MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Kaivelin kuvia, niin mun koukkurungossa ei ollut kierteitä, joten siellä oli väkisinkin mutteri. Näkynee, kun katsoo suoraan alhaaltapäin - ainakin, jos runko on samanlainen.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Mulla ainaki on koukus läpipultit ja mutteri pelkääjän puolella.
Alan jo keksimään tämänkin auton tarinan. Siis kun jokaisella jobbariautolla tuntuu olevan joku syy, miksi ne on vaihdossa annettu No okei, XC90:stä en koskaan sitä syytä keksinyt... Mutta kaikilla muilla on tuntunut olevan. Herjaa rattilukkoa. Pari kertaa olen sen sivuuttanut, mutta nyt tarhan pihassa ei antanut edes lukita ovia ja jätti radion päälle. Siirto takaisin kotiin ja taas kaikki toimii kuten pitää.
CIMiin liittyviä koodeja oli eilen seuraavasti:
CIM - B3115 00 - Remote Control 2, Wrong Code (May Set when Used out of Range)
CIM - B3114 00 - Remote Control 1, Wrong Code (May Set when Used out of Range)
CIM - U1501 0F - K-line CIM-ISM, Open
CIM - B1440 71 - ISM, Internal Fault
CIM - B1440 58 - Invalid Key Position
CIM - B1440 00 - +B Circuit from ISM – Open
Nollasin kaikki ja nyt äsken lukiessa oli jäljellä:
CIM - B1440 58 - Invalid Key Position
Eli virtalukko vaihtoon. Toivottavasti tokenee sillä eikä tartte CIMiä metsästää Periaattees vois koittaa rassata tuon nykysenki kyllä ensin kuntoon, kun pikagooglauksella jotkut ovat saaneet silläkin tän tokenemaan... Kun jos se avaimen asentoa herjaa, niin eikös sen voisi päätellä tarkoittavan jotain mekaanista kosketushäiriötä eli vähän puukolla rapsuttaa kulumaa ja/tai hapettumaa pois ja taas mennään
Ja joo, on muitakin vikakoodeja. En vain jaksa listata niitä. Palaneita polttimoita, sitte peilinsäätöä herjaa vaikka toimiikin, takaoven lasista on pariki koodia (ei toimi mutta onneks on ylhäällä) jne
Alan jo keksimään tämänkin auton tarinan. Siis kun jokaisella jobbariautolla tuntuu olevan joku syy, miksi ne on vaihdossa annettu No okei, XC90:stä en koskaan sitä syytä keksinyt... Mutta kaikilla muilla on tuntunut olevan. Herjaa rattilukkoa. Pari kertaa olen sen sivuuttanut, mutta nyt tarhan pihassa ei antanut edes lukita ovia ja jätti radion päälle. Siirto takaisin kotiin ja taas kaikki toimii kuten pitää.
CIMiin liittyviä koodeja oli eilen seuraavasti:
CIM - B3115 00 - Remote Control 2, Wrong Code (May Set when Used out of Range)
CIM - B3114 00 - Remote Control 1, Wrong Code (May Set when Used out of Range)
CIM - U1501 0F - K-line CIM-ISM, Open
CIM - B1440 71 - ISM, Internal Fault
CIM - B1440 58 - Invalid Key Position
CIM - B1440 00 - +B Circuit from ISM – Open
Nollasin kaikki ja nyt äsken lukiessa oli jäljellä:
CIM - B1440 58 - Invalid Key Position
Eli virtalukko vaihtoon. Toivottavasti tokenee sillä eikä tartte CIMiä metsästää Periaattees vois koittaa rassata tuon nykysenki kyllä ensin kuntoon, kun pikagooglauksella jotkut ovat saaneet silläkin tän tokenemaan... Kun jos se avaimen asentoa herjaa, niin eikös sen voisi päätellä tarkoittavan jotain mekaanista kosketushäiriötä eli vähän puukolla rapsuttaa kulumaa ja/tai hapettumaa pois ja taas mennään
Ja joo, on muitakin vikakoodeja. En vain jaksa listata niitä. Palaneita polttimoita, sitte peilinsäätöä herjaa vaikka toimiikin, takaoven lasista on pariki koodia (ei toimi mutta onneks on ylhäällä) jne
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Ei muuta kuin Deox-itia, PRF 7-78:aa tai vastaavaa sopivaan rakoon virtalukossa. Ainakin rätiseviin potikoihin itsellä auttanut tuo PRF.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Se on nätti punaisena!! Kustantaisko 160+130 € uusi kuskin pukin verhoilu kokonahkaisena sport-mallina marmorin kautta...?
Tuli omaa ex-autoa ikävä
Tuli omaa ex-autoa ikävä
Sininen Saab 9-3, '99
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Oriolla taitaa muuten vielä olla noita penkin nahkoja.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: MY08 9-3 SC BioPower
En mä kyllä vielä uutta nahkaa penkkiin osta. Täytyy ensin kattoa millanen rahareikä tästä ruoskasta tulee ja sen päätteeksi sitten katsella silmäkarkit nahoista hirvilippoihin
Tää on se yks kalleimmista osuuksista harrastusta, eli käydä kaupas pikkutilpehöörin takia. Motonetistä hain neljällä eurolla polttimoita, Verkkiksestä tsaarelan suosituksen:
Mä meinasin ensin säästää rassailun hallihommiks, mutta jostain englannin kieliseltä foorumilta luin, kuinka joku vakuutti ranetuksen olevan mahdollista eli koko keskikonsolihässäkän purkamisen sijaan otetaan vain posket auki ja loput pienellä väkivallalla. No sehän sopii mun rassausasenteeseen paremmin kuin hyvin. Eli siitä se sitten lähti.
Tuohon asti oli helppo päästä, kunnes se alkoi hieman tökkimään...
Pienen äheltämisen päätteeksi kuitenkin voitonhetki koitti, enkä saanut edes tuhojälkiä tuohon kumikranssiin
Kontaktipinnoissa oli pientä kontaktijälkeä. Raapasin ruuvarin kärjellä savumerkit pois ja taikaöljyä päälle.
Tän nähtyäni melkein sitten jo olinkin varma, että korjaus tulee onnistumaan
Vääntelin tuon yhden linjaansa takaisin ja kaikki inan ulos, jotta olisi enemmän painetta. Romut kasaan ja ekalla kerralla herjasi rattilukkoa, sen jälkeen koeajon päätteeksi ei. En tiedä johtuiko ensimmäinen herja viasta vai siitä, että rattilukko lähtee pelaamaan lukkomodulin irrotuksen jälkeen vasta auton liikuttua. Kävin kuitenki kaupas, nollailin vikakoodeja ja muutenki rämppäsin avainta, ja en saanut vikaa toistumaan.
Sellainen hauska bonus tuli putsaamisen ohessa, että nyt käännettäessä avain lock-asentoon, pomppaa se pois. Aluksi luulin jonkin rikkoutuneen, mutta käyhän tuo järkeen. Tähän asti olen tottunut nostamaan avaimen pois kolostaan omin voimin, mutta nyt tuo muistuttaa jo melkein haulikon ejectoria
Motonetistä hain peruutusvalojen ja rekkarikilven polttimot. Rekisterikilven polttimoissa ei tainnut olla vikaa, ainoastaan toinen oli tosi löysä. Väänsin rautoja ja molemmat uusiksi. Ei enää tule niistä vikakoodia.
Peruutusvalot toimivat molemmat, mutta tässä taitaa olla vähän tonnarin vikaa, eli pitää olla parilliset polttimot Niin tai näin, uusilla polttimoilla ei enää plimputtele käynnistyksessä ja Techin vikalistakin mahtunee jatkossa yhdelle näytölle, kun jo kolme vikaa on eliminoitu
Peruutusvalo vähän tuotti tuskaa, kun pimeässä koitti niitä ah niin ihania polttimon kantoja ruuvata paikalleen. Pelkääjän puolella meni hetki, ennen kuin tajusin kannan alle valahtaneet johdot Sitten ruuvaus sujui jo paremmin, kun noi tökki ylemmäs pois tieltä.
Noiden xenonien kanssa iski vähän huonompi homma. Meinaan valot näyttävät nyt näinkin alas.
Ostaessa valot näyttivät suht oikealla korkeudella, mutta vikakoodien nollaamisen jälkeen menevät ala-asentoon. Techillä saa kyllä ajettua asennosta toiseen, mutta valikosta poistumisen jälkeen palaavat aina ala-asentoon. Ei kovin kiva tuolla valaisemattomilla tiepätkillä... Noh, saapahan vauhtia tonkin korjaamiseen.
Tää on se yks kalleimmista osuuksista harrastusta, eli käydä kaupas pikkutilpehöörin takia. Motonetistä hain neljällä eurolla polttimoita, Verkkiksestä tsaarelan suosituksen:
Mä meinasin ensin säästää rassailun hallihommiks, mutta jostain englannin kieliseltä foorumilta luin, kuinka joku vakuutti ranetuksen olevan mahdollista eli koko keskikonsolihässäkän purkamisen sijaan otetaan vain posket auki ja loput pienellä väkivallalla. No sehän sopii mun rassausasenteeseen paremmin kuin hyvin. Eli siitä se sitten lähti.
Tuohon asti oli helppo päästä, kunnes se alkoi hieman tökkimään...
Pienen äheltämisen päätteeksi kuitenkin voitonhetki koitti, enkä saanut edes tuhojälkiä tuohon kumikranssiin
Kontaktipinnoissa oli pientä kontaktijälkeä. Raapasin ruuvarin kärjellä savumerkit pois ja taikaöljyä päälle.
Tän nähtyäni melkein sitten jo olinkin varma, että korjaus tulee onnistumaan
Vääntelin tuon yhden linjaansa takaisin ja kaikki inan ulos, jotta olisi enemmän painetta. Romut kasaan ja ekalla kerralla herjasi rattilukkoa, sen jälkeen koeajon päätteeksi ei. En tiedä johtuiko ensimmäinen herja viasta vai siitä, että rattilukko lähtee pelaamaan lukkomodulin irrotuksen jälkeen vasta auton liikuttua. Kävin kuitenki kaupas, nollailin vikakoodeja ja muutenki rämppäsin avainta, ja en saanut vikaa toistumaan.
Sellainen hauska bonus tuli putsaamisen ohessa, että nyt käännettäessä avain lock-asentoon, pomppaa se pois. Aluksi luulin jonkin rikkoutuneen, mutta käyhän tuo järkeen. Tähän asti olen tottunut nostamaan avaimen pois kolostaan omin voimin, mutta nyt tuo muistuttaa jo melkein haulikon ejectoria
Motonetistä hain peruutusvalojen ja rekkarikilven polttimot. Rekisterikilven polttimoissa ei tainnut olla vikaa, ainoastaan toinen oli tosi löysä. Väänsin rautoja ja molemmat uusiksi. Ei enää tule niistä vikakoodia.
Peruutusvalot toimivat molemmat, mutta tässä taitaa olla vähän tonnarin vikaa, eli pitää olla parilliset polttimot Niin tai näin, uusilla polttimoilla ei enää plimputtele käynnistyksessä ja Techin vikalistakin mahtunee jatkossa yhdelle näytölle, kun jo kolme vikaa on eliminoitu
Peruutusvalo vähän tuotti tuskaa, kun pimeässä koitti niitä ah niin ihania polttimon kantoja ruuvata paikalleen. Pelkääjän puolella meni hetki, ennen kuin tajusin kannan alle valahtaneet johdot Sitten ruuvaus sujui jo paremmin, kun noi tökki ylemmäs pois tieltä.
Noiden xenonien kanssa iski vähän huonompi homma. Meinaan valot näyttävät nyt näinkin alas.
Ostaessa valot näyttivät suht oikealla korkeudella, mutta vikakoodien nollaamisen jälkeen menevät ala-asentoon. Techillä saa kyllä ajettua asennosta toiseen, mutta valikosta poistumisen jälkeen palaavat aina ala-asentoon. Ei kovin kiva tuolla valaisemattomilla tiepätkillä... Noh, saapahan vauhtia tonkin korjaamiseen.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Alkuinto on kova. Ja toisaalta kun yhden vian korjaa, niin seuraava ilmestyy Tänään tuli taas useita starttauksia ja virtalukkoherja pysyy poissa. Eli melkein voisi jo julistaa korjatuksi, hinnaksi jäi reilu kymppi mitä se taikaöljy maksoikaan...
Xenonien korkeusvika oli työn alla. Ajattelin, jos on varsi poikki, liitin hapan tai jotain muuta kevyttä. Anturi irti, CRC:tä puoli purkkia kaikkialle ja takasi kiinni. Nosturilla alas ja Techiltä tuijottamaan lukemia ja sehän toimii pyörien koskettaessa lattiaa!
Siinä vaan kävi sellanen juju, että potikan normiasento lienee kuollut, sillä auton laskeuduttua alas saakka tuli taas 160 tms lukemaksi ja jäi siihen. Eli Coltin marmorilta uusi tilaukseen, saapunee alkuviikosta...
Nyt syysiltojen pimennyttyä nuo mummolareissut ovat synkkiä ja hyviä valoja arvostaa. Lisäksi on pieni identiteettikriisi, kun sekä avopuolison että isän autoissa on tehtaan xenonit, siis "täystehoset" eikä pelkät alitehoset markkinointivehkeet, täyty sellaset itsellekin saada. Täs vaan realisoituu se pieni ongelma "edullisessa autoilussa", että anturin (marmori) ja polttimoiden (Autodoc) hinnalla (240,57 €) vaihtelis hinnat alkaen -H4-polttimoita OG-kolkkiin kymmeniä vuosia Mutta noh, hyvät valot on aika oleellinen osa turvallista autoilua, etenkin kun jälkikasvu hengailee mukana. Ei se hirvi konepellillä kovin halpa näky ole...
Samalla siinä tasoanturia ihmetellessä löysin taas yhden irrallisen lämpöpellin. Mutta kun tuo ei rämise jatkuvasti, niin olkoot kunnes sen putken vaihdan kokonaan.
Edullinen autoilu on myös sitä, että ostaa tarvikkeita varastoon, joita ei kuitenkaan koskaan käytä. Nämä öljyt tuli ostettua vuonna 2018 C Vectraan.
Mutta nyt loppuvuodesta 2020 ne löysivätkin tiensä Saabiin
0,8 l huuhtelu ja täyttö perään. Vanhat oli punertavat ja sillä perusteella, mitä oon vaihtanu vanhoihin autoihin vaihteistoöljyjä tuntemattomalla ajomäärällä, veikkaisin etten ollut ensimmäinen öljynvaihtaja. Positiivinen yllätys. Plus nyt tietää, että öljyä on varmasti oikea määrä eikä tarvi ajella kylmä hiki otsalla odottaen, että koska se 30 € säästö realisoituisi.
Siihen seuraavan vian ilmestymiseen viitaten:
Mutta tuo ei jätä välille. Ja tuli vain kerran. Askel kerrallaan nyt aluksi. Eli:
-Turusta käytetyt ALU86:t konttiin mummulareissun yhteydessä (samikset avon kans <3)
-Coltilta tasoanturi alkuviikosta
-Autodocilta polttimot ja moniuraroinat ehkä ensi viikolla
-> Viikonloppuna asennuspäivä noille plus jos jaksan niin jäähdytysnesteet myös vaihtoon
-Pyörien suuntaus tällä kertaa ennen uutta rengassatsia, eikä vasta sitten, kun on jo housuissa
Sitten jossain vaiheessa pitäisi kattella vanteille talvirenkaita. Toisaalta haluaisin All Seasoneilla jatkaa, mutta tuntuu kilsoja kuitenkin tulevan siinä määrin, että ehkä rehdit talvirenkaat olisi päälliköt. Rehvid24.ee myy Hankookin testimenestyjäkitkoja 205/55 R16 -koossa 66 €/kpl, eli ehkä niillä sit.
Jos joku kaipaa, niin noi ALU59:t on kohta myynnissä. Päällä Nankangin jotkut mitkälie, 215/45 R17 kumminki ja pintaa taisi olla 5, 5, 6 ja 6 mm. Hiema perus kanttari-ihottumaa, ei uudet mutta ei tunkiomallitkaan. Mä en tykkää noista kebab-tuningeista, kun tiet on mitä on. Ja kulutuski pomppaa liikaa. Kunnon läskidonitsit sopivan kapeina on parhaita
Xenonien korkeusvika oli työn alla. Ajattelin, jos on varsi poikki, liitin hapan tai jotain muuta kevyttä. Anturi irti, CRC:tä puoli purkkia kaikkialle ja takasi kiinni. Nosturilla alas ja Techiltä tuijottamaan lukemia ja sehän toimii pyörien koskettaessa lattiaa!
Siinä vaan kävi sellanen juju, että potikan normiasento lienee kuollut, sillä auton laskeuduttua alas saakka tuli taas 160 tms lukemaksi ja jäi siihen. Eli Coltin marmorilta uusi tilaukseen, saapunee alkuviikosta...
Nyt syysiltojen pimennyttyä nuo mummolareissut ovat synkkiä ja hyviä valoja arvostaa. Lisäksi on pieni identiteettikriisi, kun sekä avopuolison että isän autoissa on tehtaan xenonit, siis "täystehoset" eikä pelkät alitehoset markkinointivehkeet, täyty sellaset itsellekin saada. Täs vaan realisoituu se pieni ongelma "edullisessa autoilussa", että anturin (marmori) ja polttimoiden (Autodoc) hinnalla (240,57 €) vaihtelis hinnat alkaen -H4-polttimoita OG-kolkkiin kymmeniä vuosia Mutta noh, hyvät valot on aika oleellinen osa turvallista autoilua, etenkin kun jälkikasvu hengailee mukana. Ei se hirvi konepellillä kovin halpa näky ole...
Samalla siinä tasoanturia ihmetellessä löysin taas yhden irrallisen lämpöpellin. Mutta kun tuo ei rämise jatkuvasti, niin olkoot kunnes sen putken vaihdan kokonaan.
Edullinen autoilu on myös sitä, että ostaa tarvikkeita varastoon, joita ei kuitenkaan koskaan käytä. Nämä öljyt tuli ostettua vuonna 2018 C Vectraan.
Mutta nyt loppuvuodesta 2020 ne löysivätkin tiensä Saabiin
0,8 l huuhtelu ja täyttö perään. Vanhat oli punertavat ja sillä perusteella, mitä oon vaihtanu vanhoihin autoihin vaihteistoöljyjä tuntemattomalla ajomäärällä, veikkaisin etten ollut ensimmäinen öljynvaihtaja. Positiivinen yllätys. Plus nyt tietää, että öljyä on varmasti oikea määrä eikä tarvi ajella kylmä hiki otsalla odottaen, että koska se 30 € säästö realisoituisi.
Siihen seuraavan vian ilmestymiseen viitaten:
Mutta tuo ei jätä välille. Ja tuli vain kerran. Askel kerrallaan nyt aluksi. Eli:
-Turusta käytetyt ALU86:t konttiin mummulareissun yhteydessä (samikset avon kans <3)
-Coltilta tasoanturi alkuviikosta
-Autodocilta polttimot ja moniuraroinat ehkä ensi viikolla
-> Viikonloppuna asennuspäivä noille plus jos jaksan niin jäähdytysnesteet myös vaihtoon
-Pyörien suuntaus tällä kertaa ennen uutta rengassatsia, eikä vasta sitten, kun on jo housuissa
Sitten jossain vaiheessa pitäisi kattella vanteille talvirenkaita. Toisaalta haluaisin All Seasoneilla jatkaa, mutta tuntuu kilsoja kuitenkin tulevan siinä määrin, että ehkä rehdit talvirenkaat olisi päälliköt. Rehvid24.ee myy Hankookin testimenestyjäkitkoja 205/55 R16 -koossa 66 €/kpl, eli ehkä niillä sit.
Jos joku kaipaa, niin noi ALU59:t on kohta myynnissä. Päällä Nankangin jotkut mitkälie, 215/45 R17 kumminki ja pintaa taisi olla 5, 5, 6 ja 6 mm. Hiema perus kanttari-ihottumaa, ei uudet mutta ei tunkiomallitkaan. Mä en tykkää noista kebab-tuningeista, kun tiet on mitä on. Ja kulutuski pomppaa liikaa. Kunnon läskidonitsit sopivan kapeina on parhaita
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Laita kunnon talvikumit vaan, kun tuntuu lasten ja ehkä omakin (ei kai sentään vaimonkin? ) turvallisuus olevan lähellä sydäntä. Se hirvi siinä konepellillä ei oo halpa sillonkaan kun se päätyy siihen jarrutusmatkan mentyä pitkäksi.
Tosta ECM Missing on Bus -vikakoodista ja vähän muistakin ESP:n tai CIMmin koodeista ei voi sanoa kuin että tervetuloa NG-kolkkien pariin NIin kauan kuin ei tunnu oireita tai bling-blong ilmesty ruutuun, niin jätä huomioimatta. Kyllä mullakin oli loppuunajetussa aina tarkistaessa joku boksi jäänyt bussista, mut ei oireita ei näkynyt ei kuulunut.
Tosta ECM Missing on Bus -vikakoodista ja vähän muistakin ESP:n tai CIMmin koodeista ei voi sanoa kuin että tervetuloa NG-kolkkien pariin NIin kauan kuin ei tunnu oireita tai bling-blong ilmesty ruutuun, niin jätä huomioimatta. Kyllä mullakin oli loppuunajetussa aina tarkistaessa joku boksi jäänyt bussista, mut ei oireita ei näkynyt ei kuulunut.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Oot oikeassa tosta talvirengashommasta. Sillähän mä siihen All Season -ajeluun lähdin keväällä, kun piti tulla kilsoja niin vähä, että sekä talvi- että kesärenkaat kovettuvat ennen pinnan kulumista loppuun. Sinänsä se Astran aika oli hienoa, että joka talvi sai lyödä uudet tassut alle, niin ei koskaan ollut ylivuotiset renkaat nuukuuden riesana Ja se yksi talvi All Seasoneilla vuonna miekka ja kirves kyllä opetti, että ne ovat hyvät pl. jää. Niilläki pärjäs ennakoiden ihan hyvin, mutta toki ei se sitä poista, että ennakointi ei auta kun hirvi hyppää puskasta tai joku tulee risteyksestä vähän pitkäks suoraan eteen.
Jos suoraan turvallisuudesta puhutaan, niin olisi tarvinnut jatkaa Astralla. Mutta se siitä turvallisuudesta. Kyl mä pistän uudet kitkat alle. On se mukavempaa ajelua, kun tietää rengastuksen olevan kunnossa. Toisaalta voisi kyllä lyödä nastatkin ropisemaan, niin välttyisi siltä superlöysältä löllymiseltä aina kelin ollessa plussan puolella. Sitte taas toisaalta kitkat tuntuu kuluvan nopeampaa, niin ei tulisi tuota nastarenkaiden ikääntymisongelmaa niin pian. Vaikeita päätöksiä. Yhtä kaveria (tavallaan) ihailen, kun hän menee aina Vianorille ja tilaa testivoittajat Ei jää pähkäilyä sen enempää kun saa varmasti hyvät ja toisaalta myös varmasti Suomen kalleimmat.
Tarkotatko tolla bussista jäämisellä, että tämä on nyt sitten ensimmäinen Saabini, jossa kaikkien tietämä "paljon sähkövikoja" toteutuu? Tsiisus, vuodesta 2006 kuunnellu sitä länkytystä ja en ole vielä yhtäkään Saabia omistanut, jossa jotain sähkövikaa olisi ollut riesana. Tai siis on ollut, mutta kaikki on korjattu aika yksinkertaisin menetelmin tän foorumin tukemana. Mutta samaa sähkövikalänkytystä sain alkaa kuulemaan myös Insignian jälkeen, kun kaikilla oli joku tuttu jolla oli Insignia ja "muuten hyvä auto, mutta paljon sähkövikoja". Ainoa sähkövika senkin kanssa on ollut hehkutulppien painetunnistimien hajoaminen jo 320 tkm jälkeen, mutta en tiedä voiko sitäkään sitten edes sähköviaksi väittää jos anturi pettää muun elektroniikan toimiessa
Jos suoraan turvallisuudesta puhutaan, niin olisi tarvinnut jatkaa Astralla. Mutta se siitä turvallisuudesta. Kyl mä pistän uudet kitkat alle. On se mukavempaa ajelua, kun tietää rengastuksen olevan kunnossa. Toisaalta voisi kyllä lyödä nastatkin ropisemaan, niin välttyisi siltä superlöysältä löllymiseltä aina kelin ollessa plussan puolella. Sitte taas toisaalta kitkat tuntuu kuluvan nopeampaa, niin ei tulisi tuota nastarenkaiden ikääntymisongelmaa niin pian. Vaikeita päätöksiä. Yhtä kaveria (tavallaan) ihailen, kun hän menee aina Vianorille ja tilaa testivoittajat Ei jää pähkäilyä sen enempää kun saa varmasti hyvät ja toisaalta myös varmasti Suomen kalleimmat.
Tarkotatko tolla bussista jäämisellä, että tämä on nyt sitten ensimmäinen Saabini, jossa kaikkien tietämä "paljon sähkövikoja" toteutuu? Tsiisus, vuodesta 2006 kuunnellu sitä länkytystä ja en ole vielä yhtäkään Saabia omistanut, jossa jotain sähkövikaa olisi ollut riesana. Tai siis on ollut, mutta kaikki on korjattu aika yksinkertaisin menetelmin tän foorumin tukemana. Mutta samaa sähkövikalänkytystä sain alkaa kuulemaan myös Insignian jälkeen, kun kaikilla oli joku tuttu jolla oli Insignia ja "muuten hyvä auto, mutta paljon sähkövikoja". Ainoa sähkövika senkin kanssa on ollut hehkutulppien painetunnistimien hajoaminen jo 320 tkm jälkeen, mutta en tiedä voiko sitäkään sitten edes sähköviaksi väittää jos anturi pettää muun elektroniikan toimiessa
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY08 9-3 SC BioPower
No ei se oo vika jos se vain antaa koodia mutta ei oiretta. Mä tulkitsin noita satunnaisia vikakoodeja silleen että joskus autoa käynnistäessä joku boksi heräili vähän hitaammin ja auto kärsimättömästi iski järjestelmään koodin kun ei saanut väylästä heti dataa. Bussista oli aina joku jäänyt, mut käytössä ei mitään huomannut. Tohon voi vaikuttaa varmaan vaikka akun kunto, varsinkin dieselkolkki kun on sen kanssa nirso. Mut siis elä välitä koideista jotka ei oireile, niitä tuntuu aina kertyvän.
Mulla oli viiden vuoden aikana ng-kolkissa muistaakseni tasan yksi sähkövika, ja se oli satunnaisesti ruutuun tullut ESP-blingblong, joka ihan yhtä satunnaisesti lopetti piipittämisen jonkin ajan kuluttua. En tiedä onko noissa nyt sähkövikoja yhtään sen enempää kuin muissakaan aikalaisissaan. Bokseja on nykyautoissa väylässä paljon, joten niitä ongelmiakin esiintyy väkisin enemmän kuin kuplavolkkarissa. Cimmihän näissä se suurin oikea murheenkryyni elektroniikan puolella taitaa olla, niitä nyt jonkin verran hajoilee.
Mulla oli viiden vuoden aikana ng-kolkissa muistaakseni tasan yksi sähkövika, ja se oli satunnaisesti ruutuun tullut ESP-blingblong, joka ihan yhtä satunnaisesti lopetti piipittämisen jonkin ajan kuluttua. En tiedä onko noissa nyt sähkövikoja yhtään sen enempää kuin muissakaan aikalaisissaan. Bokseja on nykyautoissa väylässä paljon, joten niitä ongelmiakin esiintyy väkisin enemmän kuin kuplavolkkarissa. Cimmihän näissä se suurin oikea murheenkryyni elektroniikan puolella taitaa olla, niitä nyt jonkin verran hajoilee.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Noinhan se taitaa olla. Lisäksi tieto lisää tuskaa, kun harva varmaan Techittää autoaan päivittäin
Väliyhteenveto autonvaihdosta:
Osto 3600,00 €
Huolto-osia jne 399,18 €
Käytetyt vanteet ja just tilasin Hankookin kitkat Virosta 462,80 €
Tulevia kuluja:
Rekisteröintimaksu, onkohan se 5,00 € tms
Rengastyöt Coltin nettihinnaston mukaan 50 €
Jäähdytysnesteet ehkä 20 €
Pakoputki tais Biltemas olla könttätarjous 160 €
Nykyset aluvanteet mennee myyntiin, toisaalta ammun itseäni jalkaan laskelmissa sitten keväällä eli varmaan -200 €
Edellisen auton myynti -1000 €
Eli osto "touhutonneineen" 4696,98 € miinus vanhojen romujen myynti eli "väliraha" 3496,98 €
Tuliko jo ostokrapula? Tavallaan. Oliko tässä järkeä? Liikkumisvälineen vaihtamisena ei, yleisenä habituksena, turvallisuutena ja muuna aika iso harppaus suhteellisen pienellä rahalla.
Pakko siltiki kyllä myöntää, että OG-kolkin penkki on parempi mun mielestä kuin tää NG:n... Lisäksi takaistuimen asento on sellainen, että selkä menosuuntaan istuvan penkki on just eikä melkein, kun taas tän NG:n kanssa pitää mennä penkkikaupoille
Liikennevakuutusmaksu tais nousta 30 €, verot taas tippua kutakuinki saman verran. Eli kiinteät kulut ei muutu, ellei ajoneuvoveroa taas rukata.
Väliyhteenveto autonvaihdosta:
Osto 3600,00 €
Huolto-osia jne 399,18 €
Käytetyt vanteet ja just tilasin Hankookin kitkat Virosta 462,80 €
Tulevia kuluja:
Rekisteröintimaksu, onkohan se 5,00 € tms
Rengastyöt Coltin nettihinnaston mukaan 50 €
Jäähdytysnesteet ehkä 20 €
Pakoputki tais Biltemas olla könttätarjous 160 €
Nykyset aluvanteet mennee myyntiin, toisaalta ammun itseäni jalkaan laskelmissa sitten keväällä eli varmaan -200 €
Edellisen auton myynti -1000 €
Eli osto "touhutonneineen" 4696,98 € miinus vanhojen romujen myynti eli "väliraha" 3496,98 €
Tuliko jo ostokrapula? Tavallaan. Oliko tässä järkeä? Liikkumisvälineen vaihtamisena ei, yleisenä habituksena, turvallisuutena ja muuna aika iso harppaus suhteellisen pienellä rahalla.
Pakko siltiki kyllä myöntää, että OG-kolkin penkki on parempi mun mielestä kuin tää NG:n... Lisäksi takaistuimen asento on sellainen, että selkä menosuuntaan istuvan penkki on just eikä melkein, kun taas tän NG:n kanssa pitää mennä penkkikaupoille
Liikennevakuutusmaksu tais nousta 30 €, verot taas tippua kutakuinki saman verran. Eli kiinteät kulut ei muutu, ellei ajoneuvoveroa taas rukata.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Myitkö siis sittenkin OG-kolkin pois?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Siis en myynyt, mutta se menee myyntiin. Huonosti kyllä kieltämättä kirjoitettu. Inhorealistinen tavoite on saada tonni, mutta enemmän siitä tulen pyytämään. Laskin sen nyt kuitenkin tähän jo mukaan "välirahaan". Leimata tarttis kun vaan jaksais. Tai oikeastaan kerkeis.
Vara-autoksi se ei ole jäämässä, kun tää tuntuu nyt pelaavan. Ei ollutkaan jakopäävikainen ja toisaalta mun epäilemä kaksoismassavauhtipyörän kalkatus saattaakin foorumikirjoitusten mukaan olla vain vaihteensiirtimien ominaisääni tässä laatikossa. Eli sekin remontti sitten jää porsimus maximuksen hetkelle.
Vara-autoksi se ei ole jäämässä, kun tää tuntuu nyt pelaavan. Ei ollutkaan jakopäävikainen ja toisaalta mun epäilemä kaksoismassavauhtipyörän kalkatus saattaakin foorumikirjoitusten mukaan olla vain vaihteensiirtimien ominaisääni tässä laatikossa. Eli sekin remontti sitten jää porsimus maximuksen hetkelle.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Joskus marisin, et 9-3 SC olis jees, mutta liian pieni. AZP tais korjata, et ei kontis häviä femmalle ja totta tosiaan, onhan toi iso
Siinä, että renkaat mahtuvat konttiin, ei ole (saabistille) mitään uutta, mutta siinä on, että kaksi sai heitettyä poikittain... On inan mukavempi ajaa Turusta Nokialle, kun rengaslasti ei mee laidasta laitaan ja viä pitkittäinki
Siinä, että renkaat mahtuvat konttiin, ei ole (saabistille) mitään uutta, mutta siinä on, että kaksi sai heitettyä poikittain... On inan mukavempi ajaa Turusta Nokialle, kun rengaslasti ei mee laidasta laitaan ja viä pitkittäinki
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Tosta PRF 7-78:sta... Seuraavan kerran kun tarvitset sitä, niin se kannattaa hakea IKH:lta Hinta noin puolet Verkkiksen hinnasta klubialennuksella.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79