XWD - onko mitään järkeä? Arvostaisi palautetta...
XWD - onko mitään järkeä? Arvostaisi palautetta...
Kevään tullen päässä viiraa taas ja pitää autoa vaihtaa. Melkein kaikki muut mallit kokeilleena kiinnostelisi neliveto. Joko 93x tai sitten vaan perus kolkki.
https://m.nettiauto.com/saab/9-3/11162103
Itseä jotenkin karmii ajatus korjauttaa jos ongelmia tulee
Mitä ongelmia voisi odottaa ja miten voisi ennakoida?
Mitä mieltä porukka on onko tässä nelivedossa ylipäätään järkeä?
https://m.nettiauto.com/saab/9-3/11162103
Itseä jotenkin karmii ajatus korjauttaa jos ongelmia tulee
Mitä ongelmia voisi odottaa ja miten voisi ennakoida?
Mitä mieltä porukka on onko tässä nelivedossa ylipäätään järkeä?
9-5 2,3T Vector -07
Re: XWD - onko mitään järkeä? Arvostaisi palautetta...
Itseänikin XWD on houkuttanut, oishan se kiva lelu mutta erilaisiin vikoihin voi henkisesti varautua. Elektroniikkavikoja ja haldex pumppuja ainakin. Järjellä ajateltuna ei, tunteella kyllä
Tuo kyseinen yksilö on muuten ollut myynnissä todella pitkään, jo viime talvesta. Helmikuussa 2020 pyynti on ollut 10900e.
Tuo kyseinen yksilö on muuten ollut myynnissä todella pitkään, jo viime talvesta. Helmikuussa 2020 pyynti on ollut 10900e.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: XWD - onko mitään järkeä? Arvostaisi palautetta...
Tää taitaa olla se perävikainen jota jo useampi klubilainen on käynyt katsomassa....
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: XWD - onko mitään järkeä? Arvostaisi palautetta...
Mä tarjosin tosta muistaakseni 5500€ viime syksynä, mut ei päästy kauppoihin.
Kuvat ei sit vastaa todellisuutta... Eli älä pitkältä lähde pettymään.
Kuvat ei sit vastaa todellisuutta... Eli älä pitkältä lähde pettymään.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: XWD - onko mitään järkeä? Arvostaisi palautetta...
Kiitos vastaajille
Tosiaan toi nelivetohan ei ole mikään järkipäätös. Varmaan mietin vielä hetken ja taidan ainakin tän linkin auton jättää väliin.
Tosiaan toi nelivetohan ei ole mikään järkipäätös. Varmaan mietin vielä hetken ja taidan ainakin tän linkin auton jättää väliin.
9-5 2,3T Vector -07
Re: XWD - onko mitään järkeä? Arvostaisi palautetta...
Älä oo tommonen, kaikki hinnallansa
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: XWD - onko mitään järkeä? Arvostaisi palautetta...
Mun nelikosta lopetti haldex toimintansa. Pumppu, suodatin ja tiiviste kustansi noin 350 €. Sitten vielä se reipas puoli litraa öljyä. Joten ei mitään kallista lystiä. Silloin kun ostin tuon, niin vaihdettiin kaikki öljyt (moottori, loota, haldex, perä ja "etuperä". Onneksi talvella oli paljon hyviä nelivetokelejä.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: XWD - onko mitään järkeä? Arvostaisi palautetta...
Itse nyt puolitoistavuotta XWD:llä ajaneena en kyllä etuvetoiseen enää menisi takaisin, tuo ajolinja on vaan niin mukava. Ei mitään etuvedon vetelyitä missään tilanteessa ja talvella pistää perää sivuun kivasti kun on takavetopainotteinen. Omassani ELSD varusteena.
Toin ruotsista 198tkm ajettuna, nyt 220tkm mittarissa, nelivedon kanssa ei ole mitään ongelmaa ollut. Perusvika eli hajoilevat tasonsäätöiskarit vaihdoin korvaussarjaan. SAI -systeemi piti fiksata myös, taitaa olla kaikissa nelikoissa -09 alkaen tämä. Venttiili ja pumppu jotain 300-400e välillä töineen, vuosi mennyt ongelmitta fiksauksen jälkeen. Pahin ongelma mun autossa on ruoste, takakaaret alkaneet kukkia ja pitäisi pohja hiekkapuhalluttaa ja ruostesuojata jos meinaan vielä pitää. XWD:ssä bensatankki on vuorattu suojapellillä, joka on käytännössä ruostunut pois kokonaan, näyttää vain rumalta kun alle kurkkaa.
Mahdollista korjattavaa toki on paljon enemmän, jakolaatikko, kardaaniakseli, vetoakselit takana, vetoakselien kumit, perä, tasonsäätöiskarit, sai-järjestelmä (Secondary Air Injection).
Toin ruotsista 198tkm ajettuna, nyt 220tkm mittarissa, nelivedon kanssa ei ole mitään ongelmaa ollut. Perusvika eli hajoilevat tasonsäätöiskarit vaihdoin korvaussarjaan. SAI -systeemi piti fiksata myös, taitaa olla kaikissa nelikoissa -09 alkaen tämä. Venttiili ja pumppu jotain 300-400e välillä töineen, vuosi mennyt ongelmitta fiksauksen jälkeen. Pahin ongelma mun autossa on ruoste, takakaaret alkaneet kukkia ja pitäisi pohja hiekkapuhalluttaa ja ruostesuojata jos meinaan vielä pitää. XWD:ssä bensatankki on vuorattu suojapellillä, joka on käytännössä ruostunut pois kokonaan, näyttää vain rumalta kun alle kurkkaa.
Mahdollista korjattavaa toki on paljon enemmän, jakolaatikko, kardaaniakseli, vetoakselit takana, vetoakselien kumit, perä, tasonsäätöiskarit, sai-järjestelmä (Secondary Air Injection).
Saab 9-3 SportCombi Aero XWD 2.0T 2009
Re: XWD - onko mitään järkeä? Arvostaisi palautetta...
Mun on 190 tkm ajettu vuosimallin 2011 2-litranen. Edellinen omistaja on vaihtanut tasonsäätöiskarit. SAI-ongelmiin en ole vielä joutunut tutustumaan. Mulla ei ole ELSD, mutta kyllä sillä silti pääsee sivuluisussa.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: XWD - onko mitään järkeä? Arvostaisi palautetta...
Samoja kokemuksia, tosin jo 7,5 vuotta sama xwd alla. Kolmet tasosäädöt meni, kunnes kyllästyin ja vaihdoin bilstein+eibach -settiin.Saltsi kirjoitti: ↑Ma Huhti 26, 2021 19:54Itse nyt puolitoistavuotta XWD:llä ajaneena en kyllä etuvetoiseen enää menisi takaisin, tuo ajolinja on vaan niin mukava. Ei mitään etuvedon vetelyitä missään tilanteessa ja talvella pistää perää sivuun kivasti kun on takavetopainotteinen. Omassani ELSD varusteena.
Toin ruotsista 198tkm ajettuna, nyt 220tkm mittarissa, nelivedon kanssa ei ole mitään ongelmaa ollut. Perusvika eli hajoilevat tasonsäätöiskarit vaihdoin korvaussarjaan. SAI -systeemi piti fiksata myös, taitaa olla kaikissa nelikoissa -09 alkaen tämä. Venttiili ja pumppu jotain 300-400e välillä töineen, vuosi mennyt ongelmitta fiksauksen jälkeen. Pahin ongelma mun autossa on ruoste, takakaaret alkaneet kukkia ja pitäisi pohja hiekkapuhalluttaa ja ruostesuojata jos meinaan vielä pitää. XWD:ssä bensatankki on vuorattu suojapellillä, joka on käytännössä ruostunut pois kokonaan, näyttää vain rumalta kun alle kurkkaa.
Mahdollista korjattavaa toki on paljon enemmän, jakolaatikko, kardaaniakseli, vetoakselit takana, vetoakselien kumit, perä, tasonsäätöiskarit, sai-järjestelmä (Secondary Air Injection).
SAI:n poistin käytöstä jo 2014.
Takavetarien suojakumeja on vaihdettu muistaakseni 2 kpl.
Nelivedon kanssa oikeastaan ainoa ongelma on ollut ajoittain pakkasilla tullut "service xwd" ja C0407 02, joka toivottavasti nyt poistui, kun vaihdatin eilen haldexin pumpun.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: XWD - onko mitään järkeä? Arvostaisi palautetta...
Oikeastaan tuon elsd:n huomaa selvimmin vain leikkihommissa, kun ajelee ilman ajonvakautusta ja vastaheitosta painonsiirtymässä veto pysyy kokoajan. Ns. normiajossa sen olemassaolo on huomaamaton, kun kuitenkin vetoluistonesto hoitaa senkin tehtäviä hyvin.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: XWD - onko mitään järkeä? Arvostaisi palautetta...
Täältä ääni myös nelikolle. Oma 9-3X ollut nyt 2 vuotta alla ja omia Kilometrejä kertynyt noin 40k.
Haldex pumppu lopetti toiminnan talvella ja antoi koodin C0407-04. Tuomio oli pumpun päässä oleva sihti tukossa. Puhdistus ja uudet öljyt ~150€
Takaa toinen vetarin suojakumi (sisempi) rikki. Vaihdatin molemmat. Kumit ruotsista 9€ kpl ja työ 100€. Suomesta ei saanut pelkkiä kumeja vaan olisi pitänyt ostaa koko vetari.
Kaasuläppä aiheutti nykimistä ja vikakoodin. Kunnostettu kaasuläppä neobrothelsilta 90€.
Siinä toistaiseksi ilmenneet viat.
Haldex pumppu lopetti toiminnan talvella ja antoi koodin C0407-04. Tuomio oli pumpun päässä oleva sihti tukossa. Puhdistus ja uudet öljyt ~150€
Takaa toinen vetarin suojakumi (sisempi) rikki. Vaihdatin molemmat. Kumit ruotsista 9€ kpl ja työ 100€. Suomesta ei saanut pelkkiä kumeja vaan olisi pitänyt ostaa koko vetari.
Kaasuläppä aiheutti nykimistä ja vikakoodin. Kunnostettu kaasuläppä neobrothelsilta 90€.
Siinä toistaiseksi ilmenneet viat.
SAAB 9-3 SC Vector 2.0TS Aut -07
SAAB 9-3X 2.0T XWD eLSD Aut -10
SAAB 9-3X 2.0T XWD eLSD Aut -10
Re: XWD - onko mitään järkeä? Arvostaisi palautetta...
Yks huono puoli tuli mieleen. Etanolipäivitys ei mene pelkällä softalla. Täytyy asentaa etanolianturi ja vetää piuha eculle. Ylimääräistä työtä ja kustannuksia.
Itse olen nyt ajanut nelikolla 20 tkm ja ainoa korjaus on ollut haldex-pumppu, jos moniurahihna ja kiristin tulkitaan huoltotoimenpiteeksi.
Itse olen nyt ajanut nelikolla 20 tkm ja ainoa korjaus on ollut haldex-pumppu, jos moniurahihna ja kiristin tulkitaan huoltotoimenpiteeksi.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: XWD - onko mitään järkeä? Arvostaisi palautetta...
Palautunut samaan kauppaan myyntiin. Menikö kauppa purkuun vai oliko jokin toinen jonka ostit?
Kannattaako tätä käydä katsomassa?
Kannattaako tätä käydä katsomassa?