Jep toi tarjous on ollut hämmentävän pitkään ja verrattuna Zoen vastaavaan pidän halpana. Ennustaa hyvää eli pientä arvonalenemaa tuolle autolle ainakin tällä hetkellä, mikä on kiva juttu tällee omasta näkökulmasta. Toki samaan aikaan olisi hankala myydä vastaavaa pois, kun faceliftattua saa noinkin edukkaasti itselleen.. tuossa ei tule kilometrillekään pahaa hintaa ja 600e vuosipanostuksella saa 10tkm lisää. Tosin se 25tkm ei riitä kaikille sekään, ”omaksi” ottamalla saanee nipistettyä kilometrisenttejä pois, jos vain ajoa riittääAZP kirjoitti: ↑Su Huhti 04, 2021 08:26Tämmönen 64 kWh Kona olis nyt uusi vuodeksi -tarjouksella 395 €/kk sisältäen kahdet renkaat ja 15 tkm/v. Ihan ok kuukausierä 45 t€ autolle.
Sähköautoilua (Kona 64kWh)
Re: Kahden sähköauton taloudessa
Harrastimena Saab 900i MY88 + Jonkun verran kokemusta sähköisestä etenemisestä autolla ja polkupyörällä.
Re: Kahden sähköauton taloudessa
Spämmään nyt samaan ketjuun kun aloitinkin. Pahoittelut etukäteen
Valkoinen ratti vaatisi kullä ajohanskat, mutta ihan pirteä yksityiskohta koeajoautossa.
Ajoltaan tuo on ihan volkkari. Nappulat on rattia ja valovalitsinta myöden korvattu kosketuspinnoilla ja keskinäytön takaa pitäisi löytää kaikki olennainen ja epäolennainen. Ihan kiva mutta nappulat on ajossa paljon helpommat käyttää.
100-130 kiihtyvyys ei päätä huimaa, mutta kyllä tuolla ohi pääsee.
Auto oli hiljainen Turkaseen verrattuna, molemmissa contin kitkat, mutta popit oli kehnommat. as2 soi hienosti näihin volkkareihin verrattuna.
Kaiken tämän ja e-isähköisen takaluukun kanssa voisi elää, mutta tässä elämäntilanteessa tärkein kriteeri jäi täyttämättä:
.
Eli ei perheenä mahduta millään, paitsi jos yksi aikuinen menisi takapenkille. Etupenkiltä löytyi suoraan isofix, mutta ei se pysyvänä ratkaisuna oikein toimi.
Buzzia tai pitkän rangen sähköberlingoa odotellessa
Täytyy jatkaa toistaiseksi Turkasella.
Tälle päivälle sain vihdoin järjestettyä koeajon volkkarille.
Valkoinen ratti vaatisi kullä ajohanskat, mutta ihan pirteä yksityiskohta koeajoautossa.
Ajoltaan tuo on ihan volkkari. Nappulat on rattia ja valovalitsinta myöden korvattu kosketuspinnoilla ja keskinäytön takaa pitäisi löytää kaikki olennainen ja epäolennainen. Ihan kiva mutta nappulat on ajossa paljon helpommat käyttää.
100-130 kiihtyvyys ei päätä huimaa, mutta kyllä tuolla ohi pääsee.
Auto oli hiljainen Turkaseen verrattuna, molemmissa contin kitkat, mutta popit oli kehnommat. as2 soi hienosti näihin volkkareihin verrattuna.
Kaiken tämän ja e-isähköisen takaluukun kanssa voisi elää, mutta tässä elämäntilanteessa tärkein kriteeri jäi täyttämättä:
.
Eli ei perheenä mahduta millään, paitsi jos yksi aikuinen menisi takapenkille. Etupenkiltä löytyi suoraan isofix, mutta ei se pysyvänä ratkaisuna oikein toimi.
Buzzia tai pitkän rangen sähköberlingoa odotellessa
Täytyy jatkaa toistaiseksi Turkasella.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Kahden sähköauton taloudessa
Ei haittaa sivuraiteet! Onko sulla kriteerinä siis kolmen turvaistuimen sopiminen takapenkille?McStadey kirjoitti: ↑La Huhti 10, 2021 21:00Spämmään nyt samaan ketjuun kun aloitinkin. Pahoittelut etukäteen
Kaiken tämän ja e-isähköisen takaluukun kanssa voisi elää, mutta tässä elämäntilanteessa tärkein kriteeri jäi täyttämättä:
.
Eli ei perheenä mahduta millään, paitsi jos yksi aikuinen menisi takapenkille. Etupenkiltä löytyi suoraan isofix, mutta ei se pysyvänä ratkaisuna oikein toimi.
Buzz on kyl konseptina aika huikean oloinen kulkine. Saa nähä millasena tulee tuotantoon.
Harrastimena Saab 900i MY88 + Jonkun verran kokemusta sähköisestä etenemisestä autolla ja polkupyörällä.
Re: Kahden sähköauton taloudessa
Se on näiden suhteellisen lyhytkasvuisten 6, 4 ja 1,5 vuotiaiden kanssa vielä seuraavat 4-5 vuotta se määrittävä tekijä. Paljon muita kriteerejä ei olekkaan
Tuossakin riittäisi toki takapenkillä leveyttä, mutta isofixit ja penkkien muotoilu on tehty niin että keskipaikalle ei mahdu istuin eikä kyllä toinen aikuinenkaan. Touranissa reunimmaiset istuimet on käytännössä ovissa kiinni ja kaikki kolme saa isofixeillä ankkuroitua, joten tuo ilmassa keikkuva turvavyöistuinkin pysyy paikoillaan myös silloin kun ei ole käytössä.
Googlaamalla löysin tuulilasin pikkuartikkelin, jonka mukaan bussi olisi tulossa 23 (piti tulla 22) ja alkaen hinta olisi 40k€. Veikkaan että ihan samanlaisena ei tule myyntiin kuin 5v takaiset konseptit
Tuossakin riittäisi toki takapenkillä leveyttä, mutta isofixit ja penkkien muotoilu on tehty niin että keskipaikalle ei mahdu istuin eikä kyllä toinen aikuinenkaan. Touranissa reunimmaiset istuimet on käytännössä ovissa kiinni ja kaikki kolme saa isofixeillä ankkuroitua, joten tuo ilmassa keikkuva turvavyöistuinkin pysyy paikoillaan myös silloin kun ei ole käytössä.
Googlaamalla löysin tuulilasin pikkuartikkelin, jonka mukaan bussi olisi tulossa 23 (piti tulla 22) ja alkaen hinta olisi 40k€. Veikkaan että ihan samanlaisena ei tule myyntiin kuin 5v takaiset konseptit
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Kahden sähköauton taloudessa
Kävin koeajamassa ID3:sen myös, mutta tilasin e-up! helmikuussaMcStadey kirjoitti: ↑La Huhti 10, 2021 21:00Spämmään nyt samaan ketjuun kun aloitinkin. Pahoittelut etukäteen
Tälle päivälle sain vihdoin järjestettyä koeajon volkkarille.
Valkoinen ratti vaatisi kullä ajohanskat, mutta ihan pirteä yksityiskohta koeajoautossa.
Ajoltaan tuo on ihan volkkari. Nappulat on rattia ja valovalitsinta myöden korvattu kosketuspinnoilla ja keskinäytön takaa pitäisi löytää kaikki olennainen ja epäolennainen. Ihan kiva mutta nappulat on ajossa paljon helpommat käyttää.
100-130 kiihtyvyys ei päätä huimaa, mutta kyllä tuolla ohi pääsee.
Auto oli hiljainen Turkaseen verrattuna, molemmissa contin kitkat, mutta popit oli kehnommat. as2 soi hienosti näihin volkkareihin verrattuna.
Kaiken tämän ja e-isähköisen takaluukun kanssa voisi elää, mutta tässä elämäntilanteessa tärkein kriteeri jäi täyttämättä:
.
Eli ei perheenä mahduta millään, paitsi jos yksi aikuinen menisi takapenkille. Etupenkiltä löytyi suoraan isofix, mutta ei se pysyvänä ratkaisuna oikein toimi.
Buzzia tai pitkän rangen sähköberlingoa odotellessa
Täytyy jatkaa toistaiseksi Turkasella.
Toimitus torstaina klo 14, innoissani kuin pikkupoika. Kuukauden etukäteen toimitus, positiivinen yllätys
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Kahden sähköauton taloudessa
Poistetaanko siitä jo valmiiksi etupenkki, jotta voi ajaa takapenkiltä käsin, kuten joku isokasvuinen teki aikoinaan Minille
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Kahden sähköauton taloudessa
Oletko paljonkin testaillut pikkuautoja?Turbo Sensonic kirjoitti: ↑Ke Huhti 21, 2021 05:16Poistetaanko siitä jo valmiiksi etupenkki, jotta voi ajaa takapenkiltä käsin, kuten joku isokasvuinen teki aikoinaan Minille :wink:
Itse 192cm/~100kg, enkä muista datsun 120Y:n jälkeen olleen suuria ongelmia mahtumisessa pituuden puolesta oikein mihinkään uudempaan ns. pikkuautoon.
Useilla suuremmilla on ollut ongelmia jalkojen mahtumisen kanssa. Läskit keskikonsolit yms. ovat ongelma lyhytselkäiselle pitkäjalkaiselle. Näitä on löytynyt niin volvoista (v70, xc90) kuin bemareistakin (5- ja 7-sarjaa). Noidenkin pitäisi kuitenkin olla ajajien autoja, mutta ei minun.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Kahden sähköauton taloudessa
Pikkukaupungissa, jossa pensakana asuin, eräs maansiirtourakoitsija ajeli takapenkiltä 600:ta fiatia. Tosin kaverilla oli pituutta kolmatta metriä ja ulkonäkö muistutti obelixiaTurbo Sensonic kirjoitti: ↑Ke Huhti 21, 2021 05:16Poistetaanko siitä jo valmiiksi etupenkki, jotta voi ajaa takapenkiltä käsin, kuten joku isokasvuinen teki aikoinaan Minille
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Kahden sähköauton taloudessa
Tämä poliisiopiston Hightowerin hondan fiksaaminen tästä tulee ekana mieleen, alkaa tuosta noin minuutin kohdalta ->
Eski
Eski
Re: Kahden sähköauton taloudessa
Sehän tuli nopeasti! Aina parempi jos joskus käy noinkin
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Kahden sähköauton taloudessa
En lainkaan. En aja sellaisilla, eivätkä ne kiinnosta minua pätkääkään. Autoon pitää mahtua kahden aikuisen ja kahden lapsen ilman, että tarvitsee tinkiä mukavuudesta. Edes NG9-3CV:ssä ei tarvitse, jos ei oteta lukuun "puuttuvia takaovia" takapenkille menoa ja poistumista varten.
Viimeinen Volvo V70 oli tiloiltaan ihan OK, mutta BMW 500-sarja auttamattomasti sisätiloiltaan pieni, vaikka pitäisi periaatteessa olla samaa kokoluokkaa kuin esim. Audi A6, Mersun E-sarja ja em. Volvo, Škoda Superb on takapenkin jalkatiloiltaan lähes vastaava kuin NG9-5, mutta kuskin penkin paikka on edempänä -> huonompi tatsi auton käyttäytymiseen.Tobbana kirjoitti: ↑Ke Huhti 21, 2021 08:01Useilla suuremmilla on ollut ongelmia jalkojen mahtumisen kanssa. Läskit keskikonsolit yms. ovat ongelma lyhytselkäiselle pitkäjalkaiselle. Näitä on löytynyt niin volvoista (v70, xc90) kuin bemareistakin (5- ja 7-sarjaa). Noidenkin pitäisi kuitenkin olla ajajien autoja, mutta ei minun.
-Sami
Jos ajattelee asiaa taloudelliselta kantilta ja pysäköinnin kannalta, kaupunkiympäristössä pieni auto on kätevä, jos ajelee yksin tai kaksin, eikä tarvitse kuljettaa paljon roinaa mukanaan. Taajama-alueen ulkopuolelle en sellaisella kuitenkaan lähtisi.
Eräällä ex-kollegalla oli aikanaan käyttöautona työajoihin Smart ForTwo. Sanoi, että oli aika haasteellista ajaa moottoritiellä esim. täältä Helsingistä Tampereelle tai Turkuun, kun oli tarpeeksi voimakas sivutuuli
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Kahden sähköauton taloudessa
Kannattaa käydä ees koeistumas ennenkuin arvostelee.
JP vetteki noita on vertaillu ja on kumminki raamikas kaveri
Esim.
Kyl vaan corsa oli paljon näppärämpi perheauto mitä cabbe
eUPii ei uskalla käydä koeajamas kun emännys tykkäs
JP vetteki noita on vertaillu ja on kumminki raamikas kaveri
Esim.
Edit. Tuol kuvan kera https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.p ... i#p1186397JP_Vette kirjoitti: ↑Su Touko 20, 2018 20:38Kuskin tiloilla mitattuna Corsa on Insigniaa isompi. Johtotähden valikoimas A, C ja jopa E ovat kuskin tiloiltaan totaalisen ahtaita kirppuja Corsan rinnalla. Ei uskois, ellei ite olis koeistunu Mittanauhaa tai autoarvostelijan titteliä väite ei vaadi. Toisis vaan on tilaa istua kun toisis hartiat taipuu b-pilarista oikealle ja jalat keskikonsolista vasemmalle.tetammi kirjoitti:Emännälle ostettiin uus corsa
...
Eikä se nykyään oo enää ihan kirppu, etupenkeillä on jopa ihan väljät tunnelmat.
Kyl vaan corsa oli paljon näppärämpi perheauto mitä cabbe
eUPii ei uskalla käydä koeajamas kun emännys tykkäs
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Kahden sähköauton taloudessa
Eipä tullut mieleen kysyä vaikka poliisiopiston fani olenkin, mutta ei tuon auton sisätiloissa ole kyllä mitään moitittavaa missään suunnassa vaikka itse olen 185 ja n. 90 kg. Käytiin kolmen samankokoisen ukon kanssa ajamassa lenkkiä eikä se takapenkki mikään tilaihme ole, mutta sielläkin istuin ihan ok mukavasti kun oman auton takapenkkiä tulee niin harvoin koettua. Lapset menis varmasti ilman ongelmia, onhan siinä isofixitkin pienimmilleTurbo Sensonic kirjoitti: ↑Ke Huhti 21, 2021 05:16Poistetaanko siitä jo valmiiksi etupenkki, jotta voi ajaa takapenkiltä käsin, kuten joku isokasvuinen teki aikoinaan Minille
Re: Kahden sähköauton taloudessa
Joo se oli niin hauskaa kun olin nähnyt uutisia että sähköautoissa toimitusviiveitä mm. Volkswagenilla. Siitä uutisesta n. viikon päästä soittivat K-caaralta ja vastatessa jo ajattelin että ilmoittavat varmaan viivästyksestä, mutta se kysyikin että "sopisiko torstai luovutuspäiväksi?"
Re: Kahden sähköauton taloudessa
E-Up:ia en ole ajanut, mutta dinosauruskäyttöistä citigo-sisartaan (joskin vanhempia yksilöitä) muutaman kerran olen. Jos henki on vähänkään samaa, niin se on tosiaan rehellinen pikkuauto, eli tilaa on tingitty muualta kuin ihmistiloista. Ei massiivista keskikonsolia, ei paksuja ovipahveja, vaan yksinkertaiset ja kapeat rakenteet siellä, missä ei normaalisti suoranaisesti istuta. Sisältä paljon tilavampi, kuin miltä ulkoa näyttää.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla