Kytkin luistaa
Kytkin luistaa
Alkanu kytkytkin luistaa 9-5 griffiniästä? Kun kierrokset nousee 2k rupee pitää hirveetä meteli ja jos painan lapunlattiaan niin kierrokset nousee johonki 4k, auto matelee ja ei vaihda vaihdetta.
Jos joku osais neuvoo mistä esim sais ostettua uuden kytkin paketin? Jotai arvio hintoja et paljo tulis maksaa jossai korjaamolla? Onks täällä ketää pk seudulla joka osais?
1999 9-5 griffin
Jos joku osais neuvoo mistä esim sais ostettua uuden kytkin paketin? Jotai arvio hintoja et paljo tulis maksaa jossai korjaamolla? Onks täällä ketää pk seudulla joka osais?
1999 9-5 griffin
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23990
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Kytkin luistaa
Harva manuaali osaa itse vaihtaa vaihdetta
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Kytkin luistaa
-99 griffiniä ei ole manuaalivaihteistolla.
Re: Kytkin luistaa
Automaatin kykäremppaa ei taida edes pääkaupunkiseudulla tehdä kukaan
Eski
Eski
Re: Kytkin luistaa
No mut hei kiitti ku vastailitte kysymyksii... Kertokaas viisaammat sitte et mitä tehdä ku tommosel oireet on? Enkä omasta mielestä kyl sanonu missään vaiheessa että on manuaali? Ja saa kyl korjatakki ilman näsäviisateluu
Re: Kytkin luistaa
Käsi pystyyn, joka väittää että kaikki tuntemansa autoa ajavat ihmiset tuntevat voimansiirtotekniikkaa niin paljon, että tietävät ettei momentinmuunninautomaattiaskin kaverina ole 9-5:ssa kytkintä?
Mitä? Ei ketään? Hyvä, jatketaan.
Ei se, ettei ole täysin perehtynyt tekniikkaan estä tai kiellä Saabilla ajamista. Päinvastoin, ainakin aiemmin Saabeja pidettiin ns. peruskuskeille hyvinä autoina, koska ovat pääsääntöisesti hyvinkin perusvarmoja toiminnaltaan ja vakaita ajaa. Ei nyt pidä hakata kysyjää maanrakoon koska erehtyi asiassa, etenkään kun automaattirintamallakin kytkimelliset toteutukset ovat lisääntyneet.
Joten palataas nyt alkuperäiseen aiheeseen. Kysyjällä on autossaan vikaa ja hän haluaisi sen kuntoon. Josko yritettäis auttaa eikä haukkua uutta foorumilaista?
Parasta olisi, jos tuon hirveen metelin pääsisi kuulemaan ja auton muutenkin tutkimaan joko ihan korjausalan ammattilainen tai joku siinä määrin perehtynyt harrastaja, että onnistuisi paikantamaan tahi tunnistamaan äänen. Kuten aiemmasta naljailusta käy ilmi, ei siellä tosiaan varsinaista kytkintä ole, joten siitä vika ei kuitenkaan löydy.
Ehkä ketjuun vastaa joku lähimaaston harrastaja joka ehtisi käydä autoa diagnosoimassa, ammattilaisista PK-seudulla on kovasti kehuttu ainakin autohuolto T. Holmbergia: http://www.autohuoltoholmberg.fi/
Mitä? Ei ketään? Hyvä, jatketaan.
Ei se, ettei ole täysin perehtynyt tekniikkaan estä tai kiellä Saabilla ajamista. Päinvastoin, ainakin aiemmin Saabeja pidettiin ns. peruskuskeille hyvinä autoina, koska ovat pääsääntöisesti hyvinkin perusvarmoja toiminnaltaan ja vakaita ajaa. Ei nyt pidä hakata kysyjää maanrakoon koska erehtyi asiassa, etenkään kun automaattirintamallakin kytkimelliset toteutukset ovat lisääntyneet.
Joten palataas nyt alkuperäiseen aiheeseen. Kysyjällä on autossaan vikaa ja hän haluaisi sen kuntoon. Josko yritettäis auttaa eikä haukkua uutta foorumilaista?
Kytkimen - tai tässä automaatin tapauksessa laatikon - luisteluun oireet ei minusta sovi, koska luistelusta ei tyypillisesti kuulu hirveätä meteliä eikä se rajoita kierroksia 4krpm kohdalle bensakoneessa, jonka kuitenkin kuuluu vetää sinne kuuden tonnin tietämille.
Parasta olisi, jos tuon hirveen metelin pääsisi kuulemaan ja auton muutenkin tutkimaan joko ihan korjausalan ammattilainen tai joku siinä määrin perehtynyt harrastaja, että onnistuisi paikantamaan tahi tunnistamaan äänen. Kuten aiemmasta naljailusta käy ilmi, ei siellä tosiaan varsinaista kytkintä ole, joten siitä vika ei kuitenkaan löydy.
Ehkä ketjuun vastaa joku lähimaaston harrastaja joka ehtisi käydä autoa diagnosoimassa, ammattilaisista PK-seudulla on kovasti kehuttu ainakin autohuolto T. Holmbergia: http://www.autohuoltoholmberg.fi/
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Kytkin luistaa
Samanlaisia oireita oli yhden kaverin femmassa kun lähes kaikki öljy oli vuotanut ulos laatikosta. Oireet korjaantui uuden laatikon vaihdolla.
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
Turbo-Saabisti #7815
Re: Kytkin luistaa
Voihan sitä kakspolkimisessakin olla kytkin, jos kyseessä on vaikka in hieno Sensonic, tai esimerkiksi Toyotan Freetronic tai MMT. Ja onhan noita muitakin ratkaisuja.
Mutta joo, Griffinissä on ihan perinteinen momentimuunninautomaatti. Ja kuulostaa tosiaan siltä, että se vika olisi siellä lootassa. Voi olla, että sen joku korjaakin, mutta saattaa olla myös halvempaa vaihtaa jostain ehjä loota vaan tilalle. Tällä foorumilla varmasti on joku automaateista enemmänkin tietävä, muttei tänne ainakaan otsikon "kytkin luistaa" perusteella välttämättä tänne osaa eksyä.
Re: Kytkin luistaa
Ihan uteliaisuudesta tulin linjoille. Siellä moottorin luona on automaattivaihteiston mittatikku. Keltainen pää ja lähellä lukkopeltiä. Koneen käydessä pidä vaihdetta ensin vaikkapa pakilla vähän aikaa ja sitten D:llä vähän aikaa. Tämän jälkeen vaihde P tai N. Käy mittaamassa öljytaso tikulla. Siinä on kaksi merkkiä, kylmä ja kuuma. Oletettavasti et paljoa ajele nyt kun on vika, joten kylmän tasoa katsot. Onko öljyä? Onko auto merkkaillut pihaa punaisella kirkkaalla tai tummanpunaisella öljyllä?
Jos sieltä vaihteistosta on sisuskalut kärsineet, eli kitkapinnat esim. palaneet, öljy voi haista palaneelle vähän kuin kovan ajon jälkeen jarrutkin haisee. En ole omakohtaisesti totaalisen kärähtänyttä askia joskaan tutkinut, mutta yhtä yli 400tkm ajettua lootaa joskus nuuskin öljytikusta, ja sen palaneen hajun kyllä erottaa puhtaan automaattiöljyn hajusta vertaamalla selvästi.
Jos sieltä vaihteistosta on sisuskalut kärsineet, eli kitkapinnat esim. palaneet, öljy voi haista palaneelle vähän kuin kovan ajon jälkeen jarrutkin haisee. En ole omakohtaisesti totaalisen kärähtänyttä askia joskaan tutkinut, mutta yhtä yli 400tkm ajettua lootaa joskus nuuskin öljytikusta, ja sen palaneen hajun kyllä erottaa puhtaan automaattiöljyn hajusta vertaamalla selvästi.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7562
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Kytkin luistaa
En tiedä femmasta, mutta omassa ex tonnarissa metelin aiheuttajaksi pajastui jakolevy joka oli halki. Vetoihin se ei vielä vaikuttanut mutta ääni oli kamala.
Ja toinen äänen lähde oli korkannut vetoakselin boori.
Ja toinen äänen lähde oli korkannut vetoakselin boori.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Kytkin luistaa
Pahimmat ylilyönnit poistettu. Jatketaan asialinjalla, muistaen että uusia tulokkaita pitää kohdella nätisti. Holmbergillle ääni ja toinen Vähämaan autopalvelu Hyvinkäällä, jos pajalle haluaa auton viedä tutkittavaksi.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Kytkin luistaa
Tää on harvinaisen huono alusta noille popparikemuille. Kannattaa mennä vaikka FB:hen poppareiden kanssa. Täällä on sen verran seesteistä menoa
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96