OG 9-3 Nürburgring
Re: OG 9-3 Nürburgring
Sitä ei ole vielä päätetty, mutta ehkä laitetaan vain yksi torvi tuohon öljyjäähyn viereen... Testattiin ja sehän on kuin tuomas-veturi yhdellä torvella
Eski
Eski
Re: OG 9-3 Nürburgring
Eipä ollut enää oriolla saatavilla tätä raikkarin kehystä, joten ostin pilipalista tuollaista kumitiivistettä ja vaihdoin sen vanhan kivikovan tilalle. Harkinnassa on vielä, että vedän tuohon etureunaan korin tiivisteainetta, niin eipähän ainakaan tuosta vuoda vesi sisään...
Eski
Re: OG 9-3 Nürburgring
Nyt on letkut paikallaan. Suodattimenjalkaan laitettiin kaksoisnippa R3/8"UK - M20x1.5. Nipoista piti vielä sorvata siivu pois, ettei ne pohjaa jalkaan...
Letkuja pitikin vielä lyhentää, lyhyempi on nyt noin 70cm ja toinen 85cm.
PCS ltä löytyi race-jarrunestettä. Uudet teräspunosletkut on tilattu Race.fi -kaupasta. Myös tehostin ja sylinteri on nyt fiksattu...
Eski
Re: OG 9-3 Nürburgring
Kannattaa muuten sitoa ja kannakoida nuo letkut napakasti sinne. Mallia voi ottaa vaikka ilmastoinnista. Muuten voi huonolla tuurilla käydä klassisesti, että tuo hankaukselle arkana oleva teräspunos menee rikki ja säikeet lävistää letkun pehmeämmän sisäosan dramaattisin seurauksin. Tavanomaisissa hydrauliikkaletkuissa on kuminen ulkopinta juurikin suojaamassa tuota teräspunosta ulkopuoliselta hankaukselta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: OG 9-3 Nürburgring
Hienoa, että jaoit patentin, katsotaan mihin itse päädyn aiheen kanssa.
Ei kait noi letkut pitäis ihan kauheasti elää, mutta voishan noi jollain kumipidikkeillä niputtaa kiinni vaikka niinkuin tehostimen putket on alapalkissa.
Ei kait noi letkut pitäis ihan kauheasti elää, mutta voishan noi jollain kumipidikkeillä niputtaa kiinni vaikka niinkuin tehostimen putket on alapalkissa.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7562
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: OG 9-3 Nürburgring
Oliko pohjan vanhassa massassa sanomista..?
Oliko kuoriutunut paljonkin, omassa kolkissa on/oli myös tätä vikaa.
Mites tuon lämpöeristyksen kanssa..?
Saattaa ottaa konepelti itteensä pidemmissä vedoissa.
Oliko kuoriutunut paljonkin, omassa kolkissa on/oli myös tätä vikaa.
Mites tuon lämpöeristyksen kanssa..?
Saattaa ottaa konepelti itteensä pidemmissä vedoissa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: OG 9-3 Nürburgring
Jep, eipä ole pelti sulanut toistaiseksi, onneksi löytyy varapelti pahan päivän varalle
Pohja oli vielä siisti ja tehdasmassa kiinni. Vähän jossain saumakohdissa oli aavistus pintaruostetta. Eiköhän tuon massan alle vedetty kotelosuoja ainakin vähän hidasta pahinta mätänemistä. Isompaan hiekkapuhalteluun ei nyt ollut saumoja.
Nyt myös torvi on löytänyt paikkansa...
Eski
Pohja oli vielä siisti ja tehdasmassa kiinni. Vähän jossain saumakohdissa oli aavistus pintaruostetta. Eiköhän tuon massan alle vedetty kotelosuoja ainakin vähän hidasta pahinta mätänemistä. Isompaan hiekkapuhalteluun ei nyt ollut saumoja.
Nyt myös torvi on löytänyt paikkansa...
Eski
Re: OG 9-3 Nürburgring
Jotain pientä on sentään saatu aikaiseksi...
Uusi patteri on hankittu. Tämä tulee varapyöräkoteloon kyljelleen.
Klubin myyntipalstalta löytyi sopivasti uusi innovaten seosmittari, kun vanha ei toiminut. Tuohon se olisi tulossa ja valokatkaisin siirretään kojelaudan alapuolelle.
Pakoputkeen piti vaihtaa tuo joustopala, joten siinäpä se pilipalin palikka on nyt paikallaan.
Nyt myös racen jarruletkuja on viritelty paikalleen.
Eski
Uusi patteri on hankittu. Tämä tulee varapyöräkoteloon kyljelleen.
Klubin myyntipalstalta löytyi sopivasti uusi innovaten seosmittari, kun vanha ei toiminut. Tuohon se olisi tulossa ja valokatkaisin siirretään kojelaudan alapuolelle.
Pakoputkeen piti vaihtaa tuo joustopala, joten siinäpä se pilipalin palikka on nyt paikallaan.
Nyt myös racen jarruletkuja on viritelty paikalleen.
Eski
Re: OG 9-3 Nürburgring
Valojen korkeussäätökatkaisimesta saisi siistin valokatkaisimen sumuvalokatkaisinten alapuolelle. Asentoja olisi toki yksi liikaa mutta sen kanssa voinee elää.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: OG 9-3 Nürburgring
Jep, yksi aika asiallinen ratkaisu on myös tämä mertmin viritys ->
http://netti.nic.fi/~mertmi/Saab_9-3/20 ... lmiina.jpg
Kuva ei näköjään näy upotettuna ja Mikon koko juttu ilman kuvia löytyy tuosta ->
https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=178554
Eski
http://netti.nic.fi/~mertmi/Saab_9-3/20 ... lmiina.jpg
Kuva ei näköjään näy upotettuna ja Mikon koko juttu ilman kuvia löytyy tuosta ->
https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=178554
Eski
Re: OG 9-3 Nürburgring
Ei kun just sopivasti:
0 - nolla valoisalle ajalle
1 - parkit hämärälle ajalle
2 - ajovalot pimeälle ajalle
3 - night panel sysipimeään, eli kaikki kerrasta pimeäksi niin voi salaa kruisailla
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7562
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: OG 9-3 Nürburgring
Jäikö vanhat jarruletkut talteen. Voisin ottaa malliksi ja teen itselleni uudet samanlaiset.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: OG 9-3 Nürburgring
Jep, etuletkut saatiin vaihdettua, mutta takana letkut on siellä akselin takana, eikä pyöräkotelossa, joten se homma jäi kesken. Olipahan melko vttumainen homma saada ne vanhat etuletkut irti, tuskin oli ikinä vaihdettu. Sikäli takana onkin aika tuoreet letkut, kun ne vaihdettiin PCS:llä, kun jarriputket uusittiin hiljattain ihan kokonaan. Pidän mielessä, kunhan saadaan nekin vaihdettua...
Eski
Eski
Re: OG 9-3 Nürburgring
Nyt saatiin kuulerin putket viriteltyä. Mikään valmis letku ei kelvannut, joten tehtiin motonetin mutkista ja pätkistä tsi-ratkaisu.
Myös jarrinesteet on laitettu ja saatiin myös ilmattua. Olipahan melkoinen pumppaaminen
Eski
Re: OG 9-3 Nürburgring
Pitää kokeilla tuollaisia 25mm spessereitä. Ainakin vakioiden ET49-valsseilla ovat sopivat, mutta ET41 kanssa ehkä liian teinituuninkia
Innovate on nyt upotettu ja hiilikuitupaneli raiskattu piloille
Eski