Joku VW citymaasturi ajeli 8-tietä muutama kymmenen kilometriä ennen Vaasaa vasen eturengas melkein tyhjänä, eikä tajunnut vaikka takapenkiltä hantinpuolelta (olin siis matkustajana Saabissa) koitin näyttää että katsoo rengastaan ja lopuksi Saabib kuljettaja vielä vilautti hätävilkkuja muutaman kerran kun oltiin se VW ohitettu, mutta kun ei tajua niin ei tajua. Jatkettiin matkaa omaa vauhtia ja luulisi sen tuntuvan ohjauksessakin kun rengas miltei tyhjä ja vauhti sillä oli kuitenkin 80 km/h ja vähän yli.
Tuntuu kyllä yllättävän vähän, talvella lösähti jostain pyörästä pakkasen tms. takia varmaan 70% ilmoista pois yhdessä yössä ja ei pumppua lähellä. Rengas oli kuitenkin vielä ajokunnossa niin ajoin lähimmälle huoltsikalle täyttelemään, 70kmh vauhdissa huomannut mitään, tosin tietenkin kaikkia ylimääräisiä manöövereitä tuli välteltyä ja rotvallien yli varovasti. Kai moni sitten havahtuu siihen vanteen jyrinään.
Aika uuvatti tosin jossei hätävilkkujenkaan näyttely auta. Melkein kannattaisi hätäkeskukseen noistakin soittaa ettei käy huonosti kun pyörä lopullisesti tyhjenee.
Ihmettelin edessä ajavaa autoa kun en merkistä tunnistanu ja luki vaan cupra googgelilla pällisteltäessä selvis että sehän oli cupra formante jännän näkönen kikotin
Ng9-3ss 1.8t my03 stage3 E85
Jaappanialaisia gc8 imbreza, evo3 ja hondia enimmäkseen crx:ästä accordiin
Vagilaisia erheitä diisseli astra(oli hyvä) mb cls350cgi,vw vento 1.8i
Chevy caprice classic stw 350 (rotta-auto)
Ford focus st60
Kawasaki Z 750 vm2010
Täältä myös Seat-havainto eli Seat 800 tuli vastaan Etelä-Helsingissä vapunpäivänä.
Kyseessä siis Seatin nelioviseksi pidentämä Fiat/Seat 600. Hämmentävä näky, kun keulasta näytti tietysti ihan tavalliselta kuussataselta mutta sitten kohdakkoin ollessa ilmeni sekä lisäpituus että lisäovet. Suomen kilvissä oli, vaikka tuskinpa noita silloin uusina on Suomeen tuotu.
Melkein jokapäiväisiä juttuja, nämä kolarit. Taas yksi Saab vähemmän liikenteessä. Toissa päivänä, yksi katolleen ajettu auto, risteyksessä jossa voi ajaa max 30km nopeutta? https://www.ttela.se/nyheter/trollh%C3% ... 1.47560284
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Volvo S60 XC:n. Onhan se vähän omalaatuinen mörkö, mutta jos jostain syystä kaipaisin korotettua alustaa käyttöautoon, niin olisi tuo käytännössä ainoa vaihtoehto - ja noista korokeautoista kyllä yksi kirkkaasti hienoimpia.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla
Kokemus osoittaa, että tilavasta pystyperästä olisi mulle iloa n. kerran vuodessa, mutta loput 364 päivää kiroan paskottuvaa takalasia, avatessa väistettävää takaluukkua ja siellä ronklattavaa vaakaverhoa.
Kyllä pystyperän kanssa pystyisi elämään, mutta porrasperä on meikäläiselle käytännöllisempi, joten jos sellaisia on tarjolla, niin miksi tyytyä ikävämpään?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla
Ihan viisaita sanoja omienkin kokemusten pohjalta. En mä silti niitä lukuisia muita korkeamman maavaran autoja hylkäisi vaihtoehdoista. Esmes Saab 9-3X vs S60 XC, siinä painaisi muut tekijät paljon enemmän.
Mutta toki jokainen painottaa omia mieltymyksiään valinnoissa, eli en tuomitse.
Joo, voihan toki olla, että tuostakin löytyisi joku dealbrakeri jos sellaista menisi kokeilemaan. Paperilla kuitenkin selkeä ykkösvaihtoehto niistä mitä on osunut silmään ja omanlaisenaan outolintuna ainoa korotusmalli, joka edes jollain tavalla kutkuttaa ajatusta. Onneksi pohdinta on kuitenkin täysin akateemista - me asutaan maalla, niin matala auto toimii hienosti ja antaa pääsääntöisesti paremman ajotuntuman.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla