Mistä noita kortteja ja softia kannattaa hommata? Tuli yllätyksenä että auton turvapääsy häviää kun pyytää pääsyä toiseen autoon.cc kirjoitti: ↑Ke Marras 11, 2020 20:57Täällä myös sama (sp23-1) ollut muutaman kuukauden. Jotain asetuksia ja diagnoosia tullut tehtyä. Noissä hommissa ainakin toiminut.
Korvasin alkuperäisen DC-DC konverterin Aimtec:in 3A palikalla (AM15E-1205SH30IZ), sen jälkeen ei ole boottaillut autoa startatessa. Noin 40€ tuli tuosta lisäkustannusta posteineen. Kortitkin tuntuu toimivan, hommasin useamman että saa pidettyä turvapääsyt omiin autoihin valmiiksi korteilla ja yhteen kortiin tuuppasin 44-softan tonnaria varten. Kaapelit piti työstää tehtaan jäljiltä: Päätytulppien alla oleville kierrejousille piti tehdä tilaa jotta painuvat syvemmälle ja liittimet saa painettu lukituksiin asti.
Tech 2 china
Re: Tech 2 china
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Tech 2 china
Kortteja saa samasta paikasta mistä tekinkin: https://www.eobdtool.co.uk/wholesale/32 ... iable.html
Eikä ole edes kalliita, tais kyl tulla kiinasta, sen verran kesti. Tuolta ei kai saa kuin 148 softalla, mutta softia löytyy ainakin täältä: https://www.saabcentral.com/threads/tec ... re.612946/
AlexRE_Cardwriterilla olen tuuppannut kortille, tekki siis toimii kirjoittimena. Ei nopein tapa mutta toimiva.
Säästäähän tuo jalkoja kun turvapääsy on valmiina kortilla
Eikä ole edes kalliita, tais kyl tulla kiinasta, sen verran kesti. Tuolta ei kai saa kuin 148 softalla, mutta softia löytyy ainakin täältä: https://www.saabcentral.com/threads/tec ... re.612946/
AlexRE_Cardwriterilla olen tuuppannut kortille, tekki siis toimii kirjoittimena. Ei nopein tapa mutta toimiva.
Säästäähän tuo jalkoja kun turvapääsy on valmiina kortilla
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
Re: Tech 2 china
Noista USB->RS232 -adaptereista taitaa olla vähän vaihtelevia kokemuksia, joten voisiko tuollaisen PCMCIA->RS232 -adapterin saada toimimaan läppärin ja Techin välissä?
Re: Tech 2 china
USB-adaptereista tämä toimii hyvin: https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... teri-RS232
Toki se PCMCIA adapteri on myös toimiva ratkaisu jos läppäristä vielä moinen slotti löytyy.
Onko muuten joku saanut GlobalTIS toimimaan Win10 kanssa? Herjaa Error Null kun yrittää generoida rekisteröintisähköpostia/pdf tiedostoa.
Toki se PCMCIA adapteri on myös toimiva ratkaisu jos läppäristä vielä moinen slotti löytyy.
Onko muuten joku saanut GlobalTIS toimimaan Win10 kanssa? Herjaa Error Null kun yrittää generoida rekisteröintisähköpostia/pdf tiedostoa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Tech 2 china
Tätä modia olen miettinyt omaankin. Voisi ottaa työlistalle.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Tech 2 china
Hyvin toimii.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Tech 2 china
Eilen tuli laite perille. Tänään yritin yhteyttä ng-kolkkiin, mutta valittaa, ettei pysty yhdistämään candiin. Käynnistäessä candi naksahtaa kerran ja vihreä valo jää vilkkumaan. Self testissä jumittaa tähän: https://www.dropbox.com/s/zg4do5exb4m64 ... .heic?dl=0
Mitäs aletaan rassaamaan?
Mitäs aletaan rassaamaan?
Re: Tech 2 china
Olihan self-testiä tehdessä VCI modulissa kiinni testipulikka (-kat). Candi kiinni ei taida onnistuakaan. Jos tuo ok niin kokeile irrottaa VCI ja laita takas. Tarkista siitä yläpään "liitin" joka itse asiassa piirilevyn pää,että kosketuspinnat on ok ja kaapelin pää että siellä kaikki pinnit on suorassa. Jos nyt testi menee läpi seuraavaksi syyniin DLC kaapelin ja candi-modulin pyöreät liittimet. Jos ei menee liittimet pohjaan asti, irrota niistä ne päätytulpat, paina tulppaa sisään ja paina reunoista toppareita niin että tulpan saa niiden yli ulos. Sieltä tule sit kierrejousi perässä. Kokeile liittää kaapelit ilman jousia ja päätytulppia. Omastani jouduin kaivelee jousien pohjilta valuja että jouset sai syvemmälle ja liittimet pohjaan asti.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
Re: Tech 2 china
Oikea palikka oli kiinni. Maailmalta luettuna tekin jumitukset voi johtua myös kortista. Self-test ohjelmakin luetaan sieltä.
Onko toista korttia millä kokeilla? Voi toimia myös jos kortin kirjoittaa uudelleen. 148-softa löytyy vähän ylempänä olevasta postauksesta.
AlexRE cardwriterilla voisi yrittää kirjoitusta jos tekki toimisi siinä. Tietty jos on käytössä lineaarisia 5V kortteja kirjoittava kortinlukija niin kävis nopeammin.
Sitten on vielä tekin sisällä oleva VCI modulin liitin, eihän ole siellä mitään ylimääräistä sisällä.
On näis melkosia laatuheittoja. Minulla tosiaan toimi suoraan pakkauksesta purettuna. Ne kaapelin liittimetkin toimi vaikka ei meneet lukitukseen asti..
Onko toista korttia millä kokeilla? Voi toimia myös jos kortin kirjoittaa uudelleen. 148-softa löytyy vähän ylempänä olevasta postauksesta.
AlexRE cardwriterilla voisi yrittää kirjoitusta jos tekki toimisi siinä. Tietty jos on käytössä lineaarisia 5V kortteja kirjoittava kortinlukija niin kävis nopeammin.
Sitten on vielä tekin sisällä oleva VCI modulin liitin, eihän ole siellä mitään ylimääräistä sisällä.
On näis melkosia laatuheittoja. Minulla tosiaan toimi suoraan pakkauksesta purettuna. Ne kaapelin liittimetkin toimi vaikka ei meneet lukitukseen asti..
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
Re: Tech 2 china
Tuli tilattua AliExpressistä toinen Tech2-setti, kun ajattelin ettei voi niin huono tuuri olla, että kaksi toimimatonta laitetta osuisi kohdalle. Ja toimiva laite tällä kertaa tulikin. Kokeilin myös tämän uuden laitteen VCI-moduulia tuohon syksyllä tilaamaani tekkiin ja sillä sekin alkoi toimimaan.
Mutta nyt ongelmia aiheuttaa turvapääsyn saaminen. TIS2000 antaa E3324: Access to Security Access was denied. GlobalTIS:llä taas en ole saanut yhteyttä muodostettua laitteeseen ollenkaan
Edit: GlobalTISin sain toimimaan, kun asensin sen sarjaportilliseen pöytäkoneeseen läppärin sijasta. Läppärin kanssa siis oli käytössä tässäkin ketjussa mainittu Aten USB-adapteri. Molemmissa koneissa sama Javan versio (6.26) käytössä. Eli en tiedä, onko toimimattomuuden syy tuossa sarjaporttiadapterissa, mutta pääasia, että jollain koneella saa yhteyden TISiin.
Mutta nyt ongelmia aiheuttaa turvapääsyn saaminen. TIS2000 antaa E3324: Access to Security Access was denied. GlobalTIS:llä taas en ole saanut yhteyttä muodostettua laitteeseen ollenkaan
Edit: GlobalTISin sain toimimaan, kun asensin sen sarjaportilliseen pöytäkoneeseen läppärin sijasta. Läppärin kanssa siis oli käytössä tässäkin ketjussa mainittu Aten USB-adapteri. Molemmissa koneissa sama Javan versio (6.26) käytössä. Eli en tiedä, onko toimimattomuuden syy tuossa sarjaporttiadapterissa, mutta pääasia, että jollain koneella saa yhteyden TISiin.
Re: Tech 2 china
Onkohan turhan uhkarohkeaa lähteä kokeilemaan Kiinan Techillä SPS-ohjelmointia ng9-3:n ECM:ään?
Re: Tech 2 china
Sen verran hiljaista keskustelu, että ilmeisesti kaikilla, jotka tarvitsevat, on jo toimiva Kiinan Tech 2… paitsi mulla.
Heittäkääpä linkkejä toimiviksi todettuihin Tech 2 kopioihin niin pääsen joululahjaostoksille.
Heittäkääpä linkkejä toimiviksi todettuihin Tech 2 kopioihin niin pääsen joululahjaostoksille.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Re: Tech 2 china
Miten se idenfioidaan mikä on toimiva ja mikä ei tilatessa? Tilaus paikka ei kerro mitään siitä onko laite toimiva vaiko ei? En ainakaan minä löytänyt mitään refrenssiä kun omaani olin tilaamassa/ostamassa. Ei tuo minunkaan laite ongelmaton ole, esim korttia ei saanut paikalleen kun tuo portin pelti läpyskä oli jotenkin oudosti kasattu (poistin koko läpän). Sitten on tuo virransyöttö ongelma joka linee kaikissa klooneissa eli ei auta vaikka on suora virran syöttö erillisellä kaapelilla, sammuu aina virtaavaimesta. Muuten on kyllä toiminut kuten pitääkin.
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Tech 2 china
Kun tilaa Kiinasta sitä aitoa rehtiä kiinap*skaa, niin se on aina lottoarvontaa mitä sattuu tulemaan. Ihan sama tilaatko eurolla krääsää vai satasilla jotain puolijärkevää. Tosin sama sitte pätee siihenki kun hakee kivijalkaliikkeestä sitä ei-minkään-merkkistä p*skaa, mutta niis sentään pääsääntöisesti saa nykyään rahat takasi jos överiks menee. Vähän ohi aiheen, mutta esimerkiks Ryobin (kiinalaista halpap*skaa sekin, tosin sitä on brändätty) käsisirkkeli hajos yhden illan sahailuilla ja maahantuojan (tai valmistajan) ohje oli suoraan, et asiakas saa valita ottaako uuden tuotteen vai rahat takasi
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09