompi stage2:ssa. Saattaa jopa olla niin, että jonkun pajan stage1:ssä on korkeemmat pyynnit kuin toisen pajan stage2:ssa. Sitten, jos on joku t5suite wizard stage2 niin siinä ei ole koskettu syttykarttoihin, joten "pro-tune" stage1 voi antaa marginaalisesti paremmat alaväännöt. Periaatteessa, kun pakopaine laskee niin sylinterin täyttöaste (vai mikä se on suomeksi tuo volumetric efficiency) paranee ja näinollen saat siitä putkesta jo nyt sen hyödyn mitä sillä saatavissa on...
Ex:Saab 9-5 2.3T -07
Ex:Saab 9-3 2.0t -99
Ex:Saab 9-3 2.0t -99
Re: 9-3 & 900 tekniikka erot? +viritys?
Löytyiskö täältä tietoa 2001 2.2 Tid kiusaamiseen... (siis.125hp)
Tällä hetkellä autossa vakio osat + asa micin vp boxi ja ahtopaineensäädin kabiinissa.
1.2 barin paineella antaa jo aika kivasti vetoja.
Mihin asti vakio cooleri riittää?
Onko kenelläkää tietoa mihin asti tuo gt1849v piisaa?
Mitkä ruiskut tuossa on ja mihin asti ne riittää, yksi maininta löytyi .205..
Putkistolle ei taida tarvia 200 heppaan asti tehdä muuta kuin katin "puhdistus".
Tällä hetkellä autossa vakio osat + asa micin vp boxi ja ahtopaineensäädin kabiinissa.
1.2 barin paineella antaa jo aika kivasti vetoja.
Mihin asti vakio cooleri riittää?
Onko kenelläkää tietoa mihin asti tuo gt1849v piisaa?
Mitkä ruiskut tuossa on ja mihin asti ne riittää, yksi maininta löytyi .205..
Putkistolle ei taida tarvia 200 heppaan asti tehdä muuta kuin katin "puhdistus".
Re: 9-3 & 900 tekniikka erot? +viritys?
Ei se väärin oo, jos ahtoja nostelee ja putkisto hengittää tarpeeksi hyvin. Ton setupin kanssahan voi säätää softaa siihen asentoon, missä se näyttää vielä toimivan järkevästi.paralogiX kirjoitti:Onko t5 Stage 1 ja Stage 2 softalla paljon eroa?
Autona lpt t5 vakio t25:lla ja kohta tulee 3" catback.
Onko mitään järkeä hommata Stage 2 tuon Stage 1:sen tilalle?
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 61
- Liittynyt: To Joulu 12, 2013 17:21
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: 9-3 & 900 tekniikka erot? +viritys?
Itellä ois tulossa takaveto koppaan B204E. Onko kellään kokemusta kyseisen koneen luonteesta jos siinä on kaverina GT3071R .86 pakopesällä? Ei ilmeisestikkään käy vakio pakosarjaan?
Ja vielä lisäkyssärinä, saako koneesta 2,3sen vaan kampuraa vaihtamalla?
Ja vielä lisäkyssärinä, saako koneesta 2,3sen vaan kampuraa vaihtamalla?
Re: 9-3 & 900 tekniikka erot? +viritys?
Tuo paketti herää kunnolla vasta lähempänä 4000 kiekkaa sitten.
2,3 koneeksi muuttuu kun vaihdat 2,3 kampuran ja 2,3 männät & veivit
2,3 koneeksi muuttuu kun vaihdat 2,3 kampuran ja 2,3 männät & veivit
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 61
- Liittynyt: To Joulu 12, 2013 17:21
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: 9-3 & 900 tekniikka erot? +viritys?
Noniin, sitten jos jollakulla löytys B234 Turbon kampura kanget ja männät ni voisin ostaa poijjes pyörimästä
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 9-3 & 900 tekniikka erot? +viritys?
varmaan kannattaa ihan kunnon osto ilmo kyvätä jos oikeesti stroukki romujen perään oot...
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: 9-3 & 900 tekniikka erot? +viritys?
Toiveissa olsi palata noin 20 vuoden tauon jälkeen saabistiksi. Kiikariisa nyt vuosimallin 2001 (tosin rekisteröity 08/2000) 9-3 150 hevosvoimaiseĺla moottorilla, ilmeisesti siis b205e? Onko tämä viritysaihioksi jotenkim heikompi kuin tehtaalta tehokkaampana tulleet 185, 200 jne versiot. Atimeksi löytyisi aiemmista projekteista Holset he221w, se menisi siis joka tapauksessa vaihtoon jossain vaiheessa. Onko eri mallien jarruissa tai aluston osissa eroja?
Re: 9-3 & 900 tekniikka erot? +viritys?
T7 koneiden männät heikommat ja löysemmät venttiilijouset kun T5 koneissa, kestäneen lähelle 300hv. Wösnereitä saa suht edullisesti jos tehot rajoittuu jonnekin 450hv tasolle, suositus olisi myös vaihtaa jäykemmät venttiilinjouset(samalla myös istukat tarkistaa).
Re: 9-3 & 900 tekniikka erot? +viritys?
Jep, T7-koneet on kaikki yhtä susia, joten kone kannattaisi rakentaa T5:een Jos tavoitteena on tehdä og-kolkista yli 200heppainen, niin kannattaa varautua muutoskatsastukseen, ellei halua vaihtaa konetta joka vuosi leimalle... Erottavat kyllä konttorilla, että ei ole vakio, jos otteen mukaan vakiovehkeessä on hevosenpään kokoinen holsetti peltisatsilla ja keulan kokoinen kuuleri yms. Tehokkaimman 2-litraisen Aeron jarruthan olivat samankokoiset kuin kesymmissäkin, mutta alusta oli 10mm matalampi, joten alustaa on päivitettävä, jos 205hv Aero on vertailukohde. Jos kolkissa on yli 150hv, niin se vaatii vähintään clampin rintapeltiin ja kunnolliset iskarit. Mielellään myös madallusjouset eikä kunnollisista jarruistakaan haittaa ole
Meidän rykin speksit löytyy tuosta -> viewtopic.php?p=1184180#p1184180
Eski
Meidän rykin speksit löytyy tuosta -> viewtopic.php?p=1184180#p1184180
Eski
Re: 9-3 & 900 tekniikka erot? +viritys?
T7 koneesta kun vaihtaa ne männät ja venttiilinjouset niin lähtökohdat vastaa aika pitkälle samaa kuin T5 koneetkin. Aika iäkkäitä T5 koneetkin alkavat olla ja jos aikoo reilummin virittää niin aukoahan ne pitäisi kuitenkin. Päältäpäin ei tehoja katsuri pysty päättelemään varsinkin jos on vakio pakosarja ja vakiotyyppinen ahdin.Eski kirjoitti: ↑Ti Syys 29, 2020 08:55Jep, T7-koneet on kaikki yhtä susia, joten kone kannattaisi rakentaa T5:een Jos tavoitteena on tehdä og-kolkista yli 200heppainen, niin kannattaa varautua muutoskatsastukseen, ellei halua vaihtaa konetta joka vuosi leimalle... Erottavat kyllä konttorilla, että ei ole vakio
Meidän rykin speksit löytyy tuosta -> viewtopic.php?p=1184180#p1184180
Eski