Käsijarruvaijeri...
Käsijarruvaijeri...
Vaiva ei iso mutta kiusallinen. Katsastussetä valitti että käsijarrukahva nousee liian ylös ("yli 3/4 liikevarasta..."), mites säädetään, mistä, siis pelkkä vaijeri, jarru kyllä pelaa ja muuten kelpasi. Eli mistä pääsee säätöihin käsiksi, en ole itse tuota osannut aiemmin murehtia... HL
Re: Käsijarruvaijeri...
Eikös se sieltä kahvan päästä säädetä muttereista? Tosin en ole varma, kun ei ole ikinä tarvinnut itse kajota säätöihin.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: Käsijarruvaijeri...
Vaijeri on oikeassa säädössä, kun käsijarruvivut satulassa palautuvat millin päähän stopparitapista. Liian ylös nouseva kahva hoituu todennäköisesti säätämällä käsijarru satulassa olevan tulpan alta oikeaan säätöön (männässä olevan automaattisäädön kuuluisi tästä huolehtia, mutta ei usein toimi).
Vaijerit ensin oikeaan säätöön. Sitten satulasta tulpan alta 4 mm kuusiokoloruuvista kierretään kiinnipäin kunnes pyörä alkaa lukkiutua kohtalaisen tukevasti ja siitä takaisin aukipäin n. puoli kierrosta - kaksi kolmasosakierrosta. Sama toisellekin puolelle. Lopuksi jarrun tasapainotuksen hienosäätö, varmista että molemmat puolet jarruttavat saman verran esim. kahvasta kolme tai neljä naksua vetämällä, tarvittaessa heikommin ottavan puolen hienoinen kiristäminen satulan kuusiokoloruuvista.
viewtopic.php?t=35752
http://saab9000.com/procedures/braking/rearpads.php
Vaijerit ensin oikeaan säätöön. Sitten satulasta tulpan alta 4 mm kuusiokoloruuvista kierretään kiinnipäin kunnes pyörä alkaa lukkiutua kohtalaisen tukevasti ja siitä takaisin aukipäin n. puoli kierrosta - kaksi kolmasosakierrosta. Sama toisellekin puolelle. Lopuksi jarrun tasapainotuksen hienosäätö, varmista että molemmat puolet jarruttavat saman verran esim. kahvasta kolme tai neljä naksua vetämällä, tarvittaessa heikommin ottavan puolen hienoinen kiristäminen satulan kuusiokoloruuvista.
viewtopic.php?t=35752
http://saab9000.com/procedures/braking/rearpads.php
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00