og9-3, 2.0i-16, -00, sytytystulpat

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
KKK
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: To Helmi 20, 2014 10:28

og9-3, 2.0i-16, -00, sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja KKK »

otsikon mukainen vapari kyseessä. NGK.t pitäis vaihtaa mutta kun enää oo saatavissa niitä mitä ohjekirja suosittelee(BCP 5 EV),
mikä tulppa on korvaava tilalle,
mihin ratkaisuun muut vapari kuskit on päätyneet
motonetistä löytyis ngk bcp5es, mikä ero on es ja ev välillä...?

oon yrittäny täältä ja netistä ettiä tietoo tai sitten en osaa... :D
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5644
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: og9-3, 2.0i-16, -00, sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Pistä NGK BCP6ES sinne, niitäkin saa vaikka sieltä Motosta.

ES ja EV:llä on se ero, että ES on perinteisellä kuparikärjellä ja EV platinakärjellä. Platinoilla on pidempi vaihtoväli kuin kuparisilla, mutta hintakin on 4 kertainen..
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Avatar
Mikko_H
"Hirsch"
Viestit: 988
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:58
Paikkakunta: Äänekoski

Re: og9-3, 2.0i-16, -00, sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja Mikko_H »

Niitä olen laittanut mihin Motonettikin ohjaa, eli BCPR5EIX. Kalliit on, mutta eipä ole joka, eikä joka toinenkaan vuosi tarvinnut vaihtaa. Noissa on iridiumia keskielektrodi.
KKK
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: To Helmi 20, 2014 10:28

Re: og9-3, 2.0i-16, -00, sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja KKK »

taidan päätyä nuihin edellisessä viestissä mainittuihin, kalliimpiin tulppiin(BCPR5EIX).
Mikähän on tulpissa kärkiväliksi sopiva ja onko merkitystä sillä minkä laatuinen tulppa , siis normi vaiko tuo parempi?
Avatar
Mikko_H
"Hirsch"
Viestit: 988
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:58
Paikkakunta: Äänekoski

Re: og9-3, 2.0i-16, -00, sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja Mikko_H »

Ohjearvo on 0,6 mm (BCP5EVX:lle), mutta eipä noita ole tullut tarkistettua :oops:
saab96ja99
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: To Helmi 04, 2010 09:53

Re: og9-3, 2.0i-16, -00, sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja saab96ja99 »

Vakio koneeseen riittää vakio tulpat, mun mielestä.
Ajattelin itse laittaa Bosch SuperPlus FR7DCX+ tulpat🤔
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5644
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: og9-3, 2.0i-16, -00, sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Saab suosittelee käytettäväksi vain NGK:n tulppia.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
KKK
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: To Helmi 20, 2014 10:28

Re: og9-3, 2.0i-16, -00, sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja KKK »

Laitoin sitten ne 4x kalliimmat ngk.t, saksasta tuli uus virranjakaja paketti, entisen jätän itelle ja huollan sen varalle hyllyyn...
Vastaa Viestiin