Örkin 1970 ysiysi, kohti museota?

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 6003
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Örkin 1970 ysiysi, kohti museota?

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Oma ratkaisu olis varmaan pistää halvimmat gl4 öljyt eli mobil tai motox ja ajaa jonku aikaa ja sitten muistaakseni nämä oli foorumin suositus sen nesteen tilalle https://m.motonet.fi/fi/tuote/590013/TO ... ljy-GL4-1l
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun kesäkäyttis 9-3 CV Italian karvalakki Vector Tids MY-06 1/2
Dacia Duster dCi 110 S&S 4x4 Laureate 2016
Opel ASTRA Sports Tourer Innovation Plus 105 Turbo 2019
Huollettavana 9-3SC Tids 2006, 9-3 2.0T 2001, 900S 1992
Örkinrumilus
"Viggen"
Viestit: 618
Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity

Re: Örkin 1970 ysiysi, kohti museota?

Viesti Kirjoittaja Örkinrumilus »

Joo, toi öljy oli ainoa noilla spekseillä oleva mitä löysin motonetistä. Kahlasin pari tuntia foorumin keskusteluja tosta vaihteistoöljystä läpi ja sielä tuli esiin että alunperin noihin on tota 10w-30 mineraalia laitettu ni ostin si sitä 8O

Kaadoin askiin tuota öljyä litran hätäpäissäni kun oletin laatikon kuivuuden johdosta nelosen hyppivän pois päältä, ei vaihteet ainakaan huonommin mee päälle :?:
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 6003
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Örkin 1970 ysiysi, kohti museota?

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Ohan noissa paljo käytetty myös moottoriöljyä et sinänsä tuo on varmasti riittävän hyvää, ainaki verrattuna et on vanhat vettyneet sisällä.
No og satkun väittelytki perustuu lähinnä kylmäominaisuuksiin millä ei harrastepelissä juuri ole väliä tai sitten miten kestäny virityksen tuoman lisätehon.

Et eiku vaihtoon ja kovaa ajoo. :mrgreen:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun kesäkäyttis 9-3 CV Italian karvalakki Vector Tids MY-06 1/2
Dacia Duster dCi 110 S&S 4x4 Laureate 2016
Opel ASTRA Sports Tourer Innovation Plus 105 Turbo 2019
Huollettavana 9-3SC Tids 2006, 9-3 2.0T 2001, 900S 1992
MindW
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 18:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Örkin 1970 ysiysi, kohti museota?

Viesti Kirjoittaja MindW »

Onko projektisi vanha toimimaton töötti vielä tallessa? Useamman noista toimimaan saaminen on helppo juttu, tarvitsee avata ja puhdistaa kärjet kankaalla/paperilla, eli EI hiemapaperilla tai viilalla. Mekanismia ei tarvitse muuten purkaa kuin kansi avata. Onnistumistodennäköisyys korjaukselle on hyvin suuri mikäli kelan läpi kulkee sähkö. Puhdistuksen lisäksi saattaa tarvita säätää ääntä ulkopuolella olevasta (sinetöidystä) ruuvista.

Hakusanalla Hella b31 lötyy googlesta ohjeita, esim. tässä (liian) perusteellinen:
https://www.thesamba.com/vw/forum/viewt ... p?t=663337

Elias
Saab 96 vm. -63 PR/HA Kaksitahtinen sen olla pitää!
#2028 Elias Penttinen
Vastaa Viestiin