Kävin kirkkonummella tankkaamassa kallista re85:sta Ajattelin kun ei pariin päivään ole liikuteltu, että käyn heittämässä vähän pidempää lenkkiä ja olin uskossa, että olis ollu halvempaa kuin inkoossa ethanööl, eipä ollu samapa sille, tankata piti kuitenkin
Ng9-3ss 1.8t my03 stage3 E85
Jaappanialaisia gc8 imbreza, evo3 ja hondia enimmäkseen crx:ästä accordiin
Vagilaisia erheitä diisseli astra(oli hyvä) mb cls350cgi,vw vento 1.8i
Chevy caprice classic stw 350 (rotta-auto)
Ford focus st60
Kawasaki Z 750 vm2010
Herätin tonnarin talviunilta. Heitin ladatun akun paikoilleen ja sehän pamahti käymään, kuin ei olisi päivääkään seissyt. Vielä ihan rullaavassa kunnossa muutenkin.
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003, sekä 9-3 1,9 TID 2008
Otin nyt aamusta Femman toimimattomaksi heittäytyneen keskulukon kaken käsittelyyn, kun ei puhdistus toimenpiteellä ollut vaikutusta. Annoin paristopidikkeen jaloille kolvilla lämpöä ja tuikkasin hiukan lisää tinaa ja nyt pelaa kuin kello jälleen. Ollut jo jonkin aikaa ajoittaisia toimimattomuus katkoksia, mutta nyt näyttää vika löytyneen ja korjaantuneen.
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003, sekä 9-3 1,9 TID 2008
Käytin Satkun katsastuksessa. Hieman hirvitti, kun insinööri kertoi hammassärystään, että mahdetaanko tästä selvitä halvalla, mutta eihän ehjästä 158 tkm. ajetusta Satkusta huomautettavaa löytynyt.
Kotoa lähin kylille, ajoin n.6km ja jätin valtatien viereen pikkulevikkeelle odottamaan hinuria ja kävelin kotio n.5km.
Nyt jännätään mitä pajalla keksivät viaksi, itse epäilen (diesel)polttoainepumppua koska ajossa pätkäs kerran kaks kaasua, heti sen jälkeen tehot pois ja "Limited Performance" SIDin näytölle, ilman mitään vikakoodeja/muita tekstejä ja meno loppui siihen.
(pätkimistä tehnyt satunnaisesti joskus aiemminkin niin ajossa kuin startin yhteydessä)
PS.. perinteinen akku ei ole kysessä tälläkertaa, eli sitä ei tarvitse vaihtaa, eikä +/- kaapeleita/-liittimiä.
Tonnariin kiinteä antenni hajonneen sähköantennin tilalle, oli siitä muun lisäksi antennijohtokin kokonaan poikki liittimen juuresta. Alkoi radio kuulua kunnolla ja asemiakin löytyä.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Kuupan jäähdyttimen vein korjaamoon, muutetaan kaksrivinen kenno kolmeriviseksi ja lisätään paikka flektin anturille. Jäähdytinkorjaamon mies sanoi ettei ole aikoihin näkynyt ysikuutosen syyläriä työn alla. 99 jäähdyttimiä tulee silloin tällöin, kuulemma.
Jäähdytinpalvelu M Vuorinen, Hämeenlinna. Soitin ja esitin ongelmani, sanottiin että onnistuu. Tänään vein jäähdyttimen sinne ja homma hoituu.
Mutta eihän tämä kovin halpaa lystiä ole, mutta halvempaa kuin kissan eläinlääkärissä käyttäminen. Siitä kokemuksia eiliseltä. Kaikki on suhteellista.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
Otin Eberin huoltoa varten irti ja yhdistin väliaikaisesti vesiletkut että pääsee ajeleen. Ensikertalaiselta noin tunnin homma joskin pakoputken irroitukseen meni puolet ajasta.
SMa #6616
OG 9-5 1.9TiD Vector Griffin Sedan A5 -09