Ihmettelyketju
Re: Ihmettelyketju
Mut jonkun pitää olla ensimmäinen, joka pitää sitä klassikkona. Jos ei niitä harrastavat saabistit ole sellasia, niin kuka sitten? Ja suomalaisen autoteollisuuden virstanpylväänä ng900 avo oli käsittääkseni og-avoa vaativampi, kun tehdas oli sitä suunnittelemassa alusta asti.
Itse pelkään, että ng-satkun kanssa käy niin, että avot jää ja loput paalataan Kun eipä joku Talladegakaan lopulta ole kuin puskurin lippa ja nahkaverhoillut ovipahvit... Kolkissa onkin sitte jo Aeroa ja Viggeniä.
Itse pelkään, että ng-satkun kanssa käy niin, että avot jää ja loput paalataan Kun eipä joku Talladegakaan lopulta ole kuin puskurin lippa ja nahkaverhoillut ovipahvit... Kolkissa onkin sitte jo Aeroa ja Viggeniä.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Ihmettelyketju
Ketä nää "True-Saabistit" ovat? Ja millä valtuutuksella he määrittelevät mitään, että mikä on klassikko ja mikä ei?
GM900 on paras 900 nyt aina ja tulevaisuudessa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Ihmettelyketju
GM900R? Ja Viggen oli sitäpaitsi alunperin GM900 Concept Coupe... Sillä erotuksella että 900 Concept Coupe on Viggeniä paremman näköinen.JP_Vette kirjoitti: ↑Pe Loka 09, 2020 11:22Mut jonkun pitää olla ensimmäinen, joka pitää sitä klassikkona. Jos ei niitä harrastavat saabistit ole sellasia, niin kuka sitten? Ja suomalaisen autoteollisuuden virstanpylväänä ng900 avo oli käsittääkseni og-avoa vaativampi, kun tehdas oli sitä suunnittelemassa alusta asti.
Itse pelkään, että ng-satkun kanssa käy niin, että avot jää ja loput paalataan Kun eipä joku Talladegakaan lopulta ole kuin puskurin lippa ja nahkaverhoillut ovipahvit... Kolkissa onkin sitte jo Aeroa ja Viggeniä.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Ihmettelyketju
1800 -1960 -luvulla syntyneet ja henkisesti samanikäisetPakari kirjoitti: ↑Pe Loka 09, 2020 14:59Ketä nää "True-Saabistit" ovat? Ja millä valtuutuksella he määrittelevät mitään, että mikä on klassikko ja mikä ei?
GM900 on paras 900 nyt aina ja tulevaisuudessa.
Ei joku vm. -85 OG900 Aero klassikko vielä 90-luvulla ollut. Tai edes Mersun karvalakkimallin pystylamppu sedanina. Nyt taitaa olla.
Klassikon asemaan yleensä päästään vasta vuosikymmenien kuluessa ja ns. savun hälvettyä. Vielä 90-luvulla halveksuntaa osakseen saaneet laatikko-Ladatkin saanevat nykyään paljon hyväksyntää ja ihailua.
Uskoisin, että Berlingokin @AZP saavuttaa aivan pian klassikon aseman muuallakin, kuin Turussa
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Ihmettelyketju
Niijuu onhan noita. 900R lisäksi Rinspeedin Sun Beach ja Mellow Yellow, sitte tietysti italialaisten kyhäämä Aero (vai millä nimellä myivätkään)... Ajattelen liikaa Suomeen myytyjä karvalakkeja
Sitte kun voitan seittemännumeroisen summan rahaa, rakennutan NG900-museon
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Ihmettelyketju
Ihme vääntöä, auto on klassikko vain jos siinä lukee että se on klassikko
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ihmettelyketju
Mukavaa, että aihe herättää tunteita ja mielipiteitä.AZP kirjoitti: ↑Pe Loka 09, 2020 16:19Ihme vääntöä, auto on klassikko vain jos siinä lukee että se on klassikko
Taitaa tääkin jo aiemmin linkkaamani "klassikko" mennä Kuusakoskelle.
https://www.copart.fi/lot/50074239/Photos
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Ihmettelyketju
Minusta 190nm nyt kovin ihmeellistä vääntöä...AZP kirjoitti: ↑Pe Loka 09, 2020 16:19Ihme vääntöä, auto on klassikko vain jos siinä lukee että se on klassikko
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ihmettelyketju
190 nanometriä, vaiko merimailia (nautical miles) vai mikä yksikkö toi nm oikein on, ei ainakaan kovin yleisesti vääntömomenttiin liitetty?Pakari kirjoitti: ↑Pe Loka 09, 2020 17:54Minusta 190nm nyt kovin ihmeellistä vääntöä...AZP kirjoitti: ↑Pe Loka 09, 2020 16:19Ihme vääntöä, auto on klassikko vain jos siinä lukee että se on klassikko
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ihmettelyketju
Ihan miten vaan. Taas yksi äidinkielen opettaja vaatii internetissä virallista kirjoitusasua...V.J.S kirjoitti: ↑Pe Loka 09, 2020 18:16190 nanometriä, vaiko merimailia (nautical miles) vai mikä yksikkö toi nm oikein on, ei ainakaan kovin yleisesti vääntömomenttiin liitetty?Pakari kirjoitti: ↑Pe Loka 09, 2020 17:54Minusta 190nm nyt kovin ihmeellistä vääntöä...AZP kirjoitti: ↑Pe Loka 09, 2020 16:19Ihme vääntöä, auto on klassikko vain jos siinä lukee että se on klassikko
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Ihmettelyketju
Noita x40 pirkkavolle (tulppaanipakastin/ puimuri) on 2 eri tyyppiä tuolla 2.0 16v koneella , vanhemmassa ph1 on uudempaa enemmän tehoa (140hv) mutta vääntöä vain 183Nm.
Ei tosin omassa ph1.5 -00 2.0T matalapaineessakaan ole kuin 160hv ja 230Nm. Hyvä puoli tuossa on ettei ole vvt.
Ei tosin omassa ph1.5 -00 2.0T matalapaineessakaan ole kuin 160hv ja 230Nm. Hyvä puoli tuossa on ettei ole vvt.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ihmettelyketju
Missä oli vaatimus? Ketjukin ihan puhdasta ihmettelyä varten...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ihmettelyketju
En tiedä elänkö väärässä aikatasossa mutta eikö tuo kohde ole auki edelleen, ei se kai vielä ole kuusakoskelle tuomittu.Cona kirjoitti: ↑Pe Loka 09, 2020 16:42Mukavaa, että aihe herättää tunteita ja mielipiteitä.AZP kirjoitti: ↑Pe Loka 09, 2020 16:19Ihme vääntöä, auto on klassikko vain jos siinä lukee että se on klassikko
Taitaa tääkin jo aiemmin linkkaamani "klassikko" mennä Kuusakoskelle.
https://www.copart.fi/lot/50074239/Photos
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
Re: Ihmettelyketju
Ei ainakaan kaukana ole, kun copartille on päätynyt. Niin vaikeaksi tuolta on ostaminen haluttu tehdä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ihmettelyketju
Oli myyjä mikä tahansa, niin tossahan olis ainesta seuraavaks käyttöautoks. Sais ton punasen kolkin paalata. Jos hakis isältä jonku paalatun og-satkun avaimen, menolippu junalla Espooseen avain taskussa ja kotio. Iltapuhteina kumivasaralla naputtelee pelkääjän oven takasi muotoonsa ja sitte pääsis kuskaan lapsia tyylikkäästi tarhaan ja muuta tosi tärkeetä arkiajoa harjoittamaan.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09