Ahdin ahdistaa
Ahdin ahdistaa
Moi, potilas on vm-96 manuaali 9000 AERO ja ontällä hetkellä päivitetty Maptun steg4 tasolle eli 3" vapaasti virtaava pakoputkisto, myös katalysaattori, isompi ahtoputkisto ja cooleri, suuttimet 465:set, magneettiventtiili "ohitettu", Viggenin kytkin
Mutkun ruokahalu on lähtenyt syödessä kasvamaan ja tuosta koneesta puutuu se piste iiin päältä. Toimii moitteetta siviiliajossa ja ärjäisee tarvittaessa, mutkun se jokin puuttuu
Pakosarjalle olisi tekijä tiedossa, mutkun se ahdin ahdistaa mieltä - sanokaapas mikä olisi hyvä järkevä ahdin? Teho saisi mielellään alkaa nelosella....
Onko Mitsun 19T järkevä käyttöautossa eli vääntöä jopa alhaalla tarjolla, mutta riittääkö puhallus ihan oikeasti???
Suuttiimet vaihtuu sitten jotain 930 tai jotain sinne päin ja tietenkin softakin vastaaviksi. Mutta mikä olisi se oikea turboahdin???
Ps. Virinokkakeppäjä saa tarjota
Puh 040 584 3999 tai arisonett@gmail.com
Mutkun ruokahalu on lähtenyt syödessä kasvamaan ja tuosta koneesta puutuu se piste iiin päältä. Toimii moitteetta siviiliajossa ja ärjäisee tarvittaessa, mutkun se jokin puuttuu
Pakosarjalle olisi tekijä tiedossa, mutkun se ahdin ahdistaa mieltä - sanokaapas mikä olisi hyvä järkevä ahdin? Teho saisi mielellään alkaa nelosella....
Onko Mitsun 19T järkevä käyttöautossa eli vääntöä jopa alhaalla tarjolla, mutta riittääkö puhallus ihan oikeasti???
Suuttiimet vaihtuu sitten jotain 930 tai jotain sinne päin ja tietenkin softakin vastaaviksi. Mutta mikä olisi se oikea turboahdin???
Ps. Virinokkakeppäjä saa tarjota
Puh 040 584 3999 tai arisonett@gmail.com
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: Ahdin ahdistaa
Mikä on tämä magneettiventtiilin "ohitus"???
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: Ahdin ahdistaa
Johtosarja ei ole siinä paikoillaan ja pari letkua on siinä yhdistetty toisiinsa - siitä ei tarkempaa tietoa, tuollaisena auto minulle tuli
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: Ahdin ahdistaa
Piti kotimatkalla tarkistaa - maksimi menee karvan yli 1bar, korkeintaan 1,1bar. A-pilarissa VDO:n mittari, ja oma kojetaulun mittari ei mene ihan punaisen loppuun asti
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Ahdin ahdistaa
Kytke se mankkuvena toimimaan oikein ja tee softa stagen mukaiseksi eli ahdot 1,3-1,4bar (maks.1.54bar jos vakio map.) Johan tuolla eron huomaat nykyiseen.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Ahdin ahdistaa
Unohtui mainita, että siinä on 3bar Mappi jo laitettu. Jotenkin se ostohetkellä jo tuntui, ettei se ole niin rivakka, kuin pitäisi
Kierrosherkkä se kyllä on, verrattuna vanhaan "tavalliseen" 2,3 Turboon vm-92 200hv
Kierrosherkkä se kyllä on, verrattuna vanhaan "tavalliseen" 2,3 Turboon vm-92 200hv
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Ahdin ahdistaa
Kierrosherkkyys vois tulla vaikka kevennetystä vauhtipyörästä..melko raskaita noi muuten on ottamaan kierroksia.
Se ahdin homma on vähän niin ja näin mielestäni,se että jos sinne uitat sen 19T:een ja kuitenkin muu kokoonpano,suuttimet,pumppu(?), ym riittää pidemmällekin niin miksei laita sitä "kunnon" ahdinta..
Itse käytin holsettia,toiset tykkää garretista.
Esim holset hx35 12-14# pääset 450-500hv ja ihan riippuen onko muu rauta esim pakosarja mitoitettu oikein niin tämäkin ahdin herää jo heti 3000rpm+.
Sit tais olla garrett gt30/76 kuulalaakeriahdin aika suosittu,hiukan kalliimpi kuin holsun ahtimet mut herää jo pikkaisen alempaa,tosin kaikki alle 3000rpm alle piikkaavat väännöt on myrkkyä voimansiirrolle. Tämäkin ahti riittää sinne 450hv.
Ja kytkin pitää olla kyllä kunnossa kun lähdet tuosta 350hv yli tavoittelemaan,mullakin stage4 kesti vielä 228mm levy,mut sit kun sinne ahdistetaan 500-600nm niin sitteriä kiinni.
Se ahdin homma on vähän niin ja näin mielestäni,se että jos sinne uitat sen 19T:een ja kuitenkin muu kokoonpano,suuttimet,pumppu(?), ym riittää pidemmällekin niin miksei laita sitä "kunnon" ahdinta..
Itse käytin holsettia,toiset tykkää garretista.
Esim holset hx35 12-14# pääset 450-500hv ja ihan riippuen onko muu rauta esim pakosarja mitoitettu oikein niin tämäkin ahdin herää jo heti 3000rpm+.
Sit tais olla garrett gt30/76 kuulalaakeriahdin aika suosittu,hiukan kalliimpi kuin holsun ahtimet mut herää jo pikkaisen alempaa,tosin kaikki alle 3000rpm alle piikkaavat väännöt on myrkkyä voimansiirrolle. Tämäkin ahti riittää sinne 450hv.
Ja kytkin pitää olla kyllä kunnossa kun lähdet tuosta 350hv yli tavoittelemaan,mullakin stage4 kesti vielä 228mm levy,mut sit kun sinne ahdistetaan 500-600nm niin sitteriä kiinni.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-