Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Sehä on sit taas melkein ku sais uuden auton
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Kuga olis noudettavissa tänään tuossa klo 17 maissa. Ihmettelinkin, kun tuohon pari päivää oli budjetoitu, kun netin videoiden perusteella oikeasti simppeli ja nopea homma se akun vaihto. Katsotaan ehtiikö rouva tänään mennä hakemaan vai meneekö huomiselle. Öljyt on vaihdettu (käyttöikää jäljellä 100%) ja patterissa näytti olevan 20% varausta ku äsken vakoilin äpistä.
https://photos.app.goo.gl/3NE1gw4YwQHCHqyAA
https://photos.app.goo.gl/3NE1gw4YwQHCHqyAA
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Toivottavasti ei toteudu kieli poskessa esittämäni skenaario....
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Fjoordi noudettu pajalta. Uusittu oli ajoakusto, blissin kannakkeet, pyyhkijät ja 12V. akku. Lisäksi vino liuta softapäivityksiä (Sync 3, navin kartat jne). Siivottukin oli sisältä ja ulkoa, tankki ja akku täynnä. Eli ihan jees. Kotiin ajeltiin (lähdin "kartturiksi" mukaan) EV-modella ja kerran remppasin Sport moodin päälle. Sport modehan kytkee bensakoneen päälle, eikä se sit enää halunnut sammuakaan, ennen kuin oli käynyt lämpimäksi asti vaikka vaihdoin takas normaalille ja EV modelle.
Äpistä matkan datat: https://photos.app.goo.gl/5JRiAnpmXUMtXgms6
Kotiin ku päästiin, niin oli vielä 22kkm sähkörangea jäljellä. Pitää tässä jahka perehtyä vielä lisää sähköajon kulutuksiin sun muihin.
Äpistä matkan datat: https://photos.app.goo.gl/5JRiAnpmXUMtXgms6
Kotiin ku päästiin, niin oli vielä 22kkm sähkörangea jäljellä. Pitää tässä jahka perehtyä vielä lisää sähköajon kulutuksiin sun muihin.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Frouva nyt autoillut kahtena aamuna röihinsä, n. 39km. Eilen lämpötila asteen verran plussalla, koko matka puhtaasti sähköllä normaaliajotilassa (ei siis "pakotettu" EV-modea) ja sähkörangea oli röissä jäljellä 5km. Tänään -3 astetta aamusta, 39,3 / 39,8km:sta sähköllä, polttoaineen kulutus 0,2l/100km, sähkörangea jäljellä röissä 1km. Auto on siis pihalla, ei edes missään katoksessa tai mitään, eli ns. "luonnon armoilla".
Molemmilla kerroilla ajastettu lähtöaika, mutta ei latausaikaa. Eli akku oli ladanut yöllä täyteen ja sitten kabiinin lämmitys ajastetun lähtöajan mukaan. Vielä jos haluaisi hifistellä, niin speksaisi sallitut latausajat kotona niin, että akku latautuisi täyteen vasta lähtöajan tienoilla. Mut sitten pitäisi aina muistaa ohittaa latauksen ajastus, kun haluaa latailla esim. keskellä päivää tai jotain, joten jääköön sähkörangen pihistely nyt tähän.
Summauksena kuitenkin, että näillä muutaman asteen nollan molemmin puolin olevilla keleillä sähkörange piisaa reiluun 40km ajoon helposti. Rouvalla lämpötilapyynnitkin siellä 20 asteessa tavallisesti, eli ei siis ajella lasit huurussa ja näpit jäässä sähkötehokkuutta maksimoiden
Molemmilla kerroilla ajastettu lähtöaika, mutta ei latausaikaa. Eli akku oli ladanut yöllä täyteen ja sitten kabiinin lämmitys ajastetun lähtöajan mukaan. Vielä jos haluaisi hifistellä, niin speksaisi sallitut latausajat kotona niin, että akku latautuisi täyteen vasta lähtöajan tienoilla. Mut sitten pitäisi aina muistaa ohittaa latauksen ajastus, kun haluaa latailla esim. keskellä päivää tai jotain, joten jääköön sähkörangen pihistely nyt tähän.
Summauksena kuitenkin, että näillä muutaman asteen nollan molemmin puolin olevilla keleillä sähkörange piisaa reiluun 40km ajoon helposti. Rouvalla lämpötilapyynnitkin siellä 20 asteessa tavallisesti, eli ei siis ajella lasit huurussa ja näpit jäässä sähkötehokkuutta maksimoiden
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Onko rouvalla töissä latausmahdollisuus? Lupaavalta vaikuttaa foordin toiminta. Tuollaista ex-liisaria voisi tosissaan harkita muutaman vuoden päästä.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Ei oo latausmahdollisuuksia rouvalla töissä, ainakaan tällä hetkellä. Ja katotaan nyt kun pakkaset taas kiristyy, että onko järkeä tuupata akku aina täyteen himassa, kun sähkötehokkuus on kuitenkin aika kehnoa tuolla 15 asteen pakkasilla. Ehkä parempi, ainakin tälleen täysedun nautiskelijana, vedellä kovimmat pakkaskelit lähinnä bensalla.
Itseäni kiinnostelisi jo aika paljon tämmönen Mersun uus hybridi.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/uus ... pa-100-km/
Akun kapasiteetti 25,4kWh ja 100km sähkörange lienee normaalina talvipäivänä jossain 60-70km tienoilla, mikä on jo varsin riittoisa. Kesäkeleillä menisi sitten päivän ajot heittämällä sähköllä. Sitten kun lähtee sinne Lappiin täyteen lastatulla autolla perävaunua kiskoen, niin matkanteko ei tyssääkään, jos jossain ABC:lla sitten onkin kaikki pikalaturit varattuna. Ei muuta ku bensaa tankkiin ja matka jatkuu tarvittaessa nopsaan, ja akustonkin saa tuossa Mersussa puolessa tunnissa täyteen latinkiin pikalaturilla.
Täyssähköautoilu myös kiinnostaisi, mutta ei taida vielä muutamaan vuoteen uskaltaa täyssähköpulkkaa hankkia (p)erheen ykköskuljettimeksi. Latausinfran kehittymistä verrattuna sähköautokannan yleistymiseen on ihan mielenkiintoista ja suht.riskitöntä seurailla hybridin ratin takaa.
Itseäni kiinnostelisi jo aika paljon tämmönen Mersun uus hybridi.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/uus ... pa-100-km/
Akun kapasiteetti 25,4kWh ja 100km sähkörange lienee normaalina talvipäivänä jossain 60-70km tienoilla, mikä on jo varsin riittoisa. Kesäkeleillä menisi sitten päivän ajot heittämällä sähköllä. Sitten kun lähtee sinne Lappiin täyteen lastatulla autolla perävaunua kiskoen, niin matkanteko ei tyssääkään, jos jossain ABC:lla sitten onkin kaikki pikalaturit varattuna. Ei muuta ku bensaa tankkiin ja matka jatkuu tarvittaessa nopsaan, ja akustonkin saa tuossa Mersussa puolessa tunnissa täyteen latinkiin pikalaturilla.
Täyssähköautoilu myös kiinnostaisi, mutta ei taida vielä muutamaan vuoteen uskaltaa täyssähköpulkkaa hankkia (p)erheen ykköskuljettimeksi. Latausinfran kehittymistä verrattuna sähköautokannan yleistymiseen on ihan mielenkiintoista ja suht.riskitöntä seurailla hybridin ratin takaa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Yöllä reilu 20 astetta pakkasta tuotti rouvan aamun ajosuoritteesta tämmöiset lukemat:
https://photos.app.goo.gl/EZUVxaNLg6Qz7zMJ9
Akku oli ladattu täyteen yöllä ja tyhjeni siis täysin menomatkalla.
Eli aika raakasti toi pakkanen verottaa, mikä nyt ei ollut uutinen kenellekään muulle paitsi essonbaarin kauhistelijoille. 3,6l/100km kuitenkin bensan kulutus n.42km matkalle, mikä nyt on ihan OK, kun tämmösiä pakkasia on etelessä ehkä max. viitenä päivänä vuodessa.
https://photos.app.goo.gl/EZUVxaNLg6Qz7zMJ9
Akku oli ladattu täyteen yöllä ja tyhjeni siis täysin menomatkalla.
Eli aika raakasti toi pakkanen verottaa, mikä nyt ei ollut uutinen kenellekään muulle paitsi essonbaarin kauhistelijoille. 3,6l/100km kuitenkin bensan kulutus n.42km matkalle, mikä nyt on ihan OK, kun tämmösiä pakkasia on etelessä ehkä max. viitenä päivänä vuodessa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Essonbaarin kauhistelijoita lähinnä kauhistuttaa se, että heidän oma tietämyksensä siitä miten pikkupakkasilla plugari muuttuu bensankulutustasoltaan ylipainoiseksi bensa-autoksi, ei ollutkaan tietoa
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Aika hyvin tuo jarrutusenergian talteenottokin tuottaa eli ~14% tuollakin matkalla... Täytyy myöntää hämmästykseni.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Onhan tuo varsin taloudellista menoa! Mitenkäs takaisin päin tyhjällä akulla, tuleeko paljon penaltia?
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
^ penaltin määrä selviää iltapäivällä frouvan kotiutuessa. Pistän tänne raportin paluumatkan lukemista.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Tuossa kotimatkan raportti. Bensankulutus liki tuplat (6,5 l/100km). Auto on ulkona rouvan työpäivätkin, pakkasta about -10 ... -15 astetta päivän mittaan ja patteri siis tyhjähkö paluumatkalla.
https://photos.app.goo.gl/NVL8NU61yzgt7eaj9
https://photos.app.goo.gl/NVL8NU61yzgt7eaj9
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
^Keskiarvo vitosen luokkaa eestaas. En pitäisi pahana.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Meneeköhän mulla nyt jotain ohi? Töihin 3,6 l satkulle, osa siis sähköllä. Kotiin 6,5 l satkulle, sähköllä vain vähän. Eli karkeasti 4,2 litraa 85 kilsalle?
Eli about jo mainittu 5 litraa bensaa satkulle, jos ei saa toisessa päässä narun jatkoksi ja ajoprofiili on tuo 45-50 kilsaa per sivu?
Kannattavuus tietty paranee, jos hyppynarun saa viriteltyä molemmissa päissä matkaa.
Eli about jo mainittu 5 litraa bensaa satkulle, jos ei saa toisessa päässä narun jatkoksi ja ajoprofiili on tuo 45-50 kilsaa per sivu?
Kannattavuus tietty paranee, jos hyppynarun saa viriteltyä molemmissa päissä matkaa.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...