NG 9-5 RIEMUA
Re: NG 9-5 RIEMUA
Sain sopivasti "käytetyt" iskarit eteen ja taakse . Vein huoltoon ja samassa tehtiin vuosihuolto (350 tkm) + bloomin takajarruvalon vaihto.
Huollon lasku 612e + bloominjarru ledi nauha ja tietty iskarit + takajouset lisäksi!
Oli kyllä nautinto katsoa kun osava kaveri vaihto osia, mulla olis menny hermo ja terveys ihantäysin jo jarruvalon vaihdossa .
Noh nykyään en tee muuta kun tankkaan!
P.S. Jos joku tarvii paljon käytetyt EHJÄT iskarit (ei vuoda) ja jouset niin mangnetic raidia löytyy muutamalla kympillä!!
Huollon lasku 612e + bloominjarru ledi nauha ja tietty iskarit + takajouset lisäksi!
Oli kyllä nautinto katsoa kun osava kaveri vaihto osia, mulla olis menny hermo ja terveys ihantäysin jo jarruvalon vaihdossa .
Noh nykyään en tee muuta kun tankkaan!
P.S. Jos joku tarvii paljon käytetyt EHJÄT iskarit (ei vuoda) ja jouset niin mangnetic raidia löytyy muutamalla kympillä!!
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
-
- "Aero"
- Viestit: 387
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
- Paikkakunta: Epsoo
Re: NG 9-5 RIEMUA
Alamäkeen satasta, metsästä tuuleen aukiolle, kaappirekka kohdalla, iso paine-ero kun pyyhkäisi jäät/lumet Saabin katolta. Pieni tunne ratissa, ei muuta, odotin "tuulen viemää". On se juna!
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
Re: NG 9-5 RIEMUA
Oho, jätti NG tienposkeen. Kiristin varsi hajosi ja moniurahihna lakkasi pyörittämästä apulaitteita.
Hienosti syttyi eri varoitusvalot peräkanaa ja lopuksi akku säästömoodiin.
Soitto vakuutusyhtiölle joka toimitti Hinausauton paikalle.
Pari päivää luottokorjaamolla ja lasku oli 193 e . Ei paha...minusta!
Hienosti syttyi eri varoitusvalot peräkanaa ja lopuksi akku säästömoodiin.
Soitto vakuutusyhtiölle joka toimitti Hinausauton paikalle.
Pari päivää luottokorjaamolla ja lasku oli 193 e . Ei paha...minusta!
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
Re: NG 9-5 RIEMUA
Missä muuten käytät NG Femmaa huollossa/korjauksessa?
Re: NG 9-5 RIEMUA
Oma riemutseminen loppui syksyllä, ng femma lähti kiertoon. Mittarissa oli 137 tkm.
Suurin syy oli vaihtoon oli orastava alustan ja korin ruoste, takaluukun maalautin pari vuotta sitten kun led nauha oli hangannut maalia pois.
Ovi aukoissa, pyöränkoteloissa ja alustassa oli ruostetta joka ois kaivannut huomiota.
Olihan kulkine jo kymmenen vuotta vanha, aika tekee tehtävänsä. Muuten mukava saabbi.
Suurin syy oli vaihtoon oli orastava alustan ja korin ruoste, takaluukun maalautin pari vuotta sitten kun led nauha oli hangannut maalia pois.
Ovi aukoissa, pyöränkoteloissa ja alustassa oli ruostetta joka ois kaivannut huomiota.
Olihan kulkine jo kymmenen vuotta vanha, aika tekee tehtävänsä. Muuten mukava saabbi.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
-
- "Aero"
- Viestit: 387
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
- Paikkakunta: Epsoo
Re: NG 9-5 RIEMUA
Jäikö tietoa kenen valmistama kiristin?keisari kirjoitti: ↑Pe Joulu 11, 2020 12:36Oho, jätti NG tienposkeen. Kiristin varsi hajosi ja moniurahihna lakkasi pyörittämästä apulaitteita.
Hienosti syttyi eri varoitusvalot peräkanaa ja lopuksi akku säästömoodiin.
Soitto vakuutusyhtiölle joka toimitti Hinausauton paikalle.
Pari päivää luottokorjaamolla ja lasku oli 193 e . Ei paha...minusta!
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: NG 9-5 RIEMUA
Meillä lasissa 190 660 km ja meno jatkuu. Varmaan siihen saakka, jos NEVSiltä joskus tulisi jotain (esim. 3 vuoden kuluessa), tai sitten seuraava on Alfa, Jagge tai Volvo. Jälkimmäinen vaihtoehto (siis se, että olisi joku ei-saabmainen kulkine)vfr kirjoitti: ↑Su Joulu 13, 2020 13:47Oma riemutseminen loppui syksyllä, ng femma lähti kiertoon. Mittarissa oli 137 tkm.
Suurin syy oli vaihtoon oli orastava alustan ja korin ruoste, takaluukun maalautin pari vuotta sitten kun led nauha oli hangannut maalia pois.
Ovi aukoissa, pyöränkoteloissa ja alustassa oli ruostetta joka ois kaivannut huomiota.
Olihan kulkine jo kymmenen vuotta vanha, aika tekee tehtävänsä. Muuten mukava saabbi.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: NG 9-5 RIEMUA
Saabium196 kirjoitti: ↑Su Joulu 13, 2020 14:19Jäikö tietoa kenen valmistama kiristin?keisari kirjoitti: ↑Pe Joulu 11, 2020 12:36Oho, jätti NG tienposkeen. Kiristin varsi hajosi ja moniurahihna lakkasi pyörittämästä apulaitteita.
Hienosti syttyi eri varoitusvalot peräkanaa ja lopuksi akku säästömoodiin.
Soitto vakuutusyhtiölle joka toimitti Hinausauton paikalle.
Pari päivää luottokorjaamolla ja lasku oli 193 e . Ei paha...minusta!
En usko että kiristin oli alkuperäinen mutta oli "kulunut ja vanhan näköinen (vähän niikuin omistaja ") (autolla aj. 350tkm).
Huollatan kaikki Saabini Repofix Oy Hyrylä .
Vielä kommentti VFR älle. Toi ruostepeikko on aika kova kaveri jossa potero sotaa jää ainoaksi vaihtoehdoksi ellei heti aloita taistelua sitä vastaan.
Aikanaan myin muutamia uusia mersuja ja takuu siihen aikaan oli 2 vuotta....Eräällä asiakkaalla oli B mese josta Kolantena vuonna vaihdettiin ruostuneet ovet ja konepelti B mesestä 50-50 perjatteella.... KAMLAA (v.2010)
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: NG 9-5 RIEMUA
Veikkaan, että tuo allekirjoituksessasi mainittu OG9-5 ruostuu vielä helpommin kuin NG9-5.vfr kirjoitti: ↑Su Joulu 13, 2020 13:47Oma riemutseminen loppui syksyllä, ng femma lähti kiertoon. Mittarissa oli 137 tkm.
Suurin syy oli vaihtoon oli orastava alustan ja korin ruoste, takaluukun maalautin pari vuotta sitten kun led nauha oli hangannut maalia pois.
Ovi aukoissa, pyöränkoteloissa ja alustassa oli ruostetta joka ois kaivannut huomiota.
Olihan kulkine jo kymmenen vuotta vanha, aika tekee tehtävänsä. Muuten mukava saabbi.
NG9-5:ssa on kuitenkin yritetty eliminoida ne tietyt paikat, josta OG9-5 lähtee ruostumaan (mm. takapyörän ja takaoven välinen helman pokkaus. Naapuri on tuskaillut sen ongelman kanssa omassa OG9-5 farkussaan.
Olisi mielenkiintoista tietää, onko vuosimallien 2010 ja 2011 välillä mitään eroa ruostuvuuden osalta. Luulisi, että ei ole, koska tuskin ovat muuttaneet prosessia vuoden aikana.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: NG 9-5 RIEMUA
Onhan näitä nähty: Opelit "munakadetti" sekä Vectra 80-90 -luvun vaihteessa ja 2000 -luvun alun Ford Focus.
Muistan kun entisen työnantajan silloisella talouspäälliköllä oli työsuhdeautona Ford Focus farkku vm. 2001. Auton takaluukku alkoi mädäntyä alaosastaan jo kahden vuoden ikäisenä. Rouva oli sen verran höveli, että ei tehnyt autolla mitään, ajoi vain. Ei tainnut olla sillä enää kovin hyvää jäännösarvoa 3 vuoden käytön jälkeen
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: NG 9-5 RIEMUA
Oli lievä pettymys kyllä ng9-5 ruostesuojaus alustan ja pyöränkoteloiden osalta. Ei sitä nyt helposti ruostuvaksi voi sanoa mutta ei se kyllä mikään ruosteeton myöskään ole. Varsinkin noi pyöränkotelot saattaa tulla yllätyksinä jossain vaiheessa kun ovat piilotettu niiden sisälokareiden taakse ja pääsevät kaikessa rauhassa siellä muhimaan.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: NG 9-5 RIEMUA
Huollatan kaikki Saabini Repofix Oy Hyrylä .
--> mielenkiintoista, mutta hyvällä tavalla. Tuon liikkeen sivuilla lukee "Erikoisosaamista mm. Peugeot ja Citroen merkeistä"....
Mutta siis hyvä vaan, jos osaavat selvittää ranskisten ongelmat niin varmaan hoituu myös NG Femman korjaukset.
--> mielenkiintoista, mutta hyvällä tavalla. Tuon liikkeen sivuilla lukee "Erikoisosaamista mm. Peugeot ja Citroen merkeistä"....
Mutta siis hyvä vaan, jos osaavat selvittää ranskisten ongelmat niin varmaan hoituu myös NG Femman korjaukset.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: NG 9-5 RIEMUA
Tämä riippuu varmaan myös siitä, missä autoa säilytetään, missä sillä ajetaan ja miten sitä pidetään.tturku kirjoitti: ↑Ma Joulu 14, 2020 12:57Oli lievä pettymys kyllä ng9-5 ruostesuojaus alustan ja pyöränkoteloiden osalta. Ei sitä nyt helposti ruostuvaksi voi sanoa mutta ei se kyllä mikään ruosteeton myöskään ole. Varsinkin noi pyöränkotelot saattaa tulla yllätyksinä jossain vaiheessa kun ovat piilotettu niiden sisälokareiden taakse ja pääsevät kaikessa rauhassa siellä muhimaan.
Kun olin myymässä omaa NG900:sta, sitä tuli katsomaan vm. 2002 OG9-3:n omistava hemmo. Hänen ostamansa autoa oli säilytetty koko ajan lämpöisessä tallissa, joten pohja oli mädäntynyt pahasti.
Eilen suututti taas, kun täällä Luoteis-Helsingissä suolattiin teitä
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: NG 9-5 RIEMUA
Varmasti. Omalla kohdalla täällä etelän suolassa ajoa ja ei missään tallissa sulamassa. Pihassa taivasalla ympäri vuoden. No, tuskin missään uudessa autossa nykyään on kovin kummoisesti alusta suojattu tehtaalta lähtiessä.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: NG 9-5 RIEMUA
Sitä olenkin tässä miettinyt, että pitäisikö tuo NG9-5 käyttää ruostesuojauksessa
NG900 oli ruostesuojattu (ruostesuojautin sen aikanaan 4-5 vuoden ikäisenä), mutta onhan autojen välillä toki 14 vuotta. Luulisi, että siinä vaiheessa korroosionsuojaus olisi parantunut autovalmistajalla. Tai sitten ei
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007