Moro,
Eli tänään 500km maantieajoa takana, ennen hyvin varma käynnistyjä ollut auto. Seisoi määränpäässä pari tuntia pihassa, ilman lämpötila rupesi painumaan lähtöpaikan +3 asteesta lähemmäs nollaa. Ei lähde hehkuttamaan ennen käynnistystä, hehkut pelanneet tähän asti moitteetta. Ilmeisesti hehku lukee jäähdytysnesteen lämpötilasta tarpeen ? Auto käynnistyy terhakasti, mutta noin 5 sec jälkeen sammuu kuin napista painaisi. Kokeilin käynnistystä kaasupoljin pohjassa, tällöin jaksoi taistella hieman pidempään, mutta 10 sec jälkeen sammui. Autossa 3 vkoa sitten vaihdettu EGR, joka edelleenkin antaa vikakoodia ja tulomatkalla syttyi vikavalo ja tehot menivät, mutta aiemminkaan tämä ei ole käynnistykseen vaikuttanut mitenkään. Akku hyvässä kunnossa.
Olisiko ideoita mitä voisi kokeilla? Lohkolämppärillä kunnon lämmitys ja uusi kokeilu? Akunkengän irroitus? Voiko ilman lähipäivien pakkaselle painuminen vaikuttaa asiaan positiivisesti?
Nimimerkillä 450km päässä kotoa.
9-3 SS 2003 2.2 TiD sammuu käynnistymisen jälkeen
-
- "Aero"
- Viestit: 384
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
- Paikkakunta: Epsoo
Re: 9-3 SS 2003 2.2 TiD sammuu käynnistymisen jälkeen
Lueppa Diesel-osio läpi haulla 2.2 TiD.
Ensinnä veikkaan vuotava ylivuotoletkuja ja niiden t-liitoksia. Helppo ja halpa korjata.
Ensinnä veikkaan vuotava ylivuotoletkuja ja niiden t-liitoksia. Helppo ja halpa korjata.
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
Re: 9-3 SS 2003 2.2 TiD sammuu käynnistymisen jälkeen
Vika osoittautui uuden egr :rän viallisuudeksi. Venttiilin liukumäntä oli napsahtanut jumiin, kun sain liu uteltua liikkeelle, pysyi käynnissä. Mistä lie moinen lukkiutuminen johtui,3 vkoa tuore osa.