Itse kävin tänään kokeilemassa onnea Mondeon kanssa. Vaihtelin ennakoivana toimenpiteenä viikonloppuna koiranluut eteen ja oletin kaiken olevan kunnossa ja leiman heltiävän, mutta ei, toinen takajousi oli hemmetti poikki.

Autovero. Se pitää käytettyjen autojen hinnat korkeina Suomessa.
Osta käytetty plugari, niissä on autovero liki nollaTurbo Sensonic kirjoitti: ↑Pe Maalis 12, 2021 07:12Autovero. Se pitää käytettyjen autojen hinnat korkeina Suomessa.
Tuohan on se yksi syy millä on perusteltu sitä, miksi auton oston yhteydessä maksettavaa autoveroa ei voi purkaa/poistaa. Tällöin käytettyjen autojen hinnasta saattaisi pahimmillaan sulaa pois 1/3 tai 1/4.
Noniin rauhotutaas nyt taas sielläEski kirjoitti: ↑Pe Maalis 12, 2021 08:44Toisaalta tämä meidän sairas verotus, joka pitää auton arvon korkeana on aiheuttanut sen, että autoista pidetään huolta ja niitä kannattaa ja osataan kunnostaa. Siksi meillä on näitä harrastusautojakin tarjolla, eikä kaikkia ole paalattu 10-vuotiaana. Jos auton arvo olisi viimeistään 10-vuotiaana korkeintaan tonni, niin kukapa niitä enää korjaisi..? Nythän näillä patteriautoilla todnäk päästään tähän suuntaan, kun akkutakuiden rauettua autoista tulee paalijätettä noin 7 vuotiaana![]()
Eski
Ei voi. En ottanut kantaa siihen mikä on oikea tapa käyttää rahojansa. Itse kuulun siihen sakkiin joka ajaa sopivalla autolla, ei sellaisella johon olisi viimeisllä euroillaan varaa. Nykyinen auto on jo omaan silmään tyyris, mutta sitä ennenhän mentiin 10 vuotta Saabeilla, jotka oli ostettaessa 5-7 tonnin autoja ja luopuessa 3-3,5 tonnin autoja. Kyllä mä totta puhuen olisin voinut laittaa tuolloin uuden vastaavan auton jos olisin halunnut, mutta kun en halunnut.
Se on totta, että tavallaan suomalainen on vankina tässä markkinassa, jossa asumiseen menee enemmän rahaa ja käytetty auto on kalliimpi kuin saksalaiselle. Tavallaan taas ei, eli ei kukaan pakota ostamaan omaa asuntoa tai käytettyä autoa. Voi asua saksalaiseen tapaan vuokralla Suomessakin ja laittaa fyrkkansa uuteen autoon.