Check engine vilkutuksen tarkoitus Saab 9000

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Turbotonnari23
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Su Syys 06, 2020 18:15
Paikkakunta: Ylivieska

Check engine vilkutuksen tarkoitus Saab 9000

Viesti Kirjoittaja Turbotonnari23 »

Mitä tarkoittaa kun check engine vilkkuu 6 kertaa Saab 9000 2,3 t?
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23976
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Check engine vilkutuksen tarkoitus Saab 9000

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Kertonee että vikaa löytyy
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
0009
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Pe Syys 24, 2010 20:25

Re: Check engine vilkutuksen tarkoitus Saab 9000

Viesti Kirjoittaja 0009 »

Turbotonnari23 kirjoitti:
Ti Marras 24, 2020 20:16
Mitä tarkoittaa kun check engine vilkkuu 6 kertaa Saab 9000 2,3 t?
http://www.saab9000.com/procedures/powe ... tcodes.php
Introduction
The Saab 9000 engine management system monitors the engine for faults and will illuminate the "Check engine" warning light ("Malfunction Indicator Lamp" or "MIL") on the instrument panel if a fault is found. This is primarily intended for emission-related faults but many of these faults can also cause poor running or reduced fuel economy.

The engine management ECU stores "fault codes" that may be extracted to diagnose the fault. To extract the precise fault code often requires special equipment but the Trionic and DI/APC systems provide a simple way for the lay person to determine which general part of the system is at fault. This procedure requires no tools or equipment.

Procedure (Trionic)
To obtain a fault code reading:

Turn the ignition switch to the Drive position without starting the engine.


In about six seconds the CHECK ENGINE light will go out for about 2 seconds. It will then begin flashing the first fault code.
The codes consist of a number of flashes, each having a duration of 0.4 seconds. The CHECK ENGINE light will go out for two seconds between each new series of flashing codes (if there is more than one fault).
After the last series of codes the lamp will go out for 3 seconds then it lights up again for another three seconds, following which the flashing codes will be repeated. The fault codes will be repeated in this way as many times as desired.
The flashing lamp codes will be repeated until the fault code memory is cleared. To clear the fault code memory, unplug the control module connector for at least five minutes

Fault codes (Trionic)
Fault code Fault Corresponding ISAT codes
2 Manifold absolute pressure sensor P0105 P0106 P0107 P0108
3 Intake air temperature sensor P0110 P0112 P0113
4 Coolant temperature sensor P0115 P0117 P0118
5 Throttle position sensor P0120 P0121 P0122 P0123
6 Lambda (oxygen) sensor P0130
7 Fuel-air mixture P0170 P0171 P0172
8 EVAP valve (ELCD) P0443 P1443 P1444 P1445
9 Internal ECU fault P1651 P1652 (check ground, connectors)
Procedure (DI/APC)
To obtain a fault code reading:

Turn the ignition switch to the Drive position without starting the engine.
In about two seconds the CHECK ENGINE light will go out for about 2 seconds. It will then begin flashing the fault code.
Fault codes (DI/APC)
Fault code Fault
2 Internal memory check failed
3 Watchdog (control module fault).
May also be caused by a defective spark plug or ignition module.
4 Knock sensor
5 Engine load signal from LH or MAP sensor incorrect

viewtopic.php?t=139411
Turbotonnari23
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Su Syys 06, 2020 18:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Check engine vilkutuksen tarkoitus Saab 9000

Viesti Kirjoittaja Turbotonnari23 »

Missä kohin tuo lampda anturi ja sen liitin sijaitsee 2,3 t VM-1994 9000:sessa
0009
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Pe Syys 24, 2010 20:25

Re: Check engine vilkutuksen tarkoitus Saab 9000

Viesti Kirjoittaja 0009 »

saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: Check engine vilkutuksen tarkoitus Saab 9000

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Original Bosch lambdaa ei ollut enää saatavilla kun vuosi takaperin pcs kautta olin ostamassa
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1349
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Re: Check engine vilkutuksen tarkoitus Saab 9000

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

Lamda anturi on käytännössä vain lamda anturi.
Se onko se alkuperäinen on lähinnä kierre, johto ja kytkentä asia.
Yleensä ottaen kierre on lähes aina sama ja liitoksen voi kyllä tehdä uusiksi.

Itse just alkukesästä laitoin uuden lamdan. Paikalleen laitoin BOSCH merkkisen tarvikkeen. Muistaakseni tonnarissa 4-johtoinen, eli sisältää lämmityksen + ja -, sekä signaalin + ja -.

Se alkuperäinen liitos on aika kaukana koneen takana muutenkin, eli uuden liitoksen tekeminen moottorin päätyyn on se helpoin tie. Ihan hyvin toimii. Sen sijaan välttelisin laittamasta ditä halvinta tarviketta, vaan ihan kunnollisen tarvikkeen, asianmukaisesti asennettuna.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Check engine vilkutuksen tarkoitus Saab 9000

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Lambdassa tilatessa katsoo että piuhamäärä on oikea. Vanhemmissa on 3 johtoisiakin ja uudemmissa taitaa olla jo 4 johtoisia.
Yleismallin mukana tulevalla sarjalla liitettävä bosch ollut ok laatuinen omissa, katsoo yleismallieista vain autokohtaisen sopivuuden.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
dappercom
Matalapaineturbo
Viestit: 177
Liittynyt: Su Heinä 22, 2012 23:27
Paikkakunta: Tampere

Re: Check engine vilkutuksen tarkoitus Saab 9000

Viesti Kirjoittaja dappercom »

Originaalia boschia liittimellä saa vaikkapa autodocilta. Boschin numero on 0 258 986 601
Trionic on tarkka anturin lämmitysvastuksen resistanssista, joten jos vikakoodista haluaa varmasti eroon niin kannattaa pitää huoli, että anturissa lukee Bosch. Motonetin johtoihin liitettävä yleismalli käy myös (28-3507).
#7529
Saab 9000 CS 2.3tA 1997 E85
Saab 99 GL 1981
ex: Saab 9-3 Aero 2001 Biopower
Saab 9000 CSE 2.3t 1996
Turbotonnari23
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Su Syys 06, 2020 18:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Check engine vilkutuksen tarkoitus Saab 9000

Viesti Kirjoittaja Turbotonnari23 »

8) kiitos... Vika johtui kuitenkin bensa pumpusta, vääränlaisella letkulla oli vaihto pumppu asennettu ja lopulta meno hyytyi kokonaan. Nyt laatu pumppu ja etanolin ja upotuksen kestävää letkua.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7461
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Check engine vilkutuksen tarkoitus Saab 9000

Viesti Kirjoittaja mestari »

miksi sitten kertoi sen olevan vika number 6?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Turbotonnari23
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Su Syys 06, 2020 18:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Check engine vilkutuksen tarkoitus Saab 9000

Viesti Kirjoittaja Turbotonnari23 »

Liian vähän bensaa, seos pielessä.. Luuli viaksi lambdaa..
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Check engine vilkutuksen tarkoitus Saab 9000

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Niin suoraan koodi ei kerro onko vika lambdassa vai muualla säätöön vaikuttavassa paikassa. Pakokaasumittauksessa näkee missä kohdin arvo seilaa ja miten anturi yrittää sekä pystyy säätämään. Techillä näkee sitten paljon enemmän eri dataa..

On ollut koodi 6 takia aikojen saatossa kahdesta anturi loppu ja niista toisessa piti vielä rikkoutuneen johdon takia muuttaa liitoskohtaa., kerran pakosarja vuoti, kerran dp:n laippa ei ollut kohdallaan ja kerran suuttimen o- rengas fuskasi.
Pumppujakin vaikka niitäkin hajonnut tai hiipunut niin 6 koodia ei ole omissa sytyttänyt, mahdollista tuo kyllä on.

Koodeja mitä on omissa on ollut ovat 3, 6, 7,.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Vastaa Viestiin